урок "Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв’язування задач"

Про матеріал

Конспект уроку з математики у 3 класі на тему "Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв'язування задач"

Перегляд файлу

 

 

 

 

Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розвязування задач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розвязування задач.

Мета: удосконалювати знання учнями табличних випадків множення числа 3. Формування вміння розвязувати приклади і задачі на вивчені арифметичні дії. Розвивати вміння складати приклади на ділення із прикладів на множення, увагу, память, математичне мовлення. Виховувати наполегливість, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: таблиця множення числа 3, демонстраційний матеріал.

 

                                                                  ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго дня, діти! Сідайте.

                          Пролунав шкільний дзвінок,

                          Починаємо урок

                          Працюватимем старанно,

                          Щоб почути у кінці

                          Що у нашім класі, діти – просто молодці.

Діти перевірте, чи у вас на партах є все необхідне придаддя до уроку: підручник, зошит, ручка, лінійка.

ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛБНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, тому, що до нас на урок завітав чарівний гість. А хто ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.

                                         Буркотливий, вайлуватий

                                          Ходить лісом дід кошлатий

                                          Одягнувся в кожушину.

                                           Мед шукає і ожину.

 

Так, це ведмідь Михайло Михайлович. У нього назбиралося дуже багато лісових справ. Допоможемо йому впоратися з ними?  Тому Михайло Михайлович хоче щоб ви

Не просто слухали, а чули

Не просто дивилися, а бачили

Не просто відповідали, а міркували

Дружно й плідно працювали.

 

ІІІ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 А зараз, діти ми з вами перевіримо як ви виконали домашнє завдання. Додому вам були завдання 643 і 644

Зверніть увагу на завдання 643. Прочитайте вирази, значення яких дорівнює 9

2+14:2=9                               27-2∙9=9                     4:2+7= 9

Молодці! А зараз обміняйтеся зошитами з товаришем за партою. Візьміть лінійку і перевірте, чи правильно товариш побудував прямокутник зі сторонами 4 см і 5 см.

Обміняйтеся назад зошитами. Прочитайте вираз, за допомогою якого ви обчислили периметр прямокутника

4.2+5.2=18 (см)

IV ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАННЯ УРОКУ

Діти на сьогоднішньому уроці ви закріпите знання таблиці множення числа 3,будете вчитися складати приклади  на ділення із прикладів на множення, а також будете складати та розвязувати задачі. Перед вами стоятимуть такі завдання:

  1. Вчитися розв’язувати приклади на ділення із приклпдів на множення.
  2. Удосконалювати знання таблиці множення числа 3.
  3. Вчитися складати задачі за рівностями і розв’язувати їх.

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Діти, а зараз ми з вами повторимо таблицю множення числа 3

3∙2= 6                                           а) читання таблиці ланцюжком

3∙3=9                                                                       

3∙4=12                                         б) парами ( один читає приклад,другий відповідь)

3∙5=15

3∙6=18                                              в) Гра «Скажи ведмедику на вушко»

3∙7=21

3∙8=24

3∙9=27

VI. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ

Гра «допоможи бджілкам»

Діти, наш Михайло Михайлович дуже любить мед! І він хоче ді знатися, до яких вуликів його носять бджілки. Допоможему йому!

На малюнку, ви бачите вулики, на яких написані числа і бджілки на яких написаний приклад. Щоб дізнатися, до якого вулика бджілка несе мед, потрібно розвязати приклад.

Давайте спробуємо!

Задачі лічилки.

Три ведмедики ішли

По три пиріжки несли

А ви їм допоможіть

Пиріжки полічіть.

 

Чотири полички ми змайстрували

По три книжки на них поклали

Нас похвалила мама і тато,

І попросили книжки порахувати

 

Математичний диктант

Діти відкрийте свої зошити і запишіть число.

Запишемо математичний диктант. Я продиктую завдання ви повинні обчислити усно значення виразу і записати тільки відповідь. Відповідь виразу записуєте в один рядок, пропускаючи між ними 1 клітинку.

Один учень буде виконувати біля дошки.

Суму чисел 10 і 6 поділіть на 2;

Різницю чисел 8 і 6 поділи на 2;

Добуток чисел 3 і 5 збільш на 5

Добуток чисел 3 і 2 збільш у 2 рази

Частку чисел 12 і 2 зменш у 2 рази

(8   1    20   12    3)

VII ЗАКРІПЛЕННЯ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Робота з підручником

Діти, а зараз давайте ми відкриємо підручник на сторінці 110-111. Погляньте на завдання 646

  • Діти, по скільки іграшок у кожному стовпчику? (по 2)
  • Скільки є стовпчиків? (3 )
  • Скільки всього іграшок? (6 )
  • Який приклад на множення складено за цими  малюнком? (2∙3=6 )
  • Скільки всього іграшок в наборі? (6)
  • По скільки іграшок поклали у кожен стовпчик? (По 2)
  • Скільки стовпчиків заповнили? ( 3 )
  •  Який приклад на ділення складено? (  6:2=3)
  • Скільки всього іграшок в наборі? (6)
  • По скільки іграшок поклали в один рядок? (по 3)
  • Скільки рядків заповнили іграшками? ( 2)
  • Який приклад на ділення склали? (6:3=2)
  • Зверніть увагу! При діленні числа 6 на перший множник 2, отримали в результаті другий множник 3. І навпаки при діленні числа 6 на другий множник 3, отримали в результаті перший множник 2.

А зараз ви виконаєте завдання 647. За поданим малюнком складіть рівності на множення і ділення.

  • Діти, подивіться, по скільки качечок в кожному рядку?
  • Скільки качечок у кожному стовпчику?
  • Скільки всього качечок?
  • Який приклад на множення можна скласти? (2 ∙ 6 = 12)
  • Які приклади на ділення можна скласти з даного прикладу на множення? (12:2=6,  12:6-2 )

А зараз зверніть увагу на приклади 648. Які ви будете розвязувати усно, за поданими прикладами на множення складіть по 2 приклади на ділення

3 ∙ 5 =15                     3 ∙ 8 = 24                        3 ∙ 4 = 12                    3 ∙ 7 = 21

15: 3 = 5                     24 : 8 = 3                        12 : 4 = 3                    21 : 3 = 7

15 : 5 = 3                     24 : 3 = 8                        12 : 3 = 4                    21 : 7 = 3

А зараз давайте ми трошки відпочинемо. І проведемо фізкультхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VIII. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Творча робота над задачею

Діти, а зараз ви виконаєте завдання 650, де вам потрібно скласти задачу за рівностями і розвязати її. Подивіться на скорочення у дужках, про що потрібно скласти задачу? ( про вартість покупки )

Підставляємо замість порожніх квадратиків числові дані.

1)3∙5=15 (грн)

2) 15 + 10 = 25 ( грн)

Відповідь: 25 грн

Складемо задачу про купівлю ручок і альбома.

  • Яка ціна ручки ? ( 5 грн)
  • Скільки купили ручок? (3)
  • Яка ціна альбома? (10 грн)
  • Складіть умову і запитання задачі?
  • Купили 5 ручок по 3 гривні кожна і альбом за 10 гривень, яка вартість покупки?

Запишіть розвязання задачі у зошит.

IX. ПІДСУМОК УРОКУ

Ось, діти, підходить до завершення наш урок Михайло Михайлович хоче перевірити як ви засвоїли матеріал і вирішив дати вам такі завдання

А) з прикладу на множення складіть 2 приклади на ділення.

3 ∙ 9 = 27                      2 ∙ 4 = 8

Б) розвяжіть задачу

Коли ведмедик назбирав в одну бочку 3 л меду. Скільки він назбирав літрів меду, якщо у нього є 3 таких бочки?

1 б. – 3 л меду

3 б. - ? л меду

  • Що збирав ведмедик у бочку? (мед)
  • Скільки ведмедик назбирав меду в 1 бочку? ( 3 л )
  • Скільки бочок він мав? ( 3 )
  • Яке запитання задачі?
  • Якщо відомо, що ведмедик назбирав  1 бочку 3 л меду  і всього у нього було 3 таких бочок, то про що можемо дізнатися за цими даними? ( скільки літрів меду назбирав ведмедик в 3 бочки)
  • Якою дією знайдемо відповідь на запитанння задачі? ( множення)
  • Яке число на яке будемо множити? ( 3 на 3)
  • Запишімо розвязання задачі.

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Візьміть свої щоденники і запишіть домашнє завдання, за поданим малюнком, вам потрібно скласти рівності на множення і ділення ( 654) і розвязати задачу 655.

Молодці, діти, Михайло Михайлович вам дуже дякує за активність та спільну працю. На цьому наш урок завершено.

До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2018
Переглядів
5661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку