Урок "Виготовлення композиції з паперу «Бабусин квітник»

Про матеріал
Розробка дозволить провести урок з трудового навчання у 4 класі (для дітей з особливими освітніми потребами)
Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання для 5 класу

Виготовлення композиції з паперу «Бабусин квітник»

МЕТА УРОКУ:

- узагальнити досвід роботи над видами декоративно - прикладного мистецтва; - виготовити колективну композицію «Бабусин квітник» з використанням різних видів робіт: квіллінг, витинанка, паперова пластика, паперовий туннель;

 - розвивати художньо-естетичні здібності, фантазію, вміння працювати в групах і творчо використовувати матеріал;

- сприяти розвитку активного мовлення, дрібної моторики, розвивати взаємодопомога, взаємовиручку, виховувати прагнення до вдосконалення своєї майстерності.

ОБЛАДНАННЯ. Кольоровий папір, гофрований папір, вузькі смужки паперу для «квілінгу», ножиці, клей ПВА, пензлики, серветки, степлер, шаблони, коробка, зразки виробів.

                                                          ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

       Вступне слово вчителя. Вітаю Вас, учні, на нашому уроці. Подивіться на мене, подивіться один на одного - посміхніться. Напевно, кожен з вас любить квіти польові чи садові. Звичайно, всі люблять! Адже квітковими букетами прикрашають святковий стіл, квіти прийнято дарувати  мамі, бабусі, вчительці. Ось і ми сьогодні з вами зберемо композицію «Бабусин квітник». Давайте спробуємо відгадати загадку:

         Біле поле, мудрий на нім оре.

        А із кольорового — саморобки робить. (Папір)

        Папір - одне з найчудовіших винаходів людства. Ми настільки звикли до її присутності в нашому житті, що часом не помічаємо красу цього матеріалу. Але ж крім того, що можна писати або малювати на папері можна створювати шедеври декоративного мистецтва. Перерахуйте будь ласка, які шедеври можна виготовити з паперу (ляльок, листівки, гірлянди, аплікації, квіти ...)

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

       Квіти - саме життя, це - символ любові і спогадів. Про те, як прийшли на Землю квіти, в народі ось що кажуть .... Повертався нібито Іван-царевич від Баби Яги. Доїхав до берега великої річки, а моста немає. Махнув три рази хусткою в праву сторону - повисла над річкою чудова дуга, він і переїхав по ній на інший берег. Махнув два рази в іншу сторону - веселка стала тоненьким-тоненьким містком. Кинулася Баба Яга за Іваном- царевичем навздогін по цьому мостику, дісталася до середини, а він візьми та й обломися. Розсипалася веселка по обидва боки річки на дрібні осколки - квіточки. Одні квіти були добрі - від слідів Івана-царевича ... А інші, злі та отруйні - це там, де Баба Яга ступала. "Казка - брехня, та в ній натяк», - говорить народ.

БАБУСЯ. Ой горе мені горе (плаче), пролетіла повз мого саду Баба Яга і всі мої квіти перетворилися на колючки.

ДІД. Не плач, стара, скоро приїдуть наші онуки, вони допоможуть нам впоратися з нашою бідою.

Заходять ОНУКИ, а БАБА Яга ВСЕ чаклує над садом.

ОНУКИ. Бабуся, дідусь, а що у вас тут сталося?

БАБУСЯ та ДІДУСЬ розповідають, що трапилося.

ОНУКИ. Не засмучуйтеся, ми вам допоможемо. (Звертаються до Баби Яги).

 Як же тобі, Бабуся Яга, не соромно? Навіщо ти людей ображаєш?

БАБА ЯГА. А ось і не соромно, не соромно, а за що мені має бути соромно, у мене найкрасивіші квіти, вони ніколи не в'януть.

ОНУКИ. Ні, Бабуся Яга, це неправда твої квіти - засохлі колючки. Квіти повинні дарувати людям радість.

БАБА ЯГА. Ну не знаю, для мене вони найкрасивіші. Інші створювати квіти я не вмію. Ну може ви мене навчите, у мене було важке дитинство, я жила між каменів та колючок, нічого красивого не бачила. Навчить? А я буду намагатися виправитися - обіцяю, чесно-чесно.

ОНУКИ. Добре ми тебе навчимо.

УЧИТЕЛЬ. Ой, хлопці, які ви молодці! Ми так зріднилися з квітами, що навіть не замислюємося часом, яким дивовижним і досконалим творінням природи вони є. Адже в самій крихітній кульбабці закладена велика сила, яка змушує людину радіти чи сумувати, переживати, хвилюватися,  згадувати про щось своє ... Згадайте будинок вашої бабусі, хоча і невеликий, але теплий, затишний, вікнами до сонця. Біля нього ростуть маргаритки,незабудки, кульбаби, волошки. Яка краса! Так давайте повернемо цю красу в нашій колективній композиції  «Бабусин квітник».

3.  СЛОВНИКОВА РОБОТА. Сьогодні на уроці ми завершимо нашу роботу в техніці «Паперовий тунель». Слово «паперовий» ми знаємо, а «тунель» - нове слово. Що ж таке тунель? Тунель - це наскрізний коридор, прохід під землею або в горах.  «Паперовий тунель» - це багатошарова книжка, яка чітко передає відчуття тунелю. Ця техніка добре об'єднує ще й інші види технік, такі як - аплікація, паперова пластика, витинанка, орігамі, квілінг, тиснення паперу та інші. Перший паперовий тунель виготовили в середині 18 століття. Найчастіше такі вироби виготовляють як сувеніри.

4. ТВОРЧА РОБОТА. На попередніх заняттях я вчив вас слухати серцем і подорожувати в своїй уяві за допомогою чарівниці фантазії, ми разом розкривали таємниці з художньої творчості. Ви вчилися зачаровувати фарбами, кольоровим папером, гофрованим папером, витіюватими кружечками паперу та інш. Ось сьогодні ви і покажете чому навчилися.

5.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

На лузі ростуть квіти небувалої краси.

До сонця тягнуться квіти.

З ними потягнися і ти.

Вітер дме іноді.

Тільки це не біда:

Нахиляються квіточки,

Опускають пелюсточки,

А потім знову встають

І як і раніше цвітуть. 

(Учні виконують вправи: потягування - руки в сторону, потягування - руки  вгору, махи руками, зображуючи вітер, нахили, руками торкнутися підлоги, встати прямо, руки вгору, потрясти кистями рук.)

6. ІНСТРУКТАЖ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ. Правила роботи з ножицями

  1. Зберігайте ножиці в певному місці.
  2. Зберігайте їх зімкнутими гострими кінцями від себе.
  3. Передавайте ножиці один одному кільцями вперед.

Правила роботи з клеєм:

  1. При роботі з клеєм для рук використовувати вологу ганчірку.
  2. Клей наносити на папір за допомогою пензлика.
  3. Не можна наносити клей товстим шаром.

4. Клей повинен бути налитий в спеціальну баночку.

7. САМОСТІЙНА РОБОТА. У класі працює 4 майстерні:

1 група - «Витинанка». На першому аркуші в техніках «витинанка» і аплікації наклеюються сонце, дерева, трава, квіти ...

2 група - «Паперова пластика». На другому аркуші в техніці «паперова пластика» наклеюються паркан, квіти, дерева, будинок, квіти ...

3 група - «Торцювання». На третьому аркуші в техніці «торцювання» наклеюються качки, півень, трава ...

4 група - «Квіллінг». На четвертому аркуші в техніці «квілінг» наклеюються берези, квіти на арці, соняшники, маки, паркан, метелики, півень, котик ....

8. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ (По ходу виконання учнями самостійної роботи) Перевірка організації робочих місць учнів. Перевірка дотримання правил техніки безпеки при виконанні завдання. Прибирання робочих місць.

9. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. Виставка колективної роботи учнів.

Ось, Бабуся Яга, подивися яку красу Ви створили разом з дітьми.

Заключне слово вчителя.

-Ось і підійшло до кінця наше незвичайне заняття. Ми сьогодні з вами виконали дуже велику роботу.

- Що нового для себе ви дізналися на занятті? Чого навчилися? Що сподобалось?

- Сподіваюся, що знання, набуті вами сьогодні, збагатили вас і допоможуть у вирішенні творчих завдань не тільки на уроках праці, а й у житті.

Учитель: Бережіть квіти! Вони потрібні. Вони - як ніжність, як любов, як діти. Сильніше зла, сильніше за все на світі. Сильніше смерті і сильніше війни. Квіти, як люди, на добро щедрі. І, щедро ніжність людям віддаючи, вони цвітуть, серця відігріваючи, як маленькі теплі багаття. Ми славимо тих, хто виростив квіти. Ми вдячні людям, у яких добрі серця та чисті помисли.

doc
Додано
7 червня 2021
Переглядів
1055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку