Пропонується конспект узагальнюючого уроку з теми «Дієслово» для учнів з порушеннями зору мета якого -закріпити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово у мовленн; формувати комунікативну компетентність.Після конспекту подаються приклади індивідуальних карток з урахуванням зорових діагнозів учнів.
Тема:Узагальнення знань за темою «Дієслово»
Мета: закріплювати знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово у мовленн; формувати комунікативну компетентність; розвивати мовлення учнів, вміння аналізувати, робити висновки; збагачувати лексичний запас; виховувати охайність, почуття відповідальності.
Корекційна мета:формування та розвиток узагальненості сприймання, корекція та розвиток процесів узагальнення та абстрагування, стійкості уваги, можливості її розподілу та переключення; розвиток навичок зорової та слухової диференціації ;розвиток супроводжуючого мовлення, розвиток дрібної моторики пальців та кисті руки; формування уміння регулювати власні дії відповідно до інструкції щодо виконання завдання, стимулювання пізнавальної зацікавленості та активності,корекція особистості.
Обладнання: іграшковий мікрофон , картки , м’ячик
Хід заняття
. І. Самовизначення діяльності
Психологічна настанова «До успіху».
― Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх рідних, друзів, своє місто, свою країну. Люблю вас і передаю вам свою любов і гарний настрій Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.
- А девізом нашого уроку будуть такі слова:
Девіз уроку.
Не просто слухати, а... (чути),
Не просто дивитись, а... (бачити),
Не просто відповідати, а... (міркувати).
Дружно і плідно... (працювати).
Розпочнемо свою роботу з офтальмотренажера
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності
1. Хвилина каліграфії
-Розпочнемо свою роботу з каліграфічної хвилинки.
а) Елементи літери Б
б) Прописування у повітрі
-Поставте ручки на умовну дошку і пропишіть на рахунок 1-і.2-і,3- і,4-і літеру Б (Тая і Аня з кінет.піском)
в)Пальчикова гімнастика
Горобцю казала кішка:
Понявчи зі мною трішк .
Та він знай собі ─Цвірінь!
А нявчати йому лінь
Жук у жолудя спитав
-Де ти шапочку придбав
От якби мені таку –
Був би красень я в ліску
Олівець в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу,
Неодмінно кожен пальчик
Буть слухняним я навчу
г) Правила письма
Зошит в руки я беру
Навскоси його кладу
Ручку в руки я беру
І ось так ії тримаю
Сяду рівно не зігнусь
до роботи я берусь
д) Прописування літери в зошиті
ІІІ. Формування навчальної задачі
1. Вибірковий диктант
Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть дієслова.
- У якій формі вони стоять?( неозначена форма)
-Підкресліть першу букву в кожному записаному слові:
- Прочитайте утворене слово. (Дієслово)
- Це і є тема нашого уроку.
- Від одного з дієслів утворіть різні часові форми.
2. Гра «Знайдіть "зайве" слово»
Змагатися, бігати, працювати, змагання, відпочивати.
Заглянув, прочитала, малює, засвітило.
Учити, сміюся, переживав, читатиму.
-Обгрунтуйте свої відповіді.
3. Фольклорна веселка
Розкрити дужки.Навести приклад ситуації , коли умісними будуть прислів’я.
Доки (не) упріти , доти ( не) уміти .
Як почав орати ,то в сопілку (не)грати.
Дірявого мішка( не )наповнити.
- Як пишеться частка не з дієсловами?
4. Творча робота
Встанови зв’язок слів у реченні.
Скоро розпочнуться літні канікули.
VI. Включення у систему знань і повторення
1.Гра «Сходинки»
1.Хто частини мови знає,
«Зайве» слово відгадає.
Доглядай, гай, бігти, знайшов.
2.Тепер повинен, друже, ти
Споріднені слова знайти.
До слова пильную: запилився, пилка, пилок, пильно.
3.Тепер завдання номер три:
Синоніми до дієслова – ти точні добери.
До слова дрижати:
Міцніти, тремтіти, замерзати, труситися.
2.Інтерактивна гра «Пінг-понг».
Два учні біля дошки, перекидаючи м’ячик, задають один одному запитання по темі уроку і дають повні відповіді.
- Яку частину мови називають дієсловом?
- За якими часами змінюються дієслова?
- На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?
- Як пишеться не з дієсловами?
V. Рефлексія навчальної діяльності
1. Вправа «Мікрофон».
«Я сьогодні зрозумів...»;
«Я дізнався ...»;
«Я навчився...».
2. Самооцінка роботи на уроці.
― Оцініть свою роботу на уроці:
- все зрозумів, можу допомогти іншому;
- зрозумів, але треба ще попрацювати
- потрібна консультація
«Мікрофон по колу»
-Від поданих іменників та прикметників утворіть дієслова і запишіть їх у зошити.
Вечеря, сніданок, співучий, читання, плач, сумний, працьовитий, письмо, літак, ходьба, мальований, письмова, радість.
«Мікрофон по колу»
-Від поданих іменників та прикметників утворіть дієслова і запишіть їх у зошити.
Вечеря, сніданок, співучий, читання, плач, сумний, працьовитий, письмо, літак, ходьба, мальований, письмова, радість.
Фольклорна веселка
1.Списати, розкриваючи дужки. Навести приклад ситуації , коли умісними будуть прислів’я.
Доки (не) упріти , доти ( не) уміти .
Як почав орати ,то в сопілку (не)грати.
Дірявого мішка( не )наповнити.
2.- Як пишеться частка не з дієсловами?
Фольклорна веселка
1.Списати, розкриваючи дужки. Навести приклад ситуації , коли умісними будуть прислів’я.
Доки (не) упріти , доти ( не) уміти .
Як почав орати ,то в сопілку (не)грати.
Дірявого мішка( не )наповнити.
2.- Як пишеться частка не з дієсловами?
1. Вибірковий диктант
Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть дієслова.
1. Вибірковий диктант
Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть дієслова.
1. Вибірковий диктант
Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть дієслова.
«Знайдіть "зайве" слово»
Змагатися,бігати,працювати,змагання,відпочивати.
Заглянув,прочитала малює,засвітило.
Учити, сміюся,переживав,читатиму.
-Обгрунтуйте свої відповіді.
«Знайдіть "зайве" слово»
Змагатися,бігати,працювати,змагання,відпочивати.
Заглянув, прочитала, малює, засвітило.
Учити, сміюся, переживав, читатиму.
-Обгрунтуйте свої відповіді.
«Знайдіть "зайве" слово»
Змагатися, бігати, працюват, змагання,відпочивати.
Заглянув, прочитала, малює, засвітило.
Учити, сміюся, переживав, читатиму.
-Обгрунтуйте свої відповіді.
Скоро розпочнуться літні канікули.
Скоро розпочнуться літні канікули.
Скоро розпочнуться літні канікули.
Скоро розпочнуться літні канікули.
Скоро розпочнуться літні канікули.
Спиши , добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.
Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку, її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Нижнє зелене листячко почало (в’янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив’язали, прикріпили) до міцного кілка.
Спиши , добираючи з дужок потрібне за змістом дієслово.
Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку, її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Нижнє зелене листячко почало (в’янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив’язали, прикріпили) до міцного кілка.