Математика 2 клас
Тема. Вартість. Ціна. Розв’язування задач на знаходження ціни і вартості.
(Засвоєння нового матеріалу)
Мета. Ознайомити учнів з поняттями: товар, ціна, вартість. Навчити складати і розв’язувати задачі на знаходження ціни і вартості.
Дидактична задача.
Формувати уміння :
Розвивальна задача.
Розвивати логічне мислення шляхом формування прийомів аналізу та синтезу.
Виховна задача.
Виховувати повагу до людей, розвивати мовлення, комунікативну компетентність.
Обладнання. Предмети для продажу в уявних магазинах, цеглинки, грошові купюри України, назви магазинів, слова – синоніми до слова магазин, зразки чеків, презентація.
Перебіг уроку.
І. Організація класу.
Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.
Вчитель:
Ось дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
(Слайд 1)
Учні. (беруться за руки)
Люблю я свій розум,
Увагу і пам’ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню я практично.
Робота в журналі.
Проблемна ситуація.
(пояснення дітей)
Висновок. ( Таблиця ЗХД)
Знаю Хочу дізнатись Дізнався і можу
навчати інших.
Оголошення теми і мети уроку. (Слайд 2)
ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.
1.Робота над задачею. (Слайд 3)
(Усне розв’язування задачі учнями)
квитка – 5 гривень. Це ціна. За кількістю таких квитків було 4 , чотири об’єкта товару. Грошова цінність усього товару – вартість.
Щоб записати це все зручніше і коротше використаємо таблицю. (Слайд 4)
Товар Ціна Кількість Вартість
Квиток 5грн 4 20 грн
ІІІ. Формування нових знань і способів дій.
1. Робота з журналом. С. 26, № 3.
- Прочитай інформацію. Доповни відповідь на запитання лаксика.
(Відповіді учнів для лаксика Дена)
2. Заповніть таблицю. (Слайд 5). Колективна робота.
Висновок. (Слайд 6)
- Щоб знайти вартість: В = Ц * К
- Щоб знайти ціну: Ц = В : К
ІV. Закріплення, формування вмінь і навичок.
1.Об’єднання в групи (сім’ї) за вибором кольору цеглинок. Першими беруть
6 дівчаток – це матусі. Потім всі учні самі вибирають собі колір. Об’єднані родини сідають за столи (магазини):
«Книжкова крамниця» № 1
«Магазин канцелярських товарів»№ 2
«Продуктова лавка»№ 3
« Магазин іграшок»№ 4
Маркет «Посуд»№ 5
Бутік «Одяг»№ 6
2. Правила гри.
- Тато і мама залишаються в магазині і продають. Діти йдуть до магазину купувати. Вони беруть товар в кількості більше двох. Розраховуються. Беруть чек.
- Що таке чек? (чек – талон каси із свідченням, що товар оплачено)
- Познайомтесь із чеком, розгляньте, що там позначено: назва магазина, назва товару, кількість, вартість всієї покупки.
- Діти з чеком повертаються додому. Вся сім’я разом перевіряє , чи правильно провели розрахунок.
3. Щоб визначити - хто в який магазин іде, родина обчислює приклади на картках. В результатах обчислень буде зайве число. Воно і є номером магазину, куди ви йдете.
- Роблю підказку: щоб швидше розв’язати – візьміть кожен по прикладу. Додаток 1.
- Перевірка:
Жовта - крамниця № 1 число 4
Блакитна – магазин № 2 число 5
Помаранчева – лавка № 3 число 6
Зелена – магазин № 4 число 1
Червона – маркет № 5 число 2
Синя – бутік № 6 число 3
4. Практична діяльність.
5. Оцінка роботи. Обговорення.
6. Фізкультхвилинка – масаж. (цеглинками)
- Касири в магазині сидять за касовим апаратом цілий день, а це шкідливо. Давайте зробимо один одному масаж. (Смужки…)
7. Гра «Маршрутне таксі».
- Пропоную поїхати до парку разом з лексиками. Спочатку визначимо водія. Завдання для «татусів». Бліц – турнір. Хто перший дасть правильну відповідь, той і є водієм.
( Слайд № 7)
- Поїде та родина, яка швидше за всіх і правильно заповнить таблицю.
Ціна Кількість вартість
7 грн 3 м’яча ?
9 грн 5 ляльок ?
? грн. 4 чашки 12 грн
? грн. 6 скакалок 48 грн
Перевірка, визначення родини, що їде на екскурсію. Підходять до «таксі», заходять до салону, купують квитки – мама розраховується за всіх, отримує квитки, сідають на місця.
Я теж хочу поїхати з ними. Заходжу до салону. Місць нема. Я стою. (Виховний момент)
- Звернення до учнів класу. Яка вартість усіх квитків?
( 3 дорослих по 5 грн, 2 або 3 дитячих по 2 грн)
8. Оцінка роботи. Обговорення.
9. Домашнє завдання. Допоможіть виконати лексикам завдання на с. 27, № 6 або №8, виберіть самі.
Розкажіть вдома все, що навчились.
V. Підсумок за таблицею ЗХД. Рефлексія.
- Я знаю…
- Я вмію…
- я можу навчити інших…
Мені ще треба…
Мотивація до наступного уроку:
Виставляю кошик з яблуками. Підходьте, купуйте – 3 грн за штуку.
Продавши, запитую: за всі яблука я отримала 90 грн. Яку кількість яблук я продала?