Урок "Види інформації за способом подання"

Про матеріал
Урок "Види інформації за способом подання: текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео" для учнів 3 класів.
Перегляд файлу

Види інформації  за способом подання: текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео

Урок з інформатики

Тема: Людина та інформація

Урок № 7

Тема: Види інформації за способом подання: текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео.

Урок у темі № 2

Мета: Навчити учнів розрізняти види інформації за способом подання.

Завдання: – ознайомити з видами інформації за способом подання;

  • сформувати знання про те, що одну і ту ж інформацію можна представити різними способами;
  • закріпити правила поведінки в кабінеті інформатики.
  • розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення;
  • виховувати інтерес до вивчення інформатики, повагу до думки інших.

Компетенції:

Інформаційна: Навчити розрізняє ключові поняття; брати участь в обговоренні теми.

Методи : Інтерактивна технологія.

Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво, образотворче мистецтво, математика.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Необхідне обладнання та матеріали: мультимедійна презентація до уроку, дошка, комп’ютери, телевізор, планшет.
Програмне забезпечення: LearningApps, Plickers.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Організація класу.

Учитель: Сьогодні до нас завітали гості, привітайтеся з ними, подаруйте їм свої усмішки та щирі вітання.

Учитель: Діти, роботи настала пора. Займіть свої робочі місця.

2Девіз уроку.

Учитель: На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати під девізом:

Часу марно не втрачай,

Інформатику вивчай!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Повторення раніше вивченого матеріалу

Учитель: На попередньому уроці ви дізналися яку роль інформація грає у житті людини. Давайте повторимо вивчений матеріал. Продовжить речення:

  1. Інформація – це… (Інформація – це відомості, знання про навколишній світ).
  2. Повідомлення – це … (Повідомлення – це звуки, жести, умовні сигнали тощо).
  1. Людина сприймає повідомлення за допомогою таких органів чуття… (Людина сприймає повідомлення за допомогою таких органів чуття: слух, зір, нюх, смак, дотик).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Дослідницька робота.

Учитель: Сьогодні ми з вами проведемо урок, тема якого зашифрована в ребусах. Для того щоб її дізнатися, потрібно розгадати ці ребуси. (Види, інформація, спосіб, подання).

Учитель: Отже, діти, яка тема уроку?

Д.: Види інформації за способом подання.

Учитель: Молодці, ви добре впоралися із завданням!

Учитель: Вже другий урок, як ми вивчаємо тему «Людина та інформація».

Ми вже встигли багато чого вивчити: що таке інформація та повідомлення, які є органи чуття та, як людина за допомогою них сприймає інформацію.

Сьогодні, мета нашого уроку, дізнатися які існують види інформації за способом подання.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя (супроводжується презентацією)

Учитель: Первісна людина подавала повідомлення за допомогою зарубок на деревах і наскельних малюнків. Так вона повідомляла, де знаходяться місця для вдалого полювання і рибальства, які з них небезпечні, як дістатися до потрібного місця. Такий спосіб подання повідомлень називається графічним. Подання повідомлень малюнками збереглися і в наш час. Наприклад, дорожні знаки:

Із часом у давніх людей виникла мова, за допомогою якої було значно зручніше подавати повідомлення, а згодом і писемність. Текстові повідомлення могли зберігатися протягом тривалого часу, передаватися з покоління в покоління. Спочатку їх наносили на каміння і глиняні дощечки, згодом — на бересту і папіруси, а ще пізніше — на папір. Так з'явилися книги. Текстовий спосіб подання повідомлень широко використовується і в наші дні.

У стародавні часи до виникнення мови люди передавали повідомлення одне одному за допомогою міміки та жестів. Цей спосіб подання повідомлень зберігся і до наших днів. Міліціонер-регулювальник на перехресті спеціальними жестами подає повідомлення пішоходам і водіям.

Одним з найпоширеніших у давнину і в наш час є звуковий спосіб. Дзвінок у школі повідомляє про початок або закінчення уроку. Вчитель на уроці, мама, яка читає дитині казку, однокласник, що розповідає, як він провів літо, — всі вони подають повідомлення звуковим способом.

 

Дуже часто ми передаємо повідомлення про температуру повітря, зріст або вагу. І такий спосіб подання повідомлень називається – числовий.

 

Повідомлення часто подаються комбінованим способом. Диктор на телебаченні не тільки голосом повідомляє новину, а й демонструє відповідний відео-сюжет. Учитель на уроці не лише пояснює новий матеріал, а й демонструє малюнки, карти, плакати тощо. Друзі не тільки розповідають про захопливу подорож, а й показують фотографії або відеозаписи.

Ту саму інформацію можна отримати або передати за допомогою різних повідомлень. Наприклад, ми можемо привітатись із друзями, сказавши «Привіт!», використовуючи звуковий спосіб подання повідомлень, а можемо помахати рукою, використовуючи спосіб умовні жести та сигнали.

V. Фізкультхвилинка.

Учитель: Діти, ви вже трошечки втомилися, давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та спробуємо повторити всі  дії які буде нам демонструвати герой на екрані.

VI. Формування вмінь та навичок

1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі

Учитель: А зараз давайте повторимо правила безпечної роботи за комп’ютером.

2. Робота за комп’ютером

Учитель: Діти, пропоную вам виконати інтерактивну вправу на комп’ютері. Відкрийте браузер. Завдання: Вказати, до якого способу подання повідомлень належать зображені приклади та з’єднати назву з малюнком.

Учитель: Молодці! Всі впоралися із завданням. А тепер відкрийте на робочому столі ярлик «Інформатика» та виконайте завдання «Способи подання повідомлень».

4. Фронтальне опитування

Учитель: Діти, пропоную вам, виконати наступне завдання «Plickers». Відповісти на запитання, використовуючи для відповіді QR-код. Нагадую, правильна відповідь до віконечка.

VII. Фізкультхвилинка

1. Гімнастика для очей

Учитель: Діти, ви дуже добре попрацювали, тепер потрібно зробити гімнастику для оченят. Дивимось на телевізор і повторюємо усі рухи листочків.

Учитель: Діти, а чи знаєте ви, що інформатика це логічна наука. Тому давайте виконаємо наступне завдання. Завдання: установити закономірність. Вписати числа, яких не вистачає.

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ Підсумок уроку.

1. Виокремлення «нового знання»

Учитель: А тепер давайте повторимо що нового ви дізналися на уроці:

  • Назвіть види інформації за способом подання. (Текстовий, графічний, числовий, звуковий, відео, комбінований).
  • Якими способами подання ти отримав інформацію на уроці? Та яку саме? (Текстовим, графічним, комбінованим).
  • Який спосіб подання інформації найпоширеніший? (Звуковий).

Учитель: Чи знаєш ти, що тварини теж передають одна одній повідомлення, наприклад, за допомогою звуків? Ці сигнали несуть інформацію про пошук їжі, про небезпеку тощо. Так, дельфіни можуть видавати кілька тисяч різних звуків.

2. Рефлексія

Учитель: Діти, у мене є ось така скарбничка. Давайте зараз кожен із вас покладе у неї своє бажання. А саме, чого б ви хотіли навчитися на наступних уроках.

З яким настроєм ви підете з сьогоднішнього уроку. У кожного з вас є два смайлика (зелений та червоний). Візьміть той, який  відповідає вашому настрою. Покажіть другу.

Дякую всім учням …

 

 

Використана література:

  • Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 2–4 класи»
  • Підручник: Сходинки до інформатики: підр.для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ О. В. Коршунова. – К.: Генеза, 2014. – 176 с.: іл.
docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
7135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку