9 клас Біологія
Тема: Вагітність і гігієна вагітної жінки. Пологи . Годування дитини грудьми.
Мета освітня: ознайомити з особливостями періоду вагітності та пологів у людини, розкрити значення вигодовування дитини грудьми; фізіологічно-гігієнічні основи режиму вагітної жінки;
розвиваюча: розвивати біологічний світогляд учнів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між способом життя і змінами в організмі;
виховна: формувати елементи статевого виховання, гендерної ролі у суспільстві, гігієнічне значення щодо вагітної жінки, формувати елементи здорового способу життя, підвищувати інтерес до предмету.
Обладнання: рис. 131-133, с.161-163, фотографії тварин про турботу малят,відео з ютубу.
Основні поняття та терміни вагітність, пологи, перейми, потуги, лактація, материнське молоко.
Хід уроку
I. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда
III. Мотивація навчальної діяльності.
Жінка в своєму організмі виношує майбутнє маля. Вони нерозривно пов’язані через плаценту і тому від жінки у великій мірі залежить життя і здоров'я майбутньої дитини. Але не забуваймо про роль чоловіка, батька в розвитку дитини. Адже в цей час він є опорою і захисником для жінки, тому і на плечі чоловіка лягає відповідальність за майбутню дитину, її здоров'я і розвиток.
Як саме їх спосіб життя впливає ми сьогодні і розглянемо на уроці.
Постановка теми і мети уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь з елементами бесіди.
Ознаки вагітності:
(Повідомлення учнів)
Пологи – процес народження дитини і відходження плаценти.
Лактація – вироблення молока у породіллі.
Молоко – 87, 4 %, б – 2.5%, ж 3.8%, в 0.3%.
Повідомлення учнів.
V. Закріплення і систематизація знань учнів.
1. Що нового я дізнався на уроці?
VI. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 55, завдання 1-4; 10*;с.164, підготувати повідомлення.