Урок. "Віднімання від 18 одноцифрових чисел із переходом через десяток, розв'язування задач, поділ квадрата відрізком на частини 2"

Про матеріал
НУШ, 2 клас "Віднімання від 18 одноцифрових чисел із переходом через десяток, розв'язування задач, поділ квадрата відрізком на частини 2"
Перегляд файлу

                  Степанова Ольга Володимирівна (2 клас,  математика)

Тема уроку: віднімання від 18 одноцифрових чисел із переходом  через десяток, розв'язування задач, поділ квадрата відрізком на частини.

Ключові компетентності:

навчально-організаційна: працює за командою вчителя, співпрацює в парі,в групі, самостійно;

загальномовленнєва:  зв’язано передає почуте, відповідає повним реченням, використовує математичну мову;

загальнопізнавальна: розуміє зміст дії додавання як знаходження кількості елементів об’єднання  множин, розуміє зміст дії віднімання як знаходження кількості елементів множини,  які залишилися після вилучення її частини; вміє ділити квадрати відрізком на геометричні фігури;

контрольно-оцінна: оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;

інформаційно-комунікативна: супроводжує свою діяльність короткими поясненнями, оптимально поєднуючи для цього різні форми ( текст, малюнок, схему) представлення інформації;

загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

громадська: прагне бути культурним у спілкуванні, поводженні з однокласниками та іншими людьми;

здоров’язбережувальна:  правильно сидить за партою під час письма, дбає про збереження і зміцнення свого  здоров’я;

соціальна: підтримує чистоту робочого місця.

Предметна компетентність:

початковий рівень: пізнає зміну ознак геометричних фігур; пригадує зміст дії додавання  і віднімання;

середній рівень: розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання;

достатній рівень:  записує рівності на додавання і віднімання;  записує рівності за схемами; дотримується правил поведінки на уроці;

високий рівень: співставляє схему задачі  з відповідним виразом: висловлює оцінні  судження про власну роботу на уроці та роботу однокласників.

Обладнання: підручник(Н.Листопад  Математика: підр. для 2 кл. загальноосв. навч.закл./Н.Листопад .-К.: Оріон, 2012  ),, зошит, мультимедійна презентація, картки для індивідуальної, парної, групової роботи, роздавальний матеріал(квадратики червоного, зеленого, синього кольорів), цеглинки  Lego,  презентація уроку.

Тип уроку : вивчення нового матеріалу

На партах (по групах) у кожного лего.

                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення позитивного оптимістичного психологічного настрою

- Поверніться до гостей та привітайтеся!

Тренінг

-Якщо ти любиш обчислювати, - кивни головою,

Якщо ти знаєш склад числа, - тупни ногою.

Якщо ти боїшся розв'язувати задачі, - кліпни очима,

Якщо не любиш математику,-скажи «ай-ай-ай!»

Якщо подобається гуляти, -плесни в долоні.

 Слайд2 Вже дзвіночок продзвенів, 2 –Г за парти сів.

             Дружно, весело працюймо, про математику міркуймо.

            Візьміть в дорогу гарний настрій і будемо мандрувати.

            Сьогодні  нас чекає мандрівка країною математики і не тільки.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Гра «Мовчанка»

– Які арифметичні дії ви знаєте?     – Яку арифметичну дію потрібно виконати, щоб стало не більше?

– Яку арифметичну дію потрібно виконати, щоб дізнатися, скільки всього?

– Розкладіть числа на суму розрядних доданків: 44, 38.

Задачі  1.Максиму три роки тому було 3 роки. Скільки років йому буде через три роки?(9)

2. Усний рахунок з  Lego

  -Підготували дві цеглинки зеленого і червоного кольорів. Я буду зачитувати вирази, якщо відповідь 9, то підіймаємо цеглинку зеленого кольору, а якщо інша – червоного.

12 – 3               8 + 3          7 + 7        плюс, до … додати    збільшити на …

19 – 10            11- 2           16- 7        мінус, від … відняти, зменшити на ..

-Чудово!

3.Гра «Стежинка».  Робота в парах 

-Працюємо в парах.У лотках лежать завдання.  - Обчислити ланцюжки прикладів.

-Виконайте самоперевірку  - Стежина привела нас до школи №23.

C:\Users\олга\Desktop\відкритий урок\круг прикл.jpg

Наша школа заснована в 1986 році.У цьому році ми святкуємо 30 років. У щколі навчається  1259 учнів, з них 550 – учні початкової школи.Діє 52 навчальних кабінети.

Слайд 9     -На якій вулиці знаходиться наша школа? (Софії Василівни Ковалевської) –Хто з вас живе на цій вулиці?Що ви знаєте про цю людину? Хто вона?

Слайд 10 Крісло автора … підготувала інформацію про Софію Ковалевську(зачитує)

. С. Ковалевська говорила: «Серед усіх наук, що відкривають людству шлях до пізнання законів природи, наймогутніша, найвеличніша наука – математика»

Слайд 1  Вперше про математику Софія Ковалевська дізналася в дитинстві, коли замість    шпалер на стіни її кімнати наклеїли листи з лекціями  відомого математика . Прадід, відомий астроном, дід - видатний математик, академік. А Софія, вирішуючи задачу, отримувала справжню насолоду. І мріяла, що коли-небудь цьому предмету її будуть навчати справжні професори.

Незабаром надзвичайні здібності Софії помітив її домашній учитель. Він розповів про захоплення Софії батькові. який найняв для доньки нового вчителя. Юна учениця зрозуміла, що в житті немає нічого неможливого. Вона мріяла займатися математикою у відомого педагога і домоглася свого. Важливо дуже захотіти, і спливають потрібні формули, і вирішується найважче завдання.

Слайд 12 (темний)    V. Оголошення теми і завдань уроку(тема на дошці)

– Сьогодні на уроці ми будемо справжніми математиками, навчимося віднімати від 18 одноцифрові числа із переходом  через десяток, розв'язувати задачі, ділити квадрат відрізком на частини.

V. Узагальнення й систематизація знань.

1. Обчислити з поясненням № 224(с. 39).На дошці та в зошитах

– Як називаються компоненти дії додавання?

– Як називається результат дії додавання?

– Як знайти невідомий доданок?

- Повіяв вітерець і декілька осінніх листочків завітали до нашого класу.Назвати числа, закриті в таблиці. Скласти й записати рівності у два стовпчики.

-З роботою справились

Доданок

5

 

 

7

9

 

6

 

Доданок

 

7

9

 

 

8

 

8

Сума

10

15

11

14

17

16

15

17

 

-Запис у зошитах з коментуванням

2.-Записати як суму однакових доданків   -Чудово

(№227 с.39) На дошці та в зошитах

12 =  6 + 6                    16 = . + .

14 =  . + .                      18 = . + .

3.Пояснення, як знаходити різницю 18 - 9 № 225(с.39).На дошці

Підготовчі запитання

– Як називаються компоненти дії віднімання?

– Як називається результат дії віднімання?

– Як знайти невідоме зменшуване? Від’ємник?

  • Розглянемо різні способи обчислення різниці чисел 18 – 9 (-Хто продовжить ланцюжок?)

1-ий спосіб     18 – 9 =18 – 8 - … =          (розкладаємо від'ємник на зручні доданки)

                               8    1

2-ий спосіб      18 – 9 =10 - … + … =         (розкладаємо зменшуване на розрядні доданки)

                         10  8

3-ій спосіб  18 – 9 =9 - … + … = (на основі зв'язку дій + і -: шукаємо таке число, яке в сумі з від'ємником 9 буде18)

                     9   9

- Є ще четвертий спосіб – це віднімання по числовій прямій. Для нас це лінійка. Покладіть її перед собою, пальчиком правої руки зафіксуйте число 18, а пальчиком лівої руки зробіть 9 кроків ліворуч. Яке число отримали?(9)

Отже, для того щоб обчислити різницю чисел, нам потрібно 

4.Гра з лего «Спина до спини»

- На цеглинку жовтого кольору праворуч  на третю пару штирів накладіть цеглинку червоного кольору.

- На неї праворуч на третю пару штирів накладіть цеглинку блакитного кольору.

- На неї ліворуч на першу пару штирів накладіть цеглинку синього кольору.

-Під цеглинкою синього кольору ліворуч на першу пару штирів прикріпіть цеглинку жовтого кольору.

- У кого утворилася така сама фігура? У кого інша?

5.Робота з підручником- Розгорніть підручники на с.39 і знайдіть №226

а) Ланцюжок по колу (№226 с.39

- Прочитайте завдання.

-З якого прикладу починаємо? Отже, кінець першого є початком наступного.

- Працюємо усно.

17 – 8 = 9          11 – 7 = 4    

9 + 6 =15           4 + 8 = 12

15 – 8 = 7          12 – 9 = 3

7 + 6 = 13          3 + 7 = 10

13 – 8 = 5          10 – 2 = 8

5 + 6 = 11           8 + 9 = 17

         Слайд 21  б ) Фізкультхвилинка «А ти лети»

          в ) Розв᾽язання задачі (№228, с.39)

-Відпочили і до діла.На нас чекає задача №228

 (Перший раз читає вчитель задачу)

– Фокусник дістав з капелюха 7 голубів, а з рукава – на 3 голуби менше. Скільки всього голубів дістав фокусник з капелюха й рукава?

(Другий раз учні читають самостійно).

– Про кого розповідається в задачі? (Про фокусника).

Фокусник - це

-- Кого він дресирував?(голубів)

- Звідки він дістав їх?

 Слайд 23

Капелюх –

 Рукав -

– Скільки голубів фокусник дістав з капелюха? Нам відомо? Так -7 г.

–Що сказано в задачі про кількість голубів, які фокусник дістав із рукава? (що на 3 голуби менше)

– Про що запитується в задачі? (Скільки всього голубів дістав фокусник з капелюха й рукава?

– Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі? (Ні).

– Що для цього необхідно знати? (Скільки голубів дістав фокусник з капелюха і скільки дістав з рукава ).

– Чи відомо скільки дістав з капелюха ? (7 голубів).

– Чи відомо скільки дістав з рукава? (Ні).– Чи можемо дізнатися? (Так).– Якою дією? (Віднімання).

– Коли знатимемо скільки дістав з рукава, чи можемо дізнатися скільки всього голубів дістав? (Так).

– Якою дією? (Додавання).

Слайд 24    План розв’язання задачі:

1.Про що дізнаємося у першій дії?                               

2.Про що дізнаємося у другій дії?

   Запишемо розв’язання задачі

-Запишіть слово «Задача», 1 дія – коментує ……, 2дія- коментує ……,

- Ще раз прочитайте запитання. Яку відповідь запишемо?

5. Геометричний матеріал (на фліпчарті)

- Яка геометрична фігура називається квадратом?(Це прямокутник, у якого всі сторони рівні).

- Розгляньте, як поділено відрізком кожний квадрат. Які фігури утворилися в кожному випадку?)

-На які фігури поділено відрізком цей квадрат?(синього, червоного, зеленого кольорів)

- Доведи, що це чотирикутник,….трикутник (Це чотирикуник, тому що у ньому 3 кути, сторони, вершини)

6.Зараз ви будете працювати в групах. Візьміть з лотків геометричні фігури.Як називається ця фігура?(куб)

- Зі скількох маленьких кубиків він складається?Давайте дослідимо(розкладають і рахують)

Отже, ви дослідили, що великий куб можна скласти з 8 маленьких кубиків.

Слайд 26 -Працюємо в групах    (завдання знайдете в конвертах) 

 -Не забувайте про правила роботи в групі

Завдання: віднайти приклади з відповіддю 8, 9, 16,17, 18.

- Зробіть самоперевірку з екраном. За виконання завдання кожна група отримує сюрприз ДКЮЯУ

Слайд 27(перевірка)- кріпимо до дошки завдання

-Отже, на сьогоднішньому уроці ми вивчили прийоми віднімання, побачили, як можна поділити квадрат, розкладали куб на маленькі кубаки.Були активними, допомагали один одному.- Утворіть слово з цих літер: ДЯКУЮ                          

Слайд 31 - Оцініть свою роботу на уроці та оживіть наше деревце

                1-2-3-4-5      

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2020
Переглядів
3022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку