Урок алгебри в 8 класі з використанням здоров'язбережувальних технологій, спрямований на реалізацію змістовної наскрізної освітньої лінії "Здоров'я та безпеки"
Бахмутська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 10
Бахмутської міської ради Донецької області
Урок алгебри в 8 класі
Властивості степеня з цілим показником.
Підготувала
учитель математики
Бахмутської
загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №10
Бахмутської міської ради
Донецької області
Махіборода Ірина Віталіївна
Бахмут
2018
Тема: Властивості степеня з цілим показником.
Мета: продовжити розвиток вмінь виділяти головне, вагоме у вивчаємому матеріалу, узагальнити вивчені факти;
формувати вміння учнів застосовувати властивості степеня з цілим від’ємним показником у стандартних і декілька змінених ситуаціях;
розширити світогляд учнів, знайомлячи їх з основними принципами раціонального харчування.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та початкових умінь.
Хід уроку.
Епіграф до уроку: «Чим більше я знаю, тим більше вмію».
Розв’язати математичне кодування. В ньому схований рік народження французького лікаря та математика 15 століття.
1 4 4 5
У 1445 році народився великий математик Ніколя Шюке, який вперше ввів від’ємні та нульові степені. А пізніше Ісаак Ньютон став застосовувати їх систематично. В одному з листів у 1676 р. Ньютон указав: «Як алгебраїсти замість тощо, пишуть і т. д, так і я замість пишу …»
І варіант: а) б); в) ; г) д) е)
ІІ варіант: а) б) ; в) ; г); д) е)
Робота в групах.
І група
ІІ група
ІІІ група
IV група
V група
Подивимось, як виконуються ці властивості на прикладах.
Відповіді: 1) а-11; 2) а-18; 3) а-20; 4) а-40в20; 5) ; 6) а; 7) а6.
Відкриваються слова великого таджикського поета та філософа Абдуррахмана Джамі: «Їж стільки, щоб тіла споруда не загинула від переїдання.»
1) Спростіть вираз і дізнайтесь, які вітаміни найбільш потрібні для щоденного раціону людини.
Довідка про вітаміни :
Вітамін А: необхідний для нормального росту й розвитку стану шкіри й імунітету; дефіцит цього вітаміну приводить до курінної сліпоти, ризику злоякісних пухлин.
Вітамін С : відповідає за імунітет, цілісність стінок кровеносних сосудів.
Вітамін Д : дефіцит вітаміну веде до зниження міцності кісної тканини.
Вітамін Е: необхідний для нормального статевого розвитку дівчат та хлопців.
Вітамін В6 : підтримує нормальний стан слизистих та шкіри.
Вітамін В1 :відповідає за регуляцію обміну вуглеводів.
2) Представив вирази у вигляді степеня, ми з’ясуємо, в яких продуктах міститься найбільша кількість вітамінів.
— шоколад
— чіпси
— кофе
— кока-кола
3) Знайшовши правильні відповіді, дізнаєтесь, які мінеральні речовини та мікроелементи необхідні нашому організму для повноцінного розвитку.
— ртуть
— сірка
Крім цих мікроелементів та мінеральних речовин також необхідні: мідь, цинк, йод..
Довідка про мікроелементи та мінеральні речовини:
Натрій – вміст натрію в організмі визначає кількість води.
Калій – сприяє виведенню води з організму.
Кальцій – необхідний для побудови й формування кісток та зубів.
Залізо – необхідне для побудови гемоглобіну – переносника кисню до всіх органів людського тіла;
Мідь – від наявності міді залежить стійкість зв’язок і сухожиллів;
Йод – відповідає за нормальний психічний та фізичний розвиток, приймає участь у побудові гормонів щитовидної залози.
Фтор – необхідний для побудови емалі зубів.
Рефлексія.
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
Вчитель формулює незакінчене речення й пропонує учням висловитись по підсумкам уроку:
«На сьогоднішньому уроці я дізнався… »
«Під час проведення уроку мені сподобалося…»
«Під час проведення уроку мені не сподобалося… »
«Найбільш важким для мене було… »
«Мені сподобалося працювати в групі, тому що… »
Відомий математик К. Вейєрштрас сказав «Не можна бути математиком , не будучи поетом в душі»
Если минус нам не нравится,
С этим горем можно справиться:
Знак меняем в показателе,
Степень пишем в знаменателе,
Сверху ставим единичку.
Получается? Отлично!
Конь числитель единица,
Стиль в знаменателе,
Пишем ее как степень
С целим показателем:
Дробную черту стираем,
Единицу убираем
И еще, конечно, минус
В показатель добавляем.