Ознайомити дітей з видами ДТП, продемонструвати положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП, удосконалювати вміння свідків діяти під час ДТП; розвивативміння аналізувати ситуації та відповідним чином реагувати; виховуватибажання допомогти, співчутливість.
Учні можуть: називати дії свідків ДТП; пояснювати необхідність використання засобів безпеки в автомобілі; вміти користуватися підголівниками і пасками безпеки;приймати захисні положення тіла при ДТП.
Підручник: О. Тагліна, 7 клас. Основи здоров'я. Параграф 7. (С. 32-36).
У розробці використані фрагменти підручника, відео (рос. та укр. мовами) про дотримання правил користування ременем безпеки та реагування на розкриття подушки безпеки, відео з курсу "Домедична допомога" щодо дій свідків під час виявлення потерпілих.
1
ТЕМА. Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП.
МЕТА.
Ознайомити дітей з видами ДТП, продемонструвати положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП, удосконалювати вміння свідків діяти під час ДТП;
Учні можуть:
Підручник: О. Тагліна, 7 клас. Основи здоров’я. Параграф 7. (С. 32-36).
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. (Диктант. Учитель зачитує запитання, учні записують відповіді). (5-7 хв.)
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
3.1.
Проблемне запитання. Як діяти у випадку виявлення ДТП?
Варіант 1. Учні дають відповіді на запитання у зошит.
Варіант 2. Учні обговорюють у парах (парті).
Варіант 3. «Мозковий штурм». Учні можуть пропонувати свої варіанти відповіді на запитання, а вчитель записує їх на дошці.
3.2. ВИДИ ДТП
Варіант 1. Розгляньте малюнки і зробіть висновок, як транспортні засоби можуть потрапляти у ДТП
Варіант 2. Принести іграшкові автомобілі, пішоходів, тварин, велосипедів і запропонувати у парах відтворити різні види ДТП.
Можна запропонувати заповнити на основі змісту матеріалів параграфу 7 таблицю:
Вид ДТП |
Ушкодження частини легкового автомобіля |
Найбільш небезпечні місця пасажирів |
Зустрічні зіткнення |
Передня частина |
Водійське та біля водія |
Бокове зіткнення |
Бік |
Місця, які найближче до удару |
Попутні зіткнення |
Задня частина |
Задні місця |
Перевертання |
Увесь транспортний засіб |
Усі учасники руху |
Наїзд |
Передня частина |
Водійське та біля водія, Жива істота (людина, тварина), на яку наїхали |
Падіння з моста |
Увесь транспортний захід |
Усі учасники руху |
З’їзд |
Частина, яка з’їхала |
Усі учасники руху |
3.3. Проаналізуйте та дайте відповідь на запитання
1. Які причини виникнення ДТП?
2. Запишіть, які види ДТП можуть трапитися з учасниками дорожнього руху.
3.4. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП
Познайомтесь зі змістом С.34.
Які частини тіла можуть отримати травми під час лобового (бокового, ззаду) зіткнення?
Які саме травми можуть отримувати?
Пам’ятайте, що найбезпечніше місце в автомобілі — за кріслом
водія, а найнебезпечніше — це переднє крісло пасажира.
Проблемне запитання. Що може порятувати, зменшити ймовірність серйозних ушкоджень?
3.5. ПРАКТИЧНА ВПРАВА
2-3 рази запропонувати учням зафіксувати пози, які необхідні під час лобового, позаду, бокового ударів.
3.6.
3.7. Дії свідків ДТП
Першочергові заходи щодо оцінки та забезпечення безпеки на місці подій
1Б
2Г 3В 4Д 5Е 6А 7Є
ПІДСУМОК
І-ІІІ РІВНІ МОЖНА ЗАПРОПОНУВАТИ УЧНЯМ ПИСЬМОВО ДАТИ ВІДПОВІДІ
IV РІВЕНЬ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ.
ОЦІНЮВАННЯ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.