Урок "Вартість. Ціна. Розвязування задач на знаходження ціни і вартості"

Про матеріал
Матеріал уроку формує фінансову грамотність, уміння учнів аналізувати ситуації свого життя, що потребують вимірювання величин грошової вартості та їх обчислення, Оперувати грошима в уявному процесі купівлі - продажу. Розвиває логічне мислення, звязне мовлення, комунікативну компетентність. Виховує повагу до людей.
Перегляд файлу

Математика 2 клас

Тема. Вартість. Ціна. Розв’язування задач на знаходження ціни і вартості.

(Засвоєння нового матеріалу)

 

Мета. Ознайомити учнів з поняттями: товар, ціна, вартість. Навчити складати і розв’язувати задачі на знаходження ціни і вартості.

Дидактична задача.

Формувати уміння :

  • аналізувати ситуації свого життя, що потребують вимірювання величин грошової вартості та їх обчислення;
  • обирати числові дані, визначати дію для розв’язання проблемної ситуації.
  • Оперувати грошима в уявному процесі купівлі – продажу.

Розвивальна задача.

 Розвивати логічне мислення шляхом формування прийомів аналізу та     синтезу.

Виховна задача.

 Виховувати повагу до людей, розвивати мовлення, комунікативну компетентність.

 

Обладнання. Предмети для продажу в уявних магазинах, цеглинки, грошові купюри України, назви магазинів, слова – синоніми до слова магазин, зразки чеків, презентація.

 

Перебіг уроку.

 

І. Організація класу.

Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

Вчитель:

Ось дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

 

(Слайд 1)

 

Учні. (беруться за руки)

Люблю я свій розум,

Увагу і пам’ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню я практично.

 

 

 

 

Робота в журналі.

  • Розгорніть журнал с. 21.
  • Календар якого місяця розглядаємо ? (лютий)
  • У якому кварталі року цей місяць? (першому)
  • Скільки тижнів у місяці? 4
  • Скільки діб? 29. Чому? (високосний рік)
  • Скільки діб пройшло з початку місяця? 24
  • Скільки залишилось до кінця місяця? 5
  • Дайте характеристику числа 24.( двоцифрове, 2 дес. 4 од., парне, не кругле, попереднє – 23, наступне – 25.
  • Складіть рівність, щоб число 24 було: сумою, різницею, добутком, часткою.
  • Обведіть у календарі дату Дня екскурсовода. 21
  • Ви любите ходити на екскурсії? Чи доводилось вам слухати екскурсовода?

 

 

Проблемна ситуація.

  • На вихідних наші лексики теж зібрались на екскурсію. Та тільки вони потрапили в місто, як почули слова: оплатіть проїзд, квиток, заплатіть за покупку, купіть товар, візьміть чек…
  • Зовсім розгубилися наші друзі, просять допомоги.
  • Чи зустрічались ви з цими поняттями в житті? Де? Ви знаєте що таке товар, ціна, вартість, чек? Чи потрібно це знати?

(пояснення дітей)

 

Висновок. ( Таблиця ЗХД)

 Знаю   Хочу дізнатись   Дізнався і можу

навчати інших.

 

 

 

Оголошення теми і мети уроку. (Слайд 2)

  • Сьогодні ми визначимо ці величини, навчимось ними оперувати, розв’язувати задачі на знаходження ціни і вартості. Навчимо цьому  і наших лаксиків.
  •  

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.

1.Робота над задачею. (Слайд 3)

  • Проїзд у маршрутці до парку коштує 5 гривень. Всі 4 лаксики сіли до салону . Скільки всього гривень вони заплатили?

(Усне розв’язування задачі учнями)

  • Лаксики отримали квитки. Вартість, тобто грошова цінність одного

квитка – 5 гривень. Це ціна. За кількістю таких квитків було 4 , чотири об’єкта товару. Грошова цінність усього товару – вартість.

 

Щоб  записати це все зручніше і коротше використаємо таблицю. (Слайд 4)

Товар   Ціна  Кількість  Вартість

Квиток  5грн  4   20 грн

 

ІІІ. Формування нових знань і способів дій.

1. Робота з журналом. С. 26, № 3.

- Прочитай інформацію. Доповни відповідь на запитання лаксика.

(Відповіді учнів для лаксика Дена)

 

2. Заповніть таблицю. (Слайд 5). Колективна робота.

 

Висновок. (Слайд 6)

- Щоб знайти вартість:   В = Ц * К

- Щоб знайти ціну:         Ц = В : К

 

ІV.  Закріплення, формування вмінь і навичок.

  • Найкраще вчитися на практиці. Давайте працювати. Пропоную вам гру «Магазин».

1.Об’єднання в групи (сім’ї) за вибором кольору цеглинок. Першими беруть

6 дівчаток – це матусі. Потім всі учні самі вибирають собі колір. Об’єднані родини сідають за столи (магазини):

«Книжкова крамниця» № 1

«Магазин канцелярських товарів»№ 2

«Продуктова лавка»№ 3

« Магазин іграшок»№ 4

Маркет «Посуд»№ 5

Бутік «Одяг»№ 6

  • Ви власники магазинів. Прочитайте їх назви. Перегляньте, чи відповідають товари. Поставте ціни. Розподіліть ролі : матуся, тато, діти.

 

2. Правила гри.

- Тато і мама залишаються в магазині і продають. Діти йдуть до магазину купувати. Вони беруть товар в кількості більше двох. Розраховуються. Беруть чек.

- Що таке чек? (чек – талон каси із свідченням, що товар оплачено)

- Познайомтесь із чеком, розгляньте, що там позначено: назва магазина, назва товару, кількість, вартість всієї покупки.

- Діти з чеком повертаються додому. Вся сім’я разом перевіряє , чи правильно провели розрахунок.

3. Щоб визначити - хто в який магазин іде, родина обчислює приклади на картках. В результатах обчислень буде зайве число. Воно і є номером магазину, куди ви йдете.

- Роблю підказку: щоб швидше розв’язати – візьміть кожен по прикладу. Додаток 1.

- Перевірка:

Жовта  - крамниця № 1 число 4

Блакитна – магазин № 2 число 5

Помаранчева – лавка № 3 число 6

Зелена – магазин № 4 число 1

Червона – маркет № 5 число 2

Синя – бутік № 6 число 3

4. Практична діяльність.

5. Оцінка роботи. Обговорення.

 

6. Фізкультхвилинка – масаж. (цеглинками)

- Касири в магазині сидять за касовим апаратом цілий день, а це шкідливо. Давайте зробимо один одному масаж. (Смужки…)

 

7. Гра «Маршрутне таксі».

- Пропоную поїхати до парку  разом з лексиками. Спочатку визначимо водія. Завдання для «татусів». Бліц – турнір. Хто перший дасть правильну відповідь, той і є водієм.

( Слайд № 7)

 

- Поїде та родина, яка швидше за всіх і правильно заповнить таблицю.

 

Ціна   Кількість   вартість

  7 грн  3 м’яча  ?

  9 грн  5 ляльок  ?

  ? грн.  4 чашки  12 грн

  ? грн.  6 скакалок  48 грн

 

Перевірка, визначення родини, що їде на екскурсію. Підходять до «таксі», заходять до салону, купують квитки – мама розраховується за всіх, отримує квитки, сідають на місця.

Я теж хочу поїхати з ними. Заходжу до салону. Місць нема. Я стою. (Виховний момент)

- Звернення до учнів класу. Яка вартість усіх квитків?

( 3 дорослих по 5 грн, 2 або 3 дитячих по 2 грн)

 

8. Оцінка роботи. Обговорення.

9. Домашнє завдання. Допоможіть виконати лексикам завдання на с. 27, № 6 або №8, виберіть самі.

Розкажіть вдома все, що навчились.

 

 

V. Підсумок за таблицею ЗХД. Рефлексія.

- Я знаю…

- Я вмію…

- я можу навчити інших…

Мені ще треба…

 

Мотивація до наступного  уроку:

Виставляю кошик з яблуками. Підходьте, купуйте – 3 грн за штуку.

Продавши, запитую: за всі яблука я отримала 90 грн. Яку кількість яблук я продала?

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 червня 2020
Переглядів
2562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку