Тема: Веселий трамвай. Закріплення звукового значення букви Й, й, читання з нею.
Мета навчальна:
- повторити з учнями вивчену букву;
- формувати уявлення про її назву та звукове значення;
- виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Й] (йот).
Розвивальна:
- розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;
- збагачувати словниковий запас учнів;
- розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;
- залучати до вивчення рідної мови;
- розвивати мовлення і мислення дітей.
Виховна:
- виховувати бажання вчитися, самостійність;
-виховувати почуття гуманізму, колективізму, поваги до старших
-виховувати позитивне ставлення до себе, до оточуючих, до життя в
цілому;
Ключові компетенції:
-Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обгрунтовує її.
-Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.
-Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі.
Міжпредметні зв’язки: математика, я досліджую світ, українська мова.
Обладнання: підручник, методичвні матеріали,
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Форма проведення: урок-подорож
Хід уроку
І.Вступна частина.
1.1. Організація класу.Правила уроку.
-Добрий день, любі діти! Рада вас всіх бачити на нашому уроці.
На урок старання не забудьте взяти сіли всі рівненько будем працювати.
ІІ. Повідомлення загальної теми уроку
2.1 Взаємодіємо усно. Вступна бесіда.
3 – А
2-Р
1-Т
4-М
5-В
7-Й
6-А
— Хто з вас їх бачив? Їздив на них?
— Чи завжди трамваї бувають червоного кольору?
-Цей трамвай буде робити різні зупинки, за допомогою яких ми закріпимо наші знання про букву Й.
2.2 Розповідь учителя. Зупинка «Історична».
- Перша зупинка «Історична».
- А що ви чули про трамваї ?
Трамвай — це один зі зручних видів міського транспорту.
В Україні перший трамвай було запущено понад сто років тому. Це було в Києві. Перші трамваї,
на наш сьогоднішній погляд, мали дивний вигляд. Уявіть собі вагон, який по рейках тягнуть... коні.
Він так і звався — конка.
Згодом конку замінив трамвай, на якому є дуги, що торкаються електричних дротів. електричний струм таким чином передається на мотор, і трамвай швидко їде.
У наш час, попри існування таких зручних видів транспорту, як автобуси, тролейбуси і метро,
трамваї швидко мчать вулицями великих міст — Києва, Харкова, Львова, Вінниці, Одеси та інших.
Сучасні трамваї стали зручнішими для пасажирів і не такими шумними, як колись.
2.3 Досліджуємо мовні явища . Станція « Наукова»
2.4. Повторення вивченого про звук [й’], букву й, й.
- Наступна зупинка на якій ми зупинимось «Наукова».
— Яку букву вивчали на попередньому уроці? Який звук вона позначає?
— Яке слово зі звуком [й’] ми вже називали на цьому уроці?
2.5 Підготовка до читання, мовленнєва розминка. Станція «Читалочка»
Дихальні вправи
Наступна зупинка «Читалочка». Щоб добре впоратись з її завданням треба виконати деякі вправи
1 . Задуємо свічки на тортику.
2.Надуємо повітряну кулю.
3.Роздмухаємо вогнище, що гасне.
4.Нагріємо руки від холоду.
Робота над чистомовкою
Ай- ай-ай – ми підемо в гай
Ий-ий-ий – край мій чарівний
3. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
4.1 Словникова робота. Гра «Впіймай звук»
прочитаємо слова з букварика та розселимо кожне слово в будипночок.
-Деякі слова вам можуть бути не відомі ( пояснення значення слів вчителем)
гайок
майор
район
йод
йог
йорж
гайка
майка
сойка
край
Давайте ще раз разом їх прочитаємо. І розселимо наші слова (слова зі звуком (й) на початку слова , всередині та кінці) будуть розселені в будиночки по місця знаходження звука в слові)
• На зупинці трамвай слід обходити спереду. (Так!)
• Заходити треба в передні двері. А виходити — в задні. (Ні, навпаки!)
• У трамваї слід поступатися місцем літнім людям, мамам чи татам із маленькими дітьми, інвалідам. (Так!)
• Зайшовши в трамвай, подивіться, де є вільне місце, і якнайшвидше займіть його. (Ні!)
• Якщо ви випадково когось штовхнули, ніколи не вибачайтеся, бо це ж не навмисне. (Ні!)
• Якщо не встигли до приходу трамвая доїсти морозиво, заходьте з ним у салон і спокійно доїдайте. (Ні!)
4.3 Фізкультхвилинка
-Кого ми бачимо на малюнку? Де відбуваються події? Як ви гадаєте про що може йти мова в тексті ?
-Тож перевіримо ваші припущення.
5.1 Виразне читання тексту вчителем (буквар.с 7)
5.2 Бесіда за прочитаним
-Чи справдились ваші здогадки ?
-Де їхав Сергійко? Що робив?
— Хто зайшов у трамвай?
— Як на це зреагував хлопчик?
— Хто зайшов у трамвай пізніше?
— Хто поступився місцем старенькій?
— Чому Сергійкові стало радісно?
5.3 Самостійне читання тексту
5.4 Читання ланцюжком
5.5. Вибіркове читання « Гра найуважніший читач»
- Знайдіть і прочитайте слова в тексті з літерою Й.
-Знайдіть слово яке пишеться з великої літери , поясніть чому ?
- Які слова ввічливості є в тексті ?
-Як би ви вчинили на місці Сергійка? Чи поступаєтесь ви місцем?
5.6 Гра « Відгадай героя»
Побачила, як до салону зайшла старенька …. (тітонька)
Розглядав малюнки в книжці…..(Сергійко)
Зайшла з білим вузликом (бабуся)
6.1 Гра «Мікрофон»
— Яку букву продовжували вивчати? Який звук вона позначає?
— Про що слухали і читали на уроці?
6.2 Рефлексія
- А щоб запам’ятати наш урок, оберіть смайлик відповідно вашому настрою після уроку.
- Щиро дякую вам за урок, до нових зустрічей!