Урок "Відповідальність за правопорушення. Правила безпечної поведінки на вулиці."

Про матеріал

Конспект уроку "Відповідальність за правопорушення. Правила безпечної поведінки на вулиці." Інтегрований урок для 4 класу. Сповнений різноманітним роздатковим матеріалом.

Перегляд файлу

Тема: Відповідальність за правопорушення. Правила  безпечної поведінки на вулиці.

Мета: закріпити знання учнів про правила життя в суспільстві; вчити визначати небезпечні для життя і здоров’я місця на вулиці, вчити дітей чинити опір тиску незнайомих людей; розширити уявлення про правопорушення серед дітей та відповідальність за вчинені злочини, формувати навички правильної поведінки в суспільстві; розвивати логічне мислення шляхом розгляду різноманітних життєвих ситуацій, уміння передбачати  наслідки своїх вчинків; спонукати школярів бути дисциплінованими, чесними, відповідальними; виховувати повагу до людини, їх прав, непримиримість до правопорушень.

Тип уроку: інтегрований урок

Інтеграція предмету: Я у світі. Основи здоров’я.

Обладнання: презентація, записи на дошці, ілюстрації, картки, відео сюжет з мультфільмом, малюнки, ноутбук.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Привітання

Доброго дня!

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

І довкола озирнутись,

І сусіду посміхнутись.

А щоб знання здобути.

Треба всім уважним бути.

2.Девіз уроку

Про себе треба  знати,

Про себе треба дбати,

Себе не ображай

Та інших поважай.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Слухання уривка із вірша.

Нумо, хлопчику, стривай,

Стояти і не рухатись!

Пройдем до поліції

Щоб надалі слухатись!

Ви, порушили закон,

Треба покарати!-

Зараз протокол пригоди

 буду я писати.

- Що сталося з хлопчиком?

- Хто його зловив?

- Яке завдання поліції?

2. Вступне слово вчителя

 Життя змусило людей встановити безліч різних правил, які керують стосунками між людьми. Ми зустрічаємось з ними на кожному кроці. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося як  бути слухняним , відповідальними і дотримуватись правил безпеки.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Сьогодні ми ознайомимось із новими термінами, словами з якими ми будемо зустрічатися неодноразово. Щоб довідатись що це за слова нам потрібно виконати завдання.

Завдання 1. Яке слово заховалось у потязі.

 

C:\Users\w\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\46168902-red-train-with-two-carriages-illustration-Stock-Photo.jpgC:\Users\w\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\46168902-red-train-with-two-carriages-illustration-Stock-Photo.jpgC:\Users\w\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\46168902-red-train-with-two-carriages-illustration-Stock-Photo.jpgC:\Users\w\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\46168902-red-train-with-two-carriages-illustration-Stock-Photo.jpgC:\Users\w\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\46168902-red-train-with-two-carriages-illustration-Stock-Photo.jpgC:\Users\w\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\46168902-red-train-with-two-carriages-illustration-Stock-Photo.jpg

Закон – це установлене найвищим органом державної влади загальнообов’язкове правило, що має найвищу юридичну силу, загальноприйняте установлене правило співжиття, норма поведінки.

 Закони підказують нам усім, що жити у своїй країні потрібно у злагоді і мирі. У нашій країні є один найголовніший Закон – Конституція, або Основний закон.

 Але не всі дотримую норм та правил цього закону, і стають на хибний шлях скоюючи злочини. Щоб дізнатися як називають вчинки таких людей ми повинні виконати друге завдання.

Завдання 2. З перших літер назв зображень склади слово.

Правопорушення – порушення норм поведінки, установлених законом чи іншими нормативними документами, наслідки якої завдають шкоди іншим.

 Читання вірша «Про правопорушення»

 Бесіда:

  • Як звали хлопчиків?
  • Як міркували Олесь і Тарас?
  • Що спонукало Тараса до крадіжки?
  • Як можна його охарактеризувати: пустун, правопорушник, хуліган чи невдаха?
  • Чому?

За такі вчинки діти яким виповнилось 14 років несуть відповідальність перед законом. Якщо дитині немає 14 років відповідальність за правопорушення несуть батьки.

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

А тепер у нас розминка,

А тепер фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт,

Починаємо наш старт.

Ось зігнули так ручата

Й полетіли, мов качата.

Ніжками затупотіли,

Потім разом всі присіли.

До сонечка потяглися

І у боки так взялися.

Вправо разом нахилились,

Вліво, щоб не помилились.

Руки вниз ми опустили

Й трохи ними потрусили

Шию трішки розім’яли

І за парти посідали.

А тепер мерщій до справ.

Кожен, щоб відповідальним став.

Сьогодні ми ознайомимось ще з одним терміном. Щоб дізнатися розшифруйте його.

 Розшифруй слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальність – свідоме ставлення людини до суспільних норм і цінностей, до своїх учинків і їх наслідків для суспільства.

 З самого народження нас вчать бути відповідальними. Адже ми несемо відповідальність як перед законом так і перед батьками. Вони вам дозволяють гуляти надворі без супроводу, самостійно ходити до школи, магазину. Однак більша свобода передбачає більшу відповідальність та вміння діяти в різних ситуаціях.

Щоб  бути відповідальними під час прогулянок та ігор на дворі ви повинні знати « Правила безпеки надворі».

Учні читають « Правила безпеки надворі».

Дуже часто надворі ми зустрічаємо незнайомих людей. Ще називаємо їх незнайомцями. Про них ми подивимося мультфільм.

Перегляд мультфільму каналу Плюс Плюс « Корисні підказки. Незнайомці.»

  • Сподобався мультфільм?
  • Чому в мультфільмі наводили приклад на Червоній Шапочці»
  1. Робота в групах.

Перша група. Ситуація 1 «Незнайомий чоловік»

Друга група. Ситуація 2 «Незнайома жінка»

  • Обговоріть  як краще діяти у таких ситуаціях.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Гра « Так чи ні».( Якщо так діти піднімають зелений кружечок, якщо ні – червоний.)

  • Виходячи на прогулянку, інколи повідомляти батькам про це.
  • Виходячи з дому, завжди попереджай батьків, куди йдеш і коли повернешся.
  • Не затримуватись дорогою зі школи додому.
  • Якщо десь затримуєшся, повідомити телефоном батьків про це.
  • Збираючись гратися з друзями, одягати найкращі і найдорожчі речі.
  • На прогулянці хизуватися коштовностями.
  • Не ходити одному пізно ввечері.
  • Гуляти з настанням темряви.
  • Уникати небезпечних місць – звалищ, неосвітлених вулиць, місць, де йде будівництво.

 

2. Кросворд

1. Установлене найвищим органом державної влади загальнообов’язкове правило.

2.Порушення норм поведінки, установлених законом чи іншими нормативними документами.

3. Свідоме ставлення людини до суспільних норм і цінностей, до своїх учинків і їх наслідків для суспільства.

4. Найголовніший закон нашої країни?

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

Бесіда

-Які знання ви отримали на уроці?

- Що найбільше вам сподобалось?

-  Чи повинні діти бути відповідальними?

- Для чого нам потрібно бути відповідальними?

docx
Додано
23 листопада 2018
Переглядів
2723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку