Урок “ Узагальнюючий урок з теми « Іменник»”

Про матеріал
Тип уроку: закріплення знань. Урок розроблений для учнів 3 класу з використанням інформаційно — комунікативних технологій, групової та інтерактивної технології, критичного мислення, особистісно — орієнтованого виховання
Перегляд файлу

Лісківський заклад загальної середньої освіти

Кілійської міської ради Одеської області

 

 

 

 

Урок з української мови у 3 класі

Тема: “ Узагальнюючий урок з теми « Іменник»”

 

 

C:\Users\Человек\Downloads\60524b211ff34.jpg

 

 

 

 

Підготовила:

вчитель початкових класів

спеціаліст І категорії

Соколова Євгенія Валентинівна

Дата проведення:  13.03.2024року

 

 

Тема: Узагальнюючий урок з теми « Іменник»

Цілі:

  •      Формування предметних компетентностей;

- повторити, узагальнити і поглибити знання учнів про іменник, як частину мови ;

- закріпити вміння визначати морфологічні ознаки іменника та його синтаксичну роль;

- вчити правильно використовувати іменники в мовленні;

- збагачувати словниковий запас;

  •      Формування ключових компетентностей:

вміння вчитись:

  •      навчально — організаційні вміння і навички:

- розуміє завдання, які ставить вчитель;

- співпрацює в парі з учнем та вчителем;

- удосконалювати навички роботи в групах;

  •      загально — мовленєві вміння і навички

- розвивати творчі здібності учнів, усне зв’язне мовлення;

- виробляти культуру спілкування;

- удосконалювати вміння і навички логічно мислити;

  •      контрольно — оцінні вміння:

тримає в порядку своє робоче місце та шкільне приладдя;

  •      інформаційно — комунікативна:

- показує свою роль в вивченні та засвоєнні навчального матеріалу;

- знаходить завданні конкретні відомості;

  •      здоров'язбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне  сидіння за партою під час письма.

Обладнання: проектор, малюнки з зображенням предметів, цеглинки конструктора LEGO, сердечка, карта України, картки з завданням, презентація.

 Тип уроку: узагальнення знань.

Очікувані результати: активне висловлювання власних думок; вміння брати учать у діалоговій взаємодії з учнями; вміння використовувати отриманні результати на практиці; удосконалити знання учнів про іменник.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інформаційно — комунікативних технологій, групової та інтерактивної технології, критичного мислення, особистісно — орієнтованого виховання.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання ( Слайд №2)

Продзвенів уже дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Добрий день!

У добрий час!

Рада, діти, бачить вас.

Сядьте ви усі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Починаєм працювати,

Щоб знання нові дістати.

2. Хвилинка психологічного налаштування ( Слайд №3)

За вікном – весняний ранок. Погода дарує нам сьогодні приємні сюрпризи –  тепло, сонце, запахи перших квітів та квітучих дерев.

А що ми можемо подарувати один одному зараз? ( Усмішку, гарний настрій)

Тепер давайте придумаємо та скажемо один одному по одному реченню вживаючи  іменник, в якому висловимо сильні, радісні почуття. Речення можуть починатись так: « Я бажаю тобі…..»( щастя, успіху, здоров'я , благополуччя, радості, миру, спокою)

3. Девіз уроку( Слайд № 4)

Хай не буде ні одної

Української людини

Що не вміла розказати

Про минуле України

4. Очікування( Слайд № 5)

- Діти, чого кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?

- Давайте кожен спробує висловитись. Я очікую……..( буде цікаво, дізнаюсь щось корисне, буде багато цікавих завдань та роботи в групах)

- А чого навчить вас цей урок, як ви гадаєте?

- Цей урок навчить мене……..( висловлювати свою думку, робити висновки…)

- Я також хочу висловити свої очікування, щодо сьогоднішнього уроку:

  • щоб ви були активними;
  • застосовували на уроці усі набуті знання за темою;
  • збагачували свій словниковий запас;
  • давали можливість висловитися своїм товаришам.
  • поважали один одного.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Робота в групах. Вправа « Розсипанка» ( Слайд №6)

Ми працюватимемо сьогодні на уроці за темою і за кожне виконане завдання отримуватимете сердечко,яке приклеїмо на нашу карту України

У кожної групи на парті є слова, які ви маєте скласти рядки  з вірша

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила Україна

  •      До якої частини мови відносяться виділені слова?
  •      Так дійсно це іменник.

Іменник любить називати завжди на ймення кожну річ:

Земля,країна,сонце,мати, печаль і радість,день і ніч.

  •      На яке питання вони відповідають? (хто? що?)

З цим завданням ви впорались і отримуєте  сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

2. . Каліграфічна хвилинка ( Слайд №7)

 Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю,

Буду я писати вправно,

Сяду прямо,не зігнуся,

До роботи вже беруся.

  •      Щоб підготувати руки до письма, проведемо з вами каліграфічну хвилинку.  Відкриваємо зошити, пишемо число, класна робота. Я пишу на дошці, а ви за мною у своїх зошитах письмо з'єднань.

Уу , Ук, ра, їна Україна.

  •      Давайте складемо і запишемо  речення зі словом Україна.

- Із цим завданням ви впорались добре  і отримуєте   сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

3. Вправа “ Кубування”

  •      Скільки букв у слові Україна?
  •      Скільки звуків у слові Україна?
  •      Що особливого у написанні слова Україна?
  •      Скільки приголосних звуків у цьому слові?
  •      Назвіть їх
  •      А зараз назвіть голосні букви і порахуйте скільки їх.
  •      Скільки складів у слові Україна?
  •      Назвіть усі можливі випадки переносу в слові Україна.

Із цим завданням ви впорались добре  і отримуєте   сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

4. Вправа “ Асоціативний кущ”( Слайд №8)

- А зараз спробуємо скласти  “Асоціативний кущ”.

- Які асоціації у вас виникають із словом Україна?

                                                                                       

                                                    

                                                                                        

                                                            Україна

Із цим завданням ви впорались добре  і отримуєте   сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

.ІІІ. Повідомлення теми уроку

-Сьогодні ми пригадаємо усі таємниці, які приховує наш ІМЕННИК. Старанні, уважні, наполегливі мої учні, на уроці , ви усі разом будете відтворювати  усі знання про іменник, бо тема нашого уроку:

« Узагальнення знань за темою «Іменник»». 

ІV.Узагальнення та систематизація знань учнів.

  1. Метод « Мозковий штурм» ( Слайд № 9)
  •      Яка частина мови називається іменником?
  •      На які питання відповідає іменник?
  •      Який рід має іменник? ( Наведіть приклад)
  •      Від яких частин мови утворюються іменники?
  •      Як пишуться іменники власних назв?( Наведіть приклад)
  •      Які форми числа мають іменники? ( Наведіть приклад)

Із цим завданням ви впорались добре  і отримуєте  сердечко. C:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

  1. Вправа « Я – редактор» ( Слайд №  10)

На дошці  зображено текст, в якому є помилки. Вам треба уважно його прочитати, виправити помилки та записати виправлений текст в зошит.

 

Наше село ліски дуже гарне. Це село працьовиті,сильні людей. У ньому протікає велика річка – дунай.  В наше село  є парк , де відпочивають діти та жителі села.

  1. Фізкультхвилинка ( Слайд №11) C:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

4. Вправа “ Броунівський рух” Самостійна робота( Слайд №12)

           У вас на партах лежать кольорові аркуші паперу з завданням. Зараз ви їх уважно читаєте та виконуєте,після того як виконали об'єднуєтесь за кольором та спільно перевіряєте правильність виконання.

Картка червого кольору:

1. Прочитайте вірш.

Василина і Варвара,

Володимир і Василь

подорожник, ряст збирали,

кропиву, волошки, хміль.

2. Випишіть ( за зразком) спочатку імена хлопчиків, а потім — дівчаток, додаючи слова він,мій, вона, моя.

3. До яких слів можна додати слово воно,моє? Запиши

   Картка жовтого кольору

1. Прочитайте слова.

Апельсин, загадка, велосипед, вогнище, гармонія, поле, цукерка, колектив, коридор, тривога, черемха, кошеня, малятко.

2. Спиши іменники розподіливши їх за родами. ( ч.р., ж.р., с.р.)

Картка зеленого кольору  

1. Прочитай текст.

У казковій красі заснув бір та діброва.

Та що це? У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки: то кришталевий дзвін, то тихе булькання. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено — сріблястих ялин дзвенить незамерзле джерельце. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках дерев дрімають рябчики. Вода пробивається крізь шар землі та на морозі здається теплою. А навколо панує холод, усюди лежить сніг. Під міцною кригою застигла річка та озеро.

2. Спиши виділенні слова.

3. Визнач рід виділених іменників

І з цим завданням впорались і отримуєте  сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

5.Малюнковий розподільний диктант ( самостійно) ( Слайд № 13)

- А зараз ми проведемо малюнковий розподільний диктант. На екрані по черзі  будуть з'являтись малюнки, а ви запишете назви побачених предметів в одну з трьох колонок, розподіливши іменники за родами.

Ч.р.                                    Ж.р.                                    С.р.

Хлопчик                         машина                              сонце

комп'ютер пташка                               дерево

замок                              дівчинка                              яблуко

  •          І з цим завданням впорались і отримуєте   сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

Гра « Упізнай мене»( з цеглинками LEGO)( Слайд №13)

У вас на парті є цеглинки зеленого та червоного кольорів. Я зараз буду зачитувати  вам іменники. Якщо ви почуєте іменник, що є назвою істоти – піднімаєте цеглинку червоного кольору, якщо іменник, що є назвою неістот – зеленого кольору. Тож , будьте  уважними, щоб заробити сердечко за свою правильно виконану роботу.

Сонце, тато, вчитель, студент, сад, зошит, бджола, ластівка, трава, кошеня, футболіст, школа, лікар, дерево,вікно, повар, автобус, учениця

- І з цим завданням ви впорались добре  і отримуєте   сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

7. Метод «Сенкан» ( Слайд №14)

- Зараз пропоную вам скласти сенкан на тему «Іменник».

Отже, 1 група складає до слово – Україна, 2 група – калина, 3 група – прапор.

Нагадаю, вам що треба до іменника придумати 2 прикметника, 3 дієслова, скласти речення , яке б складалось з 4 слів та синонім до цього слова.  

- І з цим завданням ви впорались добре  і отримуєте   сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

8. Вправа « Розкажи про іменник»

C:\Users\Человек\AppData\Local\Viber\изображение_viber_2024-03-27_10-13-50-765.jpg

І з цим завданням ви впорались добре  і отримуєте  сердечкоC:\Users\Человек\Downloads\1395069586_ukrayinoyu-v-serc.jpg

V. Підсумок уроку

1. Робота в парі.  « Розфарбуй іменник»

А тепер попрацюємо в парі. Вам треба знайти на малюнку іменники і розфарбувати його відповідним кольором      

      C:\Users\Человек\AppData\Local\Viber\изображение_viber_2024-03-27_10-10-53-293.jpg        

2.. Гра « Мікрофон»

  •      Що тобі сподобалось на уроці?
  •      Що ви запам’ятали про іменник?
  •      На які питання відповідає?

2. Творче завдання

-  Всі завдання ми з вами виконали, кожна група отримала сердечка. Тож настав час оздобити нашу карту України. Пропоную кожній групі на сердечках написати побажання – іменники нашій Україні та приклеїти його.

( Перемоги, терпіння, миру, злагоди, затишку.)

  •      Наш урок добігає кінця. Ми з вами повторили все, що вивчали за темою. Дякую вам за урок, до побачення.

VI. Оцінювання

VII. Домашнє завдання.

Створити сенкан до слова лікар.

 

Список використаної літератури:

  1. Сайт https://www.youtube.com/watch?v=BAr6gFvvVeM
  2. НУШ – цікавинки для вчителя

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку