Урок .Тема "Виготовлення гольниці"

Про матеріал

Розроблений урок для учнів 5 класу. Проект " Гольниця".

Тема: Виготовлення гольниці. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці. Виготовлення шаблонів. Розкроювання, пошиття та оздоблення виробу.

МЕТА:

Формувати предметні компетентності:

  • знайомство з конструкційними матеріалами та їх властивостями; навчитися правильно обирати матеріал та інструменти для виготовлення гольниці;
  • Розвивати ключові компетентності: здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами (уміння оперувати базовою технічною термінологією); інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння вести діалог, розповідь про алгоритм створення гольниці); соціальна та громадянська компетентності (уміння організовувати свою діяльність); навчання впродовж життя (уміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності, розвивати увагу, логічне мислення, уяву).
Перегляд файлу

Тема:  Виготовлення гольниці. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення гольниці.  Виготовлення шаблонів. Розкроювання, пошиття та оздоблення виробу.

МЕТА:

Формувати предметні компетентності:

  • знайомство з конструкційними матеріалами та їх властивостями; навчитися правильно обирати матеріал та інструменти для виготовлення гольниці;

Розвивати ключові компетентності:

  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами (уміння оперувати базовою технічною термінологією);
  • інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння вести діалог, розповідь про алгоритм створення гольниці);
  • соціальна та громадянська компетентності (уміння організовувати свою діяльність);
  • навчання впродовж життя (уміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності, розвивати  увагу, логічне мислення, уяву).

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Учні повинні знати етапи проектування гольниці; конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу; розрізняти і знати назви інструментів для обробки конструкційних матеріалів. Розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки.

 

Наочність: демонстрація моделі-аналога.

 

Обладнання: нитки, ножиці, голки, тканина (фетр), картон.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційна частина (підготовка робочого місця).   

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Що означає термін «проект»?(Кинутий вперед задум, ціль, яку планується досягнути.)
  • З яких етапів складається проектна діяльність? (Проектно –технологічна  діяльність складається з  чотирьох етапів: організаційно – підготовчий, конструкторський, технологічний, заключний.)
  • Які основні вимоги ставляться до проектованого виробу? (Виріб повинен бути зручним у користуванні, естетично – оздоблений, відповідати розмірам, бути  чистим,  якісним, охайним.)
  • Які конструкційні матеріли ви знаєте?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(формування позитивного ставлення до навчальної діяльності на уроці)

Для того щоб учень зміг якісно виконати проект, йому потрібно знати, чи знадобиться цей виріб йому у житті, володіти певними знаннями про властивості матеріалів та відповідне використання інструментів.

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

Ми дійшли  висновку, що гольниця – це потрібна річ. А щоб її виготовити ,нам потрібно з’ясувати, які матеріали та інструменти слід використовувати.

Запишемо у зошит тему сьогоднішнього уроку.

 

V. Сприйняття та  вивчення нового матеріалу.

 

План

  1. Конструкційні матеріали.
  2. Інструменти необхідні для виготовлення гольниці.

 

Для того щоб виготовити будь яку річ, нам необхідно відповісти на два питання.

  1. Що таке гольниця?
  2. З чого робити гольницю?
  3. Чим робити гольницю?

 

Гольниця – це футляр чи подушечка для голок та булавок, що використовується у швейних справах, яка виключає можливість втрати їх під час роботи.

 

Людину оточують багато речей : машини, одяг, посуд, книги та багато іншої продукції, для виготовлення яких потрібні різні матеріали. Наприклад, щоб виготовити меблі, необхідна  деревина,  ручки для письма –  пластмаса, ножиці – метал, книжки – папір та картон, сукні – тканина тощо.

Деякі вироби виготовляють з одного матеріалу, а для виготовлення інших застосовують кілька видів матеріалів.

Матеріали, які  застосовують у виробництві для виготовлення різного роду виробів називають   конструкційними.

Вони дуже різняться за зовнішнім виглядом і властивостями. Проектуючи  вироби для виготовлення, треба вміти розрізняти, знати їх основні властивості, вміти добирати матеріал для виготовлення певного виробу. Конструкційних матеріалів дуже багато.

Наш виріб ми будемо виготовляти із такого матеріалу, як фетр.

Фетр – це матеріал із зваляної шерсті. З'явився  майже 400 років тому. Тканина фетр вже тоді відрізнялася легкістю, довговічністю і більш привабливим зовнішнім виглядом. Сьогодні завдяки сучасним технологіям в промисловому виробництві є можливість змішувати чисту шерсть з синтетичними волокнами, що робить матеріал більш пластичним, м'яким, гладким та більш дешевим.

 

VІ. Формування практичних умінь та навичок

 

Під час виконання роботи, надавати допомогу учням, контролювати виконання, виявляти помилки та вказувати на шляхи їх усунення.

 

VIІ. Практична робота «Виготовлення гольниці»

 

Послідовність виконання роботи

 

Перед виконанням практичної роботи вчитель нагадує учням правила безпечної праці та виробничої санітарії під час виконання роботи.

 

Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт

 

  1. Шити треба сидячи на стільці зі спинкою. Сидіти потрібно прямо, не сутулячись.
  2. Освітлення має бути хорошим, бажано природним. Під час вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, лівою рукою — справа. Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5–10 хв. Під час відпочинку очі перевести на спокійне забарвлення. Корисно також використати цей час на виконання гімнастики для м’язів очей.
  3. Перед виконанням ручних швейних робіт треба ретельно вимити руки, щоб не забруднити тканину.
  4. Інструменти і пристосування зберігати у спеціальній шкатулці чи ящичку. Під час виконання ручних робіт шкатулку з інструментами та пристосуваннями класти на стіл праворуч від тканини.
  5. Голкою працювати обережно. Не підносити голку близько до обличчя.
  6. Після роботи голку й шпильки зберігати тільки в гольнику або покласти у спеціальну коробку. Не залишати голку без нитки. Забороняється зберігати голку, вколовши її в одяг.
  7. Ножиці на робочий стіл класти із зімкненими лезами, направленими від себе.
  8. На робочому місці слід дотримуватися чистоти й порядку.

 

 

 

images (4).jpg

 

 

Вирізаємо з цупкого картону  два кола d=10см  та d=14см

 

images (2).jpg

 

Прикладаємо більший шаблон кола до фетру, обводимо та вирізаємо.  В середину поміщаємо менше коло та по периметру зметуємо (шов «голка уперед»)
 

images.jpg

 

Стягуємо ниткою.

images (1).jpg

Менше за розміром коло прикладаємо до фетру та вирізаємо ще один круг тканини і теж стягуємо на нитку. Через отвір, що залишився, набиваємо синтепоном.

 

images (3).jpg

 

Вийшло дві деталі майбутнього капелюшка – тулія і поля. Вони з’єднуються між собою потайним швом.

images (5).jpg

Використовуючи свою фантазію та розмаїття матеріалів, у вас є можливість прикрасити гольницю за власним бажанням

 

VІІ. Закріплення нових умінь та навичок

VІІI. Фізкультхвилинка

IХ. Оцінювання виробів

- простота у виготовлені;

- зручність у використані;

- відповідальність матеріалу;

- практичність;

- функціональність;

- естетичний та оригінальний вигляд.

 

Х .Підсумок уроку

Поселіть голки разом з нитками. І слідкуйте, щоб вони ніколи не розлучалися.

 

ХІ. Прибирання робочих місць

ХІІ. Домашнє завдання

Підготувати необхідні матеріали та інструменти для наступного творчого проекту.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Морковіна Наталія Василівна
    ВАУ!!! СУПЕР!!! ВЕЛИКЕ СПАСИБІ!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сапронова Олена Валеріївна
    Дякую. Корисна інформація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Щербак Яна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
32944
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку