Урок: "Велич і могутність Київської Русі. Золоті Ворота – символ стародавнього Києва"

Про матеріал
В основі розробки уроку - відеоурок з історії України проекту "Шануймося". Тема відеоуроку: Золоті Ворота – символ стародавнього Києва Спікер: Олександр Алфьоров – історик, радіоведучий, громадський та політичний діяч, учасник АТО Учні: учні Києво-Воскресенського ліцею м. Києва - Коли і ким були побудовані Золоті Ворота у Києві? - Яку функцію виконували? - Чому мають такий вигляд зараз?
Перегляд файлу

Тема уроку: Велич і могутність Київської Русі. Золоті Ворота – символ стародавнього Києва

(5 клас. Історія України. Власов, Данилевська)

 

Мета уроку

 

  • Розкрити роль князів Володимира Великого і Ярослава Мудрого в розбудові Київської держави, розповісти про запровадження християнства, продовжити знайомити учнів з пам’ятками  історії та культури  Києва.
  • Розвивати навички командної роботи та брейн-шторму, формувати вміння аналізувати візуальний контент, робити висновки з побаченого і почутого, формувати  естетичні смаки учнів.
  • Виховувати пошану до історичного минулого нашого народу, захоплення історією своєї держави.

 

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

Актуалізація опорних знань

На минулому уроці ми знайомились з життям та подробицями правління київських князів Олега, Ігоря та княгині Ольги. Повторити вивчене я пропоную під час гри “Літопис”.

 

Гра “Літопис”

 

На дошці є імена правителів Руської землі. Клас ділиться на три групи, кожна з яких обирає одного учня - кур’єра. Ви - літописці своїх князів. Вам потрібно пригадати великі діяння своїх правителів і написати їх на картках. Кур’єр мусить прикріпити ці картки під іменем вашого князя у хронологічному порядку.

 

 Повідомлення теми та мети уроку. Розповідь вчителя

 

Ми продовжуємо подорож у часі теренами Княжої Русі-України. Для цієї подорожі нам буде потрібна хронологічна таблиця

 

Ім’я князя (княгині)

Роки правління

Основні здобутки

 

Її треба заповнити по ходу уроку. А у кінці ми перевіримо й доповнимо її. Сьогодні тут буде два імені - Володимир Великий та Ярослав Мудрий. Ці князі зробили найвагоміший внесок у розбудову і зміцнення Київської Русі. Якщо спробувати відтворити в уяві неповторний образ Києва тих часів, то перед нами постане велике місто з прекрасними будовами: міцними дубовими стінами й могутніми баштами, пишними княжими палатами, просторими боярськими хоромами, чепурними будинками городян. Вражають неповторною величчю розкішні храми — Десятинна церква. Софійський собор. Слава Києва тієї пори лунала не лише на Русі, а й на Заході. Усім мандрівникам, послам та торговцям кортить побачити Київ, в’їзд у які вінчають золотий купол церкви Благовіщення святої Богородиці - надбрамної церкви Золотих Воріт.

 

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=mdMcB5oMK3w&t=37s

 

Робота з відео

 

Завдання

 

Запишіть у зошит 5 фактів про Золоті Ворота, які ви дізнались із відео.

 

Питання

  • Чому саме ці факти вам запам’ятались?
  • Навіщо, на вашу думку, потрібно було відтворити Золоті Ворота?
  • Що ця пам’ятка може розповісти нам про киян часів Київської Русі?

 

Самостійна робота з текстом підручника

 

Давайте продовжимо гру “Літопис”. Ми ділимо клас цього разу на дві команди. Одна буде літописцями князя Володимира, друга - Ярослава. Задача літописців - зібрати якомога більше фактів діяльності князя. Використовувати можна матеріал підручника.

 

Орієнтовний вигляд літописів груп

 

 

    Володимир Великий(978-1015)     

Ярослав Мудрий(1010-1054)

Завершив об’єднання Руських земель

У 1036 році розбив печенігів

988 року запровадив християнство

Збудував Софійський собор

Вождів племен замінив на князів

Укладав шлюби своїх дітей з королівськими родинами

Воював з печенігами

Зібрав бібліотеку рукописних книг

Карбував срібні та золоті монети

Уклав письмовий збірник законів “Руська правда”

 

Завдання

 

Знайдіть, у яких топонімах закарбовані імена наймогутніших київських князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого.

 

Топо́нім — назва місцевості, регіону, населеного пункту, об'єкту рельєфу, будь-якої частини поверхні Землі, тобто географічна назва.

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
22 травня 2021
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку