Тема. Виготовлення м’якої іграшки з шкарпеток.
Мета: навчити учнів виготовляти іграшки з підручних матеріалів,
вдосконалювати практичні навички учнів у виконанні ручних швів;
розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності учнів,
художній та естетичний смаки, самостійність; моторику рук; інтерес до
рукоділля; свідоме дотримання правил безпечної праці під час шиття;
виховувати працелюбність,патріотизм, повагу
до традицій нашого народу, почуття прекрасного;
Обладнання: проектор, презентація майстер-класу, відеоролик, інструкційна картка.
Інструменти і матеріали: ножиці, ручні голки, гольник, наперсток, шкарпетки, ситнепон, гудзики, нитки швейні і вишивальні.
Основні поняття: іграшка, шкарпетки, синтепон.
Тип уроку: майстер - клас
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Перевірка наявності та готовності учнів до уроку 2. Створення емоційного настрою.
«Натхнення – це гість, який не любить відвідувати лінивих».
(П.І.Чайковський)
Коментар учителя. Іншими словами, відповідний настрій для праці приходить до того, хто не змарнує його, а зуміє ним скористатися, щоб створити щось красиве й корисне.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Справжнім іграшковим майстром може стати людина, у якої добре серце,
спостережливе око і умілі руки. Виготовлення іграшки – справа
відповідальна, тому що майстер створює першого друга для дитини, тобто
іграшку. Щоб іграшка мала красивий вигляд,вона має бути акуратно зшита.
Ми з вами вже навчилися робити плоскі м’які іграшки , а сьогодні ми спробуємо пошити об’ємну м’яку іграшку. Ми почнемо з найпростішої іграшки, використовуючи підручні матеріали. Сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення іграшки.
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
На сьогоднішньому уроці я хочу…
- дізнатися-…
- навчитися…
- зрозуміти…
- А в кінці уроку ми перевіримо чи досягли ми поставленої мети.
Постановка завдань перед учнями
- Навчитися виготовляти іграшки з підручних матеріалів;
- удосконалювати навички виконання ручних швів;
- дотримуватися правил безпечної праці під час шиття.
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Для того щоб пошити м’яку іграшку потрібні інструменти і матеріали , а ще треба дотримуватись певних правил безпечної праці при шитті. Вам це вже відомо, бо ми вивчали, а сьогодні тільки пригадаємо і повторимо. Зробимо це за допомогою гри «Чарівний кошик». У кошику є багато карточок-завдань. Кожен з вас повинен відповісти на одне запитання і передати кошик наступному, і так по черзі всі відповідають на запитання, які самі обрали.
Завдання-картки.
1. Світло має падати з ___________________________________ боку.
2. Голки та шпильки слід зберігати в ___________________________ .
3. Ножиці класти __________ лезами, направленими від ___________ .
4. Виконуючи роботу, вибір слід тримати на відстані ____ см від очей.
5. Не можна користуватися ________________ голками та шпильками.
6. Після закінчення роботи ___________________ прибрати своє місце.
7. Найкраще працювати при ______________________________ світлі.
8. Після закінчення роботи _________ та _________ в робочу коробку.
9. Ножиці зберігати у ________________________________________ .
10. Передавати ножиці ________________________________________ .
11. Перед початком роботи ____________________________________ .
12. Робити перерви для відпочинку очей через кожні _________ хвилин.
13. Нитку відрізувати ножицями, а не ____________________________ .
14. Забороняється підносити голку та ножиці до ___________________ .
15. Не брати голку до ____ , не вколювати в ____ , залишати в _______ .
16. Щоб не проколоти палець при проколюванні голкою тканини, користуватись ______________.
17. Якщо голка зламалась, її уламки _____________________________ .
18. Передавати голку разом ___________ , зав`язаною у _____________ .
19. Сидіти слід ___________, злегка ___________________ над роботою.
20.Робоча коробка повинна стояти з __________________________ боку.
Вчитель. Для пошиття м’якої іграшки ми будемо використовувати ще шви. Давайте пригадаємо як називаються ручні шви. Знайдіть відповідність.(слайд)
-Діти, багато іграшок можна пошити із шкарпеток, але я вибрала ведмедика. Знаєте чому? Тому, що зображення бурого ведмедя, як символа карпатських гір, є на гербі Закарпаття.(показую на слайді).А ще на Закарпатті є єдиний в Україні реабілітаційний центр для ведмедів. Більш детальну інформацію ви знайдете і розповісте нам на наступному уроці.
V. МАЙСТЕР-КЛАС.
Тепер приступаємо до практичної роботи. Сьогодні в нас не звичайний урок, а майстер - клас. В нас присутні гості і вони разом з нами будуть вчитися шити м’яку іграшку-ведмедика.
Перш ніж приступити до роботи подивіться уважно відеоролик, де показано як виготовити м’яку іграшку – ведмедика)
А зараз – до роботи.
В якості інструкційної картки буде презентація, на якій буде поетапно відображатися послідовність пошиття м’якої іграшки, майстер-клас від учителя. А ще інструкційні картки є в кожного на парті.
Нам потрібно:
Порада – беріть однокольорові шкарпетки.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Аналіз і оцінювання виконаних робіт.
З шкарпеток є багато цікавих виробів, які ви зможете самостійно пошити, так як основні навики пошиття м’яких іграшок з шкарпеток у вас вже є.
А зараз давайте підсумуємо наш урок.
«Мікрофон».
1. Що на уроці було нове? Цікаве? Складне?
2. Яку іграшку ми шили сьогодні на уроці?
(М’яку іграшку – ведмедика)
3.Які матеріали ми використовували під час роботи?
(Шкарпетки, синтепон, білу тканину,гудзики,нитки )
4.Які нитки ви брали для пошиття ведмедика?
( Нитки повинні бути в тон кольору шкарпеток)
5.Які шви ви використовували під час шиття?
( Шов «уперед голку», петельний, «назад голку» і потайний шов)
6.Чи знадобляться отримані знання в майбутньому?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Підготувати малюнки або фото іграшок з помпонів, нитки.
VІІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ.
Інструкційна картка
Виготовлення м’якої іграшки з шкарпетки.
Інструменти і матеріали
Послідовність виготовлення іграшки.