Контрольна робота №1
З теми «Звідки і як історики дізнаються про минуле»
Учениці(ня) 5 класу
______________________
1.Продовжте речення.
1) Людина, що займається історією, — _________________________________________
2) Наука, що вивчає історію за речовими джерелами, — __________________________
3) Запис подій за роками — __________________________________________________
4) Сфрагістика — ___________________________________________________________
5) Речові джерела — ________________________________________________________
6) Види історичних джерел: __________________________________________________
2 Складіть із запропонованих букв ГЕАХРЯІОЛО назву науки, яка допомагає історикам вивчати минуле.__________________________________________
3 Заповніть пропуски у тексті.
«Є такі допоміжні історичні науки, як геральдика, нумізматика, сфрагістика. Геральдика досліджує .... нумізматика — ... . А сфрагістика досліджує ... . Виключно цікавим джерелом у вивченні минулого є монети. Зображення і написи на монетах дають змогу встановлювати дати подій, дізнаватися про те ... . Часто на монетах, прапорах, зброї тощо трапляються схематичні зображення: леви, що спираються на міські мури, орли, лілії — це герби. Гербом України є .... У ньому вбачають ... .
4 Визначте, до якого століття належать наведені дати.
1917 p._____; 1212 p._____; 1819 p._______; 808 p.____; 1754 p______.; 1615 p.______; 1999 p.______; 716 p._______; 1877 p.______; 1315 p._____; 515 p.______; 51 p______.
5. Визначте століття та розташуйте цю дату на лінії часу.
907 p.______, 1187 p.______, 15 p. до н. є.____, 91 p._____, 1648 p._____, 1812 p._____, 2006 p.______, 1995 p.______, 1240 р.______, 76 p. дон. є._____
Р.Х.
І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І І
0
6. Розташуйте відрізки часу від найменшого до найбільшого. Століття; тисячоліття; десятиліття; рік.
__________________________________________________________________________
7.Дайте відповіді на питання
Які матеріали використовували у давнину для створення рукописних книжок?
__________________________________________________________________________
Яка наука досліджує назви народів?
__________________________________________________________________________Що означають топоніми?
__________________________________________________________________________Як можна пояснити назву «Україна»?
__________________________________________________________________________
Звідки походить назва «Київ»?
__________________________________________________________________________
Звідки походить назва «Дніпро»?
__________________________________________________________________________
8.. Розгляньте малюнки і напишіть назви джерел
_________________________________________ ______________________________
___________________________________________ _____________________________________