До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

урок "Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв’язування задач"

Про матеріал

Конспект уроку з математики у 3 класі на тему "Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв'язування задач"

Перегляд файлу

 

 

 

 

Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розвязування задач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розвязування задач.

Мета: удосконалювати знання учнями табличних випадків множення числа 3. Формування вміння розвязувати приклади і задачі на вивчені арифметичні дії. Розвивати вміння складати приклади на ділення із прикладів на множення, увагу, память, математичне мовлення. Виховувати наполегливість, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: таблиця множення числа 3, демонстраційний матеріал.

 

                                                                  ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго дня, діти! Сідайте.

                          Пролунав шкільний дзвінок,

                          Починаємо урок

                          Працюватимем старанно,

                          Щоб почути у кінці

                          Що у нашім класі, діти – просто молодці.

Діти перевірте, чи у вас на партах є все необхідне придаддя до уроку: підручник, зошит, ручка, лінійка.

ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛБНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, тому, що до нас на урок завітав чарівний гість. А хто ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.

                                         Буркотливий, вайлуватий

                                          Ходить лісом дід кошлатий

                                          Одягнувся в кожушину.

                                           Мед шукає і ожину.

 

Так, це ведмідь Михайло Михайлович. У нього назбиралося дуже багато лісових справ. Допоможемо йому впоратися з ними?  Тому Михайло Михайлович хоче щоб ви

Не просто слухали, а чули

Не просто дивилися, а бачили

Не просто відповідали, а міркували

Дружно й плідно працювали.

 

ІІІ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 А зараз, діти ми з вами перевіримо як ви виконали домашнє завдання. Додому вам були завдання 643 і 644

Зверніть увагу на завдання 643. Прочитайте вирази, значення яких дорівнює 9

2+14:2=9                               27-2∙9=9                     4:2+7= 9

Молодці! А зараз обміняйтеся зошитами з товаришем за партою. Візьміть лінійку і перевірте, чи правильно товариш побудував прямокутник зі сторонами 4 см і 5 см.

Обміняйтеся назад зошитами. Прочитайте вираз, за допомогою якого ви обчислили периметр прямокутника

4.2+5.2=18 (см)

IV ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАННЯ УРОКУ

Діти на сьогоднішньому уроці ви закріпите знання таблиці множення числа 3,будете вчитися складати приклади  на ділення із прикладів на множення, а також будете складати та розвязувати задачі. Перед вами стоятимуть такі завдання:

  1. Вчитися розв’язувати приклади на ділення із приклпдів на множення.
  2. Удосконалювати знання таблиці множення числа 3.
  3. Вчитися складати задачі за рівностями і розв’язувати їх.

V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Діти, а зараз ми з вами повторимо таблицю множення числа 3

3∙2= 6                                           а) читання таблиці ланцюжком

3∙3=9                                                                       

3∙4=12                                         б) парами ( один читає приклад,другий відповідь)

3∙5=15

3∙6=18                                              в) Гра «Скажи ведмедику на вушко»

3∙7=21

3∙8=24

3∙9=27

VI. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ

Гра «допоможи бджілкам»

Діти, наш Михайло Михайлович дуже любить мед! І він хоче ді знатися, до яких вуликів його носять бджілки. Допоможему йому!

На малюнку, ви бачите вулики, на яких написані числа і бджілки на яких написаний приклад. Щоб дізнатися, до якого вулика бджілка несе мед, потрібно розвязати приклад.

Давайте спробуємо!

Задачі лічилки.

Три ведмедики ішли

По три пиріжки несли

А ви їм допоможіть

Пиріжки полічіть.

 

Чотири полички ми змайстрували

По три книжки на них поклали

Нас похвалила мама і тато,

І попросили книжки порахувати

 

Математичний диктант

Діти відкрийте свої зошити і запишіть число.

Запишемо математичний диктант. Я продиктую завдання ви повинні обчислити усно значення виразу і записати тільки відповідь. Відповідь виразу записуєте в один рядок, пропускаючи між ними 1 клітинку.

Один учень буде виконувати біля дошки.

Суму чисел 10 і 6 поділіть на 2;

Різницю чисел 8 і 6 поділи на 2;

Добуток чисел 3 і 5 збільш на 5

Добуток чисел 3 і 2 збільш у 2 рази

Частку чисел 12 і 2 зменш у 2 рази

(8   1    20   12    3)

VII ЗАКРІПЛЕННЯ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

Робота з підручником

Діти, а зараз давайте ми відкриємо підручник на сторінці 110-111. Погляньте на завдання 646

  • Діти, по скільки іграшок у кожному стовпчику? (по 2)
  • Скільки є стовпчиків? (3 )
  • Скільки всього іграшок? (6 )
  • Який приклад на множення складено за цими  малюнком? (2∙3=6 )
  • Скільки всього іграшок в наборі? (6)
  • По скільки іграшок поклали у кожен стовпчик? (По 2)
  • Скільки стовпчиків заповнили? ( 3 )
  •  Який приклад на ділення складено? (  6:2=3)
  • Скільки всього іграшок в наборі? (6)
  • По скільки іграшок поклали в один рядок? (по 3)
  • Скільки рядків заповнили іграшками? ( 2)
  • Який приклад на ділення склали? (6:3=2)
  • Зверніть увагу! При діленні числа 6 на перший множник 2, отримали в результаті другий множник 3. І навпаки при діленні числа 6 на другий множник 3, отримали в результаті перший множник 2.

А зараз ви виконаєте завдання 647. За поданим малюнком складіть рівності на множення і ділення.

  • Діти, подивіться, по скільки качечок в кожному рядку?
  • Скільки качечок у кожному стовпчику?
  • Скільки всього качечок?
  • Який приклад на множення можна скласти? (2 ∙ 6 = 12)
  • Які приклади на ділення можна скласти з даного прикладу на множення? (12:2=6,  12:6-2 )

А зараз зверніть увагу на приклади 648. Які ви будете розвязувати усно, за поданими прикладами на множення складіть по 2 приклади на ділення

3 ∙ 5 =15                     3 ∙ 8 = 24                        3 ∙ 4 = 12                    3 ∙ 7 = 21

15: 3 = 5                     24 : 8 = 3                        12 : 4 = 3                    21 : 3 = 7

15 : 5 = 3                     24 : 3 = 8                        12 : 3 = 4                    21 : 7 = 3

А зараз давайте ми трошки відпочинемо. І проведемо фізкультхвилинку.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VIII. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Творча робота над задачею

Діти, а зараз ви виконаєте завдання 650, де вам потрібно скласти задачу за рівностями і розвязати її. Подивіться на скорочення у дужках, про що потрібно скласти задачу? ( про вартість покупки )

Підставляємо замість порожніх квадратиків числові дані.

1)3∙5=15 (грн)

2) 15 + 10 = 25 ( грн)

Відповідь: 25 грн

Складемо задачу про купівлю ручок і альбома.

  • Яка ціна ручки ? ( 5 грн)
  • Скільки купили ручок? (3)
  • Яка ціна альбома? (10 грн)
  • Складіть умову і запитання задачі?
  • Купили 5 ручок по 3 гривні кожна і альбом за 10 гривень, яка вартість покупки?

Запишіть розвязання задачі у зошит.

IX. ПІДСУМОК УРОКУ

Ось, діти, підходить до завершення наш урок Михайло Михайлович хоче перевірити як ви засвоїли матеріал і вирішив дати вам такі завдання

А) з прикладу на множення складіть 2 приклади на ділення.

3 ∙ 9 = 27                      2 ∙ 4 = 8

Б) розвяжіть задачу

Коли ведмедик назбирав в одну бочку 3 л меду. Скільки він назбирав літрів меду, якщо у нього є 3 таких бочки?

1 б. – 3 л меду

3 б. - ? л меду

  • Що збирав ведмедик у бочку? (мед)
  • Скільки ведмедик назбирав меду в 1 бочку? ( 3 л )
  • Скільки бочок він мав? ( 3 )
  • Яке запитання задачі?
  • Якщо відомо, що ведмедик назбирав  1 бочку 3 л меду  і всього у нього було 3 таких бочок, то про що можемо дізнатися за цими даними? ( скільки літрів меду назбирав ведмедик в 3 бочки)
  • Якою дією знайдемо відповідь на запитанння задачі? ( множення)
  • Яке число на яке будемо множити? ( 3 на 3)
  • Запишімо розвязання задачі.

X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Візьміть свої щоденники і запишіть домашнє завдання, за поданим малюнком, вам потрібно скласти рівності на множення і ділення ( 654) і розвязати задачу 655.

Молодці, діти, Михайло Михайлович вам дуже дякує за активність та спільну працю. На цьому наш урок завершено.

До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
5 січня
Переглядів
2620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку