Тема: Величини. Множення багатоцифрового числа на одноцифрове.
Мета: Удосконалювати обчислювальні навички, вміння виконувати дії з іменованими числами, розвивати логічне мислення, увагу, виховувати прцьовитість, взаємоповагу.
І. Організаційна частина.
Сядьте діти всі рівненько!
Посміхніться всі гарненько!
Настрій на урок візьмемо,
Працювати розпочнемо!
Посміхнімося ще раз ,
Бо у нас найкращий клас!
-До якого уроку підготувалися?
-Сьогодні у нас незвичайний урок, а розпочнемо його з гри «Банани»
(Слайд №2)
-Подивіться на комбінацію букв і вилучіть слово математика.
Бджола мала ,а й та працює.
Попрацюємо і ми, а допоможуть нам веселі бджілки-дуже трудолюбиві комахи, вони за однією краплинкою меду летять на дуже великі відстані.
За кожне правильно виконане завдання ви теж отримуватимете краплинку, та будете класти її до діжечки, яка знаходиться у вас на столі .Люди для того, щоб мед не втратив своїх цілющих властивостей зберігають його у діжечках. Я за кожен виконаний вами вид роботи буду прикріплювати на дошку ось таку геометричну фігуру, як вона називається? (шестикутник) І в кінці уроку ви побачите в чому зберігають мед бджілки.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
(Слайд №3)
На сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання, вміння і навички з теми Величини, множення багатоцифрового числа на одноцифрове. Свої очікування від уроку напишіть на найбільшій краплинці та покладіть її до діжечки.
-Розгорніть зошити, красиво запишіть дату, класна робота .
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
Каліграфічно напишемо цифру 1(Починаємо писати з середини клітинки. Ведемо пряму похилу лінію в правий верхній куточок, опускаємо пряму похилу лінію на середину нижньої сторони клітинки.)
ІV.
-Пограємо в гру (слайд№4) Діти по черзі характеризують числа (натуральні, , двоцифрові, розміщені від більших до менших, кожне наступне число менше від попереднього на 9, всі діляться на 9, отже є відповідями до таблиці множення на 9,сума двох кожного числа дорівнює 9, вони діляться на 3). Доведіть , що всі числа діляться на 3(метод прес)
-Рахуємо усно(Слайд№5,6,7)
-Обчислюємо швидко (слайд№8)
Вам потрібно прочитати задачу, скласти до неї вираз та записати і швидко обчислити його без запису пояснення та відповіді. Всього буде записано 4 вирази.
-Розв’яжемо задачу(Слайд№9)
-Про що йдеться в умові задачі?
-Який мед заготовляло господарство?(Скорочений запис задачі на дошці)
-Що відомо про липовий мед, гречаний, з конюшини?
-Чи можна відразу дати відповідь на запитання задачі? ,Чому?
-Що відомо про гречаний мед?(Запис розв’язання на дошці)
-Чи отримали відповідь на запитання задачі? Коли бджіл у вулику багато-вони розділяються на рої. Ми теж з вами розділимось на рої .Кожен рій має свою матку- головна особа у вулику У кожній групі у вас також буде головна особа яка доповість про вашу співпрацю.
РОБОТА В ГРУПАХ
1 група Скласти вираз до задачі
2 група Змінити умову так, щоб в задачі була дія додавання.
3 група Змінити запитання так, щоб в задачі була третя дія.
4 група Скласти обернену задачу.
.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(слайд№10)
-Самостійна робота (5хв)
№652(За підручником)
(слайд№11)
Перевірка
Міркуємо логічно(Слайд№12)
Уважно читаємо задачу. Що потрібно знайти в умові задачі? Що таке площа? Чи відома щирина? Довжина? Як можна знайти довжину?
Запис розвя’зання на дошці і в зошитах
Відшукаймо невідоме(Слайд№13)Скласти рівняння до задачі.
-З чим найбільше працювали на уроці?
-Складемо сенкан до слова число (Слайд №14)
ПІДСУМОК УРОКУ
-Я складала шестикутники, погляньте що вийшло. Так це стільник, саме в таку комірку бджілки складають мед. А ще в них народжуються маленькі бджілки.(виходить дитинка в масці ведмедя і співає «Я бджілка бджілка, бджілка, я зовсім не ведмідь» починає залазити рукою в діжечки та уявно облизувати руку)
-Ведмедику, а що це ти робиш?(мед забираю)
-Мед потрібно не забирати , а заробляти(бджілки збирають, діти заробляють, а ведмедики забирають)Ти, ведмедику, в школі, а тут правила для всіх однакові(добре, що мені потрібно робити , щоб дістати такі солодкі краплинки?)
-Давайте скажемо ведмедикові за що ви отримали краплинки.(Щось не чує, мабуть вуха застудив, говоріть в мікрофон)
-Чи здійснились ваші очікування? Намалюйте на полях смайлик з яким настроєм закінчили урок.