Тема. Види живопису. Імітація мозаїки методом штампування.
Мета: розширити знання про види живопису; навчити розрізняти види монументального живопису, техніки виконання мозаїки; розвивати відчуття і власне бачення художнього твору, уміння створювати образи, з огляду на призначення і техніку виконання; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Обладнання: матеріали: фарби (гуаш,акварель) пензлі,альбом, зоровий ряд: монументальний живопис (фрески, вітражі, мозаїка); зразки робіт, які імітують техніку мозаїки.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
I. Організація класу. Створення позитивного нстрою
1сл. Доброго дня. Мої хороші надіюсь ви всі вдома, в теплі, добрі, з надією на кращі часи (а вони обов,язково скоро настануть. Якщо вам комфортно, отже ви хочете щось творити.
2 слайд. Як ваш настрій? Пропоную подивитись на термометр настрою, і намалювати смайлик саме тим кольором, яким є ваш настрій.
( малюють)
II. Мотивація навчальної діяльності
1. – Пригадаємо. То що таке мистецтво? ( все найкраще що створила людина.)
3 сл. Про який вид мистецтва ми з вами говорили на попередньому уроці - живопис
- А з яким видом живопису ми знайомились - монументальний живопис?
4сл. А з якою технікою? – вітраж
Що таке вітраж ?
5сл. -Як називається один із різновидів вітражного мистецтва? - фьюзинг (англ. fusing от fuse — спікання, плавлення). Виготовляється методом спікання скла у печі при температурі близько 800°С.. При цьому, скло різних кольорів вплавлюється одне в одне, як результат - утворюється суцільний виріб. На відміну від класичного вітражу (типу Тіффані) - не потребує використання металевих з'єднань.
Новий вид урбаністичного живопису – мурал.
6сл. мурал в гостомелі (жовтні, Сергій Редьога) – мрія (мрія українців про перемогу обов,язково здійсниться)
7сл. Мурал на Оболоні.
Художник-мураліст Саша Корбан під час визволення Київщини від російських окупантів створив новий зворушливий мурал на столичній Оболоні.
Фото муралу художник опублікував на своїій сторінці у Facebook.
"Завдяки неймовірним зусиллям наших воїнів ЗСУ, тероборони, волонтерів і всіх українців, які об’єдналися, ми стримуємо ворога, щоб він не зміг розірвати нашу рідну країну... Цей мурал я створив декілька днів тому в Києві, а в цей час неподалік відбувалися бої за звільнення Бучі та Ірпеня. Все буде Україна!", – написав Корбан.
8сл. У селі Мощун Київської області, на стіні зруйнованого будинку культури створили мурал-оберіг. (бучанський район)
Село було зруйноване російськими загарбниками та значна більшість мешканців немає куди повертатися.
- Де зустрічається монументальне мистецтво?
Монументальний живопис зустрічається всюди: на стінах будинків, станціях метрополітену, в інтер’єрах громадських споруд, театральних фойє, спортивних комплексах. Над створенням цих шедеврів працюють художники-монументалісти.
А уявіть, що ви — художники-монументалісти.
- Які будинки ви хотіли б прикрасити?
Бажаю вам гарно попрацювати.
А прикрашати, тобто вчитись прикрашати ми будемо користуючись новою технікою, яка називається…..
Я вам розкажу і покажу невеличкий сюжет, а подивіться і скажіть яку техніку ми будемо відтворювати.
Цього року У Лондоні на фестивалі показали анімовані українські мозаїки (фото)
На фестивалі показали 56 монументальних мозаїк 1960-70-х років, більше чверті яких з початку повномасштабної війни були пошкоджені або зруйновані. На Міжнародному фестивалі Greenwich+Docklands у Лондоні показали анімовані українські мозаїки. Проєкція представлена у рамках сезону культури Велика Британія/Україна.
Фестиваль щорічно збирає понад 80 тисяч відвідувачів просто неба для перегляду театральних, хореографічних, музичних, циркових виступів та художніх інсталяцій. Цього року Україна була представлена на мистецькому заході анімованою проєкцією мозаїк Discover Ukraine: Bits Destroyed. Discover Ukraine: Bits Destroyed — аудіовізуальна робота, створена у 2019 році та переосмислена з огляду на сьогодення. У проєкті використали зображення 56 монументальних мозаїк 1960-70-х років, більше чверті яких з початку повномасштабного російського вторгнення в Україну були пошкоджені або зруйновані.
IІІ. Оголошення теми уроку Тема уроку.
- Так, це мозаїка.
На сьогоднішньому уроці ми створимо імітацію мозаїки.
Які ваші очікування?
Що ж таке мозаїка? ….
Мозаїка ж робиться зі шматочків кольорового каменю або особливого непрозорого скла — смальти. Давні римляни виконували в цій техніці скриньки, стільниці. У середні віки основне призначення таких мозаїк зводилося до прикрашання храмів. Мозаїку складають зі шматків мармуру, з майоліки (шматки кераміки, один бік якої вкритий кольоровою глазур’ю). Такі мозаїки прикрашають архітектурні пам’ятники у містах Середньої Азії: Бухарі, Самарканді, Ташкенті та ін.
ІV. Практична робота
1. Величність змісту монументально живопису, значні розміри його творів, зв’язок з архітектурою потребує великих колірних плям, строгої простоти, ясності контурів і узагальненості пластичної форми. Усе це необхідно враховувати у підготовчому малюнку для виконання імітації мозаїки.
Сьогодні ви працюватимеме у незвичайній техніці-створюватимеме імітацію мозаїчногопанно.
Працювати будемо у техніці відбика (штампування).
2. Перегляд слайдів – зоровий ряд.
Етапи виконання роботи (технологічна картка)
1) Розгляньте підготовчий шаблон
2) Визначте колірну гаму
3) Підберіть розмір штампу відповідно до колірного рішення усієї композиції
4) Умочуючи штампи в розведену фарбу, створіть панно відповідно до малюнка, залишаючи між відбитками невеликі проміжки.
V. «Крісло автора» ( демонстрація виконаних робіт учнями).
VI. Завершення уроку
1. Гра «Бліц--турнір»
Для того, щоб пригадати, що ми знаємо про живопис ми проведемо опитування.
На кожне запропоноване моє твердження ви повинні відповідати коротко «так», «ні».
• Живопис –це вид образотворчого мистецтва?
• Живописні твори виконані із пластиліну?
• Виражальним засобом живопису є колір?
• Мозаїка- це техніка монументального живопису?
• Розписи на вікнах називаться мозаїка?
• Мозаїку приклеюють до стіни жувальною гумкою?
• Акварельні фарби є живописним матеріалом?
• Мозаїку виконують з солоного тіста?
2. Рефлексія.
-Ваші очікування від уроку здійснились?
Дякую за урок.