Конспект уроку "Відповідальність за правопорушення. Правила безпечної поведінки на вулиці." Інтегрований урок для 4 класу. Сповнений різноманітним роздатковим матеріалом.
Тема: Відповідальність за правопорушення. Правила безпечної поведінки на вулиці.
Мета: закріпити знання учнів про правила життя в суспільстві; вчити визначати небезпечні для життя і здоров’я місця на вулиці, вчити дітей чинити опір тиску незнайомих людей; розширити уявлення про правопорушення серед дітей та відповідальність за вчинені злочини, формувати навички правильної поведінки в суспільстві; розвивати логічне мислення шляхом розгляду різноманітних життєвих ситуацій, уміння передбачати наслідки своїх вчинків; спонукати школярів бути дисциплінованими, чесними, відповідальними; виховувати повагу до людини, їх прав, непримиримість до правопорушень.
Тип уроку: інтегрований урок
Інтеграція предмету: Я у світі. Основи здоров’я.
Обладнання: презентація, записи на дошці, ілюстрації, картки, відео сюжет з мультфільмом, малюнки, ноутбук.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Привітання
Доброго дня!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно,
І довкола озирнутись,
І сусіду посміхнутись.
А щоб знання здобути.
Треба всім уважним бути.
2.Девіз уроку
Про себе треба знати,
Про себе треба дбати,
Себе не ображай
Та інших поважай.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Нумо, хлопчику, стривай,
Стояти і не рухатись!
Пройдем до поліції
Щоб надалі слухатись!
Ви, порушили закон,
Треба покарати!-
Зараз протокол пригоди
буду я писати.
- Що сталося з хлопчиком?
- Хто його зловив?
- Яке завдання поліції?
2. Вступне слово вчителя
Життя змусило людей встановити безліч різних правил, які керують стосунками між людьми. Ми зустрічаємось з ними на кожному кроці. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося як бути слухняним , відповідальними і дотримуватись правил безпеки.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Завдання 1. Яке слово заховалось у потязі.
Закон – це установлене найвищим органом державної влади загальнообов’язкове правило, що має найвищу юридичну силу, загальноприйняте установлене правило співжиття, норма поведінки.
Закони підказують нам усім, що жити у своїй країні потрібно у злагоді і мирі. У нашій країні є один найголовніший Закон – Конституція, або Основний закон.
Але не всі дотримую норм та правил цього закону, і стають на хибний шлях скоюючи злочини. Щоб дізнатися як називають вчинки таких людей ми повинні виконати друге завдання.
Завдання 2. З перших літер назв зображень склади слово.
Правопорушення – порушення норм поведінки, установлених законом чи іншими нормативними документами, наслідки якої завдають шкоди іншим.
Читання вірша «Про правопорушення»
Бесіда:
За такі вчинки діти яким виповнилось 14 років несуть відповідальність перед законом. Якщо дитині немає 14 років відповідальність за правопорушення несуть батьки.
Фізкультхвилинка
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили
Шию трішки розім’яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ.
Кожен, щоб відповідальним став.
Сьогодні ми ознайомимось ще з одним терміном. Щоб дізнатися розшифруйте його.
Розшифруй слово.
Відповідальність – свідоме ставлення людини до суспільних норм і цінностей, до своїх учинків і їх наслідків для суспільства.
З самого народження нас вчать бути відповідальними. Адже ми несемо відповідальність як перед законом так і перед батьками. Вони вам дозволяють гуляти надворі без супроводу, самостійно ходити до школи, магазину. Однак більша свобода передбачає більшу відповідальність та вміння діяти в різних ситуаціях.
Щоб бути відповідальними під час прогулянок та ігор на дворі ви повинні знати « Правила безпеки надворі».
Учні читають « Правила безпеки надворі».
Дуже часто надворі ми зустрічаємо незнайомих людей. Ще називаємо їх незнайомцями. Про них ми подивимося мультфільм.
Перегляд мультфільму каналу Плюс Плюс « Корисні підказки. Незнайомці.»
Перша група. Ситуація 1 «Незнайомий чоловік»
Друга група. Ситуація 2 «Незнайома жінка»
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Гра « Так чи ні».( Якщо так діти піднімають зелений кружечок, якщо ні – червоний.)
2. Кросворд
1. Установлене найвищим органом державної влади загальнообов’язкове правило.
2.Порушення норм поведінки, установлених законом чи іншими нормативними документами.
3. Свідоме ставлення людини до суспільних норм і цінностей, до своїх учинків і їх наслідків для суспільства.
4. Найголовніший закон нашої країни?
V. Підсумок уроку.
Бесіда
-Які знання ви отримали на уроці?
- Що найбільше вам сподобалось?
- Чи повинні діти бути відповідальними?
- Для чого нам потрібно бути відповідальними?