урок "Виготовлення вишитого виробу"

Про матеріал
Мета: удосконалювати практичні навички учнів з вишивання хрестом, формувати вміння вибирати спосіб виготовлення виробу, художній смак під час добору кольорової гами ниток для вишивання; виховувати акуратність під час виконання вишивальних робіт; розвивати прагнення доводити почате діло до кінця.
Перегляд файлу

 

Тема  Виготовлення вишитого виробу

Мета: удосконалювати практичні навички учнів з вишивання хрестом,

формувати вміння вибирати спосіб виготовлення виробу, художній смак під час                  добору кольорової гами ниток для вишивання; виховувати акуратність під час виконання вишивальних робіт; розвивати прагнення доводити почате діло до кінця.

 Завдання для дітей 

 Обладнання: зразки виробів, тканина, пяльця, нитки, голки,ножиці.

        

Тип уроку: формування і вдосконалення навичок і вмінь

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня, дівчатка! Я рада вас бачити. Бажаю усім, щоб до кожного з вас, сьогодні завітало натхнення, збудило бажання працювати на уроці.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе.

 Щоб досягнути добрих  результатів треба мати гарний настрій. Тому пропоную вам скористатися «Барометром настрою»

 Увага!  Я, читаю вірш, а ви викладаєте  перші літери виділених слів.

Рішучість до нас на урок завітала,

Аж тут енергійність її наздогнала,

Завзяття з умінням до класу прийшли;

Й любов до навчання з собою взяли.

Терпіння й активність не забарились,

І творчість звичайно до класу зявились.

Якщо обєднати ці риси в одне ціле

То можна сміливо братись за діло.

Якщо ж вони стануть усі в один ряд,

То вийде відмінний у нас РЕЗУЛЬТАТ

 

ІІ.  Актуалізація  опорних знань і вмінь учні

Перш,ніж розпочати роботу, давайте пригадаємо: 

- Як називається тканина для вишивання?  (Канва)

 -Які нитки використовують при вишиванні? (Муліне-бавовняні кручені нитки для вишивання, льняні нитки, вовняні нитки, люрекс, шовкові нитки, бісер)

-Чим відрізняється голка для вишивання від звичайної?

А тепер  - сюрприз: (Звучить пісня)

-   Про що пісня? 

(Відповіді дітей)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .

Вишивка — це не лише робота голкою і ниткою, це мова людських почуттів і думок, вияв найпотаємніших мрій. Зараз вишивкою займаються на всій території України, відроджуючи забуте ремесло, оздоблюючи предмети побуту та одягу.

Використовуючи опановану техніку вишивання хрестом ви маєте чудову можливість передати і свої почуття, і свій настрій.

IV.Оголошення теми і очікуваних результатів.

Тому   сьогодні продовжуємо вишивати виріб  - закладку, яка може стати чудовим подарунком для близької людини або прикрасити улюблену книгу.

- Визначте на сьогоднішній урок завдання кожен для себе.

Метод «Мікрофон»     (дають декілька відповідей)

- Отже, ми переходимо до виконання  практичної роботи.

V.  Практична робота.  

Гра «Доміно»

Під час практичної роботи обовязково треба дотримуватись правил техніки безпеки. Зараз ми їх повторимо, граючись в гру яка називається «Доміно»

Починає гру група, якій випала перша картка.  Читаєте  питання і самі на нього відповідаєте . Наступна та, у якій відповідь на це питання в першій частині картки. Ця група читає питання в другій частині картки і теж на нього відповідаєте , і т.д.

1.Як треба сидіти при вишиванні

 Сидіти прямо, не сутулячись, спираючись на спинку стільця,роботу тримати на відстані (25-30 см) від очей.

2. Де зберігати інструменти?

 Інструменти і пристрої   зберігати у спеціальній шкатулці чи ящичку.

3. Що не можна робити з голкою?

Не підносити голку близько до обличчя, не залишати голку без нитки,

  не вколювати її в одяг, меблі, штори.

4. Як класти ножиці на стіл під час роботи?

 Ножиці на стіл класти із зімкненими лезами, направленими від себе.

   VI. Практична робота 

-Приступаємо до роботи. Бажаю  успіху.

 ( фізкультхвилинка  для очей)

 VII. Аналіз виконаних робіт.

- Закінчуємо роботу. (Прибирання робочих місць)

- Давайте розглянемо наші вироби і визначимо  завдання для себе.

- Хто із вас відчув себе справжньою майстринею?

 -А кому, на ваш погляд,треба ще вдосконалювати свої навички?

VIII. Підсумок уроку

   - Отже,  сьогодні на уроці ми працювали в якості  майстринь народної  вишивки .

- Яким швом користувалися? (швом «хрестом»)

- Для чого ми можемо використовувати цю техніку?

 (для оздоблення виробів декоративно-прикладного мистецтва)

-А саме? ( для оздоблення закладок, для вишивання рушників, національних

  костюмів і т.п.)  

Аналіз роботи на уроці.

- Дякую вам за роботу на уроці. Якщо є бажання, закінчить роботу вдома.

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку