Розроблений урок для учнів 5 класу. Проект " Гольниця".
Тема: Виготовлення гольниці. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Виготовлення шаблонів. Розкроювання, пошиття та оздоблення виробу.
МЕТА:
Формувати предметні компетентності:
Тема: Виготовлення гольниці. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Виготовлення шаблонів. Розкроювання, пошиття та оздоблення виробу.
МЕТА:
Формувати предметні компетентності:
Розвивати ключові компетентності:
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Учні повинні знати етапи проектування гольниці; конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу; розрізняти і знати назви інструментів для обробки конструкційних матеріалів. Розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки.
Наочність: демонстрація моделі-аналога.
Обладнання: нитки, ножиці, голки, тканина (фетр), картон.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина (підготовка робочого місця).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(формування позитивного ставлення до навчальної діяльності на уроці)
Для того щоб учень зміг якісно виконати проект, йому потрібно знати, чи знадобиться цей виріб йому у житті, володіти певними знаннями про властивості матеріалів та відповідне використання інструментів.
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
Ми дійшли висновку, що гольниця – це потрібна річ. А щоб її виготовити ,нам потрібно з’ясувати, які матеріали та інструменти слід використовувати.
Запишемо у зошит тему сьогоднішнього уроку.
V. Сприйняття та вивчення нового матеріалу.
План
Для того щоб виготовити будь яку річ, нам необхідно відповісти на два питання.
Гольниця – це футляр чи подушечка для голок та булавок, що використовується у швейних справах, яка виключає можливість втрати їх під час роботи.
Людину оточують багато речей : машини, одяг, посуд, книги та багато іншої продукції, для виготовлення яких потрібні різні матеріали. Наприклад, щоб виготовити меблі, необхідна деревина, ручки для письма – пластмаса, ножиці – метал, книжки – папір та картон, сукні – тканина тощо.
Деякі вироби виготовляють з одного матеріалу, а для виготовлення інших застосовують кілька видів матеріалів.
Матеріали, які застосовують у виробництві для виготовлення різного роду виробів називають конструкційними.
Вони дуже різняться за зовнішнім виглядом і властивостями. Проектуючи вироби для виготовлення, треба вміти розрізняти, знати їх основні властивості, вміти добирати матеріал для виготовлення певного виробу. Конструкційних матеріалів дуже багато.
Наш виріб ми будемо виготовляти із такого матеріалу, як фетр.
Фетр – це матеріал із зваляної шерсті. З'явився майже 400 років тому. Тканина фетр вже тоді відрізнялася легкістю, довговічністю і більш привабливим зовнішнім виглядом. Сьогодні завдяки сучасним технологіям в промисловому виробництві є можливість змішувати чисту шерсть з синтетичними волокнами, що робить матеріал більш пластичним, м'яким, гладким та більш дешевим.
VІ. Формування практичних умінь та навичок
Під час виконання роботи, надавати допомогу учням, контролювати виконання, виявляти помилки та вказувати на шляхи їх усунення.
VIІ. Практична робота «Виготовлення гольниці»
Послідовність виконання роботи
Перед виконанням практичної роботи вчитель нагадує учням правила безпечної праці та виробничої санітарії під час виконання роботи.
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт
|
Вирізаємо з цупкого картону два кола d=10см та d=14см
|
|
Прикладаємо більший шаблон кола до фетру, обводимо та вирізаємо. В середину поміщаємо менше коло та по периметру зметуємо (шов «голка уперед») |
|
Стягуємо ниткою. |
|
Менше за розміром коло прикладаємо до фетру та вирізаємо ще один круг тканини і теж стягуємо на нитку. Через отвір, що залишився, набиваємо синтепоном.
|
|
Вийшло дві деталі майбутнього капелюшка – тулія і поля. Вони з’єднуються між собою потайним швом. |
|
Використовуючи свою фантазію та розмаїття матеріалів, у вас є можливість прикрасити гольницю за власним бажанням |
VІІ. Закріплення нових умінь та навичок
VІІI. Фізкультхвилинка
IХ. Оцінювання виробів
- простота у виготовлені;
- зручність у використані;
- відповідальність матеріалу;
- практичність;
- функціональність;
- естетичний та оригінальний вигляд.
Х .Підсумок уроку
Поселіть голки разом з нитками. І слідкуйте, щоб вони ніколи не розлучалися.
ХІ. Прибирання робочих місць
ХІІ. Домашнє завдання
Підготувати необхідні матеріали та інструменти для наступного творчого проекту.