Розробка уроку для 5 класу спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з інтелектуальним порушенням з предмету: соціально - побутове орієнтування.
Тема: Види одягу і головних уборів.
Мета:
Навчальна: ознайомити учнів з видами одягу, головних уборів та їх призначенням. Вчити розрізняти одяг та головні убори.
Удосконалювати знання учнів про важливість одягу в житті людини та його правильний добір для забезпечення здоров’я.
Корекційно-розвивальна: Коригувати пам'ять, зв’язне мовлення, зорову увагу. Сприяти корекції зору та моторики рухів. Розвивати знання учнів про осінь та осінні явища.
Виховна: виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку: формування нових знань, вмінь, навичок
Словник: предмети одягу, головні убори, побут, виробництво, демісезонний.
Обладнання: ілюстрація осені, листочки із запитаннями, матеріал до вправи «Дешифрувальник», тема уроку, плакат «Види одягу та головних уборів», ілюстрації видів одягу та головних уборів, лото «Одяг та головні убори», матеріал для індив.роботи, картки , ТЗН, відео, словник.
Хід проведення
І. Організація класу
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок,
От і ми часу не гаймо –
Працювати починаймо.
Нервово-психічна підготовка
Загадка про осінь
Коли вона загляне в сад,
наллється соком виноград.
А пізні яблука «Ранет»
солодкі стануть, наче мед.
Як помандрує по гаях
з чарівним пензликом в руках,
все розфарбує на путі.
Дерева стануть золоті.
І ми її уклінно просим:
«Заходь у гості,……щедра осінь!
- Побувала золота осінь і у нашому класі, розгубила листочки. Давайте повернемо осені листочки. Але вони незвичайні. Кожен листочок має запитання. Коли дамо відповідь на запитання , то повернемо листочки осені.
ІІ. Основна частина
- То яка зараз пора року?
Ми не уявляємо свого життя без одягу. З часом одяг змінюється. Що ж таке одяг?
Одяг — це вироби, які одягає людина. Одяг захищає тіло людини від холоду, вологи, пилу, сонця, забезпечує найкращі умови для здоров’я та виконання різної роботи. Він також має бути зручним і для відпочинку (для прогулянок на природі, в туристичних походах тощо).
Різновидом одягу є головні убори, тобто це одяг, який ми одягаємо на голову.
Одяг поділяється на такі види (таблиця)
За призначенням( для чого нам він) одяг поділяють на побутовий та виробничий та формений.
• Побутовий одяг призначений для носіння щодня. До побутового одягу відносяться: одяг для кожного дня, домашній одяг,робочий одяг, спортивний одяг. До такого одягу відносяться: куртки, кофти, штани, нижня білизна та ін..
Формений одяг — це одяг для військових, міліції, учнів шкіл і училищ.
За сезоном
Кожний вид одягу носять залежно від сезону(пори року) (літній, зимовий, демісезонний - осінньо-весняний).
За статтю: чоловічий, жіночий, дитячий.
За віком: дорослий і дитячий.
Всякий одяг має бути зручним, красивим та міцним.
Фізкультхвилинка
Восени надворі буває різна погода. Давайте зараз покажемо, якою буває осінь.
Так тихий вітер хитає дерева,
Так поспішаємо ми на перерву.
Так жовте листя вселяє дорогу,
Кличе холодні дощі на підмогу.
Корекція зору та дрібної моторики
Восени зриває вітер листочки із дерев і вони падають. Спробуємо простежити за ними, але тільки очима: листочки злітають із дерев, падають додолу. Вітер повіє і вони полетять вправо, вліво і знову ляжуть на землю.
Далі вчитель пропонує покласти руки на парти і відтворити рухами рук такі віршові рядки – корекція моторики рук.
Тихо листячко летить,
Під ногами шелестить.
Дрібно дощик накрапає,
Діток гулять не пускає.
ІІІ. Заключна частина
- Поступово наш урок закінчується.