Вершини, ребра і граніПримітиви, які ми можемо додавати на сцену, є мешами (Mesh) — полігональними сітками. Форму об'єкта задає сукупність вершин, ребер і граней. Вершина (Vertex) — це точка в просторі. Ребро (Edge) — це з'єднання між двома вершинами. Грань (Face) — це замкнута множина ребер, в якій кожне ребро суміжно з іншим. Грань утворюють три й більше вершин.
Вершини, ребра і граніВ об'єктному режимі (Object Mode) можна виділяти і трансформувати об'єкти, працюючи з об'єктом як з єдиним цілим. Переглядати і правити структуру об'єкта, працювати окремо з кожним елементом об'єкта можна в режимі редагування (Edit Mode). Для перемикання в режим редагування слід виділити об'єкт і натиснути клавішy Tab.
Робота в режимі редагування. У виділеного елемента буде відображатися такий самий маніпулятор з трьома осями, як і в об'єктному режимі — елементи так само можна переміщати, повертати і масштабувати. Крім того, можна видаляти елементи і створювати нові, а також здійснювати інші операції над полігональної сіткою. Весь цей процес зазвичай називають моделюванням полігональної сітки.
Операція. Опис діїГаряча клавіша. Команда меню. Витискування (Екструдування)Змінювання геометрії об'єкта за рахунок створення копій вершин, ребер і граней і їхнього подальшого переміщення або зміни розмірів. EВидавити грані (вершини, ребра)Розбивка (Sibdivide)Розбиває грань на чотири рівні частини, а ребро — на дві. Поділити. Фаска (Bewel)Дозволяє створити скіс кромки для ребра або грані. Ctrl + BРебра скосу Ніж (Knife)Дозволяє розрізати межі, створивши на них нові ребра у напрямку розрізання. Щоб визначити цей напрямок, ви повинні вказати кілька точок поспіль лівою кнопкою миші. К + Enter Замкнутий розріз. Розрізати, створивши петлю ребер сітки, і пересунути її. Ctrl + RЗамкнутий розріз і зсув
ЕкструдуванняІнструмент Екструдування (видавлювання) дозволяє змінювати геометрію об'єктів в режимі редагування за рахунок створення копій ребер і граней шляхом свого роду видавлювання – переміщення та зміни розмірів. Зверни увагу! Грань, до якої застосовується екструдування, не дублюється, а переноситься. Для застосування інструменту Екструдування в режимі редагування слід:виділити елемент об’єкта (грань, ребро, вершину);натиснути Е (англ.) або клацнути кнопку Видавити регіон;для закріплення змін клацнути лівою клавішею миші. Для скасування змін слід клацнути правою клавішею миші. При екструдуванні об'єкта можна змінювати його розмір і обертати. При екструдуванні трансформація відбувається тільки з виділеним елементом об'єкта. При цьому прилеглі елементи не трансформуються
Приклад 1: На рис. 1 екструдовано 2 ребра куба. Операція екструдування здійснюється в напрямку, вказаному синьою смужкою, яка з’являється після вибору команди екструдування. Щоб видавити елементи точно за необхідним напрямком, потрібно після натискання E вибрати вісь, по якій буде переміщатися елемент, за допомогою клавіш X, Y або Z. Таким чином, щоб видавити ребро вгору, потрібно натиснути E, потім Z.
Приклад 2: На рис.2 куб А трансформовано шляхом переміщення верхньої грані по осі Z і пропорційного зменшення її розмірів. До верхньої грані куба Б було застосоване екструдування, після чого грань зменшено. При цьому утворені нові ребра і грані, тобто всередині об'єкта немає «перегородки».
Якщо потрібно видавити частину грані, слід застосувати інструмент Замкнутий розріз. Для поділу обєкта на блоки по вертикалі або по горизонталі слід (рис.3):натиснути Ctrl+R;пересуваючи мишу, вибрати напрямок розрізу;продублювати розріз потрібну кількість разів, прокручуючи коліщатко миші вперед;закріпити розрізи подвійним клацанням лівої кнопки миші. Далі слід виділити потрібні грані або ребра і екструдувати їх.