Вавилонська вежа
Тип уроку
Вивчення нового матеріалу, первинне закріплення знань.
Цілі уроку
Наочний матеріал
Фігурка царя Німрода, «цеглини Лего» – кілька наборів.
Хід уроку
I. Вступна частина
Підготовка до початка уроку
Вступне слово вчителя
Повторення пройденого матеріалу.
- Яку історію ми вивчали на минулому уроці? Що вам найбільше запам'яталося? Скільки людей лишилося на землі після Потопу?
Людей незабаром знову стало дуже багато і, хоча Всевишній наказав їм заселити землю, вони зібралися в одному місці під назвою Вавилон, на івриті – Бавель. Люди обрали царем Німрода. І ось він прийшов сьогодні до нас у гості.
Німрод: - Я цар Німрод. Я відкрию вам секрет, як мені вдалося стати царем. Я вкрав одяг, який носив Адам. Це особливий одяг: всі звірі та птахи беззаперечно слухаються того, на кого вона одягнена. От ти, хлопче, зміг би просто підійти до розлюченого лева? Ні? А я можу! І цей лев гратиме зі мною, як кошеня. А якщо я накажу йому напасти на когось, то він і це зробить для мене. І ось усі люди подумали, що я особливий і стали моїми підданими. Скажи, дівчинко, чому на землі був Потоп? Ні, який Всевишній! Всевишнього взагалі не існує, і потопу Він не робив. Це просто небо розхиталося, і полилася вода. Так. А раптом таке станеться ще раз? Що можна зробити, щоб небо не хиталося? Діти, підкажіть! Не знаєте?
Я знаю! Я найрозумніший, я сам бог! Небо треба підперти! Так! А чим його можна під перти, як ти думаєш, хлопчику? Потрібно збудувати велику високу вежу – на іврите "мігдаль", і вона триматиме небо. Все дуже просто. Добре, мені час йти організовувати будівництво.
- Скажіть, діти, вам сподобався Німрод? Він гарна людина? У чому він неправий?
ІІ. Основна частина
Робота з підручником.
Перед вивченням матеріалу вчитель пояснює:
Що таке мова? Це те, що у нас у роті (просити показати язички). А ще є мови, якими люди розмовляють.
Коли будувалась мігдаль Бавель, всі люди говорили однією мовою, іврит. Іврит – це свята мова, мова, якою Всевишній говорить з людьми.
Скільки мов існує зараз у світі? Дуже багато! Назви яких мов ви знаєте?
Зараз ми дізнаємося, як замість однієї мови раптом з'явилося багато!
Фізкультхвилинка
«Збудуємо собі вежу!»
Вчитель ділить клас на кілька груп (залежно від кількості дітей в класі та від числа наборів «Лего» в наявності) і пропонує їм змагання: хто збудує найвищу вежу за 2 хвилини, не розмовляючи при цьому між собою.
- Люди дуже дружно будували вежу, і тому з кожним днем вона ставала вищою і вищою. Робота сперечалася, вежа росла. Але будівельники дорожили більше цеглою, ніж людьми. Якщо розбивалась цегла, вони шкодували про неї, а якщо людина – ні. Адже людей тоді було багато, а цегли – мало. Всевишній забрав у людей спільну мову. Замість однієї мови, якою всі говорили, з'явилося сімдесят мов. Люди перестали розуміти один одного і не могли працювати як раніше.
- Через те, що люди перестали розуміти один одного, вони почали сваритися, битися та навіть вбивати один одного. Ось так жахливо закінчилася ця витівка з вежею. Люди розбрелися по всій землі. А вежа швидко розвалилася.
ІІІ. Заключна частина
Закріплення пройденого матеріалу.
Що було погано під час будівництва вежі?
Що зробив Всевишній, щоб люди перестали будувати вежу?
Чому Всевишній відібрав у людей спільну мову?
Картинки-загадки
Діти поділяються на групи. Кожна з груп отримує по одній/дві картинки. Діти кілька хвилин обговорюють їх та згадують відповідний епізод. Кожна група розповідає про те, що зображено на картинці та яке відношення вона має до історії, що вивчається.
- У Вавилоні люди навчилися робити цеглу. Замість того щоб побудувати собі добротні, теплі будинки, вони все своє вміння та сили витратили на будівництво вежі.
IV. Домашнє завдання
Знайти сім відмінностей між картинками.