22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок трудового навчання на тему: "Елементи графічної грамоти. Технічний рисунок як вид графічного зображення".

Про матеріал
Урок трудового навчання для учнів 8 класу. Важливо! Для кращого засвоєння матеріалу учнями до уроку слід розробити презентацію.
Перегляд файлу

Клас: 8

Розділ програми: Технологія виготовлення виробів із сортового прокату і листового металу.

Тема: Елементи графічної грамоти. Технічний рисунок як вид графічного зображення.

Мета: Засвоєння знань про технічний рисунок, креслення, оформлення кресленика, типи ліній. Формування вмінь користуватися креслярським інструментом, наносити розміри на кресленні. Виховувати основи наукової організації праці.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: знати що таке технічний рисунок, креслення, типи ліній, правила їх нанесення;

Повинні вміти: вміти користуватися креслярським інструментом, наносити лінії на кресленні, оформлювати кресленик формату А4 за відповідними стандартами України (ДСТУ), та системою мiждержавних стандартiв Єдиної системи конструкторської документації (ЄСКД).

Обладнання для учнів: олівець, транспортир, лінійка, ластик, лист паперу формату А4.

 

Література: Підручник «Трудове навчання» 8 клас В.М. Гащак.

 

Орієнтовний план проведення уроку:

І.Організаційна частина (2 хв)

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу (5 хв)

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (3 хв)

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв)

V. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

VI. Практична робота (20 хв)

VII. Підсумок уроку (3 хв)

 

Хід роботи

І.Організаційна частина.

1.1 Привітання

- Доброго дня, учні! Мене звати Годзенко Данило Юрійович. Сьогодні урок Трудового навчання проведу у вас я. А почати наш урок мені хочеться такими словами:

Людина й праця, як сіамські діти,

Нізащо їх не можна розділити.

Труд без людини просто не існує,

Людина ж без труда — життя марнує.

Тому до праці нас привчають в школі.

Ми трудимось в майстерні і у полі

І навчимось чогось-таки робити

І буде легше нам у світі жити.

Ми налаштовані на працю і натхнення.

І в праці бачим наше сьогодення.

 

 

1.2 Перевірка присутніх

- А поки ми налаштовуємось на потрібний лад, я попрошу старосту назвати відсутніх.

1.3 Призначення чергових

- За розкладом черговими сьогодні будуть_______________________________.

 

1.4 Повторення правил ТБ та правил роботи з конструкційними матеріалами.

- Давайте пригадаємо правила безпечної роботи з креслярським інструментом:

1. Все на уроці робити лише з дозволу вчителя.

2. З креслярським інструментом потрібно поводитись обережно.

3. Роботу виконувати дисципліновано.

4. Не відриватись від роботи для іншої справи та не відволікатись.

5. Цінувати кожну хвилину робочого часу, не витрачати її марно.

1.5 Перевірка наявності обладнання та конструкційних матеріалів.

- Отже, діти, дістаньте будь-ласка лінійку та олівці.

II. Мотивація навчальної діяльності.

На попередньому занятті ми з вами віднайшли форму майбутнього виробу. Але цього недостатньо, щоб отримати готовий виріб. Треба також, знати його розміри, кількість деталей, матеріал, з якого він буде виготовлятись, тощо. Вказані відомості необхідно відобразити на папері, і згідно з ними виготовити модель.

В конструюванні існують певні правила, за якими виконують зображення та наносять розміри. Ці правила обумовлені розподілом праці – проектування виробу здійснює конструктор, а його виготовлення технолог, робітник тощо. Отже мають бути спільні правила, за якими технолог міг прочитати всі графічні відомості про об’єкт, який спроектований іншою людиною - конструктором.

Оволодіваючи цими правилами ви будете ознайомлюватися з тими знаннями, які застосовують технологи, конструктори, дизайнери – фахівці, що працюють над створенням різноманітних технологічних об’єктів. Без графічної грамоти ми не зможемо виконати креслення майбутнього виробу або прочитати таке креслення чи ескіз, щоб виготовити нашу виріб. Навіть сам Леонардо да Вінчі, (рис. 2, а) видатний конструктор і винахідник, перед тим як втілювати свої проекти в життя, виготовляв технічний рисунок майбутнього виробу.     (рис. 2, б)

http://2.bp.blogspot.com/-cNq0QmHW-Ng/T4tIZPXlnzI/AAAAAAAAAA8/3z526LEiBV0/s1600/crossbow.pnghttps://russiaartnews.com/Media/images/news/big/54176407b01a9f146cad8aee135d6941.jpg

                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Вивчення нового матеріалу за планом:

а) Технічний рисунок, креслення.

б) Правила виконання креслення.

в) Типи ліній, нанесення розмірів.

г) Застосування масштабу.

а) Наочне зображення – це зображення, на якому, як і на рисунку, показано видимими три боки предмета. Проте на відміну від рисунка лінії, паралельні на предметі в натурі, у цьому разі залишаються паралельними між собою і на зображенні. Якщо таке зображення доповнити розмірами, то за ним можна виготовити нескладний предмет.

Наочні зображення, виконані від руки, на око, без точного додержання розмірів предмета, називають технічними рисунками.

Креслеником називають документ, який містить зображення предмета та інші відомості, потрібні для виготовлення і контролю цього предмета.

http://dv-gazeta.info/wp-content/uploads/2018/03/KB.jpg
б) У конструкторських бюро (рис. 3, б) і проектних організаціях виконують величезну кількість креслень. Копії з креслень, виконаних в одному місці, розсилають багатьом підприємствам країни. Креслення можуть друкуватись в технічних виданнях – книгах, журналах.

(рис. 3, б)

- Уявіть собі, що було б, якби кожний інженер або кресляр виконував креслення по-своєму, не додержуючи єдиних правил. Такі креслення були б незрозумілими для інших. Щоб уникнути цього прийняті і діють єдині правила (стандарти) „Єдиної системи конструкторської документації”, які встановлюють однакові правила виконання й оформлення креслень та інших конструкторських документів.

 

в) При виконанні конструкторських документів застосовують лінії різної товщини. Кожна лінія має своє призначення.

https://fs01.infourok.ru/images/doc/80/97156/img14.jpg
(рис. 3, в)

Суцільна товста основна – лінія для зображення видимих контурів предмета. Товщина такої лінії – від 0,6 до 1,5 мм.

Штрихова лінія. Її застосовують для зображення невидимих контурів предмета. Штрихова лінія складається з окремих штрихів однакової довжини. Довжина кожного штриха – від 2 до 8 мм. Відстань між штрихами в середньому 1-2 мм. Товщина штрихової лінії у два-три рази менша за товщину суцільної товстої.

Штрих пунктирна лінія. Якщо зображення об’єкта, який конструюють симетричне на ньому проводять вісь симетрії. Для цієї мети застосовують штрих пунктирну тонку лінію. Ця лінія ділить зображення на дві рівні частини. Вона складається з довгих тонких штрихів (довжиною від 5 до 30 мм) і коротких штрихів між ними. Відстань між довгими штрихами 3-5 мм. Товщина як у штрихової лінії.

 

г) На практиці доводиться виконувати зображення дуже великих деталей, як наприклад, окремих деталей літака (рис. 3, г), корабля, автомашини, і дуже малих – деталей механізму годинника (рис. 4, г), деяких приладів тощо.

 

 

 

http://www.pam65.ru/postimg1/untitled2(26).jpg
https://vpk.name/file/img/u-2314-1386958100.jpg
            (рис. 3, г)                                                                        (рис. 4, г)

 

- Зображення великих деталей можуть не вміщуватися на аркушах стандартного формату. Малі деталі, які часом ледве помітні неозброєним оком, не можна накреслити в натуральну величину наявними креслярськими інструментами.

Тому в кресленні зображення великих деталей зменшують, а малих збільшують порівняно з дійсними розмірами.

Масштаб – це відношення довжини відрізка на кресленні до довжини відповідного відрізка в натурі, виражене певним (абстрактним) числом.

Існують такі масштаби:

Зменшення: 1:2; 1: 4; 1: 10 та ін.;

Натуральна величина: 1:1;

Збільшення: 6:1; 4:1; 10: 1.

- Для виконання нашої практичної роботи найкраще брати масштаб 1:1.

Треба пам’ятати, що в якому б масштабі не виконувалось зображення, розміри на кресленні наносять дійсні, тобто ті, які повинна мати деталь у натурі.

IV. Практична робота

4.1 Вступний інструктаж

Завдання. Оформити лист формату А4 та виконати на ньому креслення відповідних ліній різної товщини, що застосовуються при виконанні кресленика (суцільна товста, суцільна тонка, штрихпунктирна тонка, штрихова, штрихпунктирна з двома крапками), а також напис «Подшипник Болт» параметрами шрифта (ГОСТ 3454—59): шрифт десятого розміру, висота великих букв 10 мм, маленьких – 7. Нахил: 75° до основи рядка.

 

4.2 Закріплення інструктажу

- Пропоную вам разом зі мною закріпити послідовність виконання роботи:

1. Накреслити рамку (відступ з лівого краю – 20 мм, по останнім краям – 0,5 мм). Положення листа вертикальне.

2. Накреслити лінії типів, наведених у завданні.

3. Накреслити допоміжні лінії для виконання напису.

4. Виконати напис «Подшипник Болт»

4.3 Критерії оцінювання

4 бали – учень накреслив лише рамку

5 балів – учень накреслив рамку і виконав лише один з наведених типів ліній з допомогою вчителя

6 балів – учень накреслив рамку і встиг виконати два типи ліній з допомогою вчителя

7 балів – учень накреслив рамку і виконав три типи ліній з частковою допомогою вчителя

8 балів – учень накреслив рамку і виконав чотири типи ліній з частковою допомогою вчителя.

9 балів – учень накреслив рамку, виконав чотири типи ліній і почав креслити розмітку для напису з частковою допомогою вчителя

10 балів – учень накреслив рамку, виконав чотири типи ліній, накреслив розмітку для напису без допомоги вчителя

11 балів – учень накреслив рамку, виконав чотири типи ліній, накреслив розмітку та зробив напис без допомоги вчителя.

12 балів – учень виконав завдання без допомоги вчителя від початку до кінця, а також накреслив рамку для основного напису та заповнив її. (додаткове завдання)

 

4.4 Практична робота

- Що ж, інструктаж проведено, критерії оцінювання оголошені, тож, діти, можете приступати до роботи.

 

V. Підбиття підсумків уроку

 

5.1 Повторення окремих теоретичних питань

- Що ж, діти, на сьогоднішньому уроці ми познайомилися з вами з такими поняттями, як технічний малюнок, кресленик, масштаб.

Тож хто відповість мені на питання:

  • Що таке масштаб і які види масштабів існують?
  • Які розміри деталей наносяться на кресленику? Чи змінюється їх значення? (Розміри наносять дійсні. Значення не змінюється)
  • Які типи ліній існують? (суцільна товста, штрихова, штрих пунктирна, суцільна тонка, штрих пунктирна з двома крапками)
  • 6:1 це масштаб збільшення чи зменшення? (збільшення)

5.2 Оцінювання робіт

5.3 Прибирання робочих місць

5.4 Домашнє завдання

 

VI. Резерв часу

VIІ. Планування дошки, зразки наочності, розподіл часу на уроці.

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку