• розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності.
• виховувати любов до весняної природи, творчості композиторів, української народної пісні-веснянки.
Веснянки. Інструментальна, вокальна музика . Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко». Створення «звукової картини» весни.
Тема: Веснянки. Інструментальна, вокальна музика . Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко». Створення «звукової картини» весни.
Мета: формувати ключові,мистецькі та міжпредметні компетентності,необхідні для художньо-творчого самовираження; познайомити учнів з прикладами відображення в мистецтві образів весняної природи. Пояснити, що таке «веснянка»,чим інструментальна музика відрізняється від вокальної музики;
• розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності.
• виховувати любов до весняної природи, творчості композиторів, української народної пісні-веснянки.
Музичний матеріал: українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко». Франсіс Ле «Весна прийшла» (оркестр Поля Моріа). Н. Май «Весняночки» (руханка).
Тип уроку: введення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, ноти, програвач, ілюстрації, портрет композитора, підручники.
Хід уроку
(Вхід до класу під звуки весняного лісу)
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Музичне вітання.
2. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Дзвоник знову запросив нас на урок, щоби продовжити знайомитися з чарівним світом музики. Сьогодні до нас у гості завітала незвичайна красуня. Хто це?
Молодці.
3.Актуалізація опорних знань
1) Фронтальне опитування
- Що таке пісня?
- Які ви знаєте ноти?
- Що таке інструментальна музика?
- Що таке вокальна музика?
- Гра «Впізнай інструмент» - демонстрація ілюстрацій музичних інструментів та їхнього звучання
(У кожного на парті ілюстрація музичного інструменту. Звучить запис звуку певного інструменту і учень(учениця), чия ілюстрація відповідає почутому звучанню, виходить з ілюстрацією до дошки, демонструючи її всім)
4. Вивчення нового матеріалу
З давніх-давен люди з великою радістю зустрічали найкращу пору року — весну. Раділи приходу весни всі: і старі, і молоді, і діти. Повсюди в Україні на початку весни збиралася молодь, співала веснянки. А хто скаже, що таке веснянки?
-Це пісні, які співають навесні.
— Правильно, це пісні, з якими люди зустрічали весну. Отже, сьогодні ми з вами також спробуємо зустріти весну так, як зустрічали її наші далекі предки — давні українці. Давайте ж одразу відправимося у мандрівку на багато років у минуле.
Тоді люди повністю залежали від природи — від сонця, від морозу, дощу. Але вірили в те, що вони можуть вплинути на сили природи. Чим саме? Словом, піснею. Вірили, що й весна швидше прийде, якщо її покликати.
Сьогодні ми будемо мати змогу насолоджуватися прекрасними творами музичного і образотворчого мистецтва, представлені композитором Франсіс Ле , а також розкриємо особливості вокальної та інструментальної музики, і розучимо нову пісню.
Поміркуйте: що дарує нам весна? (тепло, дощик, квіти, свята, настрій)
Якою б ви намалювали весну?
Сприймання музичного твору: Франсіс Ле «Весна прийшла» (оркестр Поля Моріа).
Хто виконує музичний твір?Яка його мелодія?Добери кольори,які, на твою думку,подібні за настроєм до музики.
Як називають весняні пісні, яким закликають прихід весни?
Веснянки були вісниками весни, їх присвячували початку польових робіт.
Веснянки співали виключно дівчата, хлопці могли разом з ними водити хороводи. Хоровод має форму круга, що символізує сонце. Веснянками, гаївками , звертались до сонця. Веснянки пробуджували природу.
Фізкультхвилинка (танцювальні рухи під музику Н.Май «Весняночки»)
- Який характер музики?
- Чи сподобалась вона тобі?
- Який настрій створює пісня?
(Розучування танцювальних рухів під музику)
4. Етап вокально-хорової роботи
1.Виконання пісні вчителем.
2.Розучування пісні строфами.
3.Хорове виконання.
5.Рефлексійно-висновковий етап
- Про що нове дізналися на уроці?
-Чого навчилися?
Які за характером веснянки? (обрати потрібні означення)
*грайливі, *сумні, *радісні, *ніжні, *світлі, *урочисті, *плавні, *різкі, *спокійні, *загадкові
Бажаю вам бути спостережливими,милуватися весняною красою, і зустрічати весну радісними весняночками.