2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок "Віднімання трицифрових чисел виду 650- 290. Розширена задача на зведення до одиниці. "

Про матеріал
Комбінований урок з математики у 3 класі.Ознайомлення учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формування навичок усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел.
Перегляд файлу

Тема: Віднімання трицифрових чисел виду 650- 290. Розширена задача на зведення до одиниці.
Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел, закріплювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці, розвивати мислення, виховувати старанність, бережне ставлення до природи.
Обладнання: презентація,  дидактичний матеріал,картки.
 

                               Хід уроку
 

І. Організація класу

СЛАЙД 1:
Трудіться, діти дорогі, до сьомого поту
Та дістаньте нагороду за свою роботу.
Пам'ятайте, нагорода — це знання і оцінка гарна,
Здобута працею ста¬ранно.
Пильно погляньте мені в очі. Успіхів Вам!


II. Актуалізація опорних знань


1.Усний рахунок.

 СЛАЙД 2:
  - Творча робота над задачею.


• У посилці було 800 г вафель і горіхів разом. Горіхів було 350 г. Скільки грамів вафель було у посилці?

  • Розв’язування задачі, складання обернених до неї.

      800-350=450(г);  800-450=350(г);    350+450=800(г).

                    

 (Грецькі горіхи – справжня скарбниця вітамінів та мінералів, вони покращують мозкову активність, сприяють зміцненню кісток та зубів. Щодня потрібно з’їдати 2 – 3 горіхи.)


СЛАЙД 3 :
• З множини метр, кілометр, кілограм, дециметр, сантиметр, міліметр вилучити зайве. Якою спільною ознакою можна об’єднати слова, що залишились?

 
Гра «Впіймай число».
(Ми з вами пограємо у ще одну гру. Я називатиму числа, а ви оплесками «ловіть» числа, які можна поділити на 8?)
64, 76, 16, 33, 32, 24, 54, 40, 79, 72, 47, 48, 18 , 81, 56
У кожному рядку знайти «зайві» числа.

 СЛАЙД 4:
- А тепер в кожному рядочку потрібно знайти «зайве»число і пояснити, чому ви так вважаєте.
• 340, 547, 24, 825, 326 («зайве» число 24, тому що воно двоцифрове, а решта – трицифрові числа).
• 452, 254, 800, 910. 311, 450 («зайве» число 311, бо воно непарне, а решта – парні числа).
• 900, 310, 812, 400, 500 («зайве» число 812, бо воно не кругле, а решта – круглі числа).
- Дуже приємно, що ви добре знаєте трицифрові числа. Молодці!


2. Математичний диктант.

 А чи пам’ятаєте таблиці множення і ділення додавання і віднімання я перевірю за допомогою наступного завдання.

Слайд 5:
- У скільки разів число 4 менше 16 ,( у 4 )
- У скільки разів число 7 менше від 42 (у 6)
- На скільки число 5 менше від 40 ( на 35)
- На скільки число 27 більше від 3 ( на 24)
- Якщо невідоме число збільшити у 5 разів, то отримаємо 45. Назвіть невідоме число. ( 9 )

3. Каліграфічна хвилинка

Сьогодні будемо писати двоцифрове число, цифри якого у сумі дадуть число 9. Причому перший доданок, буде удвічі більший ніж другий. Назвіть ці два числа.
(6 + 3.) 63( показую як писати).

4. Робота за картками індивідуального контролю:

    Картка 1

  Обчислити:

940-30            800-(100+100)

520-70             50+(500-300)

Заповнити пропуски:

5м7см=… см          3м=… дм

   Картка 2

Обчислити:

870-90-100              700-(150+150)

520+(120+120)        450-(25+25)

Заповнити пропуски:

9м70см=… см           40см5мм=… мм

      Картка 3

Обчислити:

780-640+120             920-90-90

230+(520-50)             (420-80)+130

Заповнити пропуски:

4дм7см=… мм            20м5дм=… см

 

III. Повідомлення теми уроку.


Сьогодні ми будемо вчитися віднімати трицифрові числа виду 650-290. А також будемо вдосконалювати навички розв’язування задач на зведення до одиниці, тому будемо виконувати різноманітні вправи.

ןV. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовчі вправи

- Розв’яжіть із поясненням:

56-37                       630-200-30                       540-400-50

2. Пояснення нового матеріалу.

- Яким способом можна розв’язати приклад на віднімання трицифрових чисел?

- Розглянемо перший спосіб.

 Слайд 6:

   650-290=
 

200               90

Розкладемо від’ємник на розрядні доданки 290=200+90. Віднімемо від зменшуваного 650 спочатку 200 – вийде 450. Від 450 віднімаємо 90 – вийде 360.

- Розглянемо другий спосіб.

Слайд 7:

650- 290= 65дес.-29дес.=36дес.=360

3. Первинне закріплення.

- Знайдіть різницю зручним способом. Поясніть обчислення.

330-280                540-450                620

3. Фізкультхвилинка

 

Слайд 8 :


Хмарка вгору стелиться, наче дим,

Плаче небо дощиком золотим.

Ой, принесло ж літечко нам тепла,

І у небі райдуга розцвіла.

 

Приспів:

Райдуга, райдуга в барвах золотих,

Радості, радості зичу я для всіх.

Сонце закохано в небі посміхається,

Все про що мріяли нехай Вам збувається!

 

Вітер повернувся й побіг у гай,

Крикнув до хмаринки він - "Доганяй!"

Як прибіг до райдуги на місток,

Запросив хмаринку він у танок.

 

Приспів. (2)

 

Бачу ви гарно відпочили, отож мерщій до роботи. Підкорювати вершини знань.


V. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

 1. Робота в групах

  - Знайдіть закономірність.Складіть і запишіть по два вирази в кожен стовпчик.Знайдіть значення виразів.

 1-ша група            2-га група                3-тя група               4-та група      

  580-290                  380-190                   480-190                    580-190         

  570-280                  360-180                   470-180                    560-180


2. Робота з задачею  
 

СЛАЙД 9:

- Скільки опадів випадає у зоні мішаних лісів? (640 мм)
- Скільки опадів випадає у степовій зоні? (340 мм)
- Яке запитання задачі?
- Якого типу задача? (На різницеве порівняння)
- Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі?
- Що потрібно зробити?
М. — 640 мм
С. — 340 мм на ? мм б.
640-340=300(мм)
Як ви думаєте, чому рослинність мішаних лісів і степової зони відрізняються? (від кількості опадів)
Отже, у зоні мішаних лісів випадає більше опадів. Діти, ліс – це легені нашої планети. Ліси потрібно оберігати!

3.Робота з задачею

Господарка за 7 днів витратила 14 кг картоплі. За скільки днів господарка  витратить 18 кг картоплі, якщо буде витрачати на 1 кг більше?   

Слайд 10:
- Прочитайте мовчки задачу.
- Що у задачі означає число 7 ? (7днів)
- Скільки картоплі витратила господарка за 7 днів? (14 кг)
-Яке запитання задачі? Якого типу задача? ( Розширена задача на зведення до одиниці)
- Чи можемо відразу відповісти на запитання? (Ні. Ми не знаємо скільки картоплі витрачатиме господарка після збільшення норми.)
- А чи можемо дізнатися скільки картоплі витрачатиме господарка після збільшення норми? (Ні, ми не знаємо скільки картоплі вона витрачає за один день)
- А чи можемо ми дізнатися скільки картоплі вона витрачає за один день? (Так.)
Діти записують скорочений запис і самостійно розв’язують задачу.
7дн – 14 кг
? дн(на 1 кг більше) - 18 кг

1) 14 : 7 = 2 (кг) — один день
2) 2 + 1 = 3 (кг) — після збільшення норми.
3) 18 : 3 = 6 (днів)
М. в. 18 : (14:7+1)=6(дн.)
В-дь: на 6 днів

.Вправа з логічним навантаженням

Слайд 11 :

-Забрати два олівця,щоб вийшло два квадрати.

VI. Підсумок уроку


- Яку тему на уроці вивчали? (Вчилися віднімати трицифрові числа виду 650-290, розв’язували задачу на зведення до одиниці, на різницеве порівняння)
- Який вид робити сподобався найбільше?
- Задачі яких типів розв'язували? (на зведення до одиниці, на різницеве порівняння)


VII. Домашнє завдання

      С.90, № 578,579

 

doc
Додав(-ла)
Родащук Лариса
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку