Тема: Ужиткова графіка. Виготовлення вітальної листівки.
Мета: дати поняття про техніку друку, види промислової графіки;
ознайомлювати учнів з видами паперової пластики;
розвивати художньо - образне мислення, бажання пізнавати мистецтво через освоєння нових технік графіки;
виховувати почуття прекрасного.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: зразки графічних робіт, ілюстрації робіт художників, виконані в різних техніках друку; творчі роботи учнів.
Матеріали:картон, ножиці, клей, папір, олівці, фарби, пензлики.
Техніка: на вибір учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь
Експрес-опитування.
Які характерні особливості графіки?
Назвіть види графіки.
Перелічіть види промислової графіки.
Хто з українських митців вніс визначній вклад у розвиток графічного мистецтва?
Метод «Асоціації» до слова «листівка».
(Можливий варіант: листівка – свято, привітання, день народження, радісний настрій, яскравість, текст, букви, шрифт, малюнок…)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя.
Асоціації, пов’язані з листівкою, найприємніші. Тож при її створенні необхідно дбати , щоб малюнок і текст приносили задоволення тій людині, якій вона адресована, та й самому адресату.
Художник малює листівку в одному примірнику. Для створення малюнка важливий формат (форма, розмір, пропорції сторін картини). Листівку роблять такого формату, як поштовий конверт, щоб її можна було надіслати рідним або знайомим. Привітання, як правило, пишуть на звороті.
ІV. Організація сприйняття творів мистецтва відомих художників.
Бесіда за питаннями.
(Учитель пропонує учням розглянути вітальні листівки, виконані професійними художниками та народними майстрами).
V. Творче завдання: Виготовити вітальну листівку на вибір (до дня народження, до дня Св. Миколая, Новорічну листівку).
Етапи роботи:
1.Зміст вітальної листівки.
2. Формат вітальної листівки.
3.Компонування основних елементів.
4.Виконання ескіза на папері.
5.Вибір матеріалів та технік виконання.
6. Виконання малюнка,добір тексту, шрифту.
7.Кольорове вирішення.
( Індивідуальна робота; робота в парах; робота в групах).
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
Завершити деталізацію листівки.