Розробка уроку формування нових знань та вмінь, що містить різноманітний матеріал стимулюючого характеру на уроках математики для 5-6 клас. Очікувані результати: учні вміють виконувати віднімання натуральних чисел та застосовувати їх при розв'язування задач; спостерігається розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам'яті, уваги, творчої активності, обчислювальних навичок; формуються життєві компетентності; виховується патріотичність та любов до рідного краю, творча активність, спритність та пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Тема уроку: « Віднімання натуральних чисел»
Очікувані результати:
Тип уроку: урок формування нових знань, умінь та навичок учнів.
Обладнання: підручник, ПК, презентація, відеоролики, таблиця, картки-завдання, паперові гроші.
Хід уроку:
1. Організаційний момент. (формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель . Доброго дня ! Ось і дзвоник пролунав, для навчання час настав.
Щоб країні прислужитись, ви повинні добре вчитись.
Для могутності і слави української держави!
Сьогодні нас очікує незвичайний урок. Для початку пропоную переглянути наступне відео: відеоролик 1(«Гроші» серія Фіксіки – 1 хв).
- Отже, поговоримо сьогодні про гроші, які можна рахувати як і числа на наших уроках математики.
2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)
Вчитель. А розпочнемо нашу роботу з перевірки виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте. (учні звіряють відповіді за зразком на дошці, що відкривається)
№ 228. N + m + k;
№ 230. 1) 841; 2) 3 610; 3) 115 478; 4) 105 912; 5) 4 000 000; 6)1 111 110.
№ 234. 1) 1401 км 104 м; 2) 142 кг 132 г; 3) 22 год 13 хв 13 с; 4) 5 год.
За виконану вдома роботу учні отримують паперові гроші-єврики.
Вчитель. Яку дію ви виконували у домашній роботі? - додавання
А за допомогою якої дії можна перевірити правильність додавання? - віднімання
(діти записують у зошит число , класна робота)
3. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель. Девіз нашого уроку:
« Нехай те, чого ви не можете зробити,
не заважає тому, що ви можете зробити » Емірсон
На дошці запис: + ? - · : Який із записаних знаків зайвий? Чому? Яку загальну назву мають знаки, що залишились? - знаки математичних дій
Тема нашого уроку – «Віднімання натуральних чисел» Слайд 1.
Першими математичними діями, які ви навчились виконувати у початковій школі, є додавання та віднімання. Додавати та віднімати числа людям доводиться щодня, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо.
Наведіть ще приклади з вашого життя, для розв’язування яких необхідно вміти виконувати додавання або віднімання чисел:
(учні наводять приклади - вартість покупки в магазині,
відстань між населеними пунктами …)
Для того, щоб добре виконувати дії над натуральними числами, треба постійно тренуватися. Ці тренування допоможуть вам успішно виконати контрольну роботу, а в старших класах ці вміння знадобляться і на екзаменах.
4.Актуалізації опорних знань «Інтелектуальна розминка».(формув. комунікативних компетентностей) Слайд 2
Вчитель. Давайте нагадаємо назви компонентів цих дій: (усна робота з класом).
5. Вивчення нового матеріалу.(формув. інформаційних компетентностей)
Вчитель. Слайд 5 - Ми вже розглядали як можна показати дію додавання на координатному промені. Дію віднімання теж можна зобразити таким чином: Слайд 6
Спробуємо на координатному промені зобразити віднімання від числа суми двох чисел: Слайд 7 – для цього потрібно від числа спочатку відняти перший доданок, а потім від отриманої різниці відняти другий доданок.
А як від суми відняти число: Слайд 8-9-10-11 – для цього можна відняти його від одного доданка, а до отриманої різниці додати другий доданок.
Виконайте дії: Слайд 12-13 – якщо від числа відняти нуль – воно не зміниться.
Виконайте дії: Слайд 14-15 – якщо від числа відняти таке ж число – отримаємо нуль.
Пригадаємо як виконується дія віднімання у стовпчик: Слайд 16.
Також цю дію часто використовують при розв´язуванні задач: Слайд 17.
6. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)
Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку фізкульт-зупинку.
(музична фізкультхвилинка відеоролик 2 «Райдуга» - 1 хв).
7. Розв’язування вправ. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)
Вчитель. Вставте пропущені цифри, щоб утворився правильний запис:
(робота в парах по трьох рядах, на дошці по черзі вписують пропущені цифри).
За правильно виконане завдання отримують гроші
4 * 3 7 – * 8 4 * 1 9 * 6 |
5 6 * 9 – 4 * 8 * * 3 2 2 |
|
Вчитель. Попрацюємо з підручником:
№ 261 (ст.70 – по 2 учні біля дошки)
1)_1 002 000 2)_987 658 3)_157 643 4)_18 535
605 123 123 57 643 8 030
1 001 395 864 535 100 000 10 505
№ 265
1)_18 км 987 м 2)_170 м 45 см 3)_67 кг 14 г 4)_105 ц 27 кг
15 км 456 м 70 м 44 см 40 кг 7 г 10 ц 3 кг
3 км 531 м 100 м 1 см 27 кг 7 г 95 ц 24 кг
№ 268
10 м = 1000 см = 10 000 мм
_ 10 000
9 992
8 (мм) – довжина найменшої рибки.
8. Самостійна робота. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)
Вчитель. - Молодці ! А тепер спробуйте самостійно виконати тестові завдання.
(учні самостійно розвязують тестові завдання, перевіряють самоперевіркою- за правильну відповідь-отримують гроші).
Порахуйте зароблені Вами сьогодні гроши та запишіть це число на полях свого зошита.
9.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)
Вчитель. – Ось вже і завершується наш урок. Для гарних результатів у майбутньому необхідно закріпити наші вміння вдома:
(учні записують домашнє завдання) Слайд
Опрацювати: пар. 8
Виконати : № 263, № 267, № 273.
Творче завдання: скласти задачу проУкраїну.
10. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей) Слайд
Вчитель. Давайте зробимо висновок: яким був сьогодні урок математики? (рефлексія – по слайду:
сьогодні на уроці … я дізнався, …я навчився, …мені сподобалося, …мені не сподобалося, … мені це знадобиться )
Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання. Активно працювали на уроці всі учні. А щоб дізнатися свої оцінки закресліть у числа зароблених Вами грошей два останні нулі. Що отримали?... (враховуються набрані гроші-єврики, сума ділиться на 100)
відеоролик 3 «Як виготовляють українську гривню» (2 хв).
Вчитель. На цьому наш урок завершено!
1