Урок «Віднімання натуральних чисел»

Про матеріал

Розробка уроку формування нових знань та вмінь, що містить різноманітний матеріал стимулюючого характеру на уроках математики для 5-6 клас. Очікувані результати: учні вміють виконувати віднімання натуральних чисел та застосовувати їх при розв'язування задач; спостерігається розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам'яті, уваги, творчої активності, обчислювальних навичок; формуються життєві компетентності; виховується патріотичність та любов до рідного краю, творча активність, спритність та пізнавальний інтерес до вивчення математики.


Перегляд файлу

Тема уроку: « Віднімання натуральних чисел»

Очікувані результати:

  • учні вміють виконувати віднімання натуральних чисел та застосовувати їх при розв’язування задач;
  •  спостерігається розвиток індивідуальних здібностей учнів, логічного мислення, пам’яті, уваги,  творчої активності, обчислювальних навичок;
  • формуються життєві компетентності: продуктивної творчої діяльності, саморозвитку і самоосвіти, інформаційні та комунікативні;
  • виховується патріотичність та любов до рідного краю, уважність, старанність, творча активність, спритність та пізнавальний  інтерес до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку:  урок формування нових знань, умінь та навичок учнів.

Обладнання: підручник, ПК, презентація, відеоролики, таблиця, картки-завдання, паперові гроші.

Хід  уроку:

1. Організаційний момент.      (формув. інформаційних компетентностей)     

 Вчитель . Доброго дня !   Ось і дзвоник пролунав, для навчання час  настав.

Щоб країні прислужитись, ви повинні добре вчитись.

Для могутності і слави української держави!

Сьогодні нас очікує незвичайний урок.  Для початку пропоную переглянути наступне відео:                             відеоролик 1(«Гроші» серія Фіксіки – 1 хв).

- Отже, поговоримо сьогодні про гроші, які можна рахувати як і числа на наших уроках математики.

         2. Перевірка домашнього завдання.(формув. комунікативних компетентностей)

 Вчитель. А розпочнемо нашу роботу з перевірки виконання домашнього завдання. Відкрийте зошити та уважно слідкуйте.         (учні звіряють відповіді за зразком на дошці, що відкривається)

   228. N + m + k;

  230.    1) 841;      2) 3 610;     3) 115 478;      4) 105 912;      5) 4 000 000;    6)1 111 110.

  234.    1) 1401 км 104 м;         2) 142 кг 132 г;         3) 22 год 13 хв 13 с;    4) 5 год.

       За виконану вдома роботу учні отримують паперові гроші-єврики.

Вчитель.  Яку дію ви виконували у домашній роботі?     - додавання   

А за допомогою якої дії можна перевірити правильність додавання?      - віднімання                           

(діти записують у зошит число , класна робота)

               3. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.(формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель.     Девіз нашого уроку:

                    « Нехай те, чого ви не можете зробити,

не заважає тому, що ви можете зробити »               Емірсон

      На дошці запис: +  ?   -  ·   :  Який із записаних знаків зайвий? Чому? Яку загальну назву мають знаки, що залишились?              - знаки математичних дій

     Тема нашого уроку – «Віднімання натуральних чисел»       Слайд 1.

      Першими математичними діями, які ви навчились  виконувати у початковій школі, є додавання та віднімання. Додавати та віднімати числа людям доводиться щодня, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо.

      Наведіть ще приклади з вашого життя, для розв’язування яких необхідно вміти виконувати додавання або віднімання чисел:

(учні наводять приклади - вартість покупки в магазині,

відстань між населеними пунктами …)

       Для того, щоб добре виконувати дії над натуральними числами, треба постійно тренуватися. Ці тренування допоможуть вам успішно виконати контрольну роботу, а в старших класах ці вміння знадобляться і на екзаменах.

4.Актуалізації опорних знань «Інтелектуальна розминка».(формув. комунікативних компетентностей)                                                                                                   Слайд 2

Вчитель. Давайте нагадаємо назви компонентів цих дій:   (усна робота з класом).

  1. Як називаються компоненти дії додавання?
  2. Як знайти невідомий доданок ?
  3. Слайд 3  Як називаються компоненти дії віднімання?
  4. Як знайти невідоме зменшуване?
  5. Як знайти невідомий відємник ?
  6. Як перевірити дію віднімання?
  7. Слайд 4  Що показує різниця двох чисел?
  8. Що можна сказати порівнюючи зменшуване і від´ємник?

               5. Вивчення нового матеріалу.(формув. інформаційних компетентностей)

Вчитель. Слайд 5 - Ми вже розглядали як можна показати дію додавання на координатному промені. Дію віднімання теж можна зобразити таким чином: Слайд 6

      Спробуємо на координатному промені зобразити віднімання від числа суми двох чисел:   Слайд 7 – для цього потрібно від числа спочатку відняти перший доданок, а потім від отриманої різниці відняти другий доданок.

      А як від суми відняти число: Слайд 8-9-10-11 – для цього можна відняти його від одного доданка, а до отриманої різниці додати другий доданок.

       Виконайте дії: Слайд 12-13 – якщо від числа відняти нуль – воно не зміниться.

Виконайте дії: Слайд 14-15 – якщо від числа відняти таке ж число – отримаємо нуль.

Пригадаємо як виконується дія віднімання у стовпчик: Слайд 16.

      Також цю дію часто використовують при розв´язуванні задач: Слайд 17.

 

6. Фізкультхвилинка. (формув здорового способу життя)                                         

Вчитель. Ми вже трошки втомилися. Тому зробимо невеличку фізкульт-зупинку.

(музична фізкультхвилинка відеоролик 2 «Райдуга» - 1 хв).

 

     7. Розв’язування вправ. (формув комунікативних компетентностей, компет.саморозвитку і самоосвіти)                                                                                                                

Вчитель.  Вставте пропущені цифри, щоб утворився правильний запис:

(робота в парах по трьох рядах, на дошці по черзі вписують пропущені цифри).

За правильно виконане завдання отримують гроші

       4 * 3 7

    – * 8 4 *

       1 9 * 6

       5 6 * 9

    – 4 * 8 *

       * 3 2 2

Вчитель.  Попрацюємо з підручником:

261  (ст.70 – по 2 учні біля дошки)

 1)_1 002 000                      2)_987 658                  3)_157 643                     4)_18 535

                605                            123 123                         57 643                            8 030

      1 001 395                            864 535                       100 000                          10 505

 

265

1)_18 км 987 м                   2)_170 м 45 см                  3)_67 кг 14 г           4)_105 ц 27 кг

     15 км 456 м                          70 м 44 см                        40 кг   7 г                  10 ц   3 кг

       3 км 531 м                        100 м   1 см                        27 кг   7 г                   95 ц 24 кг

 

268

10 м = 1000 см = 10 000 мм

                     _ 10 000                     

                          9 992 

                                 8 (мм) – довжина найменшої рибки.

8. Самостійна робота. (формув компетентностей саморозвитку і самоосвіти)

Вчитель. - Молодці !  А тепер спробуйте самостійно виконати тестові завдання.

(учні самостійно  розвязують тестові завдання, перевіряють самоперевіркою- за правильну відповідь-отримують гроші).

Порахуйте зароблені Вами сьогодні гроши та запишіть це число на полях свого зошита.

9.Завдання додому:( формув. компетентності продуктивної творчої діяльності)

Вчитель. – Ось вже і завершується наш урок. Для гарних результатів у майбутньому необхідно закріпити наші вміння вдома:   

(учні записують домашнє завдання)                    Слайд

Опрацювати:  пар. 8

Виконати : № 263, № 267, № 273.

               Творче завдання: скласти задачу проУкраїну.

 

10. Підсумок уроку .(формув. комунікативних компетентностей)                       Слайд   

Вчитель. Давайте зробимо висновок: яким був сьогодні урок математики?                  (рефлексія – по слайду:

сьогодні на уроці … я дізнався, …я навчився, …мені сподобалося, …мені не сподобалося, … мені це знадобиться )

 Так, сьогодні на уроці ми дізналися багато цікавого. І тепер прийшла черга оцінити наші старання. Активно працювали на уроці всі учні. А щоб дізнатися свої оцінки закресліть у числа зароблених Вами грошей два останні нулі. Що отримали?... (враховуються набрані гроші-єврики, сума ділиться на 100) 

                  відеоролик 3 «Як виготовляють українську гривню» (2 хв).

Вчитель. На цьому наш урок завершено!

 

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
5627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку