Урок в 7 класі по темі "Фізико-географічне положення та дослідження Африки"

Про матеріал

Розробка схеми-конспекту уроку з географії в 7 класі по темі "Фізико-географічне положення та дослідження Африки". На уроці застосовують групові форми роботи та практичні методи навчання. Учням пропонується, користуючись текстом підручника та фізичною картою в атласі/, дати характеристику фгп.материка та виконати практичну роботу по заповненню контурної карти. Крім того учні отримують випереджальне завдання підготувати інформацію про дослідників Африки.

Перегляд файлу

 

 

Тема уроку: «Африка: особливості географічного положення,

                         елементи берегової лінії.

               Дослідження та освоєння Африки.»

               Практична робота №7

             «Визначення географічних координат

               крайніх точок Африки.»

 

Мета уроку: -  формувати знання про особливості географічного положення

                                Африки, етапи  дослідження материка;

      - розвивати та вдосконалювати практичні навички визначення  

                          географічних координат та відстаней;

                         - сприяти подальшому розвитку вмінь та навичок самоосвітньої

                           роботи, спираючись на вивчений матеріал та власний досвід;

                         -  виховувати пізнавальний інтерес до географії.

 

Обладнання: фізична карта світу, глобус, атласи, контури материка, портрети

                        дослідників, інструктивно-технологічні картки учнів, додаткова

                        література.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Форми і методи: словесні, картографічні, практичні.

 

Перебіг уроку.

  1. Організаційний момент.
  2. Оголошення структури розділу ( 11год.), теми та мети уроку ( учні мету визначають самостійно).

 

  1. Мотивація.

 

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ви починаєте знайомство з материками нашої планети.

І перший материк, який ви вивчаєте – це Африка.

Чому саме вона?

   Можливо тому, що це материк, про існування якого європейці дізналися першими.

    Можливо і тому, що Африка – це перший материк, про який кожен з вас дізнався ще в ранньому дитинстві з віршів К.Чуковського « Маленькие дети ни за что на свете не ходите дети в Африку гулять! В Африке акулы, в Африке гориллы , в Африке большие злые крокодилы будут вас кусать, бить и обижать,- не ходите, дети, в Африку гулять.»

    А можливо і тому, що Африка і досі вабить своєю нерозгаданістю. На її неосяжних просторах є місця, де ще не ступала нога людини. Припускають, що густі африканські екваторіальні ліси ховають від сучасного людства невідомі види живих організмів і залишки давніх цивілізацій. Це континент найвищих температур на Землі і контрастних природних комплексів. Тут простягається найбільша пустеля в світі Сахара, один із найбільших масивів вологих екваторіальних лісів та найдовша річка планети. В Африці зберігся унікальний тваринний світ, який вражає різноманіттям великих ссавців, рептилій та птахів.

  На Африканському континенті були знайдені найдавніші кам`яні знаряддя, виготовлені понад 2 млн.років тому, тут же на думку більшості вчених з`явилася людина сучасного типу – Людина розумна.

    І сьогодні ми з вами вирушаємо в цікаву та захоплюючу подорож по Африці.

Бажаю усім успіху!

 

4.Актуалізація.

1). Прийом « Асоціація»

    Учні по черзі короткою фразою або одним словом висловлюють ті асоціації, які виникають при слові Африка.

2) Знайомство з планом характеристики ф.г.п.

    Вивчення будь-якого географічного об`єкта починається з його географічного положення. Чому? ( відповіді учнів). Характеристика положення відбувається за типовим планом.

 

5.Вивчення нового матеріалу.

Учні працюють в групах, виконуючи завдання в інструктивно технологічних картках, фіксують результати в зошитах. Під час опрацювання  питання ф.г.п. складається опорно-логічна схема (ОЛС)

( зразок додається)

 

Інструктивно-технологічна картка учня

 

            Порядок дій та виконання вправ.

Фіксація результатів

Блок №1

теоретичний

Користуючись текстом підручника п.14, фізичною картою світу дати характеристику ф.г.п. Африки за типовим планом.

* Зробити висновок, як положення Африки впливає на її природу та клімат.

Записати

тезами.

 

Усно

Блок№2

практичний

Завдання № 1-6 ( по 1 для кожної групи)

Користуючись фізичною картою світу, глобусом визначити:

  1. Координати крайньої північної точки материка.
  2. Координати крайньої південної точки материка.
  3. Координати крайньої західної точки материка.
  4. Координати крайньої східної точки материка.
  5. Протяжність материка з заходу на схід по екватору та 10 пн.ш.
  6. Протяжність материка з півночі на південь по початковому меридіану та 20 сх.д.

Завдання №7 ( для всіх груп)

    7. Нанести всі об`єкти, що характеризують ф.г.п. на контурну карту ( пр.р.№8)

Скласти опорно-логічну схему

(ОЛС)

Блок №3

теоретичний

Відомі імена на карті материка ( доповіді учнів про дослідження Африки).

Заповнити таблицю:

Прізвище дослідника

Роки досліджень

Об`єкт досліджень,  

       результати.

 

 

 

 

 

* До яких позитивних чи негативних наслідків для населення Африки призвело її дослідження європейцями?

Усно

Блок №4

Перевірка та оцінювання

  1. Взаємоперевірка виконаних завдань в зошиті та ОЛС.
  2. Закріплення вивченого матеріалу ( «вірю –

не вірю»)

 

 

 

 

 

6.Закріплення вивченого матеріалу.

     Прийом «Вірю – не вірю» 

      1) Африка – найбільший материк Землі.  ( - )

      2) Африка лежить в усіх півкулях. ( + )

      3) Африка омивається усіма океанами. ( - )

      4) Омивається найсолонішим морем – Червоним. ( + )

      5) Берегова лінія материка слабо розчленована. ( + )

      6) Першим  дослідив внутрішні райони материка Васко да Гама. ( - )

    Учні самостійно усно продовжують данний список.

7. Оцінювання.

     Характеристика ф.г.п. – 2бали.

     Визначення координат  або протяжності – 2 бали.

     Складання ОЛС – 3 бали.

     Повідомлення – 2бали.

     Вірю – не вірю – 1 бал.

     Робота на уроці – 2 бали.

8.Домашнє завдання.

Опрацювати п.14, робота з фізичною картою, *скласти кросворд з географічною номенклатурою материка.

 

Емоційний  підсумок уроку

( самооцінка емоційного стану після проведеного уроку)

 

 

Незадовільний                     Нейтральний                                  Позитивний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 липня 2018
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку