Урок "Види одягу та головних уборів"

Про матеріал

Розробка уроку для 5 класу спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з інтелектуальним порушенням з предмету: соціально - побутове орієнтування.

Перегляд файлу

Тема: Види одягу і головних уборів.

Мета:

Навчальна:  ознайомити  учнів з видами одягу, головних уборів та їх призначенням. Вчити розрізняти одяг та головні убори.

Удосконалювати знання учнів про важливість одягу в житті людини та його правильний добір для забезпечення здоров’я.

Корекційно-розвивальна: Коригувати пам'ять, зв’язне мовлення, зорову увагу. Сприяти корекції зору та моторики рухів.  Розвивати знання учнів про осінь та осінні  явища.

Виховна: виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: формування  нових   знань, вмінь, навичок

Словник:  предмети одягу, головні убори,  побут, виробництво, демісезонний.

Обладнання: ілюстрація осені, листочки  із запитаннями, матеріал до вправи «Дешифрувальник», тема уроку, плакат «Види одягу та головних уборів», ілюстрації  видів  одягу та головних уборів, лото «Одяг та головні убори», матеріал для індив.роботи, картки , ТЗН, відео, словник.

 

Хід проведення

І. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок,

От і ми часу не гаймо –

Працювати починаймо.

Нервово-психічна підготовка

Загадка про осінь

Коли вона загляне в сад,

наллється соком виноград.

А пізні яблука «Ранет»

солодкі стануть,  наче мед.

Як помандрує по гаях

з чарівним пензликом в руках,

все розфарбує на путі.

Дерева стануть золоті.

І ми її уклінно просим:

 «Заходь у гості,……щедра осінь! 

  • Про яку пору року йдеться у вірші?
  • Які осінні місяці ви знаєте?
  • Який зараз місяць?
  • Що відбувається з природою?
  • Що роблять люди восени?
  1. Повторення вивченого (вчитель попередньо розкидає у класі листочки, на яких запитання на закріплення попередньої теми)

- Побувала золота осінь і у нашому класі, розгубила листочки. Давайте повернемо осені листочки. Але вони незвичайні. Кожен листочок має запитання. Коли дамо відповідь на запитання , то повернемо листочки осені.

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку
  • Вправа «Дешифрувальник» (Кожному на парту роздається аркуш паперу із українським алфавітом. Кожна буква алфавіту має свій порядковий номер. Вчитель вивішує шифровий  ключ, учні  розшифровують слово «Одяг»)

 - То яка зараз пора року?

  • З чого це видно?
  • Що потрібно робити, щоб не захворіти?
  • Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про одяг та головні убори, прочитайте тему нашого уроку на дошці.
  1. Пояснення  нового матеріалу

Ми не уявляємо свого життя без одягу. З часом одяг змінюється. Що ж таке одяг?

Одяг — це вироби, які одягає людина. Одяг захищає тіло людини від холоду, вологи, пилу, сонця, забезпечує найкращі умови для здоров’я та виконання різної робо­ти. Він також має бути зручним і для відпочинку (для про­гулянок на природі, в туристичних походах тощо).

Різновидом одягу є головні убори, тобто це одяг, який ми одягаємо на голову.

Одяг поділяється на такі види (таблиця)

За призначенням( для чого нам він) одяг поділяють на побутовий та виробничий та формений.

Побутовий одяг призначений для носіння щодня.  До побутового одягу відносяться: одяг для кожного дня, домашній одяг,робочий одяг, спортивний одяг. До такого одягу відносяться: куртки, кофти, штани, нижня білизна та ін..

  • Виробничий одяг призначений для носіння у вироб­ничих умовах. Такий одяг має оберігати тіло людини не лише від бруду, а й від ударів, подряпин.

Формений одяг — це одяг для військових, міліції, учнів шкіл і училищ.

За сезоном

Кожний вид одягу носять залежно від сезону(пори року) (літній, зимовий, демісезонний - осінньо-весняний).

За статтю: чоловічий, жіночий, дитячий.

За віком: дорослий і дитячий.

          Всякий одяг має бути зручним, красивим та міцним.

 

Фізкультхвилинка

Восени надворі буває різна погода. Давайте зараз покажемо, якою буває осінь.

Так тихий вітер хитає дерева,

Так поспішаємо ми на перерву.

  Так жовте листя вселяє дорогу,

Кличе холодні дощі на підмогу.

 

  1. Практична робота:   
    • Лото «Одяг та головні убори»(вчитель кожній дитині роздає картинку лото, на якій зображений предмет одягу або головного убору. Коли називає «Одяг» - встають діти із відповідними картинками, коли «Головні убори» - аналогічно. Вчитель пропонує назвати предмет, який зображено)
    • Робота з картками (в парах)(на парту роздається картка, де зображені діти, які граються влітку та восени. Діти аналізують види одягу на картці)
    • Перегляд відео сюжету.
  • Пропонує вам переглянути відео сюжет, при цьому зверніть увагу на те, яка пора року зображена та у що одягнені діти.

Корекція зору та дрібної моторики

Восени  зриває вітер листочки із дерев і вони падають. Спробуємо простежити за ними, але  тільки очима: листочки злітають із дерев, падають додолу. Вітер повіє і вони полетять вправо, вліво і знову ляжуть на землю.

Далі вчитель пропонує покласти руки на парти і відтворити рухами рук такі віршові рядки – корекція моторики рук.

Тихо листячко летить,

Під ногами шелестить.

Дрібно дощик накрапає,

Діток  гулять не пускає.

  1. Робота в  підручником (ст.27 ) (Діти читають, що таке одяг та виписують із карток, що таке одяг та головні убори. Текс для запису кожному дається індивідуально)
  2. Індивідуальна робота проводиться з учнями, які не пишуть і не читають (розфарбовування одягу)

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Підсумок, закріплення знань

 - Поступово наш урок закінчується.

  • Чи сподобався він вам? Чим?
  • Що вивчали?
  • Для чого людині одяг?
  • Чим відрізняються головні убори від усього одягу?
  • Які види одягу та головних уборів  ви запам’ятали?
  • Чи потрібно одягатися восени? Чому?
  1. Диференційована оцінка
  2. Зняття напруги( перегляд відео  на осінню  тематику)
doc
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
2624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку