Урок узагальнення знань з теми «Гриби»

Про матеріал
Урок узагальнення знань з теми «Гриби». Розробка уроку включає всебе завдання 4 рівні складності
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку на тему:

 урок узагальнення знань з теми «Гриби»

 

 

 

 

 

 

 

 Предмет: біологія 6 клас

 

                                                         Вчитель: Ляшенко Людмила Василівна

 

ОБЕРЕЖНО – ГРИБИ | Моршинська міська рада

 

2022

 

Урок узагальнення та контролю знань з теми «Гриби»

Мета:

навчальна - узагaльнити тa систeмaтизувaти знaння отриманi при вивчeннi тeми «Гриби»;

розвиваюча – розвивати вміння порівнювати, аналізувати, співставляти та робити висновки;
виховна – виховувати бережливе ставлення до живих організмів та розуміння відповідальності людини за наслідки її діяльності.

Методи і методичні прийоми: пошуковий, контролю і самоконтролю

Обладнання та матеріали: зошит, ручка, таблиці - атласи грибів, картки

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та перевірки знань , умінь навичок.

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Повідомлення теми і мети уроку

Мета уроку:

  • узагальнити знання з теми « Гриби»

Завдання уроку:

  • здійснити контроль та коригування знань з теми

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Епіграф до уроку Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі”

 (Арістотель)

Учитeль пoяснює учням змiст зaвдaння, чaс викoнaння i ключoві моменти оформлення вiдповiдей.

 

ІV Письмова контрольна робота

Варіант 1

1 рівень(тестові завдання з однією правильною відповіддю)

1.Вегетативне тіло гриба утворене;

  1. шапкою й ніжкою;
  2. стеблом;
  3. гіфами;
  4. шапкою, ніжкою й гіфами;

2.Трубчастим шапковим грибом є;

  1. лисички;                
  2. бліда поганка;
  3. мукор;
  4. білий гриб;

3.Лишайником є;

  1. маслюк;
  2. мухомор;
  3. печериця;
  4. ягель;

4.Позначте гриб-паразит для якого характерне таке; уражені грибком колоски зернових рослин мають чорний колір  і покриті безліччю чорних порошинок – спорами гриба;

  1. мукор;
  2. ріжки;
  3. сажка;
  4. білий гриб;

5.Назвіть одноклітинний гриб;

  1. ріжки;
  2. сажка;
  3. мукор;
  4. аспергил;

6.Укажіть мікроскопічний гриб здатний швидко  розщеплювати цукор  виділяючи при цьому вуглекислий газ. Завдяки цій властивості його широко використовують у хлібопекарській промисловості;

  1.  Мукор;
  2.  Аспергил;
  3.  Фітофтора;
  4.  Дріжджі;

ІІ рівень

1. Закінчити речення;

Лишайники належать до царства…

2. Визначте зайвий термін і поясніть чому саме ви його обрали; мукор, пеніцил, підберезник, аспергил.

3. Укажіть представників пліснявих грибів.

ІІІ рівень

 1.Установіть відповідність між грибом та групою до якої він належить

  1. Мукор                     а) Їстівні шапкові
  2. Білий гриб              б) Отруйні шапкові
  3. Трутовик                 в) Цвілеві
  4. Бліда поганка          г) Дріжджі   

                                        д) Паразити рослин

2. Дайте відповідь «так» чи «ні».

  1. Тіло лишайника складається з гіфів гриба та клітин водорості
  2. Цвілеві гриби часто розвиваються на продуктах харчування .
  3. Симбіоз грибів із вородостями називають мікоризою.

3.Наведіть приклади  листуватих, накипних і кущистих лишайників.

ІV рівень

Чому лишайників називають «індикаторами чистого повітря»? 

 

Варіант 2

І рівень(тестові завдання з однією правильною відповіддю)

1.Вегетативне тіло гриба утворене;

  1. Шапкою;
  2. Стеблом;
  3. Гіфами;
  4. Ніжкою;

2.Пластинчастим шапковим грибом є;

  1. Сироїжка;
  2. Ягель;
  3. Мукор;
  4. Маслюк;

3.Цвілевим грибом є;

  1. Маслюк;
  2. Печериця;
  3. Боровик;
  4. Пеніцил;

4.Укажіть ознаку характерну для грибів;

  1. Не мають клітинної будови;
  2. Не містять хлорофілу;
  3. Здатні до фотосинтезу;
  4. Є автотрофними організмами;

5.Назвіть організм який разом із грибом утворює тіло лишайнику;

  1. Водорість;
  2. Мох;
  3. Плаун;
  4. Папороть.

6.Укажіть особливості міцелію мукора;

  1.  Завжди має білий колір;
  2.  Не поділений перегородками на клітини;
  3.  Має одне ядро;
  4.  Май вигляд однієї довгої нитки.

ІІ рівень

1.Закінчити речення;

Тіло лишайників утворене з…

2.Визначте зайвий термін і поясніть чому саме ви його обрали; білий гриб, мукор, маслюк, сироїжка .

3. Укажіть представників їстівних шапкових грибів.

ІІІ рівень

1.Установіть відповідність між грибом та групою до якої він належить

  1. Кормові дріжджі        а) Пластинчасті шапкові
  2. Фітофтора                   б) Паразити тварин
  3. Печериця                     в) Цвілеві
  4. Аспергил                    г) Дріжджі   

                                 д) Паразити рослин

2. Дайте відповідь «так» чи «ні».

  1. Симбіоз грибів з корінням рослин називають лишайником
  2. Трутовики утворюють трудові тіла переважно на стовбурах дерев
  3. Дріжджові гриби використовують для виготовлення кефіру, масла та сметани

3.Укажіть представників які належать до отруйних шапкових грибів їхні ознаки та першу допомогу в отруєнні ними .

ІV рівень

Розкрийте значення користі мікоризи для гриба й дерева.

 

V. Домашня робота

Повторити пройдений матеріал

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку