Конспект уроку з математики у 3 класі на тему "Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв'язування задач"
Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв’язування задач.
Тема: Закріплення таблиці множення числа 3. Складання прикладів на ділення із прикладів на множення. Складання і розв’язування задач.
Мета: удосконалювати знання учнями табличних випадків множення числа 3. Формування вміння розв’язувати приклади і задачі на вивчені арифметичні дії. Розвивати вміння складати приклади на ділення із прикладів на множення, увагу, пам’ять, математичне мовлення. Виховувати наполегливість, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: таблиця множення числа 3, демонстраційний матеріал.
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Доброго дня, діти! Сідайте.
Пролунав шкільний дзвінок,
Починаємо урок
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці
Що у нашім класі, діти – просто молодці.
Діти перевірте, чи у вас на партах є все необхідне придаддя до уроку: підручник, зошит, ручка, лінійка.
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛБНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, тому, що до нас на урок завітав чарівний гість. А хто ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
Буркотливий, вайлуватий
Ходить лісом дід кошлатий
Одягнувся в кожушину.
Мед шукає і ожину.
Так, це ведмідь Михайло Михайлович. У нього назбиралося дуже багато лісових справ. Допоможемо йому впоратися з ними? Тому Михайло Михайлович хоче щоб ви
Не просто слухали, а чули
Не просто дивилися, а бачили
Не просто відповідали, а міркували
Дружно й плідно працювали.
ІІІ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
А зараз, діти ми з вами перевіримо як ви виконали домашнє завдання. Додому вам були завдання 643 і 644
Зверніть увагу на завдання 643. Прочитайте вирази, значення яких дорівнює 9
2+14:2=9 27-2∙9=9 4:2+7= 9
Молодці! А зараз обміняйтеся зошитами з товаришем за партою. Візьміть лінійку і перевірте, чи правильно товариш побудував прямокутник зі сторонами 4 см і 5 см.
Обміняйтеся назад зошитами. Прочитайте вираз, за допомогою якого ви обчислили периметр прямокутника
4.2+5.2=18 (см)
IV ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАННЯ УРОКУ
Діти на сьогоднішньому уроці ви закріпите знання таблиці множення числа 3,будете вчитися складати приклади на ділення із прикладів на множення, а також будете складати та розв’язувати задачі. Перед вами стоятимуть такі завдання:
V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Діти, а зараз ми з вами повторимо таблицю множення числа 3
3∙2= 6 а) читання таблиці ланцюжком
3∙3=9
3∙4=12 б) парами ( один читає приклад,другий відповідь)
3∙5=15
3∙6=18 в) Гра «Скажи ведмедику на вушко»
3∙7=21
3∙8=24
3∙9=27
VI. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ
Гра «допоможи бджілкам»
Діти, наш Михайло Михайлович дуже любить мед! І він хоче ді знатися, до яких вуликів його носять бджілки. Допоможему йому!
На малюнку, ви бачите вулики, на яких написані числа і бджілки на яких написаний приклад. Щоб дізнатися, до якого вулика бджілка несе мед, потрібно розв’язати приклад.
Давайте спробуємо!
Задачі лічилки.
Три ведмедики ішли
По три пиріжки несли
А ви їм допоможіть
Пиріжки полічіть.
Чотири полички ми змайстрували
По три книжки на них поклали
Нас похвалила мама і тато,
І попросили книжки порахувати
Математичний диктант
Діти відкрийте свої зошити і запишіть число.
Запишемо математичний диктант. Я продиктую завдання ви повинні обчислити усно значення виразу і записати тільки відповідь. Відповідь виразу записуєте в один рядок, пропускаючи між ними 1 клітинку.
Один учень буде виконувати біля дошки.
Суму чисел 10 і 6 поділіть на 2;
Різницю чисел 8 і 6 поділи на 2;
Добуток чисел 3 і 5 збільш на 5
Добуток чисел 3 і 2 збільш у 2 рази
Частку чисел 12 і 2 зменш у 2 рази
(8 1 20 12 3)
VII ЗАКРІПЛЕННЯ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Робота з підручником
Діти, а зараз давайте ми відкриємо підручник на сторінці 110-111. Погляньте на завдання 646
А зараз ви виконаєте завдання 647. За поданим малюнком складіть рівності на множення і ділення.
А зараз зверніть увагу на приклади 648. Які ви будете розв’язувати усно, за поданими прикладами на множення складіть по 2 приклади на ділення
3 ∙ 5 =15 3 ∙ 8 = 24 3 ∙ 4 = 12 3 ∙ 7 = 21
15: 3 = 5 24 : 8 = 3 12 : 4 = 3 21 : 3 = 7
15 : 5 = 3 24 : 3 = 8 12 : 3 = 4 21 : 7 = 3
А зараз давайте ми трошки відпочинемо. І проведемо фізкультхвилинку.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VIII. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ
Творча робота над задачею
Діти, а зараз ви виконаєте завдання 650, де вам потрібно скласти задачу за рівностями і розв’язати її. Подивіться на скорочення у дужках, про що потрібно скласти задачу? ( про вартість покупки )
Підставляємо замість порожніх квадратиків числові дані.
1)3∙5=15 (грн)
2) 15 + 10 = 25 ( грн)
Відповідь: 25 грн
Складемо задачу про купівлю ручок і альбома.
Запишіть розв’язання задачі у зошит.
IX. ПІДСУМОК УРОКУ
Ось, діти, підходить до завершення наш урок Михайло Михайлович хоче перевірити як ви засвоїли матеріал і вирішив дати вам такі завдання
А) з прикладу на множення складіть 2 приклади на ділення.
3 ∙ 9 = 27 2 ∙ 4 = 8
Б) розв’яжіть задачу
Коли ведмедик назбирав в одну бочку 3 л меду. Скільки він назбирав літрів меду, якщо у нього є 3 таких бочки?
1 б. – 3 л меду
3 б. - ? л меду
X.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Візьміть свої щоденники і запишіть домашнє завдання, за поданим малюнком, вам потрібно скласти рівності на множення і ділення ( 654) і розв’язати задачу 655.
Молодці, діти, Михайло Михайлович вам дуже дякує за активність та спільну працю. На цьому наш урок завершено.
До побачення!