Урок узагальнення знань "Земля на плані і карті"

Про матеріал
Мета уроку: перевірити знання вивченого матеріалу, продовжити формувати навички і вміння працювати з картографічними джерелами інформації, застосовувати знання у пошуках рішення проблемних ситуацій на практиці, сприяти розвитку загально навчальних і творчих компетентностей, логічного мислення школярів, виховувати колективізм, впевненість у своїх знаннях, відчуття значимості в колективі.
Перегляд файлу

Тема уроку: Урок - узагальнення по темі «Земля на плані і карті».

Мета уроку: перевірити знання вивченого матеріалу, продовжити формувати навички і вміння працювати з картографічними джерелами інформації, застосовувати знання у пошуках рішення проблемних ситуацій на практиці, сприяти розвитку загально навчальних і творчих компетентностей, логічного мислення школярів, виховувати колективізм, впевненість у своїх знаннях, відчуття значимості в колективі.

Тип уроку: узагальнення знань

Обладнання: відеопрезентація, атласи, підручники, зошити для практичних робіт з печатною основою, робочі зошити, листи контролю, ключі до виконаних завдань, світлофори.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Вчитель: Добрий день!

Сідайте тихо, діти

Домовляйтесь не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

Щоб нам не було мороки

Всі готові до уроку?

Тож тепер часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

 Узагальнити тему варто

 Ту, що зветься «Земля на плані і карті».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Прийом «Ситуація успіху»

Один поет сказав:

   Вважай, ти втратив день,

   В який не посміхнувся.

А щоб не був він втраченим, подивіться одне на одного і посміхніться, подумки побажайте успіхів.

Успіх – це

У – уміння навчатись і працювати;

С – співробітництво в парах, у групах;

П – подолання труднощів;

І – ініціативність;

Х – хороший настрій.

Усі ці складові необхідні для нашого уроку. Я вам бажаю гарного настрою, посмішок і успіху.

Усі в дитинстві люблять казки,

Які читають мами нам.

Згадаймо зараз, коли часто

Траплявся стовп богатирям.

На ньому надпис чудернацький:

Інструкція, куди вам йти:

Треба подумать, бо зненацька

Можна і в лихо забрести.

Підеш направо – коня втратиш,

Підеш наліво – згинеш сам,

І що ж оце усе все значить?

Що допоможе завжди нам?

Богатирі по праву сильні,

Але віки були не ті,

Кудись рушали примітивно,

Бо карт не склали в ті часи.

Але ж нам, сучасним людям, відомо багато про географічні карти, тому збитися зі шляху майже неможливо. Сьогодні я пропоную вам повторити та узагальнити всі ваші знання про зображення Землі на плані та карті. Настав час вирушити в подорож географічними знаннями. Сподіваюсь, ви взяли усе необхідне з собою: знання, географічне приладдя, карти, атласи та вірних помічників – своїх друзів. Перед уроком, щоб не гаяти час ви об’єднались за бажанням в групи. То ж в добрий путь!

На вашому столі є листи оцінювання, де керівники груп разом з вами оцінять ваші знання.

ІІІ. Узагальнення знань з теми.

Підсумки фенологічних спостережень

  • Яка сьогодні температура повітря?
  • Який стан неба?
  • Чи світить сонце?
  • Хто з вас помітив, чи є вітер? Який він?
  • Якого напрямку вітер?
  • На що ще ви звернули увагу?

І тур «Географічна розминка» ( за кожну правильну відповідь 1 бал)

  • Що називають моделлю Землі?
  • Що таке географічна широта? Довгота?
  • Що таке меридіани? Паралелі? Екватор?
  • Яка довжина екватора?
  • Який острів - Нова Гвінея чи Гренландія – розташовані ближче до екватора?
  • Де на Землі будь – який напрямок на північ?

Практичний тур

Користуючись зошитом з печатною основою виконайте завдання 1,2,3 на с.37 та 39.

І варіант виконують групи 1,3,5, ІІ варіант виконують групи 4, 6.

Взаємоперевірка.

ІІ тур «Загадковий» За правильну відповідь член команди отримує 1 бал

1. Мене б’ють, мнуть, перевертають, ріжуть, а я все мовчу, всім добром плачу. (Земля).

2. Назви що це?

На одній нозі стоїть

Головою все вертить.

Нам показує дивно

Ріки, гори, океани. (Глобус).

  1. Є моря плисти – не можна,

Є шляхи, а не поїдеш,

Є земля та не поореш. (Карта).

  1. Це зображення умовне,

А на ньому знаків повно.

Невелика то ділянка,

Видно, горбик там чи ямка,

мішаний чи хвойний ліс,

чи ставок, чи вже заріс,

(певно водяться там жаби),

Все зображено в масштабі. (План).

  1. Під склом знаходжусь,

На північ і на південь дивлюсь,

Якщо зі мною підеш –

Назад дорогу легко знайдеш. (Компас).

  1. Край видно, але дійти до нього не можливо. (Горизонт).

 

Практичний тур

Завдання. Відкрийте сторінку 37 (І варіант) та сторінку 39 (ІІ варіант) в зошиті для практичних робіт та виконайте завдання №4,5. І варіант виконують групи 4, 6, ІІ варіант виконують групи 1,3,5.

Взаємоперевірка виконаних завдань.

За кожне правильно виконане завдання учень отримує 1 бал.

ІІІ тур «Світлофор» – максимум 5 балів  (по 1балу за кожну правильну відповідь).

Роздаються картки учням – так (зелений колір), ні (червоний колір). Команді дається одне питання.

  1. Знімки зроблені фотоапаратом – фотографії. (+)
  2. Карта з масштабом 1: 10 000 великомасштабна.(+)
  3.   Кліматична карта –  загально - географічна.(-)
  4.   Паралелі та меридіани утворюють градусну сітку.(+)
  5.   Азимут – кут між напрямком на північ та об’єктом.(+)
  6.   Довжина меридіана – 111км. (+)

Фізкультхвилинка

Мабуть стомились? Тож хвилинку

Відведем для відпочинку,

Нумо, встаньте, дітвора,

Розімятися пора.

Руки вгору, руки в боки,

І на місці кілька кроків.

Дружно тричі всі присядемо,

Посміхнемось, тихо сядемо.

ІV тур «Топографічний»

Завдання 1.

Користуючись печатним зошитом для практичних робіт на с.37, 39 виконайте завдання 11.

Взаємоперевірка.

Практичний тур - Знайди мене (демонстрація слайдів)

Завдання №1 (групи 2,5).

Почнемо ми свою подорож із чудового міста – мрії, де хочуть побувати найбільші модниці і шанувальниці прекрасного - це батьківщина парфумів «Шанель». Його координати 480 пн. ш. та 20 сх. д. (Париж, Франція).

Завдання 2 (групи 1, 4).

 Наступна наша подорож буле до прекрасного, найвідомішого на планеті дива світу – водоспаду, який був відкритий льотчиком із літака. Його координати:60 пн. ш. та 620зх. д. Як називається цей водоспад? (Анхель).

Завдання 3 (групи 3,6).

На материку Африка є річка, що двічі перетинає екватор? Що це за річка? Знайдіть її.

ІV. Підсумок уроку.

Що вам сподобалось на уроці?

Що зрозуміли?

Про що хотілося б розповісти батькам?

Подумайте кому і за що ви скажете спасибі. Зробіть це.

V. Домашнє завдання.

Повторити вивчені поняття.

Випереджальне завдання підготувати інформаційну хвилинку про найсильніші землетруси світу.

 

 

1

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку