Урок.Веселий трамвай. Закріплення звукового значення букви Й, й, читання з нею.

Про матеріал
Урок навчання грамоти. Веселий трамвай. Закріплення звукового значення букви Й, й, читання з нею. Урок-подорож.
Перегляд файлу

Тема: Веселий трамвай. Закріплення звукового значення букви Й, й, читання з нею.

Мета навчальна:

- повторити з учнями  вивчену  букву;

- формувати уявлення про її назву та звукове значення;

- виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Й] (йот).

Розвивальна:

- розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;

- збагачувати словниковий запас учнів;

- розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;

- активізувати пізнавальну діяльність учнів;

- формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;

- залучати до вивчення рідної мови;

- розвивати мовлення і мислення дітей.

Виховна:

- виховувати бажання вчитися, самостійність;

-виховувати почуття гуманізму, колективізму, поваги до старших

-виховувати позитивне ставлення до себе, до оточуючих, до життя в

цілому;

Ключові компетенції:

-Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обгрунтовує її.

-Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.

-Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі.

Міжпредметні зв’язки: математика, я досліджую світ, українська мова.

Обладнання: підручник, методичвні матеріали,

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Форма проведення: урок-подорож

 

Хід уроку

 І.Вступна частина.

1.1. Організація класу.Правила уроку.

-Добрий день, любі діти! Рада вас всіх бачити на нашому уроці. 

На урок старання не забудьте взяти сіли всі рівненько будем працювати.

  1. Будемо уважними.
  2. Будемо активними.
  3. Говорити коротко, по черзі.
  4. Правило « Піднятої руки»

 

 

   ІІ. Повідомлення загальної теми уроку

2.1 Взаємодіємо усно. Вступна бесіда.

 

  • Ми з вами відправимося в подорож , а щоб дізнатися яким видом транспорту ми вирушимо, зіграємо в гру. Вам треба зібрати слово з літер, розташувавши цифри в порядку зростання ( від найменшого до найбільшого)

3 – А

2-Р

1-Т

4-М

5-В

7-Й

6-А

 

 

— Хто з вас їх бачив? Їздив на них?

— Чи завжди трамваї бувають червоного кольору?

-Цей трамвай буде робити різні зупинки, за допомогою яких ми закріпимо наші знання про букву Й.

 

2.2 Розповідь учителя. Зупинка «Історична».

 

- Перша зупинка «Історична».

- А що ви чули про трамваї ?

 Трамвай — це один зі зручних видів міського транспорту.

В Україні перший трамвай було запущено понад сто років тому. Це було в Києві. Перші трамваї,

на наш сьогоднішній погляд, мали дивний вигляд. Уявіть собі вагон, який по рейках тягнуть... коні.

Він так і звався — конка.

 Згодом конку замінив трамвай, на якому є дуги, що торкаються електричних дротів. електричний струм таким чином передається на мотор, і трамвай швидко їде.

У наш час, попри існування таких зручних видів транспорту, як автобуси, тролейбуси і метро,

трамваї швидко мчать вулицями великих міст — Києва, Харкова, Львова, Вінниці, Одеси та інших.

Сучасні трамваї стали зручнішими для пасажирів і не такими шумними, як колись.

 

2.3 Досліджуємо мовні явища . Станція « Наукова»

      2.4. Повторення вивченого про звук [й’], букву й, й.

- Наступна зупинка на якій ми зупинимось «Наукова».

— Яку букву вивчали на попередньому уроці? Який звук вона позначає?

— Яке слово зі звуком [й’] ми вже називали на цьому уроці?

  • Давайте утворимо звукову схему до цього слова «трамвай».
  • Скільки складів у цьому слові ? На який склад падає наголос? В якій частині слова знаходиться літера Й.
  • А по чому їздять трамваї ? (по рейках)
  • Утворимо звукову схему до поданого слова. Скільки складів в цьому слові? В якій частині слова тут знаходиться літера Й (йот).

 

2.5 Підготовка до читання, мовленнєва розминка. Станція «Читалочка»

     Дихальні вправи   

Наступна зупинка «Читалочка». Щоб добре впоратись з її завданням треба виконати деякі вправи

1 . Задуємо свічки на тортику.

2.Надуємо повітряну кулю.

3.Роздмухаємо вогнище, що гасне.

4.Нагріємо руки від холоду.

 

Робота над чистомовкою

Ай- ай-ай – ми підемо в гай

Ий-ий-ий – край мій чарівний

 

  • Який звук повторювався найчастіше? Які слова зі звуком (й) ми запам’ятали?
  • А що ми називаємо рідним краєм? Яка країна для нас є рідною?   Чи потрібно цінувати свій рідний край?

 

3. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

 

  1. Робота з підручником.

4.1 Словникова робота. Гра «Впіймай звук»

  • Наш трамвай уже в дорозі ,для того щоб він забрав пасажирів з зупинки

прочитаємо слова з букварика та розселимо кожне слово в будипночок.

-Деякі слова вам можуть бути не відомі ( пояснення значення слів вчителем)

 

гайок

майор

район

йод

йог

йорж

гайка

майка

сойка

край

  • Прочитайте слова самостійно.

Давайте ще раз разом їх прочитаємо. І розселимо наші слова (слова зі звуком (й) на початку слова , всередині та кінці) будуть розселені в будиночки по місця знаходження звука в слові)

  • Ви з роботою впорались переходимо до наступної зупинки

 

  1.           Опрацювання правил безпеки . Станція « Безпека».
  • Наступна станція «Безпека». Як ви гадаєте ,чи варто дотримуватись правил поведінки в транспорті?
  • Які ви правила знаєте?
  • Давайте перевіримо, чи добре ви знаєте правила користування трамваєм. У разі правильної відповіді плескайте в долоні і кажіть: «Так!» В іншому разі тупайте ногами і кажіть: «Ні!»

• На зупинці трамвай слід обходити спереду. (Так!)

• Заходити треба в передні двері. А виходити — в задні. (Ні, навпаки!)

• У трамваї слід поступатися місцем літнім людям, мамам чи татам із маленькими дітьми, інвалідам. (Так!)

• Зайшовши в трамвай, подивіться, де є вільне місце, і якнайшвидше займіть його. (Ні!)

• Якщо ви випадково когось штовхнули, ніколи не вибачайтеся, бо це ж не навмисне. (Ні!)

• Якщо не встигли до приходу трамвая доїсти морозиво, заходьте з ним у салон і спокійно доїдайте. (Ні!)

 

  • Розумнички, ви знаєте всі правила. Вирушаємо далі!

 

4.3 Фізкультхвилинка

 

 

  1. Робота з текстом «Сідайте, будь ласка!». Станція «Добро».
  • Наступна зупинка «Доброти».

-Кого ми бачимо на малюнку? Де відбуваються події? Як ви гадаєте про що може йти мова в тексті ?

-Тож перевіримо ваші припущення.

5.1 Виразне  читання тексту вчителем  (буквар.с 7)

5.2 Бесіда за прочитаним

-Чи справдились ваші здогадки ?

-Де їхав Сергійко? Що робив?

— Хто зайшов у трамвай?

— Як на це зреагував хлопчик?

— Хто зайшов у трамвай пізніше?

— Хто поступився місцем старенькій?

— Чому Сергійкові стало радісно?

5.3 Самостійне читання тексту

 

  • Прочитайте текст самостійно . Після прочитання дайте відповідь на таке питання : що було з собою у бабусі?

5.4 Читання ланцюжком

5.5. Вибіркове читання « Гра найуважніший читач»

- Знайдіть і прочитайте слова в тексті з літерою Й.

-Знайдіть слово яке пишеться з великої літери , поясніть чому ?

- Які слова ввічливості є в тексті ?

-Як би ви вчинили на місці Сергійка? Чи поступаєтесь ви місцем?

5.6 Гра « Відгадай героя»

 

  • Упізнайте чия поведінка героя описана на екрані?

 

Побачила, як до салону зайшла старенька …. (тітонька)

Розглядав малюнки в книжці…..(Сергійко)

Зайшла з білим вузликом (бабуся)

 

  • Чи було б хлопчику радісно якби він не поступився? Чи вважаєте ви вчинок хлопчика доброю справою, чому? 
  • А які ще добрі вчинки ми можемо вчиняти в житті?
  • Я сподіваюсь , що всі ми станемо добрішими , милосерднішими , людяними . А від добрих справ і в світі живеться краще!

 

  1. Підсумок урок. Станція « Кінцева»

6.1 Гра «Мікрофон»

— Яку букву продовжували вивчати? Який звук вона позначає?

— Про що слухали і читали на уроці?

  • Чи важливо вивчати українську мову і знати всі літери алфавіту?

 

  • Наша подорож добігла кінця. Ви правильно виконували всі завдання, були активними і уважними. Наш трамвай привіз нас до кінцевої зупинки на якій ми закріпили наші знання про літеру Й(йот) і дізналися багато нового.

 

6.2 Рефлексія

- А щоб запам’ятати наш урок, оберіть смайлик  відповідно вашому настрою після уроку.

- Щиро дякую вам за урок, до нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шеман Лилия
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку