Лісківський заклад загальної середньої освіти
Кілійської міської ради Одеської області
Урок з української мови у 3 класі
Тема: “ Узагальнюючий урок з теми « Іменник»”
Підготовила:
вчитель початкових класів
спеціаліст І категорії
Соколова Євгенія Валентинівна
Дата проведення: 13.03.2024року
Тема: Узагальнюючий урок з теми « Іменник»
Цілі:
- повторити, узагальнити і поглибити знання учнів про іменник, як частину мови ;
- закріпити вміння визначати морфологічні ознаки іменника та його синтаксичну роль;
- вчити правильно використовувати іменники в мовленні;
- збагачувати словниковий запас;
вміння вчитись:
- розуміє завдання, які ставить вчитель;
- співпрацює в парі з учнем та вчителем;
- удосконалювати навички роботи в групах;
- розвивати творчі здібності учнів, усне зв’язне мовлення;
- виробляти культуру спілкування;
- удосконалювати вміння і навички логічно мислити;
тримає в порядку своє робоче місце та шкільне приладдя;
- показує свою роль в вивченні та засвоєнні навчального матеріалу;
- знаходить завданні конкретні відомості;
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою під час письма.
Обладнання: проектор, малюнки з зображенням предметів, цеглинки конструктора LEGO, сердечка, карта України, картки з завданням, презентація.
Тип уроку: узагальнення знань.
Очікувані результати: активне висловлювання власних думок; вміння брати учать у діалоговій взаємодії з учнями; вміння використовувати отриманні результати на практиці; удосконалити знання учнів про іменник.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інформаційно — комунікативних технологій, групової та інтерактивної технології, критичного мислення, особистісно — орієнтованого виховання.
Перебіг уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання ( Слайд №2)
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Добрий день!
У добрий час!
Рада, діти, бачить вас.
Сядьте ви усі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Починаєм працювати,
Щоб знання нові дістати.
2. Хвилинка психологічного налаштування ( Слайд №3)
За вікном – весняний ранок. Погода дарує нам сьогодні приємні сюрпризи – тепло, сонце, запахи перших квітів та квітучих дерев.
А що ми можемо подарувати один одному зараз? ( Усмішку, гарний настрій)
Тепер давайте придумаємо та скажемо один одному по одному реченню вживаючи іменник, в якому висловимо сильні, радісні почуття. Речення можуть починатись так: « Я бажаю тобі…..»( щастя, успіху, здоров'я , благополуччя, радості, миру, спокою)
3. Девіз уроку( Слайд № 4)
Хай не буде ні одної
Української людини
Що не вміла розказати
Про минуле України
4. Очікування( Слайд № 5)
- Діти, чого кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?
- Давайте кожен спробує висловитись. Я очікую……..( буде цікаво, дізнаюсь щось корисне, буде багато цікавих завдань та роботи в групах)
- А чого навчить вас цей урок, як ви гадаєте?
- Цей урок навчить мене……..( висловлювати свою думку, робити висновки…)
- Я також хочу висловити свої очікування, щодо сьогоднішнього уроку:
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Робота в групах. Вправа « Розсипанка» ( Слайд №6)
Ми працюватимемо сьогодні на уроці за темою і за кожне виконане завдання отримуватимете сердечко,яке приклеїмо на нашу карту України
У кожної групи на парті є слова, які ви маєте скласти рядки з вірша
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила Україна
Іменник любить називати завжди на ймення кожну річ:
Земля,країна,сонце,мати, печаль і радість,день і ніч.
З цим завданням ви впорались і отримуєте сердечко
2. . Каліграфічна хвилинка ( Слайд №7)
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю,
Буду я писати вправно,
Сяду прямо,не зігнуся,
До роботи вже беруся.
Уу , Ук, ра, їна Україна.
- Із цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко
3. Вправа “ Кубування”
Із цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко
4. Вправа “ Асоціативний кущ”( Слайд №8)
- А зараз спробуємо скласти “Асоціативний кущ”.
- Які асоціації у вас виникають із словом Україна?
Україна
Із цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко
.ІІІ. Повідомлення теми уроку
-Сьогодні ми пригадаємо усі таємниці, які приховує наш ІМЕННИК. Старанні, уважні, наполегливі мої учні, на уроці , ви усі разом будете відтворювати усі знання про іменник, бо тема нашого уроку:
« Узагальнення знань за темою «Іменник»».
ІV.Узагальнення та систематизація знань учнів.
Із цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко.
На дошці зображено текст, в якому є помилки. Вам треба уважно його прочитати, виправити помилки та записати виправлений текст в зошит.
Наше село ліски дуже гарне. Це село працьовиті,сильні людей. У ньому протікає велика річка – дунай. В наше село є парк , де відпочивають діти та жителі села.
4. Вправа “ Броунівський рух” Самостійна робота( Слайд №12)
У вас на партах лежать кольорові аркуші паперу з завданням. Зараз ви їх уважно читаєте та виконуєте,після того як виконали об'єднуєтесь за кольором та спільно перевіряєте правильність виконання.
Картка червого кольору:
1. Прочитайте вірш.
Василина і Варвара,
Володимир і Василь
подорожник, ряст збирали,
кропиву, волошки, хміль.
2. Випишіть ( за зразком) спочатку імена хлопчиків, а потім — дівчаток, додаючи слова він,мій, вона, моя.
3. До яких слів можна додати слово воно,моє? Запиши
Картка жовтого кольору
1. Прочитайте слова.
Апельсин, загадка, велосипед, вогнище, гармонія, поле, цукерка, колектив, коридор, тривога, черемха, кошеня, малятко.
2. Спиши іменники розподіливши їх за родами. ( ч.р., ж.р., с.р.)
Картка зеленого кольору
1. Прочитай текст.
У казковій красі заснув бір та діброва.
Та що це? У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки: то кришталевий дзвін, то тихе булькання. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено — сріблястих ялин дзвенить незамерзле джерельце. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках дерев дрімають рябчики. Вода пробивається крізь шар землі та на морозі здається теплою. А навколо панує холод, усюди лежить сніг. Під міцною кригою застигла річка та озеро.
2. Спиши виділенні слова.
3. Визнач рід виділених іменників
І з цим завданням впорались і отримуєте сердечко
5.Малюнковий розподільний диктант ( самостійно) ( Слайд № 13)
- А зараз ми проведемо малюнковий розподільний диктант. На екрані по черзі будуть з'являтись малюнки, а ви запишете назви побачених предметів в одну з трьох колонок, розподіливши іменники за родами.
Ч.р. Ж.р. С.р.
Хлопчик машина сонце
комп'ютер пташка дерево
замок дівчинка яблуко
Гра « Упізнай мене»( з цеглинками LEGO)( Слайд №13)
У вас на парті є цеглинки зеленого та червоного кольорів. Я зараз буду зачитувати вам іменники. Якщо ви почуєте іменник, що є назвою істоти – піднімаєте цеглинку червоного кольору, якщо іменник, що є назвою неістот – зеленого кольору. Тож , будьте уважними, щоб заробити сердечко за свою правильно виконану роботу.
Сонце, тато, вчитель, студент, сад, зошит, бджола, ластівка, трава, кошеня, футболіст, школа, лікар, дерево,вікно, повар, автобус, учениця
- І з цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко
7. Метод «Сенкан» ( Слайд №14)
- Зараз пропоную вам скласти сенкан на тему «Іменник».
Отже, 1 група складає до слово – Україна, 2 група – калина, 3 група – прапор.
Нагадаю, вам що треба до іменника придумати 2 прикметника, 3 дієслова, скласти речення , яке б складалось з 4 слів та синонім до цього слова.
- І з цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко
8. Вправа « Розкажи про іменник»
І з цим завданням ви впорались добре і отримуєте сердечко
V. Підсумок уроку
1. Робота в парі. « Розфарбуй іменник»
А тепер попрацюємо в парі. Вам треба знайти на малюнку іменники і розфарбувати його відповідним кольором
2.. Гра « Мікрофон»
2. Творче завдання
- Всі завдання ми з вами виконали, кожна група отримала сердечка. Тож настав час оздобити нашу карту України. Пропоную кожній групі на сердечках написати побажання – іменники нашій Україні та приклеїти його.
( Перемоги, терпіння, миру, злагоди, затишку.)
VI. Оцінювання
VII. Домашнє завдання.
Створити сенкан до слова лікар.
Список використаної літератури: