Конспект уроку з трудового навчання 6 клас.
Тема уроку: Виготовлення ялинкової прикраси.
Практична робота: Виготовлення своїми руками прикраси для ялинки.
Мета уроку: навчити учнів виготовляти ялинкову прикрасу, дотримуватися безпечних прийомів праці;
Обладнання, інструменти і матеріали: фетр, голка, нитки, синтипон, бісер, стрічки, клей, олівець, лінійка, папір, ножиці.
Тип уроку: урок формування практичних умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- привітання;
- перевірка присутніх учнів;
- наявність матеріалів та інструментів.
1. Психологічна установа:
Посміхніться один одному, побажайте подумки успіху на цілий день. А щоб впоратися із завданням, бути задоволеним своєю роботою, будьте старанними і уважними.
Давайте згадаємо девіз нашого першого уроку
Видумуй, пробуй, твори,
Розум, фантазію свою прояви,
Активним і уважним будь:
Про кмітливість не забудь
2. Вправа очікування
Діти! Наш урок розпочався! Що ви від нього очікуєте? Подумайте і закінчіть речення
Мені дуже хочеться щоб кожний з вас в кінці уроку тримав у руці іграшку, яка принесе вам величезне задоволення.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
3. Гра ланцюжок.
Учні називають ті іграшки які б вони хотіли бачити на ялинці виготовлені своїми руками,
І перераховують ті кольори фетру, які вони використають при виготовленні іграшки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІV. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.
Тема уроку: Виготовлення ялинкової прикраси.
Практична робота : Виготовлення ялинкової прикраси.
Пояснення нового матеріалу
Учитель: Новий рік – це свято яке ми з вами так чекаємо. Адже новорічна красуня обов’язкова на святі прикрашена новорічними іграшками. Ось і новорічна іграшка має свою історію. Виявляється, її історія почалася багато століть тому.
Ще дуже давно європейці започаткували традицію прикрашати будинок до свята Нового року. Але тоді влада була проти розважальних заходів – встановлювати в будинках хвойні дерева суворо заборонялося. Незважаючи на заборону, люди прикрашали зелені красуні. Цей звичай переміг і прижився, а вже в ХVІ столітті він перетворився на модну традицію. Весь час змінювалися матеріали з яких виготовляли новорічні іграшки.
На ялинці розвішували «яблука» (сьогодні – це новорічна ялинкова кулька). Ставили біля ялинки запалені свічки – в наші дні вони перетворилися на гірлянди і дощики. На ялинку вішали солодощі, - ця традиція залишилася й до тепер. До середини ХVІІІ століття прикраси були їстівними, додалися до цукерок горіхи, фрукти і цукати. А вже в кінці цього століття на зелених гілочках з’явилися й паперові іграшки. В 1848 році в Німеччині були виготовлені перші ялинкові кульки.
В ХХ столітті у Чехії, Польщі, США, Японії та багатьох інших країнах почала розвиватися індустрія ялинкових іграшок. Мода на прикраси для ялинки змінювалась з часом. Майстри придумували різні іграшки: паровозики, машинки, слони, олені, ведмеді. Через декілька років став надзвичайно популярним дощик.
У 2000–х роках в моду увійшли саморобні прикраси для новорічної ялинки: фігурка з соломи, паперові сніжинки, біла вата замість снігу, тварини та янголята. Сьогодні ринок ялинкових прикрас упевнено розвивається. На прилавках магазинів можна знайти все, що завгодно, - кульки, тварини, фігурки. Але іграшка виготовлена своїми руками несе спокій, радість, добрий настрій для всієї родини. Адже вона зроблена з любов’ю, з добрими думками. Тож виготовляйте для своєї новорічної красуні іграшки своїми руками.
Хочу представити до вашої уваги кілька варіантів ялинкових прикрас з різних матеріалів.
Ми з вами сьогодні будемо виготовляти ялинкову прикрасу з фетру. Фетрові тканини – це чудовий матеріал. Він різнокольоровий, міцний, зрізи не обсипаються. Крім того з ним легко працювати і можна створювати чудові прикраси. Фетр годиться для іграшок будь-якого розміру – від крихітних до великих
V. Формування навичок учнів.
Практична робота: Виготовлення новорічної прикраси.
1. Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами.
Для того щоб виготовити новорічну прикрасу, потрібні матеріали та інструменти.
Назвіть, які матеріали та інструменти ви підготували на сьогоднішній урок?
2. Вступний інструктаж.
- учитель пояснює кожний етап виконання практичної роботи.
- правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно– гігієнічні вимоги під час виконання практичної роботи.
Отже давайте з вами пригадаємо ці правила і повторимо.
Методика незакінчених речень
3. Самостійне виконання практичної роботи за інструкційними картками.
4. Контроль учителя з метою виявлення недоліків під час виконання практичної роботи та надання учням допомоги.
5. Фізкультхвилинка (Гімнастика для очей та пальців рук).
6. Підбиття підсумків практичної роботи.
Оцінювання результатів практичної роботи. Самооцінювання робіт.
Учні аналізують виконану роботу за критеріями, заповнюючи рейтингову таблицю оцінки якості виробу.
Критерії |
1 |
2 |
3 |
Середній бал |
Оригінальність виробу |
|
|
|
|
Дотримання послідовності |
|
|
|
|
Охайність виробу |
|
|
|
|
Дотримання ТБ |
|
|
|
|
VІ. Рефлексія
VІІ. Підсумок уроку.
Учитель. Робота кожного із вас на сьогоднішньому уроці – ваш маленький шедевр, ваш успіх, розкриття вашої творчості. Ви свою ялинкову прикрасу зробили власними руками, з великою любов’ю, ці вироби наповнені позитивною енергією, даруватимуть тепло ваших рук і серця.
VІІІ. Виставлення та мотивація оцінок.
ІХ. Домашнє завдання.
Скласти легенду, оповідання, вірш, казку про свою ялинкову прикрасу.