Вчитель: Нестеренко Н.О.
Тема уроку: Координатна площина. Графіки.
Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань.
Мета:
-
повторити основні поняття і терміни, удосконалювати розвиток математичної мови, перевірити засвоєння питань теорії, виявити те, що не засвоєне з метою подальшого коректування;
-
виховати увагу, стійкий інтерес до вивчення математики, відповідальність і серйозне відношення до занять;
-
закріплювати вміння орієнтуватися на координатній площині, чітко і акуратно виконувати геометричні побудови;
-
активізувати роботи учнів на уроці за рахунок залучення їх в гру;
-
прищепити любов до Батьківщини.
Обладнання: Картки, магнітна дошка з магнітними тримачами, плакати, портрет Р. Декарта, записи на дошці.
Епіграф: «Знання – це скарб. Наповни ними себе». (Народна мудрість)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
На сьогоднішньому уроці ми закріпимо матеріал з теми «Координатна площина. Графіки.»
ІІ. Фронтальне опитування.
-
Чому координатна площина називається прямокутною?
-
Як називаються вісі координат?
-
Як поділяється координатна площина на чверті?
-
Чи чули ви такий вислів «Залиши свої координати»? що це означає?
-
Де ще в житті застосовується поняття координат?
ІІІ. Розширення знань учнів.
-
Ще в давні часи виникла ідея методу координат під час вивчення географії, астрономії, живопису.
-
А ще прямокутну систему координат називають декартовою за ім’ям французького філософа, природослідника та математика Рене Декарта (1596 – 1650), метою якого був опис природних законів за допомогою математики. Систему координат Декарт переніс на площину близько 1637 року. Перебуваючи у французьких театрах Декарт спостерігав за тим, як проходять суперечки між відвідувачами, іноді рудня між людьми доходила до дуелей. Ідея Декарта кожному ряду та місцю дати номер мала в той час справжній фурор серед французької знаті.
ІV. Гра «Морський бій».
-
Всі ви знаєте гру «Морський бій», але сьогодні наша задача полягає в тому, щоб не потопити кораблі, а врятувати їх від шторму. Той, хто назве правильно координату корабля, врятує його від негоди.
V. Координатний диктант.
- Зараз вам необхідно побудувати фігуру за точками під диктовку (один учень працює на дошці з оберненої сторони).
(-1; 4), (1; 4), (2; 3), (7; 3), (7; 2), (2,5; 2), (3; 1), (4; 1), (5; 0), (6; 0),
(6; -1), (4; -3), (-4; -3), (-6; -1), (-5; 0), (-4; 1), (-3; 1), (-2; 3).
-
Який малюнок у вас вийшов?
-
Так, це танк – бойова машина. Як ви гадаєте, чому я вам запропонувала малюнок танка? Так наближається 9 Травня – День Перемоги Другої Світової війни. Ця перемога дісталась нелегко. Загинули мільйони людей з багатьох країн Європи. Залишилась в руїнах і Україна. З того часу минуло більше 70 років, а біль людська не стихає. Важко і зараз воїнам на Сході України. Тому я бажаю вам бачити танки тільки на малюнках, щоб завжди було чисте небо та ясне сонце.
VІ. Фізхвилинка.
VІІ. Робота з картками.
-
Розгляньте графік температури повітря протягом доби.
-
Коли температура була найвищою(максимальною)?
-
Коли найменшою (мінімальною)?
-
Коли протягом доби температура підвищувалась?
-
Коли знижувалась?
-
Протягом якого часу температура була додатньою?
-
О котрій годині градусник показував 0 градусів?
VІІІ. Колективна робота.
Складання графіку температур на найближчі дні за даними гідрометіоцентру.
Години Дні
|
03.00
|
09.00
|
15.00
|
21.00
|
7 травня
|
+ 9
|
+ 14
|
+ 16
|
+ 14
|
9 травня
|
+ 11
|
+ 10
|
+ 17
|
+ 14
|
Порівняння температури повітря за графіком.
ІХ. Робота з підручником.
№ 1277, с. 349.
Х. Підсумок уроку.
-
Що закріпили на уроці?
-
Що дізнались нового?
ХІ. Домашнє завдання.
§ 4,п. 45-46, № 1272.