Урок Великобританія у вікторіанську епоху

Про матеріал
Урок Великобританія у вікторіанську епоху. Всесвітня історія. 9 клас. Застосовано активний метод навчання "перевернутий клас"
Перегляд файлу

1

 

Урок №

Тема: Великобританія у вікторіанську епоху

Мета:

навчальна: характеризувати особливості суспільно - політичного розвитку Великої Британії в др. пол. XIX  – на поч. XX ст.;  визначити значення парламентських реформ для заспокоєння робітничого руху в Англії; з’ясувати причини втрати нею промислової й торговельної першості, що привело до зміни лідерів в економічному розвитку світу наприкінці XIX ст.; визначити наслідки невирішення ірландського питання для Великої Британії; розкрити основні риси зовнішньої та колоніальної політики Великої Британії;

розвивальна: розвивати вміння роботи в групах; удосконалювати навички дослідницької, проектної роботи, користування сучасними джерелами інформації та роботи з ТЗН; синхронно зіставляти процеси, які вивчаються; продовжувати формувати вміння учнів самостійно опрацьовувати текст підручника, порівнювати явища соціально-економічного життя країни в різні періоди історії; використовувати матеріал уроку для усвідомлення учнями того, яким тривалим був шлях до затвердження прав і свобод людини; розвивати логічне та просторове мислення та інтерес до політичних подій світу;

виховна:

виховувати в учнів уважність, зібраність, організованість, допитливість, взаємодопомогу, толерантність, відповідальність,зацікавленість до  вивчення історії інших країн, відповідальність за розвиток своєї держави.

Після уроку учні будуть

знати:

 час парламентських реформ у Великій Британії;

розуміти:

 поняття «гомруль», «соціальні реформи», «експансіонізм»;

уміти:

 показувати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії;

 характеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку Великобританії, парламентські реформи у Великій Британії;

 пояснювати причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки;

 обґрунтовувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, прем’єр-міністра Великобританії Девіда Ллойд Джорджа;

 пояснювати, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція соціалістичного руху Великої Британії від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, карти, діаграми, ноутбук, проектор, комп’ютерні презентації, таблиці, документи, тестові завдання, аудіозапис музики англії XIX ст. в стилі бароко.

Основні терміни та поняття: гомруль, соціальні реформи, експансіонізм.

Основні дати: 1832, 1867 і 1885 рр. – парламентські реформи в Англії; 1908—1915 рр.— період реформ Ллойд Джорджа.

Особи в історії: королева Вікторія і Д. Ллойд Джордж.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Налаштування на урок (інтерактивний метод «Символ уроку»)

Відповісти за інтерактивним методом «Уявний мікрофон».

Наприкінці уроку ще раз намалювати символ уроку (яким був урок для унів) та порівняти їх.

Нагадати правила роботи в групах.

Урок побудовано за технологію «перевернутий клас».

Вступне слово вчителя

На минулому уроці учні класу були обєднані в групи, обрали капітанів команд та придумали назви. Кожна команда отримала випереджальне завдання: опрацювати один розділ параграфу, підготувати доповідь з теми, зробити до неї електронну презентацію, і презентувати свою тему класу сьогодні. Також кожна команда мала скласти узагальнюючу таблицю і придумати по 4 тестових завдань за матеріалом свого повідомлення для тестової роботи.

Оцінювати роботу кожного учасника команди буде команда на спільному обговоренні. Капітани отримали відомості до яких заноситимуть виконану роботу кожного учня (за певний вид роботи певні бали – критерії ми розробили разом).

     Під час уроку звучить аудіо запис «Музика Англії XIX ст.».

Оголошення теми, мети, очікуваних результатів уроку.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Метод «Табула раса»

Відповісти на запитання:

  • Що означає поняття «парламентська реформа»? В чому полягала суть та наслідки парламентських реформ у Великобританії?
  • Що означає поняття «колоніальна імперія»?
  • Які титули отримала Англія за свій політично - економічний розвиток у 19 ст.?
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Насьогодні Великобританія (офіційна назва Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії) є формально наймогутнішою сучасною монархією світу. Як британським монархам вдалося збереги повагу та любов своїх підданих? На це та інші питання ми знайдемо відповіді протягом уроку.            

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМНОГО ЗАПИТАННЯ

- Чому Великій Британії напр. XIX та на поч. XX ст. вдалося уникнути революційних і великих соціальних виступів населення, які б похитнули засади суспільства?

ЗАХИСТ КОМАНДАМИ СВОЇХ ПРОЕКТІВ

1. Внутрішня політика консервативних і ліберальних урядів (Захист проекту команди «Пошуковці» супроводжується демонстрацією компютерної презентації)

Основні дати:

1832, 1867 і 1885 рр. – парламентські реформи в Англії

1885 р. третя парламентська реформа у Великій Британії.

1908—1915 рр.— період реформ Ллойд Джорджа.

Словник:

Гомруль (від англ. Home Rule — самоврядування) — програма автономії Ірландії в межах Британської імперії.

Соціальні реформи — перетворення, нововведення, зміни в соціальному житті без зміни основ соціально-політичної структури та суспільного ладу держави.

Запитання:

  • Чи отримали жінки Великобританії виборчі права після проведення парламентських реформ? Чи було розв’язане ірландське питання? До яких наслідків це привело?
  • Ви сказали, що Дізраелі був письменником, на яку тематику він писав свої твори?
  • Яку політичну силу підтримувала королева Вікторія?

Перевірити наявність складених узагальнюючих таблиць та тестових завдань з теми доповіді.

2. Втрата Англією промислової першості (захист проекту команди «Дослідники» супроводжується демонстрацією комп’ютерної презентації та роботою з діаграмами, вміщеними у підручнику)

Перевірити наявність складених узагальнюючих таблиць та тестових завдань з теми доповіді.

Запитання:

3. Посилення колоніальної експансії (захист проекту команди «Слідопити» супроводжується демонстрацією презентації, роботою з історичною картою та історичним джерелом, вміщеним у підручнику).

Експансіонізм — зовнішня політика держави, спрямована на поширення сфери свого впливу на інші країни.

Запитання:

  • Яке значення набуття Англією контролю над Суецьким каналом?
  • Чим цінними були для Великої Британії країни південно – східної Азії?
  • Яку британську колонію називали найціннішим діамантом в короні британської імперії?
  • Як відбувався зв'язок між Британією та її колоніями, адже між ними були величезні відстані?

Перевірити наявність складених узагальнюючих таблиць та тестових завдань з теми доповіді

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

1) Відповідь на проблемне запитання

2) Онлайн - тестування «Kahoot» або тестування учнів

        VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Слово вчителя

  •                 Протягом XIX-XX ст. Англія будувала ліберально-демократичну державу шляхом парламентських та соціальних реформ, поступово збільшується обсяг прав людини. Монарх Англії з середини 19 ст. і до сьогодні є представницька фігура, діє принцип закладений за часів королеви Вікторії, яка «царювала, але не правила». Завдяки цьому країна уникнула революцій.
  •                 Наприкінці XIX ст. Велика Британія поступово втрачає промислову першість. Провідною індустріальною державою світу стали США.
  •                 Головною турботою  англійців стало збереження і розширення колоніальної імперії, над якою «ніколи не заходило сонце». Консерватори і ліберали були єдиними в цьому питанні, адже колонії були головним джерелом доходів і збуту продукції промисловості. На початку XX ст. під владою Британії перебувала ¼  населення планети.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати відповідний параграф підручника (§ 15);
  2. виконати тестові завдання

VIII. РЕФЛЕКСІЯ («Символ уроку»)

Бесіда за запитаннями

IX. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

  1. Самооцінювання (метод «Сходинки успіху»)
  2. На слідуючому уроці - колективне оцінювання кожного учня в групі з урахуванням участі в проекті.

 

 

docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку