Урок "Узагальнення знань з теми:"Рослини", ч.2"

Про матеріал

Урок -квест

(повторення, закріплення, узагальнення й систематизацыя знань про генеративні органи: квітка, насінина, плід, які забезпечують розмноження квіткових рослин; розвиток практичних навичок роботи з наочністю, застосування знань в нестандартних умовах тощо.

Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми: «Рослини», ч.2

Мета: повторити, закріпити, узагальнити й систематизувати знання про генеративні органи: квітка, насінина, плід, які забезпечують розмноження квіткових рослин; розвивати практичні навички роботи з наочністю, застосовувати знання в нестандартних умовах; творчу активність, пізнавальні інтереси, здатність аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати любов до природи, розуміння важливості існування рослин для нашої планети та  для всіх інших живих організмів.

Тип уроку: узагальнення і систематизації  (урок-квест)

Обладнання: презентація, картки з завданнями

Хід уроку

1. Організаційний момент                                                                (слайд 1)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку                                              

Епіграф:                               «Мало знати, треба й  застосовувати,

                                                Мало хотіти, треба й робити!»

                                                                                           Йо́ганн Во́льфганг Гете

- Діти, упродовж кількох тижнів ми з вами наполегливо працювали над вивченням теми «Рослини».                                                                                  (слайд 2)

- Сьогодні у нас незвичайний урок, ми відправимося у подорож на повітряній кулі в Квіткове місто. Пригадаємо основний матеріал вивченої теми та закріпимо його.

     Команда, яка набрала найбільшу кількість фішок, отримає назву «Найрозумніша».

- Наша подорож починається!

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

Діти, у вас на столах лежать набори букв, з яких ви повинні скласти назву вашої повітряної кулі.

Гра «Відгадай назву повітряної кулі»                                           (слайд 3)

Команди мають зібрати свою назву (біологічний термін) із наборів букв, запропонованих учителем. Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до вгаданого терміна.

команда 1 —в, к, к, т, а, і. (Квітка - це видозмінений, вкорочений пагін, слугує для розмноження насінням.

команда 2 — л, и, о, к, с, т. (Листок - бічний орган пагона)

команда 3 — у, с, в, т, т, і, я, ц. (Суцвіття - це система пагонів, що спеціалізована на утворенні квіток.)

команда 4 – н, с, а, і, и, н, а, н. (Насінина - це вкритий покривом-шкіркою зародок рослини із необхідним для його розвитку запасом речовин)

Станція «Закінчіть речення»                                                         (слайд 4)

1.Злиття чоловічої та жіночої статевих клітин називається … (запліднення)

2.Пилок, потрапивши на приймочку маточки, проростає, утворюючи … (пилкову трубку)

3.У завꞌязі знаходиться 7 … (клітин)

4. У зародковому мішку пилкова трубка … і з неї виходять … (відкривається, два спермії)

5. Один спермій зливається з …, а другий – з … (яйцеклітиною, центральною клітиною)

6.Таке запліднення називається … (подвійним)

7. З насінних зачатків формується … (насінина)

8. Квітка перетворюється на … (плід)

9.Із заплідненої центральної клітини формується … (ендосперм)

10. Подвійне запліднення відкрив .... (Сергій Гаврилович Навашин, у 1898 р).

Станція  «Хто швидше»                                                                   (слайд 5)

Відповідь: 1. Тичинки, 2.Квітконіжка,

                  3. Маточка, 4.Чашечка, 5. Віночок,

                  6. Зав’язь, 7. Квітколоже.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Пошкоджені листи»                                                         (слайд 6)

Налетів вітер, вихопив листи з інформацією про розмноження рослин і кинув їх у калюжу. Вода пошкодила записи і їх тепер треба відновити.

    Діти, давайте розшифруємо пошкоджені листи.

  • Ро….нож….ня поділяють на с..ат….е та не..та..еве.
  • Сп..соб..м нестатевого розмноження є розмноження в..г..тат….не.
  • П….р….не вегетативне розмноження р..сл..н може здійснюватися частинами к..р..ня або п..г..на.
  • Ш..у..не вегетативне розмноження здійснюється частинами тіла р..сл..ни, яку людина від..кр..мл..є для вегетативного розмноження, називається ж..вц..ми.
  • Ст..блов..ми живцями називають безлисті частини пагона з бруньками.
  • Л..стк..ві живці — це цілі листки або їхні фр..гм..нти.
  • К..р..н..ві живці — це в..д..ремл..ні кор..ні

Наведіть приклади вегетативного розмноження рослин стебловими, листковими та кореневими живцями.

Станція «Типи суцвіття»                                                                  (слайд 7)

Робота з дидактичним матеріалом (визначення типу суцвіття)

А. Головка

Б. Кошик

В. Складний колос       

Г. Китиця

Д. Складний зонтик.                                                             

 Е. Початок.

 Є. Щиток

 Ж. Волоть.

З. Зонтик

И. Колос.

 

Відповідь на дошці для перевірки

1.Китиця    Г                                                 7. Кошик Б

2. Колос     И                                                  8. Складний зонтик  Д

3. Початок   Е                                                9. Волоть   Ж

4. Зонтик  З                                                    

5. Щиток.  Є                                                  10. Складний колос В

6. Головка  А

Станція «Швидкісна таблиця»                                                      (слайд 8)

(роздатковий матеріал у кожної з груп, а на дошці накреслена таблиця, учні повинні швидко розмістити картки з ознаками на 2 групи)

        Комахозапильні                                                 Вітрозапильні

1,2,3,5,8,12                                                                  4,6,7,9,10,11

Ознаки:

1. Великі та яскраві квітки.                                  7. Дрібні неяскраві квітки.

2. Дрібні яскраві квітки, зібрані у суцвіття.          8. Клейкий пилок.

3. Наявність нектару.                                            9. Цвітуть навесні.

4. Квітки  не мають запаху                                  10. Пилок не клейкий, легкий

5. Тонкий медовий аромат.                                               11. Береза

6. Дуже багато пилку.                                          12. Квітки шипшини

Станція «Відгадай плоди»                                                              (слайд 9)

Відповідь: сухі - зернівка, сім’янка, біб, жолудь;

соковиті: кістянка, яблуко, ягода, гарбузина.

 

 

 

 

 

 

 

V.Підсумок  уроку. Про важливість почутого на уроці. Оцінювання роботи учнів.

VI.Рефлексія «Валіза»                                                                       (слайд 11)

Сьогодні кожен із вас плідно попрацював, здобув певні знання, уміння та навички. Аби вони вам стали у пригоді, достатньо забрати їх із собою. Але у свою валізу ви маєте покласти лише 3 речі: знання, вміння, навички. Подумайте і виберіть лише те з нашого уроку, що обов’язково знадобиться вам у житті.

VII.Домашнє завдання

Скласти кросворд до теми «Квіткові рослини»

 

 

 

 

 

 

Станція «Швидкісна таблиця» 

                                                   

      Комахозапильні                        Вітрозапильні

            рослини                                     рослини     

 

 

 

 

Ознаки:

1. Великі та яскраві квітки.                                  7. Дрібні неяскраві квітки.

2. Дрібні яскраві квітки, зібрані у суцвіття.          8. Клейкий пилок.

3. Наявність нектару.                                            9. Цвітуть навесні.

4. Квітки  не мають запаху                                  10. Пилок не клейкий, легкий

5. Тонкий медовий аромат.                                               11. Береза

6. Дуже багато пилку.                                          12. Квітки шипшини

 

 

 

 

Станція «Швидкісна таблиця» 

 

 

       Комахозапильні                        Вітрозапильні

            рослини                                     рослини     

 

 

 

Ознаки:

1. Великі та яскраві квітки.                                  7. Дрібні неяскраві квітки.

2. Дрібні яскраві квітки, зібрані у суцвіття.          8. Клейкий пилок.

3. Наявність нектару.                                            9. Цвітуть навесні.

4. Квітки  не мають запаху                                  10. Пилок не клейкий, легкий

5. Тонкий медовий аромат.                                               11. Береза

6. Дуже багато пилку.                                          12. Квітки шипшини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Пошкоджені листи»

 

  • Ро….нож….ня поділяють на с..ат….е та не..та..еве.
  • Сп..соб..м нестатевого розмноження є розмноження в..г..тат….не.
  • П….р….не вегетативне розмноження р..сл..н може здійснюватися частинами к..р..ня або п..г..на.
  • Ш..у..не вегетативне розмноження здійснюється частинами тіла р..сл..ни, яку людина від..кр..мл..є для вегетативного розмноження, називається ж..вц..ми.
  • Ст..блов..ми живцями називають безлисті частини пагона з бруньками.
  • Л..стк..ві живці — це цілі листки або їхні фр..гм..нти.
  • К..р..н..ві живці — це в..д..ремл..ні кор..ні

 

 

 

 

Станція «Пошкоджені листи»

 

  • Ро….нож….ня поділяють на с..ат….е та не..та..еве.
  • Сп..соб..м нестатевого розмноження є розмноження в..г..тат….не.
  • П….р….не вегетативне розмноження р..сл..н може здійснюватися частинами к..р..ня або п..г..на.
  • Ш..у..не вегетативне розмноження здійснюється частинами тіла р..сл..ни, яку людина від..кр..мл..є для вегетативного розмноження, називається ж..вц..ми.
  • Ст..блов..ми живцями називають безлисті частини пагона з бруньками.
  • Л..стк..ві живці — це цілі листки або їхні фр..гм..нти.
  • К..р..н..ві живці — це в..д..ремл..ні кор..ні

 

Станція «Типи суцвіття»

  • встановіть відповідність (цифра - буква)

А. Головка

Б. Кошик

В. Складний колос       

Г. Китиця

Д. Складний зонтик.                                                             

 Е. Початок.

 Є. Щиток

 Ж. Волоть.

 

З. Зонтик

И. Колос.

 

 

 

Станція «Типи суцвіття»

  • встановіть відповідність (цифра - буква)

А. Головка

Б. Кошик

В. Складний колос       

Г. Китиця

Д. Складний зонтик.                                                             

 Е. Початок.

 Є. Щиток

 Ж. Волоть.

 

З. Зонтик

И. Колос.

 

 

 

 в

к

 к

 т

 а

 і

 

 л

 и

 о

 к

 с

 т

   

у

с

в

т

т

і

я

ц

 

н

а

с

і

н

и

н

а

 

Результат пошуку зображень за запитом картинка повітряна куля

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом малюнок повітряної кулі

 

 

Станція  «Хто швидше»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція  «Хто швидше»

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дрешер Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мальвічко Наталія Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
1416
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку