УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ: «ЛІТОСФЕРА»
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання з вивченої теми; перевірити рівні засвоєння навчального матеріалу, сформовані вміння й навички; розвивати вміння працювати з тестовими завданнями різних рівнів складності; виховувати відповідальність, уважність, зосередженість, самостійність.
Обладнання: атласи, варіанти завдань.
Тип уроку: перевірка і корекція знань, умінь і навичок.
ХІД РОБОТИ
І варіант
І рівень. Завдання 1-4 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь.
1. Найвищою є гора:
а) Роман-Кош; б) Говерла; в) Джомолунгма; г) Фудзіяма.
2. Земна кора найпотужніша
а) в Західносибірській низовині; б) в Гімалаях; в) на дні океану;
г) в Амазонській низовині
3. В результаті біологічних процесів, що відбуваються в живих організмах, утворилися такі гірські породи –
а) осадові; б) магматичні; в) вітряні; г) органічні
4. Лінії на карті, що з’єднують точки з однаковими глибинами, це –
а) ізотерми; б) ізобати; в) ізобари; г) ізогієти.
ІІ рівень. Завдання 5-6 передбачають установлення відповідності та послідовності.
5. Розташуйте гірські вершини, починаючи з найбільшої абсолютної висоти
а) Роман-Кош; б) Народна;
в) Джомолунгма; г) Аконкагуа.
6. Установіть відповідність
1. Анди а) Євразія
2. Великий Вододільний хребет б) Африка
3. Кіліманджаро в) Південна Америка
4. Донецький кряж г) Північна Америка
д) Австралія
7. Заповніть таблицю.
Гірські породи |
Походження |
Приклади |
магматичні |
|
|
осадові |
|
|
метаморфічні |
|
|
ІІІ рівень. Завдання 8-9 відкритої форми
8. Доповніть схему утворення балки. Запропонуйте заходи боротьби з цим процесом.
9. Напишіть назви районів у Східній півкулі, де діючі та згаслі вулкани розташовані поза межами літосферних плит.
ІV рівень. Завдання 10 відкритої форми (обсяг 5 – 7 речень)
10. Запишіть переваги й недоліки проживання людей у горах.
ІІ варіант
І рівень. Завдання 1-4 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь.
1. Найвищий діючий вулкан:
а) Кракатау; б) Ключевська сопка; в) Везувій; г) Етна.
2. Які форми рельєфу створені завдяки зовнішнім процесам
а) гори; б) ущелини; в) яри; г) морські западини
3. Яка характеристика гір України правильна
а) старі, високі; б) молоді, високі; в) молоді, середньовисокі;
г) старі, середньовисокі
4. У результаті вертикальних рухів ділянок земної кори утворюються
а) грабени; б) горсти; в) прогини; г) усі правильні відповіді.
ІІ рівень. Завдання 5-6 передбачають установлення відповідності та послідовності.
5. Розташуйте гірські вершини, починаючи з найбільшої абсолютної висоти
а) Мак-Кінлі; б) Говерла;
в) Ельбрус; г) Монблан.
6. Установіть відповідність
1. гори а) від 0 м до 200 м над рівнем моря;
2. плоскогір’я б) понад 1000 м над рівнем моря;
3. височини в) від 500 м до 700 м над рівнем моря;
4. низовини г) від 200 м до 500 м над рівнем моря
д) понад 10 000 м над рівнем моря
7. Заповніть таблицю.
Внутрішні оболонки Землі |
Характеристика |
||
Потужність |
Стан речовини |
Температура |
|
Земна кора |
|
|
|
Мантія |
|
|
|
Ядро |
|
|
|
ІІІ рівень. Завдання 8-9 відкритої форми
8. Доповніть схему утворення балки. Запропонуйте заходи боротьби з цим процесом.
9. Запишіть паливні корисні копалини.
ІV рівень. Завдання 10 відкритої форми (обсяг 5 – 7 речень)
10. Поясніть, яке значення для діяльності людини має літосфера.