Вершини, ребра, грані. Редагування елементів.Інформатика 9 клас
Номер слайду 2
Вершини, ребра і граніПримітиви, які ми можемо додавати на сцену, є мешами (Mesh) — полігональними сітками. Форму об'єкта задає сукупність вершин, ребер і граней. Вершина (Vertex) — це точка в просторі. Ребро (Edge) — це з'єднання між двома вершинами. Грань (Face) — це замкнута множина ребер, в якій кожне ребро суміжно з іншим. Грань утворюють три й більше вершин.
Номер слайду 3
Вершини, ребра і граніВ об'єктному режимі (Object Mode) можна виділяти і трансформувати об'єкти, працюючи з об'єктом як з єдиним цілим. Переглядати і правити структуру об'єкта, працювати окремо з кожним елементом об'єкта можна в режимі редагування (Edit Mode). Для перемикання в режим редагування слід виділити об'єкт і натиснути клавішy Tab.
Номер слайду 4
Робота в режимі редагування. У режимі редагування можна виділяти вершини, ребра або грані лівою кнопкою миші. Перемикатися між режимами виділення вершин, ребер і граней можна за допомогою трьох кнопок з відповідними піктограмами. Завдання 3, ст. 87
Номер слайду 5
Робота в режимі редагування. У виділеного елемента буде відображатися такий самий маніпулятор з трьома осями, як і в об'єктному режимі — елементи так само можна переміщати, повертати і масштабувати. Крім того, можна видаляти елементи і створювати нові, а також здійснювати інші операції над полігональної сіткою. Весь цей процес зазвичай називають моделюванням полігональної сітки.
Номер слайду 6
Операція. Опис діїГаряча клавіша. Команда меню. Витискування (Екструдування)Змінювання геометрії об'єкта за рахунок створення копій вершин, ребер і граней і їхнього подальшого переміщення або зміни розмірів. EВидавити грані (вершини, ребра)Розбивка (Sibdivide)Розбиває грань на чотири рівні частини, а ребро — на дві. Поділити. Фаска (Bewel)Дозволяє створити скіс кромки для ребра або грані. Ctrl + BРебра скосу Ніж (Knife)Дозволяє розрізати межі, створивши на них нові ребра у напрямку розрізання. Щоб визначити цей напрямок, ви повинні вказати кілька точок поспіль лівою кнопкою миші. К + Enter Замкнутий розріз. Розрізати, створивши петлю ребер сітки, і пересунути її. Ctrl + RЗамкнутий розріз і зсув
Номер слайду 7
Робота в режимі редагування. При роботі з вершинами, ребрами та гранями об'єкта зручно показувати об'єкт як каркас із дротяних ребер. Для цього слід натиснути кнопку Каркас в групі Відтінювання вікна огляду.
Номер слайду 8
Робота в режимі редагування. Перейди в режим редагування і проаналізуй призначення кнопок на панелі трансформації. При наведенні вказівника миші на кнопку спливає підказка з назвою команди, описом її призначення та гарячою клавішею, яка викликає цю команду:
Номер слайду 9
Робота в режимі редагування. Приклад: На наступному малюнку ребро, що виділене червоним кольором, переміщене по осі Z: На наступному малюнку грань, що виділена червоним кольором, пропорційно збільшена і переміщена по осі Y:
Номер слайду 10
ЕкструдуванняІнструмент Екструдування (видавлювання) дозволяє змінювати геометрію об'єктів в режимі редагування за рахунок створення копій ребер і граней шляхом свого роду видавлювання – переміщення та зміни розмірів. Зверни увагу! Грань, до якої застосовується екструдування, не дублюється, а переноситься. Для застосування інструменту Екструдування в режимі редагування слід:виділити елемент об’єкта (грань, ребро, вершину);натиснути Е (англ.) або клацнути кнопку Видавити регіон;для закріплення змін клацнути лівою клавішею миші. Для скасування змін слід клацнути правою клавішею миші. При екструдуванні об'єкта можна змінювати його розмір і обертати. При екструдуванні трансформація відбувається тільки з виділеним елементом об'єкта. При цьому прилеглі елементи не трансформуються
Номер слайду 11
Приклад 1: На рис. 1 екструдовано 2 ребра куба. Операція екструдування здійснюється в напрямку, вказаному синьою смужкою, яка з’являється після вибору команди екструдування. Щоб видавити елементи точно за необхідним напрямком, потрібно після натискання E вибрати вісь, по якій буде переміщатися елемент, за допомогою клавіш X, Y або Z. Таким чином, щоб видавити ребро вгору, потрібно натиснути E, потім Z.
Номер слайду 12
Приклад 2: На рис.2 куб А трансформовано шляхом переміщення верхньої грані по осі Z і пропорційного зменшення її розмірів. До верхньої грані куба Б було застосоване екструдування, після чого грань зменшено. При цьому утворені нові ребра і грані, тобто всередині об'єкта немає «перегородки».
Номер слайду 13
Якщо потрібно видавити частину грані, слід застосувати інструмент Замкнутий розріз. Для поділу обєкта на блоки по вертикалі або по горизонталі слід (рис.3):натиснути Ctrl+R;пересуваючи мишу, вибрати напрямок розрізу;продублювати розріз потрібну кількість разів, прокручуючи коліщатко миші вперед;закріпити розрізи подвійним клацанням лівої кнопки миші. Далі слід виділити потрібні грані або ребра і екструдувати їх.
Номер слайду 14
Приклад 3: На рис.4 куб розрізано на 3 частини по осі Х і на 3 частини по осі Y. Вибрано кнопку «Редагування граней». Утримуючи клавішу Shift, виділено кутові частини верхньої грані, після чого виділені елементи екструдовано.
Номер слайду 15
Працюємо за комп’ютером. Ст.85-88
Номер слайду 16
Домашнє завдання: Опрацювати: п.2.4 с. 77-81, с. 81-90