Міністерство освіти та науки
Межівський аграрний ліцей-інтернат
Урок
Web-quest
На тему
Перша світова війна
Підготувала
Вчитель історії
Велика ТП
Межова
2013
Урок
Мета Відтворити об`ємне історичне полотно подій Першої світової війни за допомогою сучасних ІКТ.
Продовжити формування дослідницьких навичок роботи з
інтернет-ресурсами за допомогою алгоритмів учнівських досліджень.
Формування хронологічних, просторових та аксіологічних компетентностей.
Продемонструвати важливість роботи з документальними
матеріалами, фото , карикатурами, картами , архівними
матеріалами відповідного періоду.
Виховувати свідомих громадян , що вміють сформулювати власну
інтерпретацію історичних подій.
Метод Дослідницький урок з елементами веб-квесту
Тип уроку Повторювально-узагальнюючий
Мет пр.
Поняття світова війна, загарбницька війна ,імперіалістична війна
Обладнання
ПК , мультимедійний проектор, екран
Папки з алгоритмами учнівських досліджень :
1)Вимоги до сиворення учнівської мультимедійної презентації
2) Аналіз історичної події
3)Інтерв`ю з видатною історичною постаттю
4)Аналіз історичної фотографії
5)Аналіз історичної карикатури
6)Аналіз історичного документа
7)План відповіді за методом «Прес»
8)Екран релаксації
9)Крилаті вирази та афоризми
I. Орг. момент (2,5 хв.)
Як відомо, квест (від англ. quest – пошук, пошук щастя / знання / істини, пошук пригод) – інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.
Правила проведення квесту
Гра відбувається в межах ліцею. Учасникам видається завдання-
перехід, якщо вони правильно розгадують його за відведений час, то отримують завдання, де зашифровано номер чи назву
кабінету, в якому вони отримають наступне завдання.
Тобто після завершення перехідного завдання команди переходять
до виконання наступного.
Таким чином ,кожна група отримує завдання дослідити
роль відповідної країни у війні, та оформити дані у вигляді
мультимедійної презентації , використовуючи історичні джерела
розміщені на інтернет-ресурсах та власні презентації про Першу
світову війну.
Створені мультимедійної презентації відправлять на історичний
ліцейський історичний сайт.
Перемагає команда, що виконала завдання швидше за інших.
Інструкція для помічників організатора (далі – ПО)
Інструкція для учнів
Картка команди |
|
Картка помічника організатора |
Завдання 1. час од. ______ каб.____ штраф__ Завдання 2. час од. ______ каб.____ штраф__ |
|
Команда_____час од. завд._____ штраф____ Команда_____час од. завд._____ штраф____…. |
Об`єднання учнів класу в робочі групи
1.Журналісти
2.Архівісти
3.Літератори
4.Мистецтвознавці
5.Історики
ІІ.Формулювання проблемного запитання (0,5 хв.)
ХІД КВЕСТУ
1 етап веб-квесту (4хв)
Перехідне завдання а) (2хв)
-Учні отримують назву країни для дослідження її історії , встановивши відповідність між датами вступу у Першу світову
війну та назвами провідних європейських країн.
1.Дата Російська імперія;
2. Австро-угорська імперія;
3. Німецька імперія;
4. Франція;
5. Сербія.
Завдання б)
На 2-му слайді розміщуються назва країни , яку учні отримають ,
відповівши на запитання а) та дата її вступу у війну.
(1-й слайд-титульний).
2 етап(4хв)
Перехідне завдання а) (1хв)
Вкажіть склад учасників Четверного союзу:
а) Німеччина, Австро-Угорщина, Туреччина, Болгарія.
б) Німеччина, Італія, Австро-Угорщина, Велика Британія.
в) Болгарія ,Німеччина, Італія, Австро-Угорщина.
Завдання б) (3 хв)
На 2-му слайді необхідно сформулювати причини вступу
у війну країни , історію якої вони будуть досліджувати.
3 етап (6хв)
Перехідне завдання а) (1хв)
Назвати дати найбільших битв Першої світової війни
Галицька битва -1914р.
Верденська битва -1916р.
Битва на р.Соммі -1915р.
Битва на р. Іпр -1915р.
Брусилівський прорив -1916р.
Завдання б) (5хв)
На 2-му слайді необхідно відтворити у вигляді порівняльної
діаграми (таблиці , графіка) участь збройних сил країни у
найбільших битвах.
4 етап(5хв)
Перехідне завдання а) (1хв)
У дві колонки вибрати картки з прізвищами воєнначальників країн
Четверного союзу та Антанти.
Ранненкампф , Гінденбург , Самсонов , Жоффр , Брусилов, Петен ,
Хейг, Нівель , Людендорф.
Завдання б) (4 хв)
На 3-му слайді потрібно розмістити інтерв`ю з видатною історичною постаттю представника своєї країни , яке б розкривало його роль та роль країни у війні.
5 етап (5хв)
Перехідне завдання а) (1хв)
Приведіть у відповідність кількість людських втрат ворогуючих
країн на фронтах:
а) Німеччина 1) бл. 1 млн. чол.,
б) Румунія 2)1,2 млн. чол.,
в) Австро-Угорщина 3)1.8млн. чол..,
г) Болгарія 4)1,7 млн. чол..
Завдання б) (4хв)
На 4-му слайді необхідно розмістити наслідки війни для країни.
6 етап (3хв)
Перехідне завдання а) (1хв)
Вставити пропущені слова.
Головними театрами бойових дій Першої світової війни були:
… фронт, … фронт, північ… (назва країни) , … півострів,
… імперія та німецькі колонії.
Завдання б) (2хв)
На 6-му слайді повинні бути сформульовані висновки, тобто
відповідь на проблемне запитання.
7 етап (4хв)
Перехідне завдання а) (2хв)
На 7-му слайді учні створюють релаксаційний екран,
обов`язково використавши крилатий вислів , афоризм чи інше.
Завдання б) (2хв)
На 8-му слайді подається список використаних ресурсів
III. Підсумки уроку (10 хв.)
Захист створеної презентації учасниками груп , колективне обговорення та рецензія.