1
Урок №
Тема: Великобританія у вікторіанську епоху
Мета:
навчальна: характеризувати особливості суспільно - політичного розвитку Великої Британії в др. пол. XIX – на поч. XX ст.; визначити значення парламентських реформ для заспокоєння робітничого руху в Англії; з’ясувати причини втрати нею промислової й торговельної першості, що привело до зміни лідерів в економічному розвитку світу наприкінці XIX ст.; визначити наслідки невирішення ірландського питання для Великої Британії; розкрити основні риси зовнішньої та колоніальної політики Великої Британії;
розвивальна: розвивати вміння роботи в групах; удосконалювати навички дослідницької, проектної роботи, користування сучасними джерелами інформації та роботи з ТЗН; синхронно зіставляти процеси, які вивчаються; продовжувати формувати вміння учнів самостійно опрацьовувати текст підручника, порівнювати явища соціально-економічного життя країни в різні періоди історії; використовувати матеріал уроку для усвідомлення учнями того, яким тривалим був шлях до затвердження прав і свобод людини; розвивати логічне та просторове мислення та інтерес до політичних подій світу;
виховна:
виховувати в учнів уважність, зібраність, організованість, допитливість, взаємодопомогу, толерантність, відповідальність,зацікавленість до вивчення історії інших країн, відповідальність за розвиток своєї держави.
Після уроку учні будуть
знати:
– час парламентських реформ у Великій Британії;
розуміти:
– поняття «гомруль», «соціальні реформи», «експансіонізм»;
уміти:
– показувати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії;
– характеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку Великобританії, парламентські реформи у Великій Британії;
– пояснювати причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки;
– обґрунтовувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, прем’єр-міністра Великобританії Девіда Ллойд Джорджа;
– пояснювати, чому впродовж ХІХ ст. відбулася еволюція соціалістичного руху Великої Британії від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, карти, діаграми, ноутбук, проектор, комп’ютерні презентації, таблиці, документи, тестові завдання, аудіозапис музики англії XIX ст. в стилі бароко.
Основні терміни та поняття: гомруль, соціальні реформи, експансіонізм.
Основні дати: 1832, 1867 і 1885 рр. – парламентські реформи в Англії; 1908—1915 рр.— період реформ Ллойд Джорджа.
Особи в історії: королева Вікторія і Д. Ллойд Джордж.
ХІД УРОКУ
Налаштування на урок (інтерактивний метод «Символ уроку»)
Відповісти за інтерактивним методом «Уявний мікрофон».
Наприкінці уроку ще раз намалювати символ уроку (яким був урок для унів) та порівняти їх.
Нагадати правила роботи в групах.
Урок побудовано за технологію «перевернутий клас».
Вступне слово вчителя
На минулому уроці учні класу були об’єднані в групи, обрали капітанів команд та придумали назви. Кожна команда отримала випереджальне завдання: опрацювати один розділ параграфу, підготувати доповідь з теми, зробити до неї електронну презентацію, і презентувати свою тему класу сьогодні. Також кожна команда мала скласти узагальнюючу таблицю і придумати по 4 тестових завдань за матеріалом свого повідомлення для тестової роботи.
Оцінювати роботу кожного учасника команди буде команда на спільному обговоренні. Капітани отримали відомості до яких заноситимуть виконану роботу кожного учня (за певний вид роботи певні бали – критерії ми розробили разом).
Під час уроку звучить аудіо запис «Музика Англії XIX ст.».
Оголошення теми, мети, очікуваних результатів уроку.
Метод «Табула раса»
Відповісти на запитання:
Насьогодні Великобританія (офіційна назва Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії) є формально наймогутнішою сучасною монархією світу. Як британським монархам вдалося збереги повагу та любов своїх підданих? На це та інші питання ми знайдемо відповіді протягом уроку.
ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМНОГО ЗАПИТАННЯ
- Чому Великій Британії напр. XIX та на поч. XX ст. вдалося уникнути революційних і великих соціальних виступів населення, які б похитнули засади суспільства?
ЗАХИСТ КОМАНДАМИ СВОЇХ ПРОЕКТІВ
1. Внутрішня політика консервативних і ліберальних урядів (Захист проекту команди «Пошуковці» супроводжується демонстрацією комп’ютерної презентації)
Основні дати:
1832, 1867 і 1885 рр. – парламентські реформи в Англії
1885 р. — третя парламентська реформа у Великій Британії.
1908—1915 рр.— період реформ Ллойд Джорджа.
Словник:
Гомруль (від англ. Home Rule — самоврядування) — програма автономії Ірландії в межах Британської імперії.
Соціальні реформи — перетворення, нововведення, зміни в соціальному житті без зміни основ соціально-політичної структури та суспільного ладу держави.
Запитання:
Перевірити наявність складених узагальнюючих таблиць та тестових завдань з теми доповіді.
2. Втрата Англією промислової першості (захист проекту команди «Дослідники» супроводжується демонстрацією комп’ютерної презентації та роботою з діаграмами, вміщеними у підручнику)
Перевірити наявність складених узагальнюючих таблиць та тестових завдань з теми доповіді.
Запитання:
3. Посилення колоніальної експансії (захист проекту команди «Слідопити» супроводжується демонстрацією презентації, роботою з історичною картою та історичним джерелом, вміщеним у підручнику).
Експансіонізм — зовнішня політика держави, спрямована на поширення сфери свого впливу на інші країни.
Запитання:
Перевірити наявність складених узагальнюючих таблиць та тестових завдань з теми доповіді
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
1) Відповідь на проблемне запитання
2) Онлайн - тестування «Kahoot» або тестування учнів
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
Слово вчителя
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
VIII. РЕФЛЕКСІЯ («Символ уроку»)
Бесіда за запитаннями
IX. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ