Урок ,, Великі права маленької людини".

Про матеріал
Цей урок розрахований для учнів 1 - 4 класів за програмою НУШ.Учні вчаться правил і обов'язків громадян України, культури спілкування, розвивають життєві компетентності.
Перегляд файлу

Тема : Великі права маленької дитини.

Мета: ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками, закріпити їх в пам’яті учнів, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, акторські здібності, виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.

Обладнання: Ілюстрований матеріал до теми, плакати «Знай свої права та обов’язки», «Права дітей», «Обов’язки учнів», картки для групової роботи, таблиця «Робота в групах».

Хід  заняття

І. Організаційний момент.

- Сьогодні у нас на уроці багато гостей, давайте привітаємось до них і прочитаємо  девіз  нашого уроку.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

Здійсню я практично.

1. Гра «Передай по колу посмішку» (для досягнення згуртованості, для позитивного настрою на роботу)

Діти кожного ряду повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Таємничо - чарівна хвилинка.

У мене в руках чарівна скринька, у якій знахадоться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідати, що ви там побачили.

 ( діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям).

Ви бачили в чарівній скриньці себе. Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі.

2. Вірш «Ти знаєш, що ти Людина»

Ти знаєш, що ти Людина

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина.

Очі твої – одні.

Більше  тебе не буде,

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди, -

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе

Озера, гаї, степи

І жити спішити треба,

Хоч  хочеш того, чи ні.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Вправа « Вузлики»

- На дошці ви бачите вузлики. Сьогодні на уроці ми спробуємо розв’язати їх і прочитати, що за слова там зашифровані.

 ва пра ти ни ди

- Отже, наш урок  присвячений  правам та обв’ язкам дитини.

- Давайте прочитаємо тему всі разом «Великі права маленької дитини».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь про Декларацію прав дитини.

 - Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?

 Дитина – це людська істота до досягнення нею 18-річного віку.

 Дитина – це людина, яка зростає.

 Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло цю істину, пройшло не одне тисячоліття, поки людство нарешті прийняло закони, які оберігають дитину – найбільше наше багатство.

 Зараз послухайте інформацію, яку підготували наші історики.

Історики

У різні епохи неодинаково дивились на виховання та догляд за дітьми. Аж у 15 – 16 ст. на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книжки, дитячі пісні та музику.

 А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви? Так не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих.

У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було не легко, не було законів, які оберігали б їхнє життя.

 Але і сьогодні не всім дітям живеться легко. Багато дітей недоїдають, 250 млн. дітей живе за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань. 30 млн. дітей у світі не можуть навчатися. Кожен рік від хвороб помирає 5 млн. дітей. Поширюється торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовились батьки, для пересадки органів.

 В Україні три четверті дітей з хронічними хворобами. З’явився новий тип дітей – «діти вулиці». Це діти, які залишили рідні домівки і живуть та харчуюються як заманеться. Основна маса з них має освіту 3 – 4 класи. Більшість з них малолітні злочинці, наркомани, торговці наркотиками.

У СВІТІ

100 млн. дітей у всьому світі жебракують

50 млн. дітей працюють в небезпечних умовах

120 млн. дітей не відвідують школу

3.5 млн. дітей помирають від тяжких хвороб, які можна вилікувати.

 - Хто може дати нам закони, які будуть нас захищати? (держава)

-Діти, кожна держава повинна піклуватись про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних. Про людей усіх національностей. Будь – якого кольору шкіри. В тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.

- А що таке Конституція?

 - Послухайте наших консультантів.

Консультанти:

 Конституція – Основний Закон будь – якої держави. У ній записані усі правила, з якими повинні улла люди цієї країни. І правила ці ні в якому разі не можна порушувати! За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян.

Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».

Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона улла проголошена 20 листопада 1957 року Генеральною Асамблеєю ООН.

 

- Як називається документ, який захищає права своїх маленьких громадян?

- Коли була прийнята Декларація прав дитини?

- Як називається Основний Закон нашої держави?

20 листопада 2011 року виповнюється  54 роки з дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН «Конвенції про права дитини». Це найдосконаліший міжнародний документ, що захищає права дітей.

24 серпня 1991 року Україна проголосила свою незалежність, а 27 вересня 1991 року «Конвенція про права дитини» набула чинності в Україні.

Словникова робота.

Декларація – це документ в якому викладено важливі правила, обов’язки для дітей.

Конвенція – це угода, міжнародний договір з цих питань.

Закон – документ, прийнятий вищим представницьким органом державної влади і є загальним.

Конституція – закон про устрій, будову держави, про головні права та обов»язки громадян.

V. Закріплення матеріалу.

1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

на відпочинок і дозвілля                       на любов і піклування

на медичну допомогу        ПРАВА         на освіту

 на спілкування               ДИТИНИ

3. Пошта казкових героїв.

Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити на уроці про Права дитини і тому вранці мені передали їхні листи. З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого він.

«У бочку з сином посадили,

Засмолили, покотили.

І пустили в Океан –

Так звелів Їм цар Салтан».

- Що це за казка? ( Про царя Салтана)

 

- Чи мали право ці люди так чинити з царицею і дитиною? Які права вони порушили?

(Головне право людини – право на життя». Маленька дитина має право жити. А дитина могла загинути в хвилях океану.)

 4. Робота в групах

Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в групах, а потім представники кожної групи повідомлять нам свої висновки.

(Кожна група отримує лист, обговорює його та звітує за узгодженою схемою. )

Кожна група отримує завдання: прочитати частини казок і сказати, які були порушені права дитини. При відповідях користуйтеся Конституцією України, якщо це потрібно. Вживайте в мовленні слова: « Я так думаю…», «Я переконаний…», « На мою думку…» тощо.

  • «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

1. З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

 

  • "Рятуйте! Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк !"

1. З якої казки цей лист? («Вовк і козенята».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на життя.)

 

  • «Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку.»

1. З якої казки цей лист? («Попелюшка».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на відпочинок.)

 

  • "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове  царство. Мені холодно, я хочу додому."

1. З якої казки цей лист? («Снігова королева».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на вільне пересування.)

 

 

  • "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок."

1. З якої казки цей лист? («Чиполіно».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на волевиявлення.)

 

  • "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."

1. З якої казки цей лист? («Дванадцять місяців».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

  • «Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».

1. З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на любов і піклування.)

 

  • «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пірячка. Не можу так більше жити»

1. З якої казки цей лист? («Кривенька качечка».)

2. Чиї та які права були порушені? (Право на особисті речі.)

 

Вам казкові герої дуже вдячні. Ваші поради-консультації я обов’язково передам їм.

Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її.

Своєю Україною гордитись.

Я маю право на здоров’я охорону

Яка б не трапилась біда,

Щоби завжди в моєму домі –

Спокійною була моя сім’я.

У школі всіх наук джерела

Зібрані зі всього світу

Обіцяю добре вчитись

Я маю право на освіту.

На чисту воду і на хліб духмяний

Я маю право раз і на завжди

Всім дітям достатнє харчування

Потрібне, щоб здоровими росли

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях,

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

VІ. Підсумок заняття.

Ось і підійшов до кінця наш урок. Прошу вас продовжити речення…

 Я зрозумів…

 Я навчився…

 

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям почитай.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю і школу,

Свою країну ти люби!

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку