Тема уроку: Урок - узагальнення по темі «Земля на плані і карті».
Мета уроку: перевірити знання вивченого матеріалу, продовжити формувати навички і вміння працювати з картографічними джерелами інформації, застосовувати знання у пошуках рішення проблемних ситуацій на практиці, сприяти розвитку загально навчальних і творчих компетентностей, логічного мислення школярів, виховувати колективізм, впевненість у своїх знаннях, відчуття значимості в колективі.
Тип уроку: узагальнення знань
Обладнання: відеопрезентація, атласи, підручники, зошити для практичних робіт з печатною основою, робочі зошити, листи контролю, ключі до виконаних завдань, світлофори.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Добрий день!
Сідайте тихо, діти
Домовляйтесь не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
Щоб нам не було мороки
Всі готові до уроку?
Тож тепер часу не гаємо
І урок розпочинаємо.
Узагальнити тему варто
Ту, що зветься «Земля на плані і карті».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Прийом «Ситуація успіху»
Один поет сказав:
Вважай, ти втратив день,
В який не посміхнувся.
А щоб не був він втраченим, подивіться одне на одного і посміхніться, подумки побажайте успіхів.
Успіх – це
У – уміння навчатись і працювати;
С – співробітництво в парах, у групах;
П – подолання труднощів;
І – ініціативність;
Х – хороший настрій.
Усі ці складові необхідні для нашого уроку. Я вам бажаю гарного настрою, посмішок і успіху.
Усі в дитинстві люблять казки,
Які читають мами нам.
Згадаймо зараз, коли часто
Траплявся стовп богатирям.
На ньому надпис чудернацький:
Інструкція, куди вам йти:
Треба подумать, бо зненацька
Можна і в лихо забрести.
Підеш направо – коня втратиш,
Підеш наліво – згинеш сам,
І що ж оце усе все значить?
Що допоможе завжди нам?
Богатирі по праву сильні,
Але віки були не ті,
Кудись рушали примітивно,
Бо карт не склали в ті часи.
Але ж нам, сучасним людям, відомо багато про географічні карти, тому збитися зі шляху майже неможливо. Сьогодні я пропоную вам повторити та узагальнити всі ваші знання про зображення Землі на плані та карті. Настав час вирушити в подорож географічними знаннями. Сподіваюсь, ви взяли усе необхідне з собою: знання, географічне приладдя, карти, атласи та вірних помічників – своїх друзів. Перед уроком, щоб не гаяти час ви об’єднались за бажанням в групи. То ж в добрий путь!
На вашому столі є листи оцінювання, де керівники груп разом з вами оцінять ваші знання.
ІІІ. Узагальнення знань з теми.
Підсумки фенологічних спостережень
І тур «Географічна розминка» ( за кожну правильну відповідь 1 бал)
Практичний тур
Користуючись зошитом з печатною основою виконайте завдання 1,2,3 на с.37 та 39.
І варіант виконують групи 1,3,5, ІІ варіант виконують групи 4, 6.
Взаємоперевірка.
ІІ тур «Загадковий» За правильну відповідь член команди отримує 1 бал
1. Мене б’ють, мнуть, перевертають, ріжуть, а я все мовчу, всім добром плачу. (Земля).
2. Назви що це?
На одній нозі стоїть
Головою все вертить.
Нам показує дивно
Ріки, гори, океани. (Глобус).
Є шляхи, а не поїдеш,
Є земля та не поореш. (Карта).
А на ньому знаків повно.
Невелика то ділянка,
Видно, горбик там чи ямка,
мішаний чи хвойний ліс,
чи ставок, чи вже заріс,
(певно водяться там жаби),
Все зображено в масштабі. (План).
На північ і на південь дивлюсь,
Якщо зі мною підеш –
Назад дорогу легко знайдеш. (Компас).
Практичний тур
Завдання. Відкрийте сторінку 37 (І варіант) та сторінку 39 (ІІ варіант) в зошиті для практичних робіт та виконайте завдання №4,5. І варіант виконують групи 4, 6, ІІ варіант виконують групи 1,3,5.
Взаємоперевірка виконаних завдань.
За кожне правильно виконане завдання учень отримує 1 бал.
ІІІ тур «Світлофор» – максимум 5 балів (по 1балу за кожну правильну відповідь).
Роздаються картки учням – так (зелений колір), ні (червоний колір). Команді дається одне питання.
Фізкультхвилинка
Мабуть стомились? Тож хвилинку
Відведем для відпочинку,
Нумо, встаньте, дітвора,
Розім’ятися пора.
Руки вгору, руки в боки,
І на місці кілька кроків.
Дружно тричі всі присядемо,
Посміхнемось, тихо сядемо.
ІV тур «Топографічний»
Завдання 1.
Користуючись печатним зошитом для практичних робіт на с.37, 39 виконайте завдання 11.
Взаємоперевірка.
Практичний тур - Знайди мене (демонстрація слайдів)
Завдання №1 (групи 2,5).
Почнемо ми свою подорож із чудового міста – мрії, де хочуть побувати найбільші модниці і шанувальниці прекрасного - це батьківщина парфумів «Шанель». Його координати 480 пн. ш. та 20 сх. д. (Париж, Франція).
Завдання 2 (групи 1, 4).
Наступна наша подорож буле до прекрасного, найвідомішого на планеті дива світу – водоспаду, який був відкритий льотчиком із літака. Його координати:60 пн. ш. та 620зх. д. Як називається цей водоспад? (Анхель).
Завдання 3 (групи 3,6).
На материку Африка є річка, що двічі перетинає екватор? Що це за річка? Знайдіть її.
ІV. Підсумок уроку.
Що вам сподобалось на уроці?
Що зрозуміли?
Про що хотілося б розповісти батькам?
Подумайте кому і за що ви скажете спасибі. Зробіть це.
V. Домашнє завдання.
Повторити вивчені поняття.
Випереджальне завдання підготувати інформаційну хвилинку про найсильніші землетруси світу.
1