Урок " Виготовлення м'якої іграшки"

Про матеріал
Розробка уроку " Виготовлення м'якої іграшки із шкарпетки" .Учням пропонується виготовити об'ємну м'яку іграшку- ведмедика. із підручного матеріалу- шкарпетки. Додається інструкційна картка. Тир уроку: майстер-клас .
Перегляд файлу

Тема. Виготовлення м’якої іграшки з шкарпеток.

Мета: навчити учнів виготовляти  іграшки з підручних матеріалів,

          вдосконалювати  практичні навички  учнів у виконанні ручних швів;

          розвивати логічне мислення, уяву,  творчі здібності учнів,

          художній та естетичний смаки, самостійність;  моторику рук; інтерес до

          рукоділля; свідоме дотримання  правил безпечної праці під час шиття;

          виховувати  працелюбність,патріотизм, повагу

         до традицій  нашого народу,  почуття прекрасного;

Обладнання: проектор, презентація майстер-класу, відеоролик, інструкційна картка.

Інструменти і матеріали: ножиці, ручні голки, гольник, наперсток, шкарпетки, ситнепон, гудзики, нитки швейні і вишивальні.

Основні поняття: іграшка, шкарпетки, синтепон.

Тип уроку: майстер - клас

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Перевірка наявності та готовності учнів до уроку  2. Створення емоційного настрою.

              «Натхнення – це гість, який не любить відвідувати лінивих».

                                                                                                 (П.І.Чайковський)

Коментар учителя. Іншими словами, відповідний настрій для праці приходить до того, хто не змарнує його, а зуміє ним скористатися, щоб створити щось красиве й корисне.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Справжнім іграшковим майстром може стати людина, у якої добре серце,

спостережливе око і умілі руки. Виготовлення іграшки – справа

відповідальна, тому що майстер створює першого друга для дитини, тобто

іграшку. Щоб іграшка мала красивий вигляд,вона має бути акуратно зшита.

Ми з вами вже навчилися робити плоскі м’які іграшки , а сьогодні ми спробуємо пошити об’ємну м’яку іграшку. Ми почнемо з найпростішої  іграшки, використовуючи підручні матеріали. Сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення іграшки.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Діти, що ви очікуєте  від сьогоднішнього уроку?

На сьогоднішньому уроці я хочу…

- дізнатися-…

- навчитися…

- зрозуміти…

- А в кінці уроку ми перевіримо чи досягли ми поставленої мети.

Постановка завдань перед учнями

- Навчитися виготовляти іграшки з підручних матеріалів;

- удосконалювати навички виконання ручних швів;

- дотримуватися правил безпечної праці під час шиття.

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

   Для того щоб пошити м’яку іграшку потрібні інструменти і матеріали , а ще треба дотримуватись певних правил безпечної праці при шитті. Вам це вже відомо, бо ми вивчали, а сьогодні тільки пригадаємо і повторимо. Зробимо це за допомогою гри «Чарівний кошик». У кошику є багато карточок-завдань. Кожен з вас повинен відповісти на одне запитання і передати кошик наступному, і так по черзі всі відповідають на запитання, які самі обрали.

 

Завдання-картки.

 

1.   Світло має падати з ___________________________________  боку.

2.   Голки та шпильки слід зберігати в  ___________________________ .

3.   Ножиці класти __________ лезами, направленими від ___________ .

4.   Виконуючи роботу, вибір слід тримати на відстані ____ см від очей.

5.   Не можна користуватися ________________ голками та шпильками.

6.   Після закінчення роботи ___________________ прибрати своє місце.

7.   Найкраще працювати при ______________________________ світлі.

8.   Після закінчення роботи _________ та _________ в робочу коробку.

9.   Ножиці зберігати у ________________________________________ .

10. Передавати ножиці ________________________________________ .

11.  Перед початком роботи ____________________________________ .

12. Робити перерви для відпочинку очей через кожні _________ хвилин.

13. Нитку відрізувати ножицями, а не ____________________________ .

14. Забороняється підносити голку та ножиці до ___________________ .

15. Не брати голку до ____ , не вколювати в ____ , залишати в _______ .

16. Щоб не проколоти палець при проколюванні голкою тканини, користуватись ______________.

17. Якщо голка зламалась, її уламки _____________________________ .

18. Передавати голку разом ___________ , зав`язаною у _____________ .

19. Сидіти слід ___________, злегка ___________________ над роботою.

20.Робоча коробка повинна стояти з __________________________ боку.

 

Вчитель. Для пошиття м’якої іграшки ми будемо використовувати ще шви. Давайте пригадаємо як називаються ручні шви. Знайдіть відповідність.(слайд)

-Діти, багато іграшок можна пошити із шкарпеток, але я вибрала ведмедика. Знаєте чому? Тому, що зображення бурого ведмедя, як символа карпатських гір, є на гербі Закарпаття.(показую на слайді).А ще на Закарпатті є єдиний в Україні реабілітаційний центр для ведмедів. Більш детальну інформацію ви знайдете і розповісте нам на наступному уроці.

 

    


 


 

V.  МАЙСТЕР-КЛАС.

   Тепер приступаємо до практичної роботи. Сьогодні в нас не звичайний урок, а майстер - клас. В нас присутні гості і вони разом з нами будуть вчитися шити мяку іграшку-ведмедика.

Перш ніж приступити до роботи  подивіться уважно відеоролик, де показано як виготовити м’яку іграшку – ведмедика)

А зараз – до роботи.

В якості інструкційної картки буде презентація, на якій буде поетапно відображатися послідовність пошиття м’якої іграшки, майстер-клас від учителя. А ще інструкційні картки є в кожного на парті.

     Нам потрібно:

  1. Шкарпетки
  2.  Ножиці
  3. Синтепон для набивки
  4.  Біла тканина для головки
  5.  Нитка з голкою
  6.  Гудзики для очей

Порада – беріть однокольорові шкарпетки.

 

 

VІ.  ПІДСУМОК УРОКУ

Аналіз і оцінювання виконаних робіт.

З шкарпеток є багато цікавих виробів, які ви зможете самостійно пошити, так як основні навики пошиття м’яких іграшок з шкарпеток у вас вже є.

А зараз давайте підсумуємо наш урок.

 «Мікрофон».

1. Що на уроці було нове? Цікаве? Складне?

2. Яку іграшку ми шили сьогодні на уроці?

(М’яку іграшку – ведмедика)

3.Які матеріали ми використовували під час роботи?

(Шкарпетки, синтепон, білу тканину,гудзики,нитки )

4.Які нитки ви брали для пошиття ведмедика?

( Нитки повинні бути в тон кольору шкарпеток)

5.Які шви ви використовували під час шиття?

( Шов «уперед голку», петельний,  «назад голку» і потайний шов) 

6.Чи знадобляться отримані знання в майбутньому?

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

        Підготувати малюнки або фото іграшок з помпонів, нитки.

 

VІІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційна картка

Виготовлення м’якої іграшки з шкарпетки.

Інструменти і матеріали

  1. Шкарпетки
  2. Ножиці
  3. Синтепон для набивки
  4.  Біла тканина для мордочки.
  5.  Нитки
  6.  Голка
  7. Гудзики для очей і рота.

 

Послідовність виготовлення іграшки.

 

  1. Обводимо шкарпетку олівцем, маркером за лекалом ( з нижньої сторони п’якткою вверх.)
  2. Обрізаємо в шкарпетці нижню частину по контуру.
  3. Із нижньої частини шкарпетки робимо голову, зрівнюємо низ.
  4. Вирівнюємо верхню частину, обрізаємо.
  5. За наміченими лініями викроюємо вержню частину(лапи).
  6. Обрізаємо верхню частину шкарпетки, заокруглюємо, робимо ще одні лапи.
  7. Обшиваємо верхню частину голови петельним швом.
  8. Наповнюємо голову синтепоном.
  9. Обшиваємо нижню частину тулуба петельним швом і наповнюємо її синтепоном.
  10. Прошиваємо верхню частину тулуба швом «уперед голкою », призбируємо і затягуємо у вузлик..
  11. Вирізаємо овал із білої тканини для мордочки.
  12. Пришиваємо мордочку швом «назад голкою»
  13. З’єднуємо голову і тулуб потайними стібками.
  14. Потім наповнюємо синтепоном лапи для іграшки.
  15. Пришиваємо лапи до тулуба потайним швом.
  16. Тепер оформляємо голову. З ґудзиків чи просто з ниток робимо очі ,ніс . Чорними нитками вишиваємо рот по наміченій попередньо лінії.
  17. Можна ведмедика оздобити ще якось на свій розсуд і фантазію.

 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
1614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку