Урок української мови
2 клас
Тема: Велика буква в іменах. Дізнаюсь про походження імен
Мета: Вчити учнів розрізняти поняття: «ім’я», засвоювати правила написання з великої букви імен, знання про слова – назви предметів, розвивати мовлення, спостережливість, пильність; сприяти вихованню любові до історії нашого народу.
Обладнання: Презентація уроку,картки для групової роботи, малюнки
Хід уроку
І. Організація класу
У нас сьогодні ніби свято.
Гостей зібралося багато.
А ну ж назад ви подивіться,
І веселенько посміхніться.
Погляньте один на одного
І побажайте успіху
Мікрофон.
- Діти, що ви очікуєте від уроку?
Продовжіть Я хочу,щоб урок був…..
(цікавим,продуктивним,казковим,загадковим, пізнавальним, зрозумілим і т.д.)
-А що для цього треба
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати
ІІІ. Хвилинка каліграфії
Напишіть красиво своє імя. Якого кольору ваше імя? Чому?
Всі хочуть, як народиться дитина
Щоб я було красиве і дзвінке.
Бо носить все життя мене людина,
А відгадайте – но, що я таке? (Ім’я)
Робота з лего
-Складіть схему слова Ім’я
-Давайте домовимся: голосний – вертикально, приголосний твердий -горизонтально, приголосний мякий -жовта горизонтально
- Скільки букв у слові ім’я? (4) А скільки звуків? (5)
-Чому 5 зв.?
- Запишемо цілий рядок цього слова.
Кожна дитина отримує імя при народженні і для вас воно є найкращим
Хто дав вам імя? Мікрофон
Ваші імена сучасні
Але були давні імена
Яких малюків називали такими іменами?
Жданка,Веселик, Крикун….
IV Оголошення теми та мети уроку
Гра «Коло друзів ».
І зараз ми спробуємо утворити коло із наших гарних та милозвучних імен. (Виходять діти до дошки і розказують, що означає ім'я кожного). Утворилися ваші імена дуже давно і примандрували до нас з різних країн, особливо з давніх Риму й Греції. Подивіться, яке гарне коло вийшло. Чому? Бо це коло-віночок сплетене з імен добрих дітей, які прагнуть до знань, слухняних і чемних.
Анастасія – воскресіння
Анастасія- воскресіння
Олексій – захисник,
Станіслав - станом славний,
Нікіта – переможець
Артем - здоровий
Вероніка-перемога
Маргарита-перлина
Вадим- водити мир
Ілона- світла
Сніжана- біла
Яна- божа благодать
Каміла- бездоганна
Євген- благородний
Фізхвилинка
Запишіть українські імена. Взаємоперевірка
V.Робота групі. Правила роботи в групі
Творча робота над іменами
- Зараз і ми спробуємо бути творцями імені. Багато імен зустрічається в назвах квітів.
1група
План
1.Розгляньте малюнок квітки
2.Прочитайте назву рослини.
3.Знайдіть, яке ім’я утворилось від цієї квітки?
4. Спишіть у зошит тільки імена
Виконай за зразком:
грицики - Григорій
маргаритки –
васильок-
іван - чай -
тимофіївка –
( Маргарита, Іван, Василь, Тимофій)
2 група
План
2.Знайдіть відповідність між малюнком і текстом.
3.Допишіть стародавні імена людей замість крапок.
(Ведмідь, Вовк, Берізка, Добриня)
4. Спишіть у зошит тільки імена
Текст.
1.Хлопчик був незграбний, повільний, але дужий давали ім’я ….
2.Хлопчик був швидкий з гострим зором,давали ім’я …
3. Дівчинка була струнка, тендітна, давали ім’я …
4.Хлопчик був добрий, швидкий, сміливий давали ім’я …
3 група
1.Розгляньте малюнки
2.Знайдіть відповідність між малюнком і ім’ям
3.Допишіть імена людей
4. Спишіть у зошит тільки імена.
Той , хто володіє миром-
Той , хто богом даний -
Та , хто славить мир –
Той, хто станом славний -
( Богдан, Станіслав, Володимир,Мирослава)
VІІІ. Домашнє завдання.
С.63.впр.7
все зрозумів
зрозумів,але не все
нічого не зрозумів
(Якщо все зрозуміли,то приєднайтесь до моєї цеглинки, якщо не все зрозуміли кладіть поруч т.д.)
Рефлексія
-Чи справдилися ваші очікування?
-Закінчи речення…
Мені сподобалось…
Я навчився…
Я дізнався…