Урок "Вагітність і гігієна вагітної жінки.Пологи.Годування грудьми"

Про матеріал
Конспект допоможе розкрити особливості періоду вагітності,ознайомить з правилами гігієни вагітної жінки.
Перегляд файлу

9 клас                  Біологія

 

Тема: Вагітність і гігієна вагітної жінки. Пологи . Годування дитини грудьми.

Мета освітня: ознайомити з особливостями періоду вагітності та пологів у людини, розкрити значення вигодовування дитини грудьми; фізіологічно-гігієнічні основи режиму вагітної жінки;

           розвиваюча: розвивати біологічний світогляд учнів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між способом життя і змінами в організмі;

           виховна: формувати елементи статевого виховання, гендерної ролі у суспільстві, гігієнічне значення щодо вагітної жінки, формувати елементи здорового способу життя, підвищувати інтерес до предмету.

Обладнання:  рис. 131-133, с.161-163, фотографії тварин про турботу малят,відео з   ютубу.

Основні поняття та терміни вагітність, пологи, перейми, потуги, лактація, материнське молоко.

Хід уроку

I. Організаційний етап.

II. Актуалізація опорних знань.

Фронтальна бесіда

  • Що таке онтогенез? Які періоди розрізняються?
  • Що таке запліднення?
  • Як і де проходе запліднення?
  • Які критичні періоди в ембріогенезі є?
  • Що таке плацента?
  • Яка роль плаценти  у розвитку зародка?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Жінка в своєму організмі виношує майбутнє маля. Вони нерозривно пов’язані через плаценту і тому від жінки у великій мірі залежить життя і здоров'я майбутньої дитини. Але не забуваймо про роль чоловіка, батька в розвитку дитини. Адже в цей час він є опорою і захисником для жінки, тому і на плечі чоловіка лягає відповідальність за майбутню дитину, її здоров'я і розвиток.

Як саме їх спосіб життя впливає ми сьогодні і розглянемо на уроці.

Постановка теми і мети уроку. 

IV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди.

  1. Вагітність – фізіологічний процес в організмі жінки, пов'язаний із заплідненням яйцеклітини і розвитком зародка і плоду.(9 міс; 40 тиж, 270-280 дн.)
  • У чому відмінність зародка від плоду?

Ознаки вагітності:

  1. припинення менструації;
  2. збільшення розмірів матки;
  3. збільшення молочних залоз;
  4. посилення виділення гормонів яєчників та плаценти;
  5. посилення обміну речовин;
  6. сонливість;
  7. нудота (токсикоз);
  8. зміна смакових властивостей;
  9. інтенсивніше працюють органи кровотворення, нирки і печінка;
  1. Гігієна вагітної жінки.

(Повідомлення учнів)

  1. Пологи.

Пологи – процес народження дитини і відходження плаценти.

  1. перейми (скорочення матки) 10-20 год
  2. потуги (ритмічні скорочення мізів черевного пресу і діафрагми);
  3. вихід головки і тільця дитини із шийки матки;
  4. народження і крик дитини;
  5. пере різання пуповини;
  6. відходження плаценти (30 хв)
  1. Годування грудьми.

Лактація – вироблення молока у породіллі.

Молоко – 87, 4 %, б – 2.5%, ж 3.8%, в 0.3%.

Повідомлення учнів.

 V. Закріплення і систематизація знань учнів.

1. Що нового я дізнався на уроці?

VI. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 55, завдання 1-4; 10*;с.164, підготувати повідомлення.

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку