Урок музичного мистецтва 2 клас Вчитель В.М.Пилипова
Тема уроку . Великодні дзвони (дистанційний урок )
Мета уроку:
Дидактична (навчальна): продовжувати ознайомлювати учнів з особливостями та властивостями музичної мови; розвивати емоційну сферу учнів, уміння розрізняти настрої музики; виховувати в учнів культуру слухання музики та зацікавленість нею.
Розвиваюча: розвивати емоційно-почуттєву сферу учнів, їх художні здібності і мислення, здатність до самовираження та спілкування.
Виховна: виховувати в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища.
Очікувані результати : ( за державним стандартом)
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії;
Ставлення: повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
Матеріали та обладнання: ПК, проектор, екран, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Основні поняття: Великдень, дует,
Перебіг уроку
І. Організаційний момент .Психологічна і практична підготовка учнів до навчальної діяльності
1. Музичне привітання
2. Розспівування “Зозуленька ку-ку”
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Маринчина писанка
Як весні раділа
Кожна людська хата, —
До людей зближались
Великодні Свята.
Готувались люди —
І дорослі, й діти:
Як же то найкраще
Їх собі зустріти.
У Маринки мама —
Як усе до свята —
Вміє дуже гарно
Писанки писати.
І Маринка маму
Дуже попросила,
Щоб її писати
Писанку навчила.
Сіли мам й доня
Писанку писати.
І матуся доні
Стала повідати:
Що іде Великдень,
Зовсім недалечко,
І чому виходить
Писанка з яєчка.
А на ній всі знаки
Дихають віками.
Їх передавали
Дітям їхні мами.
Ось уже й Великдень
Зовсім недалечко,
У Маринки писанка
Вийшла із яєчка.
Світлана Кузьменко
- Як розписують писанки ?
ІІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності діяльності. Формулювання завдань уроку .
підручник Рубля мистецтво 2k_m_r_2019.pdf
ІV. Сприймання і усвідомлення нових знань
Фронтальна бесіда з переглядом демонстраційного матеріалу, підготовленого вчителем.
Дітям про ПАСХУ і Великодні традиції (пізнавальне відео) - Bing video
Великдень - величне свято для кожного із нас. Кожна родина ретельно готується до свята: прибирає, пече паски та малює писанки. Потім освячує ці дари у церкві. У ці дні всі вітаються словами «Христос воскрес». Цікавими є народні гуляння біля церкви. Можна побачити багатьох друзів, знайомих. Під час Великодніх свят завжди звучать дзвони. Вони створюють атмосферу свята, чистоти та урочистості. Дозволяється на свята усім бажаючим бити у дзвони. Їх відлуння довго лунає навколо.
Послухайте, як звучать Великодні дзвони. Спробуйте за допомогою трикутників та дзвоників відтворити почуте.
(Слухання дзвонів)Великодні дзвони у Золочеві - YouTube
Які настрої втілені у Великодніх дзвонах?
V. Слухання музики
Дует «Писанка», «Писала мати писанки»
Пісня, у виконанні дуету «Писанка», «Писала мати писанки», налаштує вас на святковий настрій.
Проплескайте ритмічну вправу із Великодніх символів, підручник (с.78)
VІ. Вокально-хорова робота
Марійка Бурмака, «Писанка», підручник (с.77)
Композиторка і виконавиця сучасних пісень, Марійка Бурмака, написала пісню до Великодніх свят, яка називається «Писанка». Заспівавши її, ви відчуєте гарний і святковий настрій.
Марія Бурмака – Писанка. Дитячий альбом - YouTube
Вивчення пісні:
- розучування пісні (робота з текстом);
- робота над диханням;
- робота над фразуванням;
- робота над одночасним початком співу;
- робота над артикуляцією;
- робота над характером пісні.
Христос воскрес! Радійте нині діти!
Сповнилося найбільше із чудес.
Пропала тьма, і сонце правди світить.
Христос воскрес! Воістину воскрес!
(І.Савицька)
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з друкованим зошитом (урок 24)
Позначте великодню символіку.
Яка, на вашу думку, музика великодніх дзвонів? Позначте та поясніть свій вибір.
Допоможіть зайчику дістатися великодніх смаколиків.
VIII. Підбиття підсумків уроку . Рефлексія .
Музично- дидактична гра “Який музичний інструмент грає ?”
Вербальне схвалення відповідей учнів.
Запитання учням:
- Як звучать Великодні дзвони?
- Яка символіка використовується під час Великодня?
- Як ви з родиною святкуєте Великдень?
- Який характер великодніх пісень?
- Про кого і про що в них співається?