20 січня о 18:00Вебінар: Інтернет-олімпіада як інструмент мотивації учнів під час дистанційного навчання

Урок "Узагальнення знань за темою «Дієслово»"

Про матеріал

Пропонується конспект узагальнюючого уроку з теми «Дієслово» для учнів з порушеннями зору мета якого -закріпити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово у мовленн; формувати комунікативну компетентність.Після конспекту подаються приклади індивідуальних карток з урахуванням зорових діагнозів учнів.

Перегляд файлу

Тема:Узагальнення знань за темою «Дієслово»

Мета: закріплювати знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово у мовленн; формувати комунікативну компетентність; розвивати мовлення учнів, вміння аналізувати, робити висновки; збагачувати лексичний запас; виховувати охайність, почуття відповідальності.

Корекційна мета:формування та розвиток узагальненості сприймання, корекція  та розвиток    процесів узагальнення та абстрагування, стійкості  уваги, можливості  її   розподі­лу та переключення; розвиток навичок зорової та  слухової диференціації ;розвиток супроводжуючого мовлення, розвиток дрібної моторики пальців та кисті руки; формування уміння регулювати власні дії відповідно до інструкції щодо виконання завдання,   стимулювання пізнавальної зацікавленості та активності,корекція особистості.


Обладнання: іграшковий мікрофон  , картки , м’ячик

Хід заняття


. І. Самовизначення діяльності

Психологічна настанова «До успіху».

― Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх    рідних, друзів, своє місто, свою країну. Люблю вас  і передаю вам свою любов і гарний настрій Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

 - А девізом нашого уроку будуть такі слова:
Девіз уроку.

Не просто слухати, а... (чути), 

Не просто дивитись, а... (бачити), 

Не просто відповідати, а... (міркувати). 

Дружно і плідно... (працювати).
Розпочнемо свою роботу  з офтальмотренажера

 ІІ.  Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності

1. Хвилина каліграфії
-Розпочнемо свою роботу з каліграфічної хвилинки.

а) Елементи літери Б

б) Прописування у повітрі

  -Поставте ручки на умовну дошку і пропишіть на рахунок 1-і.2-і,3-  і,4-і літеру Б (Тая і Аня з кінет.піском)

 

в)Пальчикова гімнастика

Горобцю казала кішка: https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava4.jpg

Понявчи зі мною трішк             .                                                          

Та він знай собі ─Цвірінь!                            

А нявчати йому лінь

                                                                             

           https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava2.jpg                                      Жук у жолудя спитав                

                                                                  -Де ти шапочку придбав                 

                                                                   От якби мені таку –

                                                                   Був би красень я в ліску

 

Олівець в руці катаю,

Поміж пальчиків кручу,

Неодмінно кожен пальчик

Буть слухняним я навчу

                                                                         https://naurok.com.ua/uploads/blog/vprava11.jpg       

г) Правила письма

Зошит в руки я беру

Навскоси його кладу

Ручку в руки я беру

І ось так ії тримаю

Сяду рівно не зігнусь

до роботи я берусь

 

д)  Прописування літери в зошиті

ІІІ. Формування навчальної задачі

1. Вибірковий  диктант

Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
 

- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть  дієслова.
- У якій формі вони стоять?( неозначена форма)

 -Підкресліть першу букву в кожному записаному слові:

- Прочитайте утворене слово. (Дієслово)

- Це і є тема нашого уроку.
- Від одного з  дієслів утворіть різні часові форми.


2. Гра «Знайдіть "зайве" слово»


Змагатися, бігати, працювати, змагання, відпочивати.

Заглянув, прочитала, малює, засвітило.
Учити, сміюся, переживав, читатиму.

-Обгрунтуйте свої відповіді.

3. Фольклорна веселка

 Розкрити дужки.Навести приклад ситуації , коли умісними будуть прислів’я.

Доки (не) упріти , доти ( не) уміти .

Як почав орати ,то в сопілку (не)грати.

Дірявого мішка( не )наповнити.
- Як пишеться частка не з дієсловами?

4. Творча робота

Встанови зв’язок слів у реченні.

Скоро розпочнуться літні канікули.


VI. Включення у систему знань і повторення

1.Гра «Сходинки»
1.Хто частини мови знає,
«Зайве» слово відгадає.
Доглядай, гай, бігти, знайшов.

2.Тепер повинен, друже, ти
Споріднені слова знайти.

 До слова пильную: запилився, пилка, пилок, пильно.

3.Тепер завдання номер три:
Синоніми до дієслова – ти точні добери.
До слова дрижати:
Міцніти, тремтіти, замерзати, труситися.

 2.Інтерактивна гра «Пінг-понг».

Два учні біля дошки, перекидаючи м’ячик, задають один одному запитання по темі уроку і дають повні відповіді.

- Яку частину мови називають дієсловом?
- За якими часами змінюються дієслова?
- На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?
- Як пишеться не з дієсловами?
V. Рефлексія навчальної діяльності

1.  Вправа «Мікрофон».

 «Я сьогодні зрозумів...»;

 «Я дізнався ...»;

 «Я навчився...».

2. Самооцінка роботи на уроці.

― Оцініть свою роботу на уроці:

- все зрозумів, можу допомогти іншому; 

-    зрозумів, але треба ще попрацювати 

-  потрібна консультація

«Мікрофон по колу»

 -Від поданих іменників та прикметників утворіть дієслова і запишіть їх у зошити.

 Вечеря, сніданок, співучий, читання, плач, сумний, працьовитий, письмо, літак, ходьба, мальований, письмова, радість.

 

 

 

 

 

 

 

«Мікрофон по колу»

 -Від поданих іменників та прикметників утворіть дієслова і запишіть їх у зошити.

 Вечеря, сніданок, співучий, читання, плач, сумний, працьовитий, письмо, літак, ходьба, мальований, письмова, радість.

 

 

 

 

 

 Фольклорна веселка

 

1.Списати, розкриваючи  дужки. Навести приклад ситуації , коли умісними будуть прислів’я.

 

Доки (не) упріти , доти ( не) уміти .

Як почав орати ,то в сопілку (не)грати.

Дірявого мішка( не )наповнити.


2.- Як пишеться частка не з дієсловами?

 

 

Фольклорна веселка

 

1.Списати, розкриваючи  дужки. Навести приклад ситуації , коли умісними будуть прислів’я.

 

Доки (не) упріти , доти ( не) уміти .

Як почав орати ,то в сопілку (не)грати.

Дірявого мішка( не )наповнити.


2.- Як пишеться частка не з дієсловами?

 

1. Вибірковий  диктант

Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
 

- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть  дієслова.
 

 

1. Вибірковий  диктант

Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
 

- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть  дієслова.
 

 

1. Вибірковий  диктант

Апельсин, діяти, дециметр, існувати, єднати , комп'ютер, сипати , ловити, бібліотека,орати, коридор, вивчати, олень, оглянути.
 

- З-поміж поданих слів знайдіть і запишіть  дієслова.
 

 «Знайдіть "зайве" слово»


Змагатися,бігати,працювати,змагання,відпочивати.

Заглянув,прочитала малює,засвітило.
Учити, сміюся,переживав,читатиму.

 

-Обгрунтуйте свої відповіді.
 

 

 

 «Знайдіть "зайве" слово»


Змагатися,бігати,працювати,змагання,відпочивати.

Заглянув, прочитала, малює, засвітило.
Учити, сміюся, переживав, читатиму.

 

-Обгрунтуйте свої відповіді.


 

 

 «Знайдіть "зайве" слово»


Змагатися, бігати, працюват, змагання,відпочивати.

Заглянув, прочитала, малює, засвітило.
Учити, сміюся, переживав, читатиму.

 

-Обгрунтуйте свої відповіді.
 

Скоро розпочнуться літні канікули.

 

 

 

Скоро розпочнуться літні канікули.

 

 

 

Скоро розпочнуться літні канікули.

 

 

 

Скоро розпочнуться літні канікули.

 

 

Скоро розпочнуться літні канікули.

 

 Спиши , добираючи з дужок потрібне за змістом    дієслово.                                                                   

         Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку, її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Нижнє зелене листячко почало (в’янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив’язали, прикріпили) до міцного кілка.

 

 

 

 

Спиши , добираючи з дужок потрібне за змістом    дієслово.                                                                   

         Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку, її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Нижнє зелене листячко почало (в’янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив’язали, прикріпили) до міцного кілка.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку