Урок в 6 класі на тему "Координатна площина"

Про матеріал
Урок на узагальнення матеріалу з теми "Координатна площина. Графіки" в 6 класі має на меті закріпити та систематизувати знання учнів. В ході уроку учні в ігровій формі показують свої вміння орієнтуватися на координатній площині, розширюють знання щодо історичних фактів, закріплюють вміння читати графіки температур та їх складати.
Перегляд файлу

 

 

 

D:\документы\все для математики\12221\index_9002.jpg

Вчитель: Нестеренко Н.О.

 

Тема уроку: Координатна площина. Графіки.

Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань.

Мета:

  • повторити основні поняття і терміни, удосконалювати розвиток математичної мови, перевірити засвоєння питань теорії, виявити те, що не засвоєне з метою подальшого коректування;
  • виховати увагу, стійкий інтерес до вивчення математики, відповідальність і серйозне відношення до занять;
  • закріплювати вміння орієнтуватися на координатній площині, чітко і акуратно виконувати геометричні побудови;
  • активізувати роботи учнів на уроці за рахунок залучення їх в гру;
  • прищепити любов до Батьківщини.

Обладнання: Картки, магнітна дошка з магнітними тримачами, плакати, портрет Р. Декарта, записи на дошці.

Епіграф: «Знання – це скарб. Наповни ними себе». (Народна мудрість)

 

F:\відкритий математика нат.алекс\DSCF4502.jpg

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

На сьогоднішньому уроці ми закріпимо матеріал з теми «Координатна площина. Графіки.»

 

ІІ. Фронтальне опитування.

  • Чому координатна площина називається прямокутною?
  • Як називаються вісі координат?
  • Як поділяється координатна площина на чверті?
  • Чи чули ви такий вислів «Залиши свої координати»? що це означає?
  • Де ще в житті застосовується поняття координат?

ІІІ. Розширення знань учнів.

  • Ще в давні часи виникла ідея методу координат під час вивчення географії, астрономії, живопису.
  • А ще прямокутну систему координат називають декартовою за імям французького філософа, природослідника та математика Рене Декарта (1596 – 1650), метою якого був опис природних законів за допомогою математики. Систему координат Декарт  переніс на площину близько 1637 року. Перебуваючи у французьких театрах Декарт спостерігав за тим, як проходять суперечки між  відвідувачами, іноді рудня між людьми  доходила до  дуелей. Ідея Декарта кожному ряду та місцю дати номер мала в той час справжній фурор серед французької знаті.

ІV. Гра «Морський бій».

  • Всі ви знаєте гру «Морський бій», але сьогодні наша задача полягає в тому, щоб не потопити кораблі, а врятувати їх від шторму. Той, хто назве правильно координату корабля, врятує його від негоди. 

V. Координатний диктант.

- Зараз вам необхідно побудувати  фігуру за точками під диктовку (один учень працює на дошці з оберненої сторони).

(-1; 4), (1; 4), (2; 3), (7; 3), (7; 2), (2,5; 2), (3; 1), (4; 1), (5; 0), (6; 0),

(6; -1), (4; -3), (-4; -3), (-6; -1), (-5; 0), (-4; 1), (-3; 1), (-2; 3).

  • Який малюнок у вас вийшов?
  • Так, це танк – бойова машина. Як ви гадаєте, чому я вам запропонувала малюнок танка? Так наближається 9 Травня – День Перемоги Другої Світової війни. Ця перемога дісталась нелегко. Загинули мільйони людей з багатьох країн Європи. Залишилась в руїнах і Україна. З того часу минуло більше 70 років, а біль людська не стихає. Важко і зараз воїнам на Сході України. Тому я бажаю вам бачити танки тільки на малюнках, щоб завжди було чисте небо та ясне сонце.

VІ. Фізхвилинка.

VІІ. Робота з картками.

D:\документы\график 2(3).png

  • Розгляньте графік температури повітря протягом доби.
  • Коли температура була найвищою(максимальною)?
  • Коли найменшою (мінімальною)?
  • Коли протягом доби температура підвищувалась?
  • Коли знижувалась?
  • Протягом якого часу температура була додатньою?
  • О котрій годині градусник показував 0 градусів?

VІІІ. Колективна робота.

Складання графіку температур на найближчі дні за даними гідрометіоцентру.

             Години                   Дні

03.00

09.00

15.00

21.00

7 травня

+ 9

+ 14

+ 16

+ 14

9 травня

+ 11

+ 10

+ 17

+ 14

 

 Порівняння температури повітря за графіком.

ІХ. Робота з підручником.

№ 1277, с. 349.

Х. Підсумок уроку.

  • Що закріпили на уроці?
  • Що дізнались нового?

ХІ. Домашнє завдання.

§ 4,п. 45-46, № 1272.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
547
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку