Урок "Виготовлення ялинкових прикрас з фетру"

Про матеріал
Інтегрований урок (трудове навчання та мистецтво). Формування практичних умінь і навичок - Розширити і поглибити знання учнів про м’яку іграшку, як вид декоративно-прикладного мистецтва -Навчити учнів виготовляти ялинкові прикраси з фетру користуючись інструкційною карткою - Розвивати фантазію, творчі здібності, вміння самостійно логічно мислити, працювати в команді.
Перегляд файлу

5 клас Конспект уроку з трудового навчання

 

Тема уроку: Виготовлення ялинкових прикрас з фетру.

 

Мета уроку:

навчальна- розширити і поглибити знання учнів про м’яку іграшку як різновид декоративно-прикладного мистецтва, навчити дітей виготовляти ялинкову прикрасу з фетру, дотримуватися безпечних прийомів праці;

розвиваюча- розвивати творчі здібності,  цікавість до традицій народної культури, логічне мислення,  художній та естетичний смак;

виховна- сприяти вихованню почуття прекрасного, задоволенню від процесу і результатів роботи, відродженню національної культури і української ментальності .

 

Обладнання, інструменти і матеріали: ноутбук, проектор, екран, зразки новорічних іграшок з різних матеріалів, штучна ялинка,  фетр, голка, нитки, синтепон, бісер, стрічки, клей, олівець, лінійка, папір, ножиці, таблиця «Кольорове коло», набір фотокарток із зображенням зимових свят, картки для самостійної та практичної роботи.

 Тип уроку: інтегрований урок.  Формування практичних умінь і навичок.

Міжпредметні зв’язки:  мистецтво, історія, українська література, зарубіжна література, музика.

Очікувані результати:

Після цього учні зможуть:

  • самостійно виготовляти ялинкові прикраси з фетру;
  • сформулювати основні вимоги до готового виробу;
  • працювати за інструкційними картками;
  • правильно підбирати матеріали та інструменти для виготовлення та оздоблення виробу;
  • розуміти та відтворювати етапи роботи над проєктом;

Хід уроку

І. Організаційна частина

- привітання;

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності до уроку

 

ІІ. Мотивація

Вчитель1:

 Психологічна установа:

Посміхніться один одному, побажайте подумки успіху на цілий день. А щоб впоратися із завданням, бути задоволеним своєю роботою, будьте старанними та уважними.

 

 

Давайте згадаємо девіз  нашого першого уроку :

 

Вигадуй, пробуй, твори,

фантазію свою прояви! 

Сьогодні у нас  незвичайний урок, на якому буде з вами працювати 2 вчителя (трудового навчання та мистецтва).

Ми продовжимо знайомство з дивовижним світом іграшок, їх розмаїттям.  Всі ми  з нетерпінням очікуємо на Новорічні свята, в багатьох оселях незабаром прикрашатимуть ялинки.

-А яку лісову красуню зазвичай встановлюють у вашій родині, штучну чи живу?(відповідь дітей…)

-Скажіть будь ласка, якими іграшками Ви прикрашаєте ялинку, виготовленими власноруч чи  тими, що придбали в магазинах? (відповідь дітей…)

Вчитель2: Пропонуємо Вам переглянути деякі шедеври ялинкових прикрас (Презентація , чарівна мелодія з к/ф «Три горішки для Попелюшки»).

Кожного року взимку ми з нетерпінням очікуємо Новорічні свята, подарунки, вчимося майструвати їх власноруч.

Думаю, ви погодитеся, що такі іграшки надзвичайні, їх приємно отримувати у подарунок, вони створюють затишок в оселі, надихають на творчість. Оволодіти  мистецтвом виготовлення іграшок до снаги кожному, головне - мати бажання та бути терплячими та уважними. Зверніть увагу на виставку іграшок, яку ми для Вас приготували. Серед них є новорічні іграшки, які створено на спеціальних виробництвах, також багато іграшок, які виготовлено власноруч вчителями, батьками, учнями.

 (Музика скінчилась)

Вчитель1:Ми дуже хочемо, щоб кожен з Вас  в кінці уроку тримав у руці іграшку, виготовлення якої принесе величезне задоволення. Також  в кінці уроку ми з Вами прикрасимо виготовленими іграшками ялинку.

Отже

Тема нашого уроку: Виготовлення ялинкової прикраси з фетру.

 

Діти, давайте разом визначимо Завдання нашого уроку:

(-Як ви думаєте, що ми маємо на уроці зробити, чому навчитися?

На дошці завдання уроку)

 

  1. Розширити і поглибити знання учнів про м’яку іграшку, як вид декоративно-прикладного  мистецтва
  2. Навчитися виготовляти ялинкові прикраси з фетру користуючись інструкційною карткою
  3. Розвивати фантазію, творчі здібності, вміння самостійно логічно мислити, працювати в команді.
  4. Отримувати задоволення від процесу та результатів роботи

 

ІІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів

Вчитель1: Сьогодні на уроці продовжуємо працювати об’єднавшись у 3 команди (назва команди пов’язана з різновидом іграшки, виконання якої нам необхідно сьогодні завершити), кожна команда мала творче завдання- підготувати стислу інформацію:

1.      Команда «Янголята»: «Історія створення свята Нового року»

  1. Команда «Ведмежата»: «Історія іграшки»
  2. Команда «Ялиноньки»: «Музеї іграшок»

З результатами творчо-пошукової роботи, проведеної вами можна ознайомитись переглянувши інформацію, розміщену на виставці, поруч зі зразками різноманітних іграшок.

 

V.Вступний інструктаж.

Вчитель2:

Пропонуємо  попрацювати в командах, бути активними, дуже уважними. Команда, яка першою впорається із завданням  піднімає руку

 (за вірну відповідь команда отримує цукерку зеленого кольору,

 за відповідь з помилкою - цукерку жовтого кольору,

за невірну відповідь - цукерку червоного кольору).

Запитання будуть пов’язані зі знаннями, які ви отримали на попередніх заняттях.

Вчитель1:

Починаючи роботу над будь-яким задумом, ми завжди плануємо як його зробити.

  1. А як називається процес створення будь-якого виробу? (Проєкт)
  2. Що таке проєкт? Слово «проєкт» у перекладі з латинської мови означає «кинутий вперед – план, задум».
  3. Вчитель1:  Отже, під проєктом мають на увазі спосіб розв’язання тієї чи іншої важливої практичної  або теоретичної проблеми. Пригадаємо етапи проєктування:

1. Вправа (командам необхідно розмістити етапи роботи над проєктом в правильній послідовності, приклеїти на аркуш паперу (Додаток 1)   

  1. Ідея
  2. Пошук аналогів виробу
  3. Ескіз
  4. Виготовлення шаблонів
  5. Підбір матеріалів та інструментів
  6. Розкрій деталей
  7. Виготовлення виробу
  8. Кінцеве оздоблення виробу
  9. Економічні розрахунки вартості виробу
  10.   Презентація виробу

Перевіряємо, чи немає помилок, яка команда краще впоралась із завданням?

2.Вправа «Знайди відповідність назви шва та його графічного зображення» (Додаток 2)

 

Вчитель2:

3. Які зимові свята незабаром завітають до кожної оселі?(на дошці картки із зображення новорічних свят, дайте їм назву)

4. Зверніть увагу на «Коло кольорів»

- Які кольори відносять до холодних?(зимових)

- Теплих?

- Нейтральних?

Діти отримують цукерки відповідних кольорів (один вчитель озвучує запитання, інший дає командам цукерки за  відповіді)

Вчитель2: Всі молодці, плідно попрацювали!

Яка команда отримала найбільше цукерок зеленого кольору - (12 б);

 жовтого - отримують (11б);

червоного - отримують(10 б)

Вчитель1: Кожна команда отримала інструкційні картки «Послідовність виготовлення новорічної м’якої іграшки» та має свою незавершену роботу.

Прохання звернути увагу на етапи виконання практичної роботи.

  • На якому етапі роботи над проєктом «Виготовлення новорічної іграшки» ми зупинилися минулого уроку?

  Вчитель демонструє учням інструкційну картку «Послідовність виготовлення новорічної іграшки з фетру, пояснює необхідні дії. В ході обговорення учні з’ясовують послідовність дій.

 

Вчитель2:

 

Перш ніж приступити до виконання Практичної роботи перевіримо, чи добре ви пам'ятаєте правила Т.Б.? (Учням пропонуємо встати біля робочого місця)

 Релаксаційна хвилинка

 

Вчитель1:    

  •                   Якщо ви не користуєтесь іржавими інструментами – поплескайте в

          долоні;

  •                   Якщо ви ножиці передаєте ручкою уперед – похитайте головою;
  •                   Якщо ви кидаєте свої ножиці – потупайте ногами;
  •                   Якщо ви зберігаєте свої інструменти в коробці – покліпайте очима;
  •                   Якщо ви тримаєте роботу на відстані 30-35 см від очей – зробіть кругові оберти плечима;
  •                   Якщо ви робите все правильно і вмієте працювати в групі – погладьте

         себе по голові.

Молодці, сідайте.

Вчитель2:

Гаразд, ви молодці, все зрозуміли.

Приступаємо до практичної роботи! А допоможе нам налаштуватися на творчу працю музика -  класичні твори: А. Вівальді «4 пори року, осінь, зима», П. Чайковського «Грудень», І. С. Баха «Allegro», колядки «Нова радість стала».

Діти приступають до виконання практичної роботи, стежать за якістю виконання швів, дотриманням правил Т.Б., вчителі допомагають, здійснюють поточний інструктаж, контролюють дотримання правил Т.Б., санітарно-гігієнічних вимог, заохочують, використовують народну мудрість: «Чому навчишся, ніколи не пропаде», «Не кажи не вмію, а кажи – навчусь».

Музичний супровід під час виконання пр.роботи (Всі бажаючі гості виготовляють іграшку за інструкційними картками).

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (повторити вправи під «Новорічну руханку» за мультиплікаційним персонажем, який на екрані).

 

VI Продовження самостійної роботи.

 

VIІ Заключний інструктаж

 

Вчитель1:

-Оцінки з коментарем. Помилки, способи їх усунення.

-Пропонується учням зробити самооцінку практичної роботи за критеріями, заповнюючи рейтингову «Таблицю оцінки якості виробу».

- Максимальна кількість балів-12 (враховується 4 критерії…, оцінка 1,2,3)

Підпишіть бланк , напишіть своє П.І., залиште його на робочому місці.

 

 

Критерії

1

2

3

Середній бал

Оригінальність виробу

 

 

 

 

Дотримання послідовності

 

 

 

 

Охайність виробу

 

 

 

 

Дотримання правил  ТБ

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

Вчитель2: Робота кожного із вас на сьогоднішньому уроці – ваш маленький шедевр, ваш успіх, розкриття вашої творчості. Ви свою ялинкову прикрасу зробили власними руками, з великою любов’ю, ці вироби наповнені позитивною енергією, даруватимуть тепло ваших рук і серця.

Давайте трішечки наблизимо новорічне свято прикрасимо штучну ялинку чудовими іграшками!

 

 

VІІІ. Рефлексія

Вчитель1

  • Чи сподобалась вам новорічна іграшка?
  • Чи задоволений результатом своєї роботи?

Вчитель2

  • Які складнощі виникали під час виготовлення іграшки?
  • Де можна використати виготовлену  іграшку?

Вчитель1

  • Чи може вміння виготовляти ялинкові прикраси допомогти Вам заробляти на життя?

ІХ. Домашнє завдання

Вчитель2: Скласти легенду, оповідання, вірш, казку про свою ялинкову прикрасу.

Вчитель2: Хочемо побажати Вам успіхів, бути творчими, виготовляйте іграшки власними руками із задоволенням, даруйте подарунки та гарний настрій своїм друзям,  рідним. Дякуємо Вам, Ви молодці, до побачення!

 

 

 Також даруємо Вам пам’ятку, за допомогою якої ви ознайомитесь з професією кравець, обговоримо особливості праці кравчині на наступних заняттях з предметів мистецтво та трудове навчання

Прибирання робочих місць

 

 

 

 

 

 

 

ПАМЯТКА

 

Зміст праці кравця:

Людина, яка займається процесом викроювання та зшивання виробу, називається кравець. Кравець працює в приміщенні, робоча поза - сидячи чи стоячи. Працює в умовах шуму і вібрації від працюючого устаткування, забруднення повітря водяними парами і часточками текстильних волокон. Навантаження на очі. Висока імовірність травматизму. Займається виготовленням швейних виробів (верхнього одягу, легких суконь, білизни, трикотажних виробів) індивідуальним методом. Робочі операції кравця, освоєні в процесі виготовлення одягу, підрозділяються на ручні, машинні і волого-теплові.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
1844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку