Тема уроку: «Вегетативне розмноження рослин. Практична робота №2"
Мета уроку: Закріпити знання про основні типи вегетативного розмноження,
та впровадити здобуті знання в практичній діяльності, показати
значення вегетативного розмноження для дикорослих та
культурних рослин. Навчитись розмножувати рослини
вегетативним способом.
Обладнання: кімнатні рослини (бегонія, традесканція, гілки верби), вода,
ножі, пісок, марля, нитки, горщики.
Тип уроку: Застосування набутих знань.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда
1. Що таке розмноження?
2. Які існують види розмноження у рослин?
3. Яким чином відбувається нестатеве розмноження?
4. Які типи нестатевого розмноження?
5. В чому переваги і недоліки кожного з типів розмноження?
Гра «третій зайвий»
Вашій увазі пропонуються трійки слів для яких необхідно виділити загальні ознаки і відмінності.
-чергове, супротивне, дугове;
- сітчасте, паралельне, кільчасте;
-цибулина, бульба, коренеплід;
-вусики, колючки, продихи;
- вегетативні, репродуктивні, повзучі;
-статеве, нестатеве, супротивне;
- головні, додаткові, прості.
Зайвий тому, що...
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання. Чому саме для рослини важливе вегетативне розмноження. Та що було б з рослинним світом якщо рослини не могли б рослини не могли б розмножуватися вегетативно?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці ви повинні навчитися розмножувати культурні рослини з допомогою вегетативних органів, або їх частин, виявляючи при цьому бережливе, уважне ставлення до рослин. Займатимемось саджанням кімнатних рослин
Практична робота
Тема: Вегетативне розмноження рослин
Мета: Ознайомитись з різними видами вегетативного розмноження; навчитись розмножувати культурні рослини за допомогою вегетативних органів.
Обладнання: Кімнатні рослини ( традесканція, пеларгонія, бегонія, сенполія), склянки з водою, таблиці, ножі, горщики, банки, пісок.
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ
Зріжте стебловий живець з 3 – 4 листками з запропонованої рослини (пеларгонії ).Зніміть з нього два нижні листки, помістіть в склянку з водою так, щоб нижній вузол був у воді. Поставте в тепле місце з добрим освітленням. Через кожні 3 – 4 доби змінюйте воду на відстояну. Коли появляться корінці довжиною 3 – 5мм завдовжки, висадіть його у горщик з грунтом.
Відріжте листок бегонії або сенполії. Помістіть листок у горщик з вологим піском. Накрийте його скляною банкою. Поставте в тепле місце з розсіяним світлом. Кожного дня провітрюйте живець, знімаючи банку. Слідкуйте, щоб пісок був завжди вологим. Коли утвориться листкова розетка нової рослини пересадіть її у горщик з приготовленим ґрунтом.
При допомозі скальпеля відділіть бруньку з частиною деревини із прищепи.
На підщепі зробіть Т – подібний надріз на корі. Вставте прищепу в Т – подібний надріз кори на підщепі. Притисни кору і обв’яжи.
4. Розмноження стебловими бульбами.
Розріжте бульбу картоплини так, щоб з кожної частини могла вирости нова рослина. Поясніть чому ви так вважаєте.
6. Зроби висновок та дати відповіді на запитання:
ІV. Підсумок
V. Домашні завдання.
Повторити параграф
Виростити вегетативним способом кімнатну рослину для школи.
Для охочих поглибити знання:
Які цікаві способи вегетативного розмноження рослин ви можете запропонувати?