Урок «Віднімання, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його»

Про матеріал
Нова ураїнська школа та Державний стандарт базової середньої освіти зпередбачають компетентнісний та інтегрований підхід до освітнього процесу. Даний урок висвітлює роль математики в розвитку екологічної компетентності, яка полягає в тому, що методом доцільно дібраних завдань учні усвідомлюють значення птахів у природі та в житті людини, необхідність їх охорони. Інтеграція є засобом мотивації навчання дітей з особливими освітніми потребами, а також допомагає активізувати їх навчально-пізнавальну діяльність, сприяє зняттю перенапруги і стомлюваності, що дуже важливо для учнів з порушенням інтелектуального розвитку. Урок має практичну спрямованість і зв'язок з іншими навчальними предметами, життям, вчить використовувати математичні знання в нестандартних ситуаціях.
Перегляд файлу

                                                                            

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ ТА ГЕОГРАФІЇ У 6 КЛАСІ

Тема уроку: «Віднімання,  коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його»

Мета уроку:

1. Навчальна:

ознайомити учнів з прийомами віднімання чисел в межах 1000  у випадку, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його;                 удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на додавання і віднімання, використовуючи природничий матеріал; мовою математичних виразів розширити знання дітей про життя і користь птахів.

2. Корекційно - розвивальна:

розвивати математичне мовлення шляхом коментування власних дій;  розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, робити висновки, орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань, діяти за аналогією;  сприяти розвитку вміння самостійно контролювати проміжні та кінцеві результати діяльності на уроці; сприяти розвитку пізнавальних процесів ; активізувати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення теми; поширювати світогляд учнів.

3. Виховна:

виховувати екологічну культуру школярів, дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі; продовжувати роботу з виховання самостійності, відповідальності, вміння працювати в колективі; підвищувати інтерес до уроків математики.

Обладнання: демонстраційний матеріал: ілюстрації птахів; картки для групової роботи, картки для індивідуальної роботи, таблиця розрядів, таблиці «Одиниці вимірювання довжини», «Одиниці вимірювання маси», підручник «Математика».

Додатки до уроку: ілюстрації птахів

Тип уроку:  урок формування практичних умінь і навичок.

Вид уроку:  інтегрований урок (математика + географія)

 

ПЛАН УРОКУ:

I. Підготовча частина

1. Організаційний момент

2. Нервово – психологічна підготовка.

3. Перевірка домашнього завдання.

II. Основна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Повідомлення теми і мети уроку .
  3. Актуалізація опорних знань: фронтальна бесіда, усний рахунок, математичний диктант.
  4. Вивчення нового матеріалу: пояснення вчителя на основі прикладу, первинне закріплення, робота з підручником.
  5. Фізкультхвилинка
  6. Закріплення нового матеріалу та розвиток  математичних вмінь: самостійна робота учнів, робота над задачами, робота в групах .

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок уроку.

2. Оцінювання.

3. Домашнє завдання.

 

ХІД УРОКУ

I. Підготовча частина

 1. Організаційний момент.

Холодно зараз в лісах і лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго дня вам, вітаю я вас.

2. Нервово – психологічна підготовка.

Обираємо настрій

В  учнів на партах лежать по два смайлики (додаток 1,2), один з них веселий, а інший – сумний.  Якщо учень позитивно налаштований на урок, то сигналить веселим смайликом, якщо ні  -  то сумним. В цьому разі вчитель з’ясовує причину, та працює з учнем індивідуально з приводу мотиваційної готовності до уроку.

Стали всі рівненько, посміхнулися один одному, подарували мені свої добрі посмішки. Починаємо урок.

3. Перевірка домашнього завдання.

Інтерактивна вправа: “Знайди  помилку ”.

Учні усно розв’язують приклади та знаходять помилки в обчисленні.

600 +  20 = 620                     123 – 23 = 110  !

449 +    1 = 450                     904 + 10 = 914

800 +  30 = 840  !                  718 + 40 = 758

351 -    51 = 300                    293 +   6 = 300  !

II. Основна частина

  1.                   Мотивація навчальної діяльності.

Робота над змістом загадки

Без сокири і без рук, а дім будує. (Пташка)

  1.                   Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, як ви здогадались, на сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомство із птахами та за допомогою розв’язання математичних завдань дізнаємось багато цікавих і корисних фактів про наших пернатих друзів, з’ясуємо їх роль та значення в природі та житті людини та обговоримо необхідність їх  охорони. Ми з вами добре працювали на попередніх уроках і багато чого навчилися,  а сьогодні навчимося відніманню, коли зменшуване закінчується двома нулями або нуль стоїть всередині його.

  1.                   Актуалізація опорних знань.
  1.                   Фронтальна бесіда

-  Повторити  компоненти  при додаванні та відніманні.

-  Повторити розряди чисел.

-  Якою дією ми можемо перевірити додавання?

-  Якою дією ми можемо перевірити віднімання?

На уроках географії ми познайомилися з тваринним світом рідного краю.

-  Чому птахи  являються в природі унікальними класом тварин?  (тому що пристосувались до повітряного способу життя)

-  Чим птахи відрізняються від інших видів тварин?(тіло птахів вкрито пір’ям, мають дзьоб, крила)

-  Яких птахів нашого краю ви знаєте?

  1.                   Вступна бесіда

- Птахи – окраса природи. Вони прикрашають і оживляють її. У світі налічується майже 10000 видів пташок. На території України  проживає близько 358 видів. У лісі, на луках, у полі, в парку, саду, біля житла – скрізь вони привертають нашу увагу. Ми спостерігаємо за ними, як у пошуках їжі стрибають по землі, милуємося польотом, захоплюємося їхнім співом. Не можемо уявити собі лісу без пташиного співу, чарує нас пісня солов’я та жайворонка.

  1.                   Робота над змістом загадки.

Перший я приніс весну,

Пробудив усе від сну.

Заспіваю під вікном,

Звуть усі мене ... (шпаком) .

- Шпак – перший вісник весни. Це співочі птахи. Вони  можуть переймати голос інших птахів. Живляться шпаки комахами, червями, яких знаходять на землі. (додаток 3)

Шпак приніс завдання.

4.Усний рахунок.

100 + 6 = 106 – видів шпаків

450 – 200 = 250 – кількість разів, що прилітає шпак до гнізда

125 – 5 ∙ 10 = 75 – швидкість польоту шпака

100+ 250 = 350 – гусені знищує за літо сім’я шпаків

5. Математичний диктант.

Запишіть числа в яких :

3 сот., 6 дес. В Україні стільки видів пташок.

1 од. III розряду, 6 од. II розряду. Стільки видів пташок зникло за 800 років.

4 сотні. Стільки видів пташок стали рідкісними.

6 од. III розряду, 5 од. I розряду. Стільки видів птахів під загрозою знищення.

Перевірка математичного диктанту. 360, 160, 400, 605.

(Учні з початковим рівнем навчальних досягнень виконують індивідуальне завдання по карточці).

  1.                   Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя на основі прикладу.

- Обчислимо  приклади. Вчитель коментує обчислення

600 - 53 =         800 - 737 =

501 - 25 =         604 – 338 =

- Спосіб усного обчислення цього виразу: спочатку розкладемо від’ємник на розрядні доданки. Потім застосуємо спосіб послідовного віднімання. При письмовому відніманні треба позичати і сотню, і десяток.

2. Первинне закріплення

- Скористайтеся таким способом усного обчислення виразів, щоб обчислити приклади. Учні докладно пояснюють розв’язання. Учитель виправляє і уточнює їх коментарі.

500 – 240 = 260

  1. – 750 = 150

3. Робота з підручником.

№ 384(2)  стор. 68

Учні ланцюжком по черзі виконують письмове обчислення біля дошки з коментуванням дій.

  1. Фізкультхвилинка

Мета:  зняття психофізичного напруження.

Ми йдемо, ми йдемо

Вішать годівничку (крокуємо)

Несемо, несемо

Поживу синичкам (згинання та розгинання рук до плечей – вперед)

А пташки, а пташки

Будуть прилітати (повороти навколо себе з високим підніманням коліна та взмахами рук вгору, вниз)

Крихти, сало і зерно (три присідання)

Будуть ласувати (у положенні «присіли» постукати пальчиками рук об коліно).

6. Закріплення нового матеріалу та розвиток  математичних вмінь.

1 .Самостійна робота учнів

Інтерактивна гра «Пташка видзьобала число»

- Вставте відповідь, яку видзьобала синичка (додаток 4)

400 – 28 =…        208 – 59 =…      

700 – 335 =…      305 – 446 =…

(Вчитель здійснює індивідуальну допомогу учням з початковим рівнем навчальних досягнень).

- Чому так говорить народна мудрість «Де багато пташок, там немає комашок» ?

- Птахи – дуже корисні тварини. Вони знищують шкідливих комах у садах, на городах, луках і полях, і тим самим приносять природі і людям велику користь: допомагають зберегти врожай, рятують дерева. Тому треба берегти їх і піклуватися про них. Особливо взимку.

2. Робота над задачами.

Загадка

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка (додаток 5)

Задача 1. (усно)

Ластівка за день приносить корм 400 разів, а соловей на 150 разів менше. Скільки разів на день приносить корм соловей? (додаток 6)

Задача 2.(усно)

Сова за ніч знищує 10 мишей (додаток 7). Скільки мишей вона знищить за 5 ночей?

Задача 3 (самостійно з послідуючою перевіркою , здійснюється диференційований підхід).

Шпак приносить своїм пташенятам комах 250 разів на добу, а велика синиця – на 150 разів більше, ніж шпак. Дятел – на 100 разів менше, ніж велика синиця (додаток 8).

- Скільки шкідливих комах знищує велика синиця? (для учнів початкового рівня) жовті  картки

- Скільки шкідливих комах знищує дятел ? ( для учнів середнього рівня) – зелені картки

- На скільки комах більше знищує дятел, ніж шпак ? (для учнів достатнього рівня) – червоні картки

- Скільки  шкідливих комах знищать усі птахи ? ( для роботи разом)

І рівень

1) 250 + 150 = 400 (р) – велика синиця

ІІ рівень

1) 250 + 150 = 400 (р) – велика синиця

2) 400 – 100 = 300 (р) – дятел

ІІІ рівень

1)250 + 150 = 400 (р) – велика синиця

2) 400 – 100 = 300 (р) – дятел

3) 300 – 250 = 50

Для роботи разом

1) 250 + 150 = 400 (р)

2) 400 – 100 = 300 (р)

3) 250 + 400 + 300 = 950 (р)

- Птахів, які залишаються у нас на зиму, треба підгодовувати, це допоможе вберегти їх від загибелі. А навесні пташки знищать шкідливих комах і цим врятують не одне дерево. Годівниці можуть бути різні: столик із дахом, підвішена бляшанка, дощечка з бортами по краях. Для підгодівлі можна використовувати крихти білого хліба, несолоне сало, насіння льону, конопляне насіння. Чорний хліб шкідливий для птахів.

Робота над змістом  логічної задачі.

Над річкою летіли птиці: голуб, щука, 2 синиці, 3 стрижа і 5 вугрів. Скільки всього летіло птахів? (6. Щука і вугрі – це риби)

3. Робота в групах

1 квітня – відзначають Міжнародний день птахів. За даними Міжнародної спілки охорони природи у всьому світі під загрозою перебуває близько 600 видів пташок, яких занесено до Червоної книги. До Червоної книги України занесено 87 видів птахів.

Цікаві відомості про птахів ви дізнаєтесь коли виконаєте перетворення (здійснюється диференційований підхід)

I група (додаток 9)

270 см = ... м ...см - зріст страуса

1 кг = .... г – маса яйця страуса

II група. (додаток 10, 11)

160 см = ... м ... см – довжина тіла лебедя - шипуна

20 дм = ... см – розмах крил лебедя

400 мм = ... см – висота карликового пінгвіна

III група (додаток 12)

27 см = ... мм – довжина тіла горлиці

540 мм = ... см – розмах крил горлиці

200 – 50 = .... – маса яйця горлиці

120 см = ... м ... см – висота імператорського пінгвіна.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок уроку.

Рефлексія

Інтерактивна вправа  «Незакінчена пропозиція»

- Я сьогодні дізнався…

- Я сьогодні навчився…

-  Мені найбільш сподобалося…

-  Я міг би працювати сьогодні краще, але…

Міні-тренінг «Розвиток  емпатії»

Якщо ви не руйнуєте пташиних гнізд – підстрибніть тричі.

Якщо ви робили годівничку – плесніть тричі в долоні.

Якщо ви підгодовуєте пташок – погладьте себе по голівці.

Чи хочете жити у злагоді з природою? – покладіть руку на серце.

-Діти, ми з вами сьогодні багато дізналися про птахів. Я сподіваюся, що після сьогоднішнього уроку ви замислитесь і станете уважнішими й милосерднішими до тварин, будете охороняти рослинний і тваринний світ. А на останок послухайте вірш:

Рослини і звірі – то наші брати.

Ми старші і маємо їх берегти,

Щоб нас не винила зламана гілка,

Сполоханий птах, налякана білка.

Хай краще з довірою, як і годиться,

Вам сяде на руку маленька синиця.

І ніжно гілками цілує в лице

Посаджене вами в саду деревце.

2. Оцінювання.

3. Домашнє завдання

За бажанням: творче завдання: складіть свою задачу про птахів і розв’яжіть її.

Список використаних джерел:

Ресурси інтернету:

https://naurok.com.ua

https://vseosvita.ua

https://www.slideshare.net

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку