Урок в 9 класі. Тема: Нервова регуляція функції організму людини.

Про матеріал
Розробка уроку з біології для 9 класу на тему "Нервова регуляція функції організму людини". В конспекті уроку міститься комп'ютерна програма "Тест", діагностика «Біологічний словник». Робота в групах за кольорами відповідно до знань біологічних термінів, робота в домашніх групах (випереджувальне завдання) та біологічні задачі з даної теми.
Перегляд файлу

http://uld15.mycdn.me/getImage?photoId=563359911675&photoType=3Урок 9 клас

Вчитель біології  Залізко Ірина Олексіївна

ОЗО «Овруцька гімназія ім. Малишка»

спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

 

 

 

Тема: Нервова регуляція функції організму людини

              Мета: розширити, поглибити та систематизувати знання учнів з теми;  сприяти розвитку вміння учнів висловлювати аргументовану думку;  стимулювати учнів до здорового способу життя .

              Базові поняття та терміни: рефлекс, рефлекторна дуга, головний мозок, спинний мозок, синапс, медіатори, нейрон, ретикулярна формація, ліквор, дендрити, аксон, еферентні, аферентні.

              Обладнання та матеріали: проектор, комп’ютери, проекти учнів.

              Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку.

              І. Організаційний момент. Формування належного мікроклімати в класі.

              ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

              Вступне слово вчителя. Чи не дивувались Ви хоча б колись, як дружно і узгоджено працюють всі частини тіла? Можна йти, розмовляти, розмахувати руками, крутити головою і при цьому все бачити, чути , що відбувається навколо. Хто ж керує цією роботою? (відео «Нервова система»)

ІІІ. Узагальнення знань учнів.

  1.                           Комп’ютерна програма «Test»
  2.                           Діагностика «Біологічний словник». Розподіл на групи за кольорами відповідно до знань біологічних термінів з теми.

І група: головний мозок, спинний мозок, рефлекс, синапс, медіатори.

ІІ група: нейрон, рефлекторна дуга, ретикулярна формація, ліквор, аксон.

ІІІ група: аферентні нефрони, дендрити, проміжні нейрони, сіра речовина, біла речовина.

  1. Картинки по запросу опік рукиРобота в групах.
  • Чи знаєш ти все про рефлекторні дуги?

І група.

Розташуйте у правильній послідовності шлях, який проходить збудження при опіку руки.

а) рецептор

б) руховий нейрон

в) вставний нейрон

г) сіра речовина спинного мозку

д) кора великого мозку

е) чутливий нейрон

 

Картинки по запросу колінний рефлекс

ІІ група

Роздивіться малюнок.  Що це?  Складіть правильну послідовність  процесів, за яких здійснюється даний рефлекс. КОЛІННИЙ РЕФЛЕКС

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рефлекторна дуга

ІІІ група

На малюнку зображено схему рефлекторної дуги. Підпишіть назви частин рефлекторного дуги відповідно до цифр, поставлених на малюнку.

 

 

 

Вчитель.  Особливості захворювання нервової системи. Весь науково-технічний розвиток людства спрямований на збільшення його можливостей. Людство розвиває технології, для того, щоб панувати над світом. Популярний лозунг «Ми все повинні взяти від природи». Але скоро стало зрозуміло: так не буде. В лютому 2017 року в Інституті фізіології ім.. О.О. Богомольця НАН України відбулося засідання учасників круглого столу (академіків, професорів медицини) на тему: «Хвороби мозку  - погляд сучасної науки». Науковці дійшли висновку: «Голова – предмет темний, його важко вивчити, а ще важче зрозуміти, чому він інколи перестає працювати». Наші домашні групи мали дослідити найпоширеніші на сьогоднішній день захворювання головного мозку.

  1.                           Робота в домашніх групах. Захист проектів.

  1.                           Спростуйте або доведіть правильність думки про те, що запобігти розвитку хвороб нервової системи, допоможуть. Заповіді довгожителя.
  • Фізична праця та спорт
  • Психологічна рівновага
  • Раціональне харчування
  • Відмова від шкідливих звичок
  • Загартування
  • Своєчасне лікування
  1.                           Встановити діагноз:
  • У хворого спостерігається гостре порушення мозкового кровообігу, розлади функцій. Одним із наслідків хвороби є розрив кровоносних судин, що супроводжується крововиливами в головний мозок.
  • Дефект роботи центральної нервової системи. Мозок перебуває в судорожній готовності. В основному це захворювання є вродженим, але може бути і результатом порушення хімічного балансу в організмі. У немовлят дану хворобу може спровокувати інфекція в утробі матері, або нестача кисню в період вагітності.
  • Запалення головного мозку. Причина – вірусна інфекція, тому спостерігаються грипоподібні симптоми: висока температура, сильний головний біль, судоми, біль в м'язах та суглобах, втома, слабкість та сплутаність свідомості. Численні випадки захворювання можуть біти непомічені.
  • Запалення м'якої м'язової оболонки головного мозку, спричиненні вірусами, бактеріями та лікарськими препаратами. Сильний головний біль, гарячка, блювання.

Слово вчителя.

Знання про будову і функціонування власного організму потрібні кожній людині незалежно від її посади, освіти чи віку.

Кожна людина має навчатися жити так, щоб не заподіяти ані своєму здоров'ю, ані здоров'ю оточуючих, і завжди пам'ятати, що людина – найвищий продукт природи, але для того, щоб отримати насолоду від скарбів природи, вона має бути здоровою, сильною та розумною.

І. Павлов

Організм -  складна система

Кожен орган чийсь сусід

Не працює він окремо

А пов'язаний з усім

В голові та у хребті

Маю владу я знайти

Роздаю мільйон наказів

І керую всім одразу.

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання. Підготувати еволюцію сенсорних систем.

 

 

doc
Додав(-ла)
Залізко Ірина
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
30 березня 2021
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку