Виховний захід "Здорово бути здоровим"

Про матеріал

Виховний захід з основ здоров'я на тему: "Здорово бути здоровим" для учнів 7 класу.

Мета: Пропаганда здорового способу життя, дбайливого ставлення до свого здоров'я, профілактика шкідливих звичок, розповсюдження елементарних знань з гігієни, попередження важких захворювань. Вчити дітей цінувати життя. Більше уваги звертати на те, що позитивно впливає на самопочуття: спорт, режим, вітаміни, правила техніки безпеки, позитивні емоції, цікаві захоплення, подорожі, раціональне харчування, загартовування, вміння вчасно надати медичну допомогу.

Розвивати творчі здібності, згуртовувати учнів, створювати умови для дружнього спілкування, виявлення талантів, стимулювати впевненість у собі і ініціативність.

Перегляд файлу

Виховний захід

Здорово бути здоровимhttp://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOhx6m1ZHMDUubPiLLF3O44LRBtMumpGT95VcG0V3b5rUcGUlnRA

 

 

Мета: Пропаганда здорового способу життя, дбайливого ставлення до свого здоров'я, профілактика шкідливих звичок, розповсюдження елементарних знань з гігієни, попередження важких захворювань. Вчити дітей цінувати життя. Більше уваги звертати на те, що позитивно впливає на самопочуття: спорт, режим, вітаміни, правила техніки безпеки, позитивні емоції, цікаві захоплення, подорожі, раціональне харчування, загартовування, вміння вчасно надати медичну допомогу.
Розвивати творчі здібності, згуртовувати учнів, створювати умови для дружнього спілкування, виявлення талантів, стимулювати впевненість у собі і ініціативність.

 

Хід заходу

Звучить мелодія пісні «Незримий бій» .

Учасники вибігають на сцену під ритмічну музику .

Учасники стають спинами і повертаються по черзі на кожну репліку, яку ведучий говорить із-за куліс:

  •             Здоровими бути!
  •             Щасливими жити!
  •             Життя своє кожен день творити! (Припадання : нога вперед-в сторону)
  •             Мислити! Діяти! Вчитись і вчити!
  •             Настрій здорових українців відродити!(Відставляння і приставляння ноги з руками, на останній раз поворот)

 

Виходять по одному наперед, утворюючи шеренгу, із словами:

1. Ти молодий, завзятий, кмітливий.

2. Ти сповнений сил та енергії.

3.Маєш багато мрій, бажань, задумів.

4.Ти хочеш осягнути все і все зрозуміти.

5.Ти мрієш про успіх.

6.Мрієш про кохання і щастя.

7.Ти людина нового тисячоліття.

8.Тобі подобається бути здоровим.

9.Ти переможець.

10.Тоді приєднуйся – нас багато.((через одного зробити кроки в сторони)

     Всі: МИ ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ.

Співають всі:

 Наша служба і важлива, і проста,

І на перший погляд зовсім не важка.

Якщо хтось і десь в житті є отакий –

Чесно жить не хоче.

Значить, з ними нам вести великий бій,

Це призначення у нашій є душі, -

Служба дні і ночі!

Оця пісня, скажем прямо, без прикрас.

І як зовсім би написана для нас,

І хоч праця, ви, як бачите важка, -

Треба, - це принада.

В час такий, що хоч є дощ, а чи мороз.

Заступаєм ми на свій важливий «пост»,

  1. й учасник: Ми – за здоров’я! Приєднуйся!

Всі:Нас багато!

      1грудня – День порозуміння з ВІЛ-позитивними людьми.

      Третя неділя травня – День пам’яті людей, що померли від СНІДу.

Ведучий. Як відомо, СНІД – одна з найважливіших проблем, з якою людство увійшло у ХХІ століття. Серед численних хвороб, від яких нині страждає людство, СНІД є однією з найважчих. Цю хворобу спричиняє особливий збудник – вірус імунодефіциту людини

( скорочено ВІЛ).

Ведуча. СНІД було виявлено наприкінці 70-х на початку 80-х років минулого століття, тобто зовсім недавно. Але вже на сьогодні захворювання зареєстровано практично в усіх країнах світу. Щодня на планеті ВІЛом інфікуються до 6-ти тисяч осіб. Не обминула біда й Україну.

Ведуча. То що ж таке СНІД? ЩО ми про нього знаємо?

               ( Виходять 7 юнаків та дівчат, на спинах яких написані букви, що разом складають слова: ВІЛ/СНІД. Вони по черзі повертаються до глядачів спинами і на кожну букву іде розшифровка з коментарем).

     В – «Вірус» - збудник захворювання;

      І – «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

      Л – «Людини»

      С – «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану

      Н – « Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не властивий від народження

      І – «Імунного» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від   мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

       Д – «Дефіциту» - у даному випадку – відсутність захисної реакції імунної системи   людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

       ( Учні шикуються у шаховому порядку та співають пісню на мелодію «Наша служба»)

                               СНІДу – «Ні» - ми разом скажемо усі,

                               І чекаєм на підтримку звідусіль.

                               Якщо знати і виконувати все,

                               Щоб не захворіти,

                               То не буде ані горя, ні біди

                             І забуде нас хвороба назавжди,

                             Тільки б захотіти!

                          (Учні, маршируючи ідуть із сцени)

Ведуча. Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано в 1981році у США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою. У Франції, як тільки з’явилися перші повідомлення про таємничу хворобу, для її вивчення було сформовано групу дослідників під керівництвом ученого-вірусолога Люка Монтаньє.

Ведучий. Протягом 2-х років(починаючи з 1981) було з’ясовано загальну картину хвороби, виявлено її збудника – вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), розроблено методи, за допомогою яких знаходять вірус хвороби в організмі людини, встановлено механізм дії негативної дії  вірусу на організм.

Ведуча. Вперше ВІЛ було виділено та ідентифіковано у 1983 році французькими вченими на чолі з Л.Монтаньє. Водночас про факт відкриття вірусу, котрий спричиняє СНІД, повідомили американські вчені на чолі з Робертом Галло.

Ведучий. ВІЛ поступово вбиває спеціальні клітини-лімфоцити, які відповідають за захист людського організму від дії різноманітних мікробів і розвитку пухлин. Імунітет організму повільно, протягом багатьох місяців та років, знижується , і це призводить до виникнення різноманітних захворювань, передусім інфекційних, що уражають легені, органи травлення, шкіру, нервову систему тощо. Смерть настає саме від цих захворювань, а не від СНІДу. Тому ж звичайно, як приємно не хворіти…

Ведучий. Щоб зрозуміти , як Віл руйнує імунітет, пропонуємо вам  просту рольову гру «Секретна зброя ВІЛ».

                 Гра «Як ВІЛ руйнує імунітет»(додаток1)

( Звучить мелодія «Бандитский Петербург»)

Додаток 1

Один учень грає роль «людського організму». Троє – відповідно «грип», «пневмонію» і «ВІЛ». ВІЛ отримує папірці з написом «ВІЛ». Решта грають роль «клітин імунної системи».

1. Організм людини стає в центрі й каже:

  Організм. Кожен з нас має імунну систему, яка надійно захищає наш організм від багатьох інфекцій.

2. Клітини імунної системи утворюють коло навколо організму.

   Клітина 1. Коли імунітет сильний, він легко долає більшість інфекцій. Ось, наприклад, що відбувається під час атаки грипу.

3. «Грип» намагається прорватись крізь коло захисників та це йому не вдається.

    Клітина 2. Організм надійно захищений імунною системою. Якщо вірус грипу потрапляє в організм, імунна система легко долає його.

 Дві клітини виводять його за вуха. «Грип» тікає, оглядаючись.

4. Клітина 3. Теж саме відбувається із нападом «пневмонії», хоча і складніше її подолати.

   Нападає пневмонія, обкручує організм, але і її «клітини» виштовхують з організму, розімкнувши коло, але знову швидко його замкнувши.

5. Клітина 4. Але нещодавно з’явився вірус, який називається ВІЛ. Він має секретну зброю проти клітин імунної системи.

    «ВІЛ», не поспішаючи, підходить до однієї з клітин імунної системи і дає їй половину карток з написом «ВІЛ».

6. Клітина 5. (Яка взяла картки). Той, хто взяв половину карток, перетворюється на ВІЛ і починає роздавати свої картки (роздає картки іншим).

    Клітини пускають руки.

7. Клітина 6. Інші клітини, які отримують картки, також перетворюються на ВІЛ.

8. Клітина 7. Коли імунна система повністю зруйнована, починається – СНІД – кінцева стадія ВІЛ-інфекції.

      (Всі клітини падають, крім однієї).

9. Клітина 8. Організм оточують грип і пневмонія. На цій стадії людина стає уразливою для будь-яких інфекцій і злоякісних пухлин. ( Вона також падає).

10. Організм. Хвора на СНІД людина слабшає і через кілька місяців помирає. ( І падає на підлогу).

                   Учні всі разом піднімаються  і, поклонившись, ідуть із сцени.

 

Ведуча. Як ви побачили з цієї гри, СНІД рано чи пізно все одно перемагає людину, на відміну від інших хвороб, які піддаються лікуванню.

 

 

9 учасників вибігають на сцену під ритмічну музику і стають по 4 у дві шеренги, а один - попереду.

На кожну репліку міняються місцями             

  1. Ми – діти 21 століття
  2. Нам підкоряються високі технології
  3. Ми можемо повертати ріки назад
  4. Ми можемо жити зі штучними серцями
  5. Бороздити космічні простори та відвідувати інші планети
  6. Нам легко побачитись з людиною за 1000 км
  7. Не виходячи з дому ми можемо отримати будь-яку інформацію, підкоривши Інтернет
  8. Але не завжди нам підкоряється наше власне життя
  9. Чому? Чому так відбувається? І до чого може призвести?

              (Всі під ту саму музику забігають)

Звучить заставка каналу 1 + 1.Новини.

 Виходять 2 диктори (стіл, мікрофони).

Ід. - Доброго дня! Сьогодні ….,13:00

2д. - Ми починаємо екcтренний випуск новин. І розповімо вам про таке.

Ід. - Вся світова громадськість нашої планети стурбована.

2д. - На планеті Земля царюють хвороби: СНІД, наркоманія, алкоголізм, паління.

Ід. - За даними статистики на нашій планеті кожні 5 секунд помирає 1 людина від тютюнопаління.

2-д. - Від сигарети трапляється кожна друга пожежа.

(фрагмент відео)

2д. - Ми продовжуємо наші новини.

Ід. - У результаті вживання спиртних напоїв у кожного четвертого відбувається деградація особистості, залежність і розвиток хвороб печінки, раку, психологічних захворювань, кримінальна поведінка. Ось наслідки вживання алкоголю. Сьогодні в Україні кожен десятий алкоголік молодший 18 років!

(фрагмент відео)

2д. - Ми продовжуємо наші новини.

Ід. - В останні роки найбільш серйозною проблемою стає наркоманія. Вона поширюється дуже швидко. Наркотик б'є без промаху.

2д. - Середня тривалість життя наркомана - 21 рік.

Ід. - Кожен наркоман втягує за рік в цю прірву 15 людей.

2д. - Наркотик руйнує тебе, руйнує душу. Твоє майбутнє - обмеженість..

Ід. - Перспектива - розпад. Направленість руху - тільки вниз. Істинні почуття - не для тебе.

2д. – Є велика вірогідність захворіти СНІДом. Наркоманія соціально небезпечна.

(фрагмент відео)

1-й . Своє здоров'я кожен має.

Не кожен вміє берегти –

Той колеться, той випиває,

Той за цигаркою тремтить.

2-й. Коли ж хвороби розтривожать

І запізніле каяття,

Тоді, на жаль, не кожен може

Зцілить отруєне життя .

3- й. Пропагуємо ми всюди,

Щоби чули й знали люди.

Ми проти СНІДу й нікотину,

Алкоголізму й наркотизму.

4- й. Ми за те, щоб у всьому світі

Було багато радості і квітів.

5-й. Вдача в нас завжди така –

Все ми робим жартома .

Любим всі веселий сміх .

Здоровий сміх, що гріє всіх .

5 – й Та якщо вже не жартома,

Наркотики, пияцтво і куріння –

Це найболючіша біда,

Бо гине молодь в світі гине .

Всі : А найстрашніше – страждають діти !

Пісня «Шоу продовжується»

 

(стають у колони по троє, один попереду інших, кладуть руку на плече сусіда)

Твоє здоров’я лише в твоїх руках(припадання на праву ногу)

Життя здорове, усмішка на вустах (припадання на ліву ногу)

Повітря, сонце (два кроки вперед)

Небо, море, гори, синя далина

Люби природу (крок вліво і дивимось вліво)

Назустріч їй іди!

Найкраща сила (крок вправо, дивимось вправо)

Для тебе в ній одній

Поганим звичкам (два кроки підряд вперед)

Сили віднайди сказати просто «Ні» (відходять назад, на «Ні» - тупають ногою)

Приспів

 

Виходять ведучі під музику.

Він Уже сьогодні ви тримаєте в руках своє майбутнє. І лише ви несете за нього відповідальність.

Вона Уже від вас сьогоднішніх і від ваших сьогоднішніх рішень залежить, якими будете ви завтрашні і ви майбутні.

Він Із кожним роком з’являється більше прогресивної молоді, яка бере відповідальність за себе та своє життя, орієнтується на здоровий спосіб життя.

Вона Адже саме здоров’я є тим чарівним ключем, який відкриває нові можливості, який дозволяє прагнути й досягати, омріювати й здійснювати, реалізовувати і розвивати себе.

Він Ви прагнете насолоджуватись життям, крокувати в ногу із часом, не відставати від моди.

Вона Мода – це більше , ніж музика (під«Бара-бара» виходить учень у навушн.);

       Мода – це  більше, ніж зачіска (виходить панк);

       Мода – це більше, ніж сучасний прикид( порвані джинси)

(Ці троє стають по одну сторону сцени)

   Мода – це стиль (виходить красиво і модно одягнена дівчина)

   Мода – це спосіб життя (виходять двоє учнів: один із гантелями, другий – з пляшкою кефіру)

(Стають на протилежному боці сцени)

Ви – люди нового тисячоліття. Нові часи несуть нову моду.

Він. Хирляві зелено шкірі створіння, що випускають пари диму й пари перегару(виходять наперед троє негативних персонажів) - неактуальний  еталон для молоді нового часу, нового тисячоліття (наперед них виходять троє позитивних, закриваючи собою попередніх)

Негативні тікають

Вона. Сучасна мода одна – здоров’я!

Троє говорять по черзі: Модно! Стильно! Красиво! Класно!

Він. По-справжньому, сучасний еталон краси – людина, яка обирає

Всі: Здоровий спосіб життя

Соціальна реклама (ролик)

 

Під музику вибігають 8 учасників, тримаючи у руках плакати, повернуті зворотною стороною

Слова супроводжуються презентацією

1-й . Вчені довели конкретними науковими дослідженнями, що нормальна тривалість життя людини – 150 років. ( Учасник піднімає напис – « 150» )

2- й . Відомо, що біля 100- літньої межі люди здатні зберігати високу працездатність і гарне самопочуття. (напис 100)

3-й. Мікеланджело створював свої шедеври до 89 –ти років. ( Учасники розгортають напис «Мікеланджело-89» )

4-й. Тіціан – до 94 –х років. ( Напис « 94» )

5-й. Лев Толстой – до 82 –х років.(Напис – 82 )

6-й. Томас Едісон – до 84 –х років.( Напис – 84 )

7-й . Віктор Гюго – до 82 –х років. ( Напис - 82 )

8-й. Поль Брегг – до 95 років (Напис – 95)

9-й. Середня тривалість життя українців – 57 років. (Напис – 57 )

Всі : В чому причина? Що робити?

1-й. Ми звинувачуємо уряд, економіку, спадковість,

Лише, щоб зняти з себе відповідальність.

Забуваючи найважливіший фактор.

Всі : Здоровий спосіб життя !

На сцену забігає дівчинка .

Дівчинка : Як, ви такі великі і не знаєте, що робити?

Всі : Ні!

Дівчинка : Алфавіт ви знаєте?

Всі : А, Бе, Ве, Ге…

Дівчинка : А таблицю множення 

Всі : 2 х 2 = 4 …

Дівчинка : Ви не знаєте азбуки здоров'я ?

( Співає на мотив пісні «Червона Шапочка» ).

Якщо ти життя цінуєш ,

І хвилинки не марнуєш ,

Якщо хочеш буть красивим

І міцне здоров'я мать ,

То тобі знання потрібні ,

Дуже – дуже необхідні .

Треба азбуку здоров'я ,

Треба азбуку вивчать !

Дівчинка : Тож за роботу ! Починаємо урок ! З чого починається азбука здоров'я ? (Всі знизують плечима . Дівчинка відкриває скриньку )

У моїй чарівній скриньці

Незвичайні є гостинці . ( Всі заглядають )

1-й. Мило?

2-й. Щітка?

3-й. І рушник?

4-й. Знають всі давно про них!

5-й. Є це все й у мене!

6-й. І у мене!

Дівчинка : Правильно! Молодці!

Правило перше – особиста гігієна! (Слайд)

7-й. А, по – друге, що …. ?

Дівчинка : Це фізичні вправи зранку! (Слайд)

З ліжка швидко підіймайся

І зарядкою займайся !

( Всі виконують під музику вправи під пісню «Утренняя зарядка» )

Дівчинка : Третє слово харчування повноцінне, (Слайд)

Різноманітне, вітамінне.

Жири вживайте лиш рослинні.

Каші смачні і поживні.

Концентрати не купуйте,

Краще фруктами ласуйте!

Виходять учні в масках продуктів і розповідають про їх користь 

Яблуко. Ті люди, які з’їдають щодня по яблуку, мають менше шансів захворіти на хворобу Альцгеймера. Кверцетин що міститься в яблуках, здатний гальмувати ракові клітини. Він має протизапальну дію і зменшує шкідливість вільних радикалів. Яблуко містить також вітаміни та мікроелементи, що підвищують імунітет і поліпшують роботу серцево-судинної системи.

Риба. Японці та ескімоси, які регулярно вживають рибу, значно рідше страждають на серцево-судинні хвороби, ніж ті люди, які мають бідний рибний раціон. Три рибних обіди на тиждень зменшують ризик виникнення інфаркту на 50%.

Часник. При застудних захворюваннях часник не має себе рівних. Його вживання знижує ризик виникнення раку шлунку і кишечника, а також захищає від серцево-судинних захворювань. Він добре прочищає судини і перешкоджає їх закупорці.

Полуниця. Полуниця корисна високим вмістом заліза, вона підвищує імунітет.

Морква. Морква, яка містить бета-каротин, сприятливо впливає на зір та стан шкіри.

Перець. Гострий перчик чілі поліпшує обмін речовин, сприяє схудненню. Капсацин, що викликає гіркий смак перцю, сприяє виробленню шлункового соку і перешкоджає розмноженню шкідливих бактерій у шлунку і кишечнику.

Банан. Банани – найситніший і багатий на вуглеводи фрукт. Кількість магнію в бананах складає 1/6 добової потреби організму.

Чай. Зелений чай містить біологічно активну речовину катехин, яка перешкоджає розвитку атеросклерозу і сприяє ще схудненню людини.

Соя. Соя містить багато лецитину та вітамінів групи В, які посилюють здатність мислити і зміцнюють нервову систему. Вона багата на білки, що здатні замінити тваринні.

Молоко. Молоко не даремно належить до основних продуктів харчування. Воно багате на білки, жири і корисний цукор лактозу. Багате молоко на кальцій. Кальцій необхідний для нормального функціонування нервової системи і захищає від остеопорозу. (Танець овочів)

8- й Не хлібом єдиним живе людина . Поряд з її турботами про роботу , сім’ю , її хвилює і дозвілля – світ захоплення , якому вона присвячує свій вільний час. Та чи всі свій час вільний присвячують творчості , спорту , подорожам , відвідинам театрів , музеїв , галерей ? (Слайд про спорт)

Пісня про спорт (хлопці показують спортивні трюки: віджимання, набивання м’яча, скакалка, гирі, хода на руках….)

1-й.Скоро ми станемо дорослими. І у нас з’явиться багато інших проблем

2-й. Нам тільки залишається поміркувати, чи варто так робити?
3-й. Звичайно ж ні! Жити треба цікаво!

4-й.  А як це зробити?

5-й. Треба пам’ятати про всі фактори довголіття!

Проговорюють слова і показують пантомімою

1-й. Не забувай про фізичну працю (імітують копання лопатою)

2-й Займайся фізкультурою (імітують біг)

3-й Міцно спи (імітують сон, поклавши голову на долоні) 

4-й. Корисно харчуйся (гладять себе по животі і говорять: ням-ням-ням)

5-й Не перевтомлюйся (заперечувальний рух пальцем і говорять: ні-ні-ні)

1-й Закохуйся (імітація серця, що б’ється)

2-й Відмовся від шкідливих звичок (викидають недопалок сигарети)

3-й І просто – будь щасливим!

4-й А якщо жити цікаво, то чому б не жити!

 

5-й А от як варто робити – знає народна мудрість.

                                                    (Всі діти на сцені по черзі:)
- Не лікуй хвороби, лікуй своє життя.
- Із здоров’ям не жартують – у нього немає почуття гумору.
- Головне для нашого здоров'я: щоб серед його ворогів не опинились ми самі.
- Існують тисячі хвороб, але здоров'я тільки одне.
- Здоров'я – це скарб, який можна відібрати, та не можна привласнити.
- Заздрість здоров'я їсть.
- Весела думка – половина здоров'я.
- Немає щастя без здоров'я.

Всі разом, під музику « Будьте здоровы, живите богато» співають

Будьте здорові, не треба хворіти
Час витрачати не треба на ліки

Як про здоров'я ти думати будеш
Ніколи здоров'я ти не загубиш

Плавати треба і бігати вранці
Ще й не забути нарешті про танці

Дихати свіжим повітрям і спати
Так як годиться, а не дрімати

Краще співати і спортом займатись
І веселитися і працювати

Справжній товариш тобі допоможе
А не підбурить на те, що не гоже.

Хай всяка болячка тікає далеко
Хай діток здорових приносить лелека.

Тож будьте здорові, турбуйтесь про себе
Кругом ви потрібні міцні і веселі

Презентація на кожну фразу учнів під мелодію пісні « я люблю тебя жизнь» (8 слайдів)

Один з учнів каже: «Життя – це …», всі хором «здоров'я», учень продовжує «скористайся ним» і т.д.

  1.     Життя – це здоров’я, скористайся ним.
    2. Життя – це краса, милуйся нею.
    3. Життя – це мрія, здійсни її.
    4. Життя – це щастя, цінуй його .
    5. Життя – це скарб, бережи його
    6. Життя – це пісня, доспівай її .
    7. Життя – це диво, не загуби його !

Хором: З Д О Р О В Е Н Ь К І  Б У Л И !!!

1 – й . Бути здоровим чи ні – твій вибір .

2 – й . Здоровий спосіб життя – це наш вибір .

Всі : Українці повинні жити 150 років !

( Плакат – 150 . Звучить мелодія пісні) .

 

 

doc
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку