Математичний КВК. Позакласний захід у 10-му класі

Про матеріал

Математичний КВК сприятиме розвитку логічного мислення, кмітливості та винахідливості, інтересу до математики, уміння діяти у нестандартних ситуаціях; разом з тим виховувати почуття колективізму, уміння підпорядковувати особисті інтереси інтересам колективу, а також цілеспрямованість, впевненість у собі.

Перегляд файлу

Буланова Валентина Миколаївна,

учитель математики Зачепилівського ліцею

Математичний КВК (конкурс веселих і кмітливих)

Позакласний захід у 10-му класі (І семестр)

 

Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість та винахідливість, інтерес до математики, уміння діяти у нестандартних ситуаціях; заохочувати до опанування додаткової літератури; привчати грамотно висловлювати свої думки; виховувати почуття колективізму, уміння підпорядковувати особисті інтереси інтересам колективу, а також цілеспрямованість, впевненість у собі.

 

План заходу

І. Привітання команд (до 5 хвилин):

- пояснюють вибір назви команди;

- розшифровують зміст емблеми;

- обов’язково повинні звучати слова про математику.

ІІ. Інтелектуальна розминка.

ІІІ. Конкурс малюнків. Використовуючи тільки геометричні фігури та тіла, математичні знаки і цифри, інтерпретувати відому картину Віктора Васнецова «Богатирі» на математичний лад.

ІV. Конкурс капітанів.

V. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (до 7 хвилин).

 

Обладнання (використовується у процесі проведення гри): аудіоапаратура, 20 аркушів формату А4, 2 маркери (чорні), 2 столи, 2 стільці, 10 яблук, 2 мішечки, 2 мотузки (для зав’язування мішечків), 2 вази для фруктів,  12 склянок (6 із водою), 2 лінійки, 2 олівці, 2 циркулі, 2 гумки, мультимедійний проектор (використовується під час конкурсу малюнків).

Для привітання і домашнього завдання команди готують реквізит самостійно.

 

Хід заходу:

1-й ведучий: Доброго дня, шановні вчителі, учні, всі, хто завітав до нас!

 

2-й ведучий: Сьогодні ми запрошуємо вас стати свідками боротьби двох команд 10-х класів за звання найкмітливішої у математичному конкурсі веселих і кмітливих.

 

1-й ведучий: Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітать…

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвать.

 

2-й ведучий: Логічна, строга, величава,

Швидка в польоті, як стріла,

Її в віках незгасна слава

Завжди немеркнуча була.

 

1-й ведучий: Тож розум славимо людини,

Справу її чарівних рук,

Надію, віру і єдину

Царицю всіх земних наук.

 

1-й ведучий: Тим, хто вчить математику…

 

2-й ведучий: Тим, хто вчить математиці…

 

1-й ведучий: Тим, хто любить математику…

 

2-й ведучий: Тим, хто знає математику…

 

1-й ведучий: Тим, хто ще не знає, що може любити математику…

 

Разом: Цей КВК присвячується!

 

1-й ведучий: А зараз запрошуємо команди на сцену (під звуки мелодії «Мы начинаем КВН» команди виходять на сцену).

 

2-й ведучий: Команда 10-А класу.

 

1-й ведучий: Команда 10-Б класу.

 

2-й ведучий: Жодне спортивне змагання не обходиться без суддів. А наш КВК – це «інтелектуальний спорт».

 

1-й ведучий: Представляємо тих, від кого залежатиме визначення переможця сьогоднішнього турніру.

 

2-й ведучий: (називає першого члена журі).

 

1-й ведучий: (називає другого члена журі).

 

2-й ведучий: (називає третього члена журі).

 

1-й ведучий: Члени журі будуть оголошувати оцінки після кожного номеру конкурсної програми, а також будуть виконувати функції лічильної комісії.

 

2-й ведучий: Розпочинаємо конкурсну програму математичного КВК.

 

1-й ведучий: Перший конкурс – привітання команд. Журі оцінюють пояснення командами своєї назви та емблеми, а також слова команд про математику. Максимальна оцінка – 5 балів.

 

2-й ведучий: Нагадуємо, що на привітання командам відводиться не більше п’яти хвилин. Першою запрошуємо виступити команду 10-А класу.

(Привітання команди 10-А класу)

 

1-й ведучий: А тепер своє привітання демонструє команда 10-Б класу.

(Привітання команди 10-Б класу)

 

2-й ведучий: Команди представили нам свої «візитки». Слово надається журі.

(Один із членів журі оголошує оцінки, отримані командами за привітання)

 

1-й ведучий: Наступний конкурс «Інтелектуальна розминка». Команди відповідають на 10 запитань, відповідь на кожне з них записується на окремому аркуші і демонструється членам журі та глядачам; усно представники команд коментують свою відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал. За оригінальність відповідей журі може додати команді один додатковий бал. Таким чином, максимальна кількість балів за цей конкурс – 11 балів.

 

ІІ. Інтелектуальна розминка (запитання ставить учитель математики):

1. Скільки днів народження у людини, яка дожила до 80 років? (Один)

2. Два плюс два помножити на два – скільки буде? (Шість, бо про дужки мови не було, а перша дія – множення)

3. Чи завжди після 12 йде 13? (Ні: у словнику після слова «дванадцять» йдуть інші слова, а на циферблаті після 12 йде 1)

4. У поштовому відділенні за день прийняли 20 посилок загальною вагою 80,8 кілограми. Скільки важать 10 посилок? (Невідомо, бо посилки, як правило, мають різну вагу)

5. Що спільного у дерева і алгебри? (І там, і там є корені)

6. Скільки землі у ямі 2х2х2 метри? (Яма порожня, у ній немає землі)

7. Який номер у казкового тридев’ятого царства? (27, бо 3х9=27)

8. Три мухи літають у кімнаті. Коли вони будуть в одній площині? (Три мухи завжди знаходяться в одній площині, бо через три точки проходить площина)

9. Скільки буде, якщо півсотні поділити на половину? (100)

10. Назвіть шість математичних дій. (Додавання, віднімання, множення, ділення, степінь, корінь)

 

2-й ведучий: Команди продемонстрували свою ерудицію. Послухаємо, як журі оцінило кмітливість наших гравців.

 

1-й ведучий: Конкурс малюнків складається з двох етапів. Спочатку команди повинні відповісти на запитання: Скільки років зображеному на малюнку симпатичному дияволу? За правильну відповідь – 2 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-й ведучий: Другий етап – демонстрація художніх здібностей самих членів команд. Перед командами було поставлене завдання: Використовуючи тільки геометричні фігури та тіла, математичні знаки і цифри, інтерпретувати відому картину Віктора Васнецова «Богатирі» на математичний лад. Максимальна оцінка – 4 бали. Журі оцінює оригінальність, креативність команд, виявлені при виконанні цього завдання.

 

1-й ведучий: Першою свій «шедевр» демонструє команда 10-Б класу.

(Команда 10-Б класу демонструє свій малюнок і надає пояснення до нього)

 

2-й ведучий: А тепер послухаємо команду 10-А класу.

(Команда 10-А класу демонструє свій малюнок і надає пояснення до нього)

 

1-й ведучий: Члени журі уважно розглядали і слухали пояснення команд, а тепер оголосять результати обох етапів конкурсу малюнків.

(Виступ члена журі)

 

2-й ведучий: Дякуємо журі за оцінки та переходимо до конкурсу капітанів.

(Звучить мелодія пісні  «Капитаны КВН»)

 

1-й ведучий: Капітани команд повинні продемонструвати свою ерудицію, виконавши завдання, які оголосить їм учитель математики. Всі завдання практичного змісту, тому капітани мусять продемонструвати свою відповідь.

 

2-й ведучий: Журі, як завжди, оцінює правильність виконання завдань. За правильну відповідь – 1 бал. Крім того, журі може додати 1 бал за оригінальність. Таким чином, максимальна оцінка у цьому конкурсі – 5 балів.

(Капітани виходять на сцену для виконання завдань учителя математики. На сцені стоять два столи,біля них по стільцю, на кожному столі наступні предмети: ваза з п’ятьма яблуками, на дні якої у вигляді салфетки складений мішечок, а під ним мотузочка, лінійка, олівець, циркуль, гумка, у рядок шість склянок – перші  три з водою, наступні три без води. Капітан кожної команди підходить до свого столу.)

 

ІV. Конкурс капітанів. Запитання капітанам (запитання ставить учитель математики):

1. Показати, як це може бути: шість ніг, дві спинки, одна голова. (Людина сидить на стільці).

2. Необхідно кинути п’ять яблук ведучому так, щоб він зловив їх усі разом. (Кинути яблука у мішечку)

3. На столі лежать лінійка, олівець, циркуль та гумка. На аркуші паперу необхідно накреслити коло. З чого розпочати? (Необхідно взяти аркуш паперу у ведучого)

4. На столі проти кожного капітана стоять 6 склянок. Три з них порожні. А в 3 налито воду. Завдання: Зробіть так, щоб порожні склянки чергувалися з повними. У руки можна взяти тільки одну склянку. (Із середньої склянки з водою перелити в середню порожню склянку)

 

1-й ведучий: Для оголошення оцінок конкурсу капітанів надаємо слово журі.

(Виступ члена журі)

 

2-й ведучий: Конкурсна програма добігає до фінішу. Залишилося командам показати своє домашнє завдання.

 

1-й ведучий: Тема домашнього завдання – «Математика – цариця наук». Максимальна оцінка – 7 балів. Для демонстрації домашнього завдання команди мають не більше семи хвилин кожна.

 

V. Домашнє завдання на тему «Математика – цариця наук» (виступи команд).

 

2-й ведучий: Команди відзвітувалися про виконання домашнього завдання. Отже, завершився останній конкурс нашого інтелектуального змагання.

 

1-й ведучий: Щоб підвести підсумки сьогоднішньої гри, членам журі потрібний певний час. А ми поки що повідгадуємо загадки з математичним ухилом. Беруть участь не тільки уболівальники, а й члени команд-учасниць гри.

 

2-й ведучий: Якою цифрою закінчується добуток всіх натуральних чисел від 1 до 13? (Цифрою 0)

 

1-й ведучий: У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося? (Шість кутів)

 

2-й ведучий: У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (10 проміжків)

 

1-й ведучий: Скільки разів трапляється чотирицифрове число, коли лічимо від одного до тисячі? (Один)

 

2-й ведучий: Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3? (Кому)

 

1-й ведучий: Скільки граней має незагострений шестигранний олівець? (Вісім)

 

2-й ведучий: Для оголошення оцінок за домашнє завдання та підсумкового результату сьогоднішнього конкурсу слово надається журі.

(Виступ члена журі. Нагородження переможців)

 

Під мелодію фінальної пісні КВК ведучі завершують конкурс.

 

1-й ведучий: І на завершення хочеться сказати.

 

2-й ведучий: Нехай у вас радість тільки додається.

 

1-й ведучий: Печалі і тривоги віднімаються.

 

2-й ведучий: Знання і достатки множаться.

 

1-й ведучий: Тепло ваших сердець ділиться.

 

2-й ведучий: А всі негаразди помножаться на нуль.

 

1-й ведучий: І все сказане буде коренем нашого існування.

 

Разом: Дякуємо всім! До наступних зустрічей!

 

 

Використана література:

Безсмертна Л.В. Математика навколо нас. КВК для учнів 11 класу. //Математика після уроків. Тиждень математики /Упорядн. І.С. Маркова. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – С. 105-121.

Бегерська А.В. КВК між командами 10 класу //Математика в школах України. – 2009. - № 36. – С. 20-23.

Бегерська А.В. Математичний КВК між учнями 11 класу //Математика в школах України. – 2010. - № 3. – С. 32-33.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Котенко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гризлій Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гризлій Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 січня 2018
Переглядів
5728
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку