На уроці ми зможемо: Узагальнити знання про складні речовини. Повторити класи неорганічних сполук: - їх визначення, - назви, - властивості. Довести, що між усіма класами неорганічних сполук існують генетичні зв'язки.
Номер слайду 3
На уроці будемо: Позитивними (створювати добрий настрій собі, друзям та гостям); Точними (бо точність – ввічливість королів); Толерантними (толерантність – це повага, у першу чергу, до самого себе); Зібраними (оскільки найдорогоцінніше, що є в нас, - це час); Уважними та зосередженими.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Девіз уроку: Зібратися разом – це початок, Триматись разом – це прогрес, Працювати разом – це успіх Генрі Форд
Номер слайду 6
Бажаю УСПІШНОЇ ПРАЦІ В ГРУПАХ !
Номер слайду 7
КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК
Номер слайду 8
Класи неорганічних сполук Презентації, підготовлені групами учнів 8 класу: ОКСИДИ КИСЛОТИ ОСНОВИ СОЛІ ЗАВДАННЯ ГРУПАМ: оцініть презентації інших груп за 5-бальною шкалою!
Номер слайду 9
ЗАВДАННЯ 1 дидактична гра “ЗНАЙДИ МЕНЕ!” Завдання в групах по картках
Номер слайду 10
Розділити формули речовин в таблиці за класами неорганічних сполук; Відшукати кодове слово; Записати його на дошку!
Номер слайду 11
14 лютого Вітаю всіх з Днем святого Валентина!
Номер слайду 12
ЗАВДАННЯ 2 “ВСЕ ДЛЯ ТЕБЕ” Запитання ГРУПА ГРУПІ
Номер слайду 13
ЗАВДАННЯ 3 “ФОРМУЛА СЕРЦЯ”
Номер слайду 14
ЗАВДАННЯ 4 “МЕЛОДІЯ ДЛЯ ДВОХ СЕРДЕЦЬ Скласти рівняння можливих реакцій між формулами речовин на сердечках
Номер слайду 15
ЗАВДАННЯ 5 ХІМІЧНА КАЗКА “Як стати зіркою” або “Все починалося з любові…” Записати формули згаданих в казці речовин та рівняння реакцій
Номер слайду 16
Вона народилася в найчарівнішій і найдивовижнішій країні на світі – хімічній лабораторії. Її батько – Нітроген (V) оксид був чоловіком злим і бездушним і мав прізвисько Лисячий хвіст. Її мама була проста, спокійна жінка і звали її Вода. Вона з'явилася малесенька, безпорадна. Але коли до неї піднесли лакмусовий папірець, відразу стало зрозумілим – народилася дівчинка. Їй дали красиве ім'я – Кислота. Від батька вона успадкувала не лише прізвище – Нітратна, а й неврівноважений характер. Вона дружила з багатьма металами, крім золота і платини. Вона мала багато незвичайних властивостей: запалювала деревину, руйнувала тканини, а на шкірі залишала жовті плями. Але все це не робило її популярною, а, навпаки, - викликало перед нею страх.
Номер слайду 17
Тоді Кислота вирішила вступити до відомого кооперативу “Основи”. Разом з ними вона виготовляла солі, які називаються нітрати. Багатьом вони відомі під назвою селітри. Їх стали постачати на поля, збільшувалися урожаї. А Кислота працювала і працювала, не покладаючи рук. І прийшла до неї велика слава, про неї писали газети, розповідали по радіо. Ось так стала Нітратна Кислота зіркою. А все почалося з любові: Нітроген (V) оксиду та Води, які так полюбили один одного.
Номер слайду 18
Записати формули згаданих в казці речовин та рівняння реакцій Завдання до казки
ЗАВДАННЯ 7 СТРІЛИ АМУРА Записати рівняння реакцій, що відповідають схемі
Номер слайду 22
СТРІЛИ АМУРА К2О КNО3 К КОН К2SО4 КСІ
Номер слайду 23
ЗАВДАННЯ 7 Комп'ютерне тестування (по 8 осіб)
Номер слайду 24
ЗАВДАННЯ 8 Конкурс “Солодка парочка” Встановити відповідність між назвами та формулами речовин (усно)
Номер слайду 25
1. FеSO4 А. Магній оксид 2. Н2SO3 Б. Ферум (ІІІ) сульфат 3. НВr В. Барій гідроксид 4. Ва(ОН)2 Г. Сульфідна кислота 5. НNO3 Д. Ферум (ІІ) сульфат 6. МqO Е. Сульфітна кислота 7. Н2S Є. Сульфатна кислота 8. Н2SO4 Ж. Бромна кислота 9. Fе2(SO4)3 З. Нітратна кислота
Номер слайду 26
1. СиSO4 А. Карбонатна кислота 2. Н2СO3 Б. Хром (ІІІ) гідроксид 3. НСІ В. Карбон (ІV) оксид 4. Сr(ОН)3 Г. Калій гідроксид 5. Н3РO4 Д. Ортофосфатна кислота 6. СO2 Е. Натрій сульфіт 7. КОН Є. Купрум (ІІ) сульфат 8. Nа2SO3 Ж. Ферум (ІІ) сульфід 9. FеS З. Хлоридна кислота
Номер слайду 27
ЗАВДАННЯ 8 ЛЮБОВНІ ДИВА
Номер слайду 28
Скласти схеми генетичних зв'язків між класами неорганічних сполук: Неметал →кислотний оксид → → кислота → сіль **** Метал →основний оксид → → основа → сіль
Номер слайду 29
Домашнє завдання 1. Повторити хімічні елементи і будову атома (7 клас). 2. Виконати 2 схеми перетворень (рівняння реакцій).