Мета уроку: Навчити учнів виконувати множення десяткових дробів на одноцифрове число, орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань.
Розвивати та коригувати вміння порівнювати та аналізувати раніше вивчений матеріал з новим, діяти за аналогією; розвивати мислення та комунікативні навички, пізнавальний інтерес та творчу активність.
Формувати навички отримувати інформацію наукового характеру, виховувати екологічну свідомість у дітей, мотивувати до економії енергоресурсів, сприяти вихованню активної життєвої позиції, почуття власної причетності до загальної справи. Формування таких життєвих компетентностей, як:соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; виявлення ініціативи; комунікативна компетентність - стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору; сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог. уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання,і нформаційна компетентність - залучення вчителем додаткової інформації під час уроку та стимулювання учнів до використання додаткової інформації для розв'язання задач,компетентність продуктивної творчої діяльності - створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя. Урок доповнено мультимедійною презентацією.
КЗО «Марганецький багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» ДОР
Відкритий урок
з математики
у 10 класі
на тему: «Множення десяткових дробів на одноцифрове число. Математика в побуті»
підготувала: Полякова Н.О.
2018-2019 н.р.
Тема: Множення десяткових дробів на одноцифрове число. Математика в побуті.(слайд 1)
Мета: Навчити учнів виконувати множення десяткових дробів на одноцифрове число, орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань.
Розвивати та коригувати вміння порівнювати та аналізувати раніше вивчений матеріал з новим, діяти за аналогією; розвивати мислення та комунікативні навички, пізнавальний інтерес та творчу активність.
Формувати навички отримувати інформацію наукового характеру, виховувати екологічну свідомість у дітей, мотивувати до економії енергоресурсів, сприяти вихованню активної життєвої позиції, почуття власної причетності до загальної справи. (слайд 2)
Соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; виявлення ініціативи
Комунікативна компетентність - стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору; сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог. уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання.
Інформаційна компетентність - залучення вчителем додаткової інформації під час уроку та стимулювання учнів до використання додаткової інформації для розв’язання задач
Компетентність продуктивної творчої діяльності - створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя.
ЗМІСТ УРОКУ
І Підготовча частина
1. Організація уроку
2. Н.п.п. Без чого людина не може існувати? Без чого наше життя неможливе сьогодні? (повітря, їжа, вода, одяг, житло). Уявіть собі, що нас лишили світла. Чи комфортно б нам жилось? Чому?
Розставити дроби в порядку зростання і скласти слово: (слайд 3)
200,49 |
2,87 |
0,127 |
15,1 |
47,16 |
20,05 |
1,3 |
186,9 |
Я |
О |
Е |
Н |
М |
О |
К |
І |
(ЕКОНОМІЯ)
Як ви розумієте це слово? (відповіді дітей)
Народна мудрість каже: «Хто грошам не знає ціни, тому не уникнути бідності». Як ви розумієте це прислів’я?
Ми часто економимо гроші, щоб купити собі якусь бажану річ або витратити їх на розваги. Маючи певну суму грошей на тиждень або на місяць, ми чітко плануємо свої покупки так, щоб вистачило до кінця місяця.
А чи замислювались ви, що користування водою та електроенергією – це також ваші гроші? Адже за їх використання всі користувачі повинні щомісячно платити кошти державі з бюджету сім'ї. У зв’язку з тим, що ціни на комунальні послуги постійно зростають, кожна людина повинна розумно ставитись до їх використання.
ІІ Основна частина
Сьогодні ми з вами навчимося виконувати множення десяткових дробів на одноцифрове число; розв’яжемо цікаві життєві задачі та навчимося зощаджувати гроші за рахунок економного використання електроенергією та водою.
Але перед тим, як приступити до завдань, давайте згадамо компоненти дії множення; основні правила множення ( на 1 і на 0); порядок виконання дій у прикладах. (слайд 4)
204*3=612 2,04*3=6,12 20,4*3=61,2
Які висновки можна зробити? Давайте усі разом сформуємо правило множення десяткових дробів. Щоб помножити десятковий дріб на число, потрібно виконати множення, не зважаючи на кому, і в добутку відокремити комою з правого боку стільки цифр, скільки десяткових цифр у множнику. (слайд 5)
3.2 Робота учнів в парах по індивідуальних картках з диференційованими завданнями (на зворотній стороні картки – різні електроприлади). (додаток 1)
40,76*4+34,651 35,4*5 – 17,71 ( 4,39+55,98)*3 |
кондиціонер |
87,4 +0,45*6 454,9 - 41,15*3 (54,5-12,41)*4 |
праска |
7,98*2 +1,34 90,6*4 2,174*5 |
пральна машина |
65,811*3 9,34*4 0,46*6 |
газова плита |
5,23*3 3,143*2 40,012*4 |
пилосос |
54,3*2 321,3*3 0,021*4 |
телевізор |
А тепер переверніть картки і назвіть електроприлади, що зображені на них. Якими ще електроприладами ви користуєтесь? (слайд 6)
Які електроприлади ввімкнені зараз у класі? (комп’ютер, лампи).
Для освітлювання приміщення використовують лампи розжарювання або енергозберігаючі лампи ( учитель показує дітям два вида ламп). Різниця між ними в тому, що лампа розжарювання має потужність в 4 рази більшу за енергозберігаючу. (слайд 7)Тому, звичайно ж, замінивши звичайні лампи розжарювання на енергозберігаючі, ми зможемо значно зекономити наші гроші.
В кабінеті математики 6 ламп розжарювання потужністю 2,1 кВт в день. Які будуть витрати за користування електроенергією за 5 днів, якщо ціна за 1 кВт – 1,2 грн? Скільки грошей можна зекономити за робочий тиждень, якщо поміняти всі лампи розжарювання на енергозберігаючі, потужність яких 0,5 кВт в день? А за місяць?
Робота учнів в групах. Перша група розраховує ціну за спожиту електроенергію при користуванні лампою розжарювання, а друга – при користуванні енергозберігаючої.
Лампа розжарювання – 2,1 кВт в день |
|
|
2,1 кВт × 6 … кВт – споживають 6 ламп за 1 день |
5 днів |
…кВт × 5 … кВт – споживають 6 ламп за 5 днів |
Ціна за 1 кВт - 1,2 грн |
1,2 грн × …кВт … грн. – витрати за користування електроенергією |
Лампа енергозберігаюча – 0,5 кВт в день
|
|
|
0,5 кВт × 6 … кВт – споживають 6 ламп за 1 день |
5 днів |
…кВт × 5 … кВт – споживають 6 ламп за 5 днів
|
Ціна за 1 кВт - 1,2 грн |
1,2 грн × …кВт … грн. – витрати за користування електроенергією
|
Робимо висновки: при використанні накальних ламп за 5 днів витрати складуть 75,6 грн, а за таку ж кількість днів при використанні енергозберігаючих ламп – всього 18 грн, тобто економія складатиме 57,6 грн. Давайте тепер всі разом порахуємо економію за місяць (57,6*4=230,4 грн).
А як ви економите електроенергію? (відповіді дітей)
Давайте всі разом сформулюємо з вами правила, за якими можна економити електроенергію: (слайд 8)
Чи бувало так, що ви не закривали кран до кінця? Розв’яжіть приклад та дізнайтеся, скільки літрів води за рік витікає через кран, з якого капає вода (10 крапель на хвилину) (слайд 12)
134,5*5+663,75*2=2000 літрів
Цівка води товщиною в сірник дає за добу втрату 0,5 м.куб води. Скільки води буде втрачено, якщо 8 чоловік не до кінця закрутять крани? які кошти витратить школа за таке недбале ставлення за 1 день, якщо куб води коштує 33,32 грн? а за 7 днів? (слайд 13)
5.2 Як можна зекономити воду у побуті? давайте сформулюємо з вами правила, за якими можна правильно використовувати воду: (слайд 14)
За місяць сім'я з трьох чоловік має сплатити за 6 м.куб води по 32,33 грн за 1 м.куб та за 245 кВт використаної електроенергії, по 1 грн за 1 Квт. Скільки грошей витратила сім'я за місяць за користування електроенергією та водою? (слайд 15)
|
Спожито |
Ціна |
Потрібно сплатити |
Вода |
6 м.куб |
33,32 грн за 1 м.куб |
? |
Електроенергія |
245 кВт |
1 грн за 1 Квт |
? |
ВСЬОГО: |
? |
ІІІ Заключна частина
Довкілля — це природний капітал,
Без нього людство жде загибель і провал.
Слід повернутися обличчям до проблеми
І не лише писати про красу поеми,
А зберегти, примножити природу,
Для нас і для майбутнього народу!
Додаток №1
40,76*4+34,651
35,4*5 – 17,71
( 4,39+55,98)*3 |
кондиціонер |
87,4 +0,45*6
454,9 - 41,15*3
(54,5-12,41)*4 |
праска
|
7,98*2 +1,34
90,6*4
2,174*5
|
пральна машина
|
65,811*3
9,34*4
0,46*6 |
газова плита
|
5,23*3
3,143*2
40,012*4 |
Пилосос
|
54,3*2
321,3*3
0,021*4 |
Телевізор
|
Додаток 2
Лампа розжарювання – 2,1 кВт в день |
|
|
2,1 кВт × 6 … кВт – споживають 6 ламп за 1 день |
5 днів |
…кВт × 5 … кВт – споживають 6 ламп за 5 днів |
Ціна за 1 кВт - 1,2 грн |
1,2 грн × …кВт … грн. – витрати за користування електроенергією |
Лампа енергозберігаюча – 0,5 кВт в день
|
|
|
0,5 кВт × 6 … кВт – споживають 6 ламп за 1 день |
5 днів |
…кВт × 5 … кВт – споживають 6 ламп за 5 днів
|
Ціна за 1 кВт - 1,2 грн |
1,2 грн × …кВт … грн. – витрати за користування електроенергією
|