Урок "Веселий сніговик"

Про матеріал
Конспект до уроку дизайн та технології для 4 -го класу Тема. Виготовлення аплікації «Веселий сніговик»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект до уроку дизайн та технології

для 4 -го класу

Тема. Виготовлення аплікації «Сніговик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Виготовлення аплікації «Сніговик»

Очікувані результати: учень працює з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії; виготовляє поетапно виріб за визначеною послідовністю; дотримується послідовності виготовлення виробу з допомогою вчителя.

Мета: формування ключових та предметної проєктно-технологічної компетентностей. Виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів за їх властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.

Обладнання для учнів: клей, ножиці, кольоровий картон,  наліпки, матеріали для наповнення оздоблення.

Обладнання для вчителя: зразок виробу, мультимедійне обладнання, презентація до уроку.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

-       Привітання

-       Вітаю вас любі діти , та вас дорогі гості на уроці дизайн і технології. Бажаю вам гарного настрою та успіхів на уроці.

Пролунав уже дзвінок ,

нас покликав на урок .

Тож  ми часу негаймо .

Працювати починаймо .

Щоб почути у кінці .

     Що ми просто молодці. 

-       Діти сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітала гостя . А щоб дізнатися , що за гостя , треба відгадати загадку.

У чудо - санях приїхала цариця ,

Білокоса , білолиця.

Рукавом махає -

Сріблом все вкриває.(зима )

-       Що приносить нам зима ?

-       На які свята ми з нетерпінням чекаємо ?

  -  Наша гостя прийшла до нас не сама .Вона прийшла разом зі своїми дітками  ‒Сніжинками . І вони приготували для вас завдання

- Щоб дізнатися що ми сьогодні будемо робити .

Перша сніжинка приготувала нам завдання 1 . відгадати загадку .

-      він не лялька  й не людина ,

-      На снігу стояти звик .

-      В нього ніс смачна морквина ,

-      Хто ж це діти ?( сніговик ) .

Представлення сніговиків (презентація)

ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності

Друже! Чи замислювався Ти над тим, що символізує сніговик за Твоїм вікном та кому вперше в цілому світі спало на думку зліпити такого зимового красеня?

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку “Веселий сніговик

Сьогодні я розповім  незвичайну і дуже цікаву історію сніговика та відкрию таємницю його появи на світ

ІV. Вивчення нового матеріалу

Історія сніговика

Уяви собі, наших улюблених, милих сніговичків раніше зображали величезними, злими сніговими монстрами. І не дарма — адже колись зими були затяжними і набагато холоднішими, тож приносили в домівки чимало клопоту.

Вважалося, зліпити снігову бабу в час повного місяця — накликати на себе нещастя і нічні кошмари. А в Норвегії вірили, що розглядати сніговиків уночі з-за штор небезпечно! Зустріти снігову фігуру ввечері вважалось поганим знаком. Тому в темний час доби її намагалися обійти стороною. Це вже потім сніговики стали невід’ємними символами зимових свят.

На Русі сніговиків ліпили з давніх-давен та поважали, як і володаря зими Мороза. Сніговиків просили про зменшення лютих морозів. Наші предки вірили, що хурделицею, снігопадами керують духи-жінки. Тому і ліпили на своїх подвір’ях снігових баб. Цікаво, що інші європейці завжди вважали снігову бабу чоловіком. Англійською це звучить«snowman».

Християнська легенда розповідає, що сніговики — це янголи. Адже сніг — дар з неба. Ці зимові герої передають Богові прохання людей. Тому зі «свіжого» снігу ліпили маленького сніговичка і шепотіли йому сокровенні бажання. Вважалося, як тільки фігурка розтане, бажання буде доставлено на небеса та неодмінно здійсниться.

В Європі сніговиків завжди розкішно прикрашали: вбирали в гірлянди, закутували в шарфи та давали в руки великі, густі мітли. Ніс із морквини задобрював духів урожаю та родючості. Перевернуте відро символізувало достаток в сім’ї.

Цікавий звичай прикрашати сніговика намистом з головок часнику (для здоров’я родини і захисту від злих духів) існував у Румунії.

За старовинним переказом, приблизно 1493 року вперше зліпив снігову фігуру скульптор, поет і архітектор Мікеланджело Буонарроті. Історичні дані запевняють, що першу писемну згадку про сніговика можна зустріти в одній з книг XVIII ст., яка розповідає про «красивого сніговика» величезних розмірів.

Лише в XIX сніговики «стали» добрими героями новорічних казок, з’явилися на вітальних листівках та завоювали любов дитячих сердець

V. Практична робота учнів

«Виготовлення То  ж  давайте, виліпимо  друга-Сніговичка  добрим  та  веселим, таким, яким  ви  собі  уявляєте.

1.Рецепт ліплення сніговика.

Починати ліплення варто, тільки якщо є бажання і гарний настрій, інакше грудки будуть розвалюватися або сніговик вийде кривобоким.

 Найпростіший сніговик складається з трьох снігових куль. Найбільша куля стає черевцем сніговика, середульша–              грудьми, а найменша –головою.

На голові – старе відро, в руках – мітла, а замість носа – традиційна морквинка.

Руки сніговика можуть бути доповнені двома гілками, але іноді робляться символічні руки з двох невеликих грудок снігу.

У "руки" сніговикові часто дають заступ або мітлу, яку встромляють в сніг поряд із фігурою.

Але перш ніж ми почнемо працювати друга сніжинка принесла нам завдання 2 .

Повторити правила техніки безпеки  та правила роботи з ножицями і клеєм.

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край  парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

 

Третя сніжинка запрошує нас до виконання завдання 3. Виготовлення сніговичка .

 

Послідовність виконання роботи. Робота за поданим планом .

Демонстрація презентації

  Четверта  сніжинка хоче щоб ми трішки відпочили.

          VI  Фізкульт хвилинка (відео)

 П’ята сніжинка запрошує нас до виконання завдання . Продовження практичної роботи.

Оздоблення виробу «Мода сніговиків»

Презентація (зразки сніговиків)

 

 

 

 

На цьому етапі слід показати слайд шоу сніговичків (грає тихенько мелодія)

VII. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Учитель. Наш урок добігає завершення. Сьогодні кожен із вас створив свою неповторну красу власноруч.

 Остання наша сніжинка хоче подивитисяна наших сніговичків. (демонстрація виробів)

– А чи цікаво було вам працювати на уроці ? Зараз ми дізнаємось про це! Перед вами –  капелюхи різного кольору. Виберіть один, щоб поділитися своїми враженнями.

 

 

усе вийшло;

вдома ще спобую зробити сніговика

усе сподобалося;

 

 

усе вийшло, але були деякі труднощі;

все вдалося, мені було цікаво

 

 

 

нічого не вийшло;

більше робити не буду

 

 

 

 VIIІ. Прибирання робочих місць.

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 січня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку