Тема: Розмноження тварин та його значення
|
Тема: Однорічні овочеві рослини – огірок, помідор, баклажан, перець, горох, квасоля
|
Мета: Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності через формування знань про особливості розмноження тварин, про форми розмноження, ознайомлення з будовою та різноманітністю статевих клітин; Сприяти формуванню компетентності уміння вчитися через розвиток самоосвітніх навичок; Сприяти формуванню соціально-комунікативної компетентності шляхом залучення до роботи в парах; Сприяти формуванню інформаційної компетентності шляхом розвитку умінь працювати з джерелом інформації — підручником та додатковими інформаційними джерелами; Сприяти формуванню загальнокультурної компетентності шляхом виховання мовленевої культури; Сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності шляхом залучення до проведення фізкультхвилинки, формуванню ціннісного ставлення до навколишнього середовища
|
Мета: Сприяти формуванню навчально-пізнавальної компетентності через формування знань про однорічні овочеві рослини – огірок, помідор, баклажан, перець, горох, квасоля та інші; Сприяти формуванню компетентності уміння вчитися через розвиток самоосвітніх навичок; Сприяти формуванню інформаційної компетентності шляхом розвитку умінь працювати з джерелом інформації — додатковими інформаційними джерелами; Сприяти формуванню загальнокультурної компетентності шляхом виховання мовленевої культури; Сприяти формуванню здоров’язберігаючої компетентності шляхом залучення до проведення фізкультхвилинки, формуванню ціннісного ставлення до навколишнього середовища
|
Обладнання: зошити, роздаткові картки до самостійних робіт і для роботи на уроці, підручник, таблиці, смайлики
|
Обладнання: зошит, роздаткові картки до самостійних робіт і для роботи на уроці, муляжі однорічних овочевих рослин, гербарії, кольорові фото однорічних овочевих рослин, смайлики |
Тип уроку: комбінований |
Тип уроку: комбінований |
Хід уроку І. Етап орієнтації Привітання, налаштування, визначення настрою на початок уроку: З яким настроєм ви прийшли на урок? У вас на столах лежать смайлики, будь-ласка, виберіть і покажіть мені свій настрій на початок уроку.
|
|
Перевірка домашньої роботи у вигляді самостійної роботи на картками (Додаток 1.) (Додаток 2.) |
|
ІІ. Етап постановки теми та мети Складання «Квітки життя»( Які основні властивості живого вам відомі?)(учні називають основні властивості живого та прикріплюють пелюстки з властивостями до квітки)
|
|
Робота з епіграфом: «Щоб збільшити чисельність свого виду, обов’язково потрібно розмножуватись» Оголошення теми, визначення завдань, мети та цінності уроку учнями.
|
В цей час дитина з особливими потребами (далі ОП) працює з асистентом вчителя. Асистент оголошує тему уроку, визначають з дитиною мету та цінність уроку. |
Хвилинка «Патріот» В якій країні ми живемо? Хто ми є для України? Як справжні громадяни, патріоти ваш обов’язок на уроці який? (навчатися) |
|
ІІІ. Етап проектування |
|
Вчитель разом з дітьми по поставленим завданням складає план уроку. План.
|
В цей час дитина з ОП працює з асистентом вчителя. Асистент допомагає визначити завдання на урок та скласти план уроку. План.
|
IV. Етап реалізації |
|
Завдання: у тексті підручника на сторінці 179 знайдіть визначення «розмноження та його значення», прочитайте, запишіть у картку, прокоментуйте. Обговорення, запис у картку(Додаток 3), підсумок. Робота з таблицею «Способи розмноження рослин»(пояснення вчителя, під час якого учні заповнюють свої картки (Додаток 3))
Робота в парах з підручником та картками (завдання на роздаткових картках), номер групи вказано на картці (Додаток 5) |
Поки клас працює із завданням, асистент вчителя працює з класом, а вчитель дає адаптовані завдання дитині з оп (Додаток 4). Опісля асистент працює з дитиною, а вчитель з класом.
Під час роботи в парах класу, асистент працює з класом, а вчитель працює з дитиною з оп:
|
Фізкультхвилинка(фізкультхвилинку проводить дитина з оп) Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці) І суницю знайшов. (нахиляються вперед) З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик) Петрик йшов, йшов, йшов І горішок знайшов. Підняв і далі пішов. Петрик йшов, йшов, йшов І грибочок знайшов. Поклав у кошик і додому пішов. (сідають за парти)
|
|
Презентація відповідей роботи в групах, запис у картки. Підсумок.
|
Дитина з оп також презентує свою роботу на індивідуальній картці(Додаток 7) |
V. Етап контрольно-оцінювальний Самостійна робота учнів по картках: (Додаток 8 і 9(для дитини з оп)) |
|
VI. Рефлексія. Чого навчив вас цей урок? Що цінного для себе ви дізналися на нашому уроці? (відповіді учнів) Визначення настрою на кінець уроку за допомогою смайликів. |
|
Д/З. Опрацювати параграф 35; у робочому зошиті ст. 50-51, вивчити конспект. Творче завдання: Цікаві факти про розвиток тваринного світу.
|
Д/З. Опрацювати індивідуальну адаптовану картку. Творче завдання: Цікаві факти про однорічну рослину(на вибір учня) |
Фотоматеріали уроку (Додаток 10)
Урок підготувала
вчитель біології
першої категорії,
Новогуйвинської гімназії,
Ярова – Боровик Марія Яківна.
Додаток 1.
Картка 1 варіанта:
Картка 2 варіанта:
Картка 3 варіанта:
Підпиши назви рослин та плодів. Визнач рослини лісу та саду. Додаток 2.
Додаток 3.
Розмноження тварин:
Розмноження – це
Розмноження забезпечує
Додаток 4.
Пояснювальна картка
Однорічні овочеві рослини
Однорічні овочеві рослини проходять свій життєвий цикл від посіву насіння до формування нового насіння за один рік. Життєві процеси однорічних рослин визначаються трьома основними періодами: проростання насіння і появи листків, посилений ріст органів і зеленої маси рослин, аж до повного дозрівання рослини. Після повної реалізації життєвого циклу відбувається відмирання рослини.
До однолітніх овочевих культур відносяться рослини групи плодових: помідор, огірок, баклажан, перець, кабачок, патисон, гарбуз, кавун, диня, а також салат, шпинат, листова гірчиця, крес-салат, кріп, редис, кольорова і пекінська капуста, брокколі.
Додаток 5.
№ пари |
Спосіб розмноження |
Характеристика |
1 |
Нестатеве розмноження
|
|
2 |
Поділ
|
|
|
Брунькування
|
|
3 |
Статеве розмноження |
|
4 |
Гермафродитизм |
|
5 |
Партеногенез |
|
6 |
Зовнішнє та внутрішнє запліднення |
|
|
Тип, клас |
Характеристика |
7 |
Кишковопорожнинні |
|
8 |
Плоскі черви |
|
9 |
Круглі черви |
|
10 |
Кільчасті черви |
|
11 |
Членистоногі |
|
12 |
Черевоногі молюски, Двостулкові та головоногі молюски |
|
13 |
Риби, амфібії |
|
14 |
Рептилії, ссавці, птахи |
|
Додаток 6
Додаток 7
Підпиши назви однорічних рослин
Додаток 8
Самостійна робота:
Виправ помилку:
1.Статеве розмноження-це розмноження без участі статевих клітин.
2. Розрізняють такі способи нестатевого розмноження: поділ та брунькування.
3. Запліднення – це злиття чоловічих статевих клітин.
4. Організм, який має чоловічі статеві залози називають гермафродитом.
5. Членистоногі розмножуються нестатевим шляхом.
6. У риб запліднення внутрішнє.
7. Кишковопорожнинні є роздільностатеві організми.
8. Нестатеве розмноження відбувається за допомогою статевих клітин.
Додаток 9
Додаток 10
Фотоматеріали уроку