За підручником Большакова І. О. та Пристінська М. С. «Українська мова та читання» 2 клас 2 частина, сторінка 32, 2019 року. Типові освітні програми за Шияном.
Тема: Велика буква в назвах країн, міст, сіл, річок.
Предметна компетентність:
вдосконалювати навички читання; закріплювати знання учнів про написання великих букви в назвах країн, міст, сіл, річок; продовжувати формувати правильну поставу під час письма; вміння правильно писати назви країн, міст, сіл, річок; розвивати вміння працювати з текстом;
Ключові компетентності:
збагачувати словниковий запас дітей; спілкуватися державною мовою; опановувати уміння і навички, необхідними для подальшого навчання (навчання впродовж життя).
Обладнання: Наочний матеріал (для дошки), презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань та умінь (комбінований)
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Діти встали посміхнулись,
Привітались, потягнулись.
Й посідали всі за парти.
Прибираємо з парт все зайве залишаємо тільки підручник, зошит та ручку.
II. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності.
Вчитель на дошці вивішує назви міст України. Діти як ви вважаєте, чому вони написані з великої букви.
III. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель: Давайте діти розглянемо правило, яке допоможе нам зрозуміти чому ці слова пишуться з великої букви.
Правило: Назви країн, міст, сіл, річок пишуть з великої букви.
Вправа №2 сторінка №32
Вийшов зайчик на перон
І шукає свій вагон.
Київ, Суми, Конотоп,
Харків, Львів і Шаргород,
Луцьк, Тернопіль і Лубни,
Рівне, Сарни, Чигирин,
Миколаїв і Полтава,
Вінниця, Херсон… омана…
Де мій потяг у Зайцівку?
І побіг ловить автівку.
1) Чому зайчик не знайшов свій вагон?
2) Випиши з вірша назви міст України.
3) Напиши назву свого населеного пункту та склади речення з його назвою.
Розбираємо міста які вивішали на дошку.
Країни – Україна,
Міста – Київ, Дніпро, Кривий Ріг, Камянське,
Річки – Дністер, Дунай, Дніпро,
Вулиці – Хрещатик,
IV. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли,
Три, чотири - нахилились
Потім вгору підлетіли.
Із струмочка дружно вмились.
П’ять, шість – всі веселі
Ніжками затупотіли.
Крутимось на каруселі.
Дев’ять, десять - відпочили
Сім, вісім – в поїзд сіли
Й за навчання дружно сіли.
V. Узагальнення.
Вправа №1
Спиши та підкресли слова назви країн, міста, вулиці, річки.
Україна – моя Батьківщина.
Столиця України – місто Київ. Київ розташований на берегах річки Дніпро. Центральна вулиця Києва – Хрещатик.
Відповідь: Україна, Київ, Дніпро, Хрещатик.
VI. Закріплення.
Вправа № 3
Вчитель: Діти давайте по черзі кожен назве місто яке ти мрієш відвідати? Чому? Скласти речення з містом своєї мрії.
№4
Назви одним словом:
Київ, Харків, Одесса –
Дністер, Десна, Дунай –
Україна, Молдова, Росія –
VII. Підсумок.
Рефлексія (Додаток А)
Оцінювання роботи на уроці
Оцініть свою роботу на уроці. Зафарбуйте відповідну фігурку . (В дітей на партах лежать листки з зображенням фігур).
Я старався / старалась, і в мене все вийшло
Я старався / старалась, але були помилки
Я старався / старалась, але в мене не вийшло
Додаток А